onderwijs voor hoogbegaafde kinderen

ze denken dat mijn zoontje hoogbegaafd is wel hem dan wanneer hij 4 is ook naar een speciaale school doen voor hoogbegaafden

zijn er ouders die hier ervaring mee hebben ?

Hoe oud is je zoontje nu?

Wie is ‘ze’?

Waarom niet eerst kijken hoe het op een ‘gewone’ school gaat?

@Madre wrote:

Hoe oud is je zoontje nu?

Wie is ‘ze’?

Waarom niet eerst kijken hoe het op een ‘gewone’ school gaat?


Mijn zoontje is 8 maand ze hebben bij het cb en in het ziekenhuis verschillende testen gedaan het kan nog zo zijn dat hij gewoon hel slim is maar ze blijven hem in de gaten houden.

ik wil hem niet eerst naar een gewone school doen dan omdat ik bang bent dat hij zich te veel gaat vervelen en op zo’n speciale school zijn alle kinderen zo als hij dus word hij geen buitenbeentje.

ik was zelf namelijk altijd gepest en wil niet dat hem dit overkomt

kunnen ze dat met 8 maand al bekijken dan, vind dat wel erg vroeg!!

Kijk hier maar eens:



http://www.leonardoschool.nl/





Ik neem aan dat die 8 maanden een typefout was :shifty:

@Guusje wrote:

Kijk hier maar eens:



http://www.leonardoschool.nl/





Ik neem aan dat die 8 maanden een typefout was :shifty:


nee geen typ foutje en ze zeggen ook nog niet dat het zo is want dat kunnen ze pas met anderhalf bekijken maar hij vertoont heel veel tekenen van hoogbegaafdheid

Ik zou zeggen, laat het los en laat hem zijn wie hij is zonder je nu al druk te maken over de basisschool.

Prima als ze allert zijn op bepaalde ontwikkeling maar zeer vreemd dat er nu al over hoogbegaafdheid wordt gesproken.



natas

hij moet trouwens nog acht maand worden zondag

maar voorbeeld hij spreekt 2 woords zinnen

hij kan gekleurde balletjes in de juiste kleur emmer doen.

hij kan van die figuurtjes vierkantje rondje driehoekje enz in de juiste gaatjes doen.

hij loopt al

hij snapt als hij een nieuw speeltje heeft meteen hoe het werkt

hij verveeld zich snel

hij is erg leergierig probeert alles uit

enz

Msbs,



Zorg dan je goede begeleiding krijgt!

Kies mensen met veel hoogbegaafds-ervaring, als je wilt kan ik je wel wat linkjes/adressen geven.

Zeker als het om uitdagen en materialen gaat kan je misschien daar wat ideen opdoen. Je kan dan ook dingen aanbieden die niet te schools zijn, maar die wel erg leuk zijn :smiley:



Je kindje gaat nu heel snel, maar een kind ontwikkelt zich in sprongen.

Het kan zo zijn dat jouw kind 7 mijls laarzen aanheeft en zo snel blijft springen, maar het kan ook zo zijn dat alles wat kalmeert en bijtrekt naar het gemiddelde. Maar dat weet je alleen als ie ouder wordt.



Heel veel succes, lekker genieten van je pruts :inlove:

Ook onze zoon was met alles heel erg snel, bijna hetzelfde als jou zoon, alleen liep hij niet met 8 mnd.



We hebben hem gewoon laten gaan, en veel nieuw speelgoed aangeboden.

Nu is Y. 3 en een half. hij is erg leergierig en pakt dingen heel snel op en heeft een geheugen van heb ik jou daar.

Ook is Y. heel gevoelig, (hoogsensitief).



Maar dat snelle leren en erg voorliggen op andere kinderen van zijn leeftij is er grotendeels af. heb wel het idee dat hij nog iets voor ligt.

Ach, in augustus gaat hij naar school…en dan zien we wel,



veel succes met je zoektocht. kan me voorstellen dat het lastig is om zo’n ondernemend babietje te hebben (spreek uit ervaring)

@Guusje wrote:

Msbs,



Zorg dan je goede begeleiding krijgt!

Kies mensen met veel hoogbegaafds-ervaring, als je wilt kan ik je wel wat linkjes/adressen geven.

Zeker als het om uitdagen en materialen gaat kan je misschien daar wat ideen opdoen. Je kan dan ook dingen aanbieden die niet te schools zijn, maar die wel erg leuk zijn :smiley:



Je kindje gaat nu heel snel, maar een kind ontwikkelt zich in sprongen.

Het kan zo zijn dat jouw kind 7 mijls laarzen aanheeft en zo snel blijft springen, maar het kan ook zo zijn dat alles wat kalmeert en bijtrekt naar het gemiddelde. Maar dat weet je alleen als ie ouder wordt.



Heel veel succes, lekker genieten van je pruts :inlove:


ik zal graag die linken van je willen hebben

alvast heel erg bedankt

msbs, ben je zelf ook hoogbegaafd, omdat je zei dat je zelf gepest bent?

@stillewater wrote:

msbs, ben je zelf ook hoogbegaafd, omdat je zei dat je zelf gepest bent?


ik zit er tegenaan mijn iq is hoger dan gemiddelt en intereseer me in heel andere dingen dan de meeste mensen vooral wetenschappelijke dingen

Kan aan mij liggen, maar ik geloof er helemaal niets van :lol:

@stillewater wrote:

Kan aan mij liggen, maar ik geloof er helemaal niets van :lol:


dan doe je dat maar niet zolang ik maar weet dat het waar is toch

Wij zijn op het moment aan het rondkijken voor basisscholen, en het viel me op dat het ouderwetse klassikale onderwijs zoals ik dat zelf heb gehad (en waar je dus altijd met de hele klas hetzelfde doet), op geen enkele school meer bestaat.

Ze werken eigenlijk overal wel op een of andere manier met leerstof op verschillende niveaus en extra taken /verdieping van de stof voor leerlingen die al wat verder zijn.

Dus wat dat betreft zijn de basisscholen van nu echt niet meer zoals de lagere scholen van vroeger.

Ik heb me zelf ook altijd erg verveeld op de lagere school, waar het lesniveau nu eenmaal gericht was op de ‘gemiddelde’ leerling. Maar dat geldt denk ik voor bijna iedereen die zeg maar VWO niveau had.



Wat ik alleen maar wil zeggen, ik zou bij je zoektocht ook zeker de normale scholen niet overslaan, want die kunnen misschien wel heel goed bieden wat je nodig denkt te hebben.

Een ziekenhuis dat testen doet naar hoogbegaafdheid? :think:

Zitten met 8 weken?

Zelf zo’n hoge iq hebben, maar bijna elk woord van je zin een schrijffout maakt? :think:

@stillewater wrote:

Een ziekenhuis dat testen doet naar hoogbegaafdheid? :think:

Zitten met 8 weken?

Zelf zo’n hoge iq hebben, maar bijna elk woord van je zin een schrijffout maakt? :think:


maar een hoog IQ hebben heeft niks met schrijf vaardigheid te maken

ik houd er van om snel te typen en dan ga je niet nadenken hoe je iets schrijft kan me ook niet veel schelen eigenlijk.

ik vind gewoon andere dingen veel interessanter dan goed schrijven sorry

en het ziekenhuis waar wij heen gaan heft een speciale afdeling daarvoor is gewoon voor onderzoeken

http://i366.photobucket.com/albums/oo109/vlademira/P1010048Small.jpg

foto gemaakt op 17-07-08

Sorry, ik had dat niet zo mogen zeggen.

Het zijn zulke ongelovelijke dingen.

:oops:

Heel bijzonder.