onderwijs voor hoogbegaafde kinderen

@stillewater wrote:

Sorry, ik had dat niet zo mogen zeggen.

Het zijn zulke ongelovelijke dingen.

:oops:

Heel bijzonder.


geef nie meid kan me er ook wel wat bij voorstellen het is dat ik het met mijn eigen ogen gezien heb anders zou ik het ook niet geloven hoor

Afgezien van het feit of ik wel of niet geloof dat men nu al kan uitwijzen dat jouw kind hb is heeft het zitten met 8 weken (wat echt :shock: is) toch niets te maken met een hoog IQ? dat heeft toch gewoon te maken met een ERG snelle motoriek???

@Madre wrote:

Afgezien van het feit of ik wel of niet geloof dat men nu al kan uitwijzen dat jouw kind hb is heeft het zitten met 8 weken (wat echt :shock: is) toch niets te maken met een hoog IQ? dat heeft toch gewoon te maken met een ERG snelle motoriek???


ze zeiden dat het bij baby’s ook te maken heeft met de hersen capaciteit omdat ze het allemaal moeten opslaan

Voor t vierde levensjaar kan een kind hooguit een snelle ontwikkeliing doorgaan… pas vanaf 4 jaar kunnen ze getest worden op eventuele hoogdbegaafdheid… t beste is eigenlijk vanaf groep 3 van de basisschool…



ik weet dit omdat we zelf met de oudste dit traject in gaan. hij is nu 5 jaar. HA, schoolarts, cb, school en ook pedagogischmedewerkster hebben m geobserveerd en de mogelijkheid zit er in… hij kan ook net zo goed gewoon slim zijn en een brede interesse hebben… we laten m testen omdat hij zo gevoelig is en ook lang blijft tobben over grote levensvragen waar een kind van 5 zich normaal niet mee bezig houdt… we willen graag weten waar wij een grens moeten leggen en hoe we hierin met m om kunnen/moeten gaan… dat ie daarnaast superclever is… vinden we alleen maar leuk en handig… maar he emotionele vlak is wel wat anders…



met 8 maanden kun je echt nog niets zeggen over evt hoogbegaagd zijn… geniet van de snelle ontwikkeling zou ik zeggen en ga je verder nog nergens druk om maken…

tja… als je zelf je link van Photobucket erbij zet… dan kun je verwachten dat mensen verder gaan kijken,… toch jammer dat er geen foto;s zijn van lopende Q en vooral van een baby van 8 weken die zit,…



maar ja… soms he… dan moet je het gewoon zien…

en soms… moet je gewoon een beetje realistisch blijven

Vooral realistisch blijven idd…

bijzonder, erg bijzonder!!!



Mischa kon ik met 8 weken ook wel ff neerzetten voor een foto. Met mazzel bleef hij dan wel ff zitten, maar goed voor de spieren… nee.

En daarmee een hoog iq, tja ik heb me er nooit in verdiept, maar vind het erg bijzonder dat ze dat al zo vroeg kunnen zien bij een kind die zo jong is.

dat kun je ook niet zien. Je kunt wel zien of een kind een ontwikkelingsvoorsprong heeft. En dan nog hoeft een kind niet hoogbegaafd te zijn…

Sorry, ik geloof niet dat dit kindje zelf is gaan zitten, het arme schaap zit helemaal in elkaar gezakt :?



Heel ‘bijzonder’ verhaal dit…

@Mellie wrote:

, het arme schaap zit helemaal in elkaar gezakt :?



Heel ‘bijzonder’ verhaal dit…


Idd… arme schaap



en heeel heeeeel bijzonder he

Ach die foto…

Had 'm dan nog even ‘gestut’ met een kussentje ofzo…



Vind het een bijzonder verhaal, zacht gezegd…



Misschien kan je je zoontje gewoon eerst even lekker kind laten zijn en dan later op school verder kijken of het daadwerkelijk zo is.

Als hij straks niet uitgedaagd is in zijn leventje kan je er op dat moment er wat mee doen.



En sorry dat ik het zeg, maar wat reageer je bot soms…

En werd je gepest op school door je HB of om een andere reden?



Begrijp best dat je hier ineens een boel over je heen krijgt, maar wij kennen je niet en het klinkt allemaal wel heftig!

Aaaah ik zie dat in dit topic je kindje ook al zo’n 2 tot 3 jaar voor op schema ligt.

Ik zeg het nog maar eens…een wonderkind!

Ik snap dit soort topics niet, wat wil je hier nu mee bereiken?



Ik heb nog nooit een baby van 8 weken zien zitten, uit zichzelf :? En je kan zien aan de houding op de foto dat hij gewoon zo neer is gezet, hup snel een foto maken en dan showen op het forum en met de bizarste verhalen komen. Sorry maar ik geloof er niks van en ik ben niet de enigste zoals je kan lezen.

idd… wat wil je met deze ( en andere soortgelijke posts) op dit forum bereiken?

Aandacht, die jullie haar echt volop geven :lol: :lol: 8)

@Madre wrote:

Aandacht, die jullie haar echt volop geven :lol: :lol: 8)




Ok ze heeft de aandacht nu, ben dan benieuwd wat ze ermee gaat doen

wat een bijzonder Kind… of eerder mama :roll:

Ik ben ook HB.



Heel Behulpsaam in je te vertellen dat een kind dat met 8 weken zit niet hoogbegaaft is. Zeg niet dat hij het niet kan zijn, maar als het zo is dan kan je dat nu nog niet weten.



Mijn zoon trok zich recht op zijn benen als hij mijn hand vast had met 3 weken. Waarom? Omdat hij een sterrekijkertje was en we zijn met hem maanden naar de osteopaat moeten gaan om het te corrigeren!



Ook is mijn zoontje met 5 maand gaan kruipen, lopen met car op 7 maand, lopen aleen op 8,5 maand. Hij spreekt op dit moment 4 woorden zinnen in 3 talen. En hij is zinnelijk. mijn zoon is nu 20 maand. Maakt puzzels zonder ze ook eens ooei gezien te hebben in een keer juist … SO WHAT! hij is nog een klein kind laat een kind kind zijn. God weet is Nic hb of gewon snel, wat maakt dat nu uit? Nu is hij lekker mijn kleine noor die veel te snel groot word!



En ik kan je een ding vertellen, hier met al zijn snelle ontwikelingen zijn er echt geen test gedaan. hooguit de normale op het CB. en ze hebben het echt nog niet over testen hiero :wink:



geniet gewoon van je zoon. Eer dat hij 4 is he, dat duurt nog 3,4 jaar man!



Let him be a child!



rant afgelopen



Ik ga met mij HB naar bed …

bij mij werd in het ziekenhuis verteld dat onze zoon een langzaam kind zou worden toen hij 4 dagen oud was … dus in dat opzicht ZOU het wel kunnen … de pech is alleen dat ik zelf errug langzaam ben omdat ik me zoon niet eens kan bijhouden , en jammer voor de KA in het zhuis ze moest toegeven dat ze verkeerd zat …

tuurlijk kunnen ze een schatting maken of een kind snel of langszaam is (al is 4 dagen wel erg vroeg)

1ex bij het cb zeiden ze mij al, dat ik mijn handen vol zou krijgen aan mijn draakje.

LAatste keer dat ik er was, zag ze dat in het dossier staan, en ze moest lachen. Nou zei ze, ik had wel gelijk of niet hahaha, eeh ja nogal.



Maar dat zijn gewoon opmerkingen, inschattingen, geen feiten.



Laat een kind lekker kind zijn, ze moeten lang genoeg volwassen zijn