Omstanders halen baby uit hete auto

Door: Novum, Vernieuwd: 4-6-2010

Omstanders halen baby uit hete auto

(Novum) - Omstanders hebben donderdagmiddag een baby uit een hete auto op een parkeerplaats in Enschede gehaald. De auto stond in de hete zon op de parkeerplaats aan de Rijnstraat en de ouders waren in geen velden of wegen te bekennen, meldt de politie.

De omstanders hebben het kind water gegeven. Kort daarna kwam de moeder terug bij de auto na het doen van inkopen. Ambulancemedewerkers hebben de baby nog wel even onderzocht en vervolgens overgedragen aan de moeder.

Ik blijf dit soort berichten niet begrijpen. Hoe haal je het in je hoofd om een baby in een hete auto pal in de zon te laten zitten en dan te gaan winkelen :wall:

Sowieso je kind in de auto laten…

En dan dragen ze het kind gewoon weer over aan de moeder? Mag van mij wel meer gevolgen hebben. Goed gesprek met de kinderbescherming ofzo? Maar alleen maar “oh daar bent u, het kind leeft nog dankzij omstanders, alstublieft” vind ik wat weinig hoor…

Belachelijk dat ze dat kind ook nog weer mee geven aan de moeder.

Wat voor een moeder ben je nou dan als je je kind in de hete zon achter laat :wall: ik vind dat ze maar eens acties moet ondernemen tegen zulke idiote ouders.

Laatst op hvnl ook een winkelier die een 3 jarig jongetje uit een auto had gehaalt.Kind was helemaal overstuur kletsnat.

Na 2 uur gewcht te hebben heeft die uiteindelijk de politie gebelt,na 2 uur zeg.

Dit x niet de ouders maar de tante die haar neefje zolang in de auto had willen laten zitten en ze was ook nog gepiekeerd dat de politie erbij was gekomen.Je zou maar zo’n leuke tante hebben :evil:

Een kind (alweer), in een hete auto? …

Waarom zou je dat doen…

Oh ja, kan je rustig shoppen!!

Ik zou sowieso mijn kind al niet achterlaten in mijn auto maar los daarvan heb ik nu al heel snel zoiets van oei het is ineens toch wel heet - ook al heb je net je kind ergens opgehaald en sta je even naast de auto te praten, zij zitten gewoon in een oven.

Dus als sta ik erbij ben ik momenteel zelfs nog bewust van de oplopende temperaturen laat staan dat je gaat winkelen - het sliep zeker lekker ofzo :roll:

Ik kan me nog wel een berichtje (ik geloof van vorig jaar zomer) herinneren waarin een moeder haar kind vergeten was en naar haar werk gereden was. De baby was overleden, die had de hele werkdag in de gloeiend hete auto gezeten ipv op het dagverblijf.

Sinds ik dat bericht heb gelezen kijk ik altijd even voor de zekerheid achter in de auto als ik uitstap. Dat is nu echt een gewoonte geworden.

Klinkt gek, maar als je een baby hebt die 's-nachts een paar keer komt, kan je door slaaptekort en een drukke agenda af en toe je scherpte behoorlijk verliezen…

Ik kan dat bericht maar niet uit mijn hersens bannen, het blijft maar terugkomen.

Hoe kom je als ouder over zoiets heen? :shock: :frowning:

En jahoor,… in Assen is ook een 1 jarige uit een auto bevrijdt. 26 jarige moeder was ‘even’ winkelen.

AMSTERDAM - Voorbijgangers hebben zaterdagmiddag bij een winkelcentrum in Assen een anderhalf jaar oud kind bevrijd uit een snikhete geparkeerde auto.

Dat heeft de politie zondag laten weten. Het kind verloor door de hitte zelfs even het bewustzijn.

De 26-jarige moeder was even gaan winkelen en had haar kindje aan de Nobellaan in de auto in de brandende zon achtergelaten. Drie voorbijgangers ontdekten het kindje vermoedelijk ongeveer twintig minuten later.

Ambulance

Zij forceerden een portier om de peuter uit de auto te halen en belden voor een ambulance. Broeders verzorgden het kind later. De peuter maakte het goed en werd met de inmiddels teruggekeerde moeder meegegeven.

De politie laat uitzoeken waar de vrouw woont en zal een melding doen bij Jeugdzorg, zo liet het korps weten.

bron; nu.nl

Jepp ik las het zojuist ook, wat een domme mensen zijn datz eg bahbah ik kan me daar zo over op winden!

Je valt zelf onderhand van de hitte van je stokje en ga je dan effe lekker shoppen, laat je kindje lekker zitten in die snikhete bak…

Maf mens! :wall:

Ook al was het niet warm, ik laat mijn kind helemaal nooit alleen in de auto

@Happy mommy wrote:

Ook al was het niet warm, ik laat mijn kind helemaal nooit alleen in de auto

Helemaal mee eens.

Er hoeft maar 1 gek te zijn die je raam intikt en je kind ontvoerd.

Ook dat, maar je weet niet hoe een kind reageerdt als het zich achtergelaten voelt. Ongeacht de leeftijd. De kleine kan in paniek raken omdat hij/zij je niet ziet bijvoorbeeld.

Ik had het op de radio gehoort.Kindje was zelfs even flauw gevallen.

Ik zou zo’n moeder graag ff een paar uur in zo’n snik hete auto willen op sluiten sorry hoor maar wat zijn dit nou voor een ouders :evil: :wall:

kan er best wel kwaad om worden,arm kind.

Hoop dat ze word aangeklaagt!!!

zou zo iemand nou echt denken dat t geen kwaad kan?

ik probeer het te begrijpen, ik kan me eenvoudig niet voorstellen dat ik zonder eva-linde uit de auto ga met zulk weer en denk och ze slaapt laat maar ff zitten…

stel ze wordt wakker en ik ben er niet en ze heeft honger…ik bedoel, dan ga ik er even van uit dat t NIET warm is…t arme kind zou helemaal overstuur raken…

en dan in die hitte …mijn hemel, zo n kleintje heeft echt niks over …die drogen zo snel uit…dan zet je ze slapend in de buggy ofzo, of je gaat gewoon GEEN boodschapjes doen …

ik ben deze week ook vaker eens s avonds boodschappen gaan doen of s ochtends vroeg, om de hitte met eva-linde te vermijden

ik snap t echt niet, zouden ze nou echt denken , dat kan wel?

Ik kan er ook niet bij met m’n hoofd, dat je je baby in de auto laat, want die beseffen nog niet waar mama is. Mijn kinderen zijn al wat groter. 5 en 7 jaar en als ik bij de bank ga pinnen, laat ik ze in de auto even wachten, of als ik bij het milieupark parkeer om even een zak plastic af te geven, dan laat ik ze in de auto, maar dan ben ik binnen 2 minuten terug en is er geen brandende zon. En ik heb het overzicht nog over de auto. En bovendien is het dan in overleg.

Bizar hé, dat mensen dat echt doen.

Als ik met Lucas (net 1,5 geweest) van het KDV naar huis rij met dit hete weer (2 minuten) dan plakt zijn shirt, zijn zijn haren nat van het zweet en is hij ook echt duf en staart een beetje voor zich uit.

Ben altijd blij als ik hem weer uit de auto kan halen.

Met de beste wil van de wereld, kan ik er niks anders van maken dat je dan echt een egoïstisch secreet bent.

@Anneke: Amen

Dat doe je gewoon niet. punt

Als ik ga tanken, doe ik dat meestal zonder kids, en als ze erbij zijn, ga ik naar een onbemande pomp waar ik via pin kan betalen.

Is dat niet voorhanden, gaan ze mee naar binnen (met veel gezeur)

Als ik moet tanken, dan laat ik ze gewoon zitten…

3 kids eruit en straks 4 vind ik veeeeeeeeeeeeeeeel onveiliger dan ze laten zitten… ik heb maar 2 handen namelijk en ze rijden nogal eens bizar op een pompplaats.

Als ik ga winkelen, doe ik dat zonder kinderen of bewust met kinderen en dan is Ruud mee en zijn we met de fiets of bus.

Als ik een enkel boodschapje moet hebben, doe ik dat lopend onder schooltijd en is Mies mee.

Maar ik heb ook al wel een keer met warm weer, tijdens een verbouwing van het huis, een enkel schroefje moeten hebben. Kinderen in de auto, naar de Gamma en dan vielen ze op die 8 minuten in slaap.

Ja, toen heb ik ze wel met de ramen op een kier van circa 10 cm in de auto gelaten om dat schroefje snel te halen.

Was ik binnen 3 minuten wel terug en dan nog voelde ik me heeeeel rot eronder.

Dus ook ik kan me niet indenken dat je BEWUST als KEUZE ervoor kiest een kind in een oven te proppen (auto’s kunnen snel opwarmen tot wel 60 graden) om dan lekker op je akkertje te gaan shoppen.

Bij mij gierde die ene keer bij gamma de adrenaline al door mijn lijf en toen er net even wat oponthoud was bij de kassa (scheelt dan 30 seconden ofzo) stond ik al te paniekeren… :shifty:

Hier precies hetzelfde als Cell. 2 kids in de auto en die blijven daar ook als ik moet tanken en afrekenen. Ook wel eens sigaretten kopen met 2 kids in de auto. Ik zorg er dan wel voor dat de auto zo staat dat ik van binnenuit zicht heb op de auto.

Maar bewust de kinderen langer dan 5 min in de auto laten zitten, nee dat doe ik niet.

Wat ik niet snap, dat de ambulance of wat dan ook , gewoon het kind terug geeft? Geen waarschuwing of onderzoekje?

Dat je even snel naar binnen loopt bij een pomp, kan ik begrijpen, kwestie van hoelang? 1 minuut?

En je hebt zicht op je auto (neem ik aan?), maar op je dooie akkertje shoppen? Zowiezo je kind in de auto laten met shoppen, maar dan ook nog met de warmte van afgelopen week?

Sorry, ik snap het gewoon niet… dat mensen dat doen… :wall: