omhoog kruipen

Ella lach vanmorgen boven in de wieg… was er niet blij mee ze lag me der hoofd bijna tegen het hoofdeinde, gelukkig had ze het nog warm genoeg.

zou een slaapzakje helpen haar op de goede plaats te laten liggen of betekend dit einde wiegje :frowning:

zolang ze niet kan zitten is er niets aan de hand hoor,

baby’s vinden het vaak lekker om met het hoofd wat ‘beslotener’ te liggen en dit zal ze dan ook in een ledikant doen.

Een slaapzakje doet daar niets aan af afgezien van het feit dat ze dan wél wat warmer ligt :slight_smile:

Mijn vraag is dan ook: waarom ben je daar niet blij mee? Wat kan het voor kwaad volgens jou?

Mijn dochter kroop ook altijd omhoog.

Hoe goed ik haar ook in stopte als we smorgens gingen kijken lag ze altijd helemaal bovenaan in de ledikantje.

Hebben wij een dunne trappelzak gekocht een lange die je bij de voetenkant tussen het bed stopt.

Dan kan ze echt niet meer omhoog.

Want als ze omhoog kruipen liggen ze wel niet meer onder hun lakentje.

Dus een slaapzakje helpt echt !!

Om warm te liggen ja maar vastleggen is een dikke :naughty: dat weet je toch wel?

@Mellie wrote:

Om warm te liggen ja maar vastleggen is een dikke :naughty: dat weet je toch wel?

Nee Vertel ?

Vast leggen is wel een groot woord mijn dochter kan draaien als ze wil.

Ze kan alleen niet naar achter kruipen.

Ik zie daar niets verkeerds aan hoor !!

@romata wrote:

@Mellie wrote:

Nee Vertel ?

Zeker de folder ‘veilig slapen’ van het cb niet gelezen he :slight_smile:

Baby’s leg je nóóit vast in bed, ze kunnen verstrikt raken, ook in te lange slaapzakken.

Denk maar aan vastdraaien als je kindje dus al kan draaien.

Hier een quote en ik zal de bron er ook bij geven:
Advies: Het is niet verstandig om een gezonde baby te willen vastleggen, al is een enkele uitzondering voorstelbaar. Doe het in geen geval zonder advies te hebben ingewonnen bij consultatiebureau- of kinderarts.

Hier een bronnetje maar er zijn er nog veel meer te vinden als je Googled. :-*

Oh en nogmaals de vraag: wáárom is het een probleem als een baby boven in het bedje gaat liggen? Ben ik echt nieuwsgierig naar.

@Mellie wrote:

@romata wrote:
@Mellie wrote:

Nee Vertel ?

Zeker de folder ‘veilig slapen’ van het cb niet gelezen he :slight_smile:

Baby’s leg je nóóit vast in bed, ze kunnen verstrikt raken, ook in te lange slaapzakken.

Denk maar aan vastdraaien als je kindje dus al kan draaien.

Hier een quote en ik zal de bron er ook bij geven:
Advies: Het is niet verstandig om een gezonde baby te willen vastleggen, al is een enkele uitzondering voorstelbaar. Doe het in geen geval zonder advies te hebben ingewonnen bij consultatiebureau- of kinderarts.

Hier een bronnetje maar er zijn er nog veel meer te vinden als je Googled. :-*

Oh en nogmaals de vraag: wáárom is het een probleem als een baby boven in het bedje gaat liggen? Ben ik echt nieuwsgierig naar.

Nou mijn dochter ligt zo al heel erg lang met een dun trappelzakje of als het koud is een wat dikkere.
En ze kan gewoon draaien dan gaat der slaapzak er gewoon uit, maar aangezien mijn dochter nooit draait in haar slaap blijft hij er gewoon netjes in zitten zodat ze ook niet omhoog kan kruipen.

En hier nogmaals het antwoord als ze omhoog kruipen liggen ze niet meer onder hun lakentje, beetje erg koud dan.

En ook met de trappelzak ook al zou je hem niet instoppen achter in het bed dan kunnen ze nog niet omhoog want ze zetten met de voetjes af op de trappelzak en aangezien ze met een rug ook op de trappelzak liggen kunnen ze schoppen wat ze willen, en kunnen geen kant op.

En ik heb wel de folder gelezen, en bij het CB zeggen ze dat het best kan mijn trappelzak is ong maar 10 centimeter te lang dus kan echt niet verstrikt raken !!!

Hihi ze is je eerste he? Wacht maar tot ze gaat kruipen met slaapzak en al, of lopen :mrgreen: Oh en draaien zal ook niet al te lang meer duren.

En die slaapzakjes zijn juist om warm te blijven, die maken lakens/dekens dus overbodig, word een beetje te warm anders.

Off-topic: wat heb je met uitroeptekens? Je komt een beetje schreeuwerig over zo…

@Mellie wrote:

Hihi ze is je eerste he? Wacht maar tot ze gaat kruipen met slaapzak en al, of lopen :mrgreen: Oh en draaien zal ook niet al te lang meer duren.

En die slaapzakjes zijn juist om warm te blijven, die maken lakens/dekens dus overbodig, word een beetje te warm anders.

Off-topic: wat heb je met uitroeptekens? Je komt een beetje schreeuwerig over zo…

Het is indd mijn eerste, maar dat heeft er niets mee te maken.

Maar dat is toch het probleem niet ofwel dat draaien kruipen of lopen.

Het gaat erom dat het kindje omhoog kruipt.

Draaien doet ze al met der slaapzak aan !!

Als jij een dunne slaapzak hebt dan is een dekentje niet overbodig.

En die uitroeptekens nou nou wat veel uitroeptekens zeg !!

En jij dan met je poppetjes zeur ik toch ook niet over.

Laat iedereen toch typen hoe ze willen.

pffff

@romata wrote:

@Mellie wrote:

Het is indd mijn eerste, maar dat heeft er niets mee te maken.

Maar dat is toch het probleem niet ofwel dat draaien kruipen of lopen.

Het gaat erom dat het kindje omhoog kruipt.

Draaien doet ze al met der slaapzak aan !!

Als jij een dunne slaapzak hebt dan is een dekentje niet overbodig.

En die uitroeptekens nou nou wat veel uitroeptekens zeg !!

:shock: :shock: :shock:

Zoooo dahag romata, zoek het uit met je kippen, ik ben klaar met mensen die niet normaal kunnen doen.

Oh enneh, ‘welkom’ op kok geloof ik :silenced:

Ik reageer gewoon ergens op en jij reageerd zo cynisch zeker je eerste kind.

Net alsof ik dan geen kennis kan hebben.

En valt me aan op mijn uitroeptekens dus wie is hier nu stom bezig ?

pfff… rustig dames!! ik typ ook altijd met uitroeptekens… beetje gewenning, maar uit ervaring weet k dat het verkeerd overkomt soms.

Ff over het naar boven kruipen, ik heb julia een lekkere dikke slaapzak aan, ze ruipt nog steeds naar boven, maar ze heeft het nog lekker warm… soms ligt ze krom… maar jah, ze zal het wel lekker vinden om zo te liggen.

(als is jou kindje nog wel een stuk kleiner als de mijne! :oops: )

@romata wrote:

Ik reageer gewoon ergens op en jij reageerd zo cynisch zeker je eerste kind.

Net alsof ik dan geen kennis kan hebben.

En valt me aan op mijn uitroeptekens dus wie is hier nu stom bezig ?

Cynisch? Waar lees jij dat?

En aanvallen op uitroeptekens? Ik vertel je hoe je overkomt, dat is geen aanvallen.

Maar ja, het is duidelijk hoor, nogmaals: doei.

@lonneke1980 wrote:

Ella lach vanmorgen boven in de wieg… was er niet blij mee ze lag me der hoofd bijna tegen het hoofdeinde, gelukkig had ze het nog warm genoeg.

zou een slaapzakje helpen haar op de goede plaats te laten liggen of betekend dit einde wiegje :frowning:

Nee joh! Lekker in de wieg laten liggen. In het ledikantje is nog veel meer plaats om naar boven te kruipen :wink:

Een slaapzak kan denk ik wel helpen om ze op de plaats te laten liggen. Onze zoon ligt in zijn slaapzak in ieder geval een stuk rustiger in bed dan zonder. Hij wil zelfs niet meer slapen zonder :roll: Gewoon eens proberen!!

Jurian lag een week of 2 geleden ook bovenin zijn bedje. Sindsdien doe ik hem een slaapzak aan, voor de warmte. Niet voor het omhoog kruipen, dat vind ik niet zo’n probleem. Hij heeft graag ruimte om zich heen, hij kan ook helemaal panisch worden als zijn handjes en beentjes ‘vast’ liggen. Hij heeft blijkbaar ruimte nodig, want dan slaapt hij best. Met slaapzak is het niet snel te koud, en uit zijn ledikantje vallen kan toch voorlopig niet :slight_smile:

hier ook geen dekens meer hoor, alleen een slaapzakje. Vond het juist eng toen ze de dekens van zich af ging trappen, dat ze eronder kon geraken. En hoe stom het ook klinkt, ze kunnen beter te koud, als te warm liggen

Enne nog even mee off-topic, het probleem van schrijven op een forum is dat je niet kan horen hoe mensen hun verhaal brengen, dus of ze het boos of afvragen bedoelen. Dus mensen, niet te snel happen op elkaar aub :wink:

sorry maar ik ga het toch even proberen uit te leggen :oops:

als je je kindje instopt aan het voeteneind met haar slaapzak en ze gaat draaien en de zak blijft wel op zijn plaats dan draait ze zich vast…

het geeft echt niet als een kindje boven in bed ligt zoals mellie al zei , de meeste kinderen liggen graag met hun hoofd ergens tegen aan, en tja dat is dan de bovenkant van het bedje…

hier ligt de jongste ookal van inimini af aan boven in haar bed, en nu zelfs met haar rug tegen het hoofdeind en haar hoofd tegen de zijkant, ze heeft gewoon een warme pyama aan dus ze zal het wel warm genoeg hebben…

niet druk om maken maar alsjeblieft geen ingestop meer van slaapzakken :-*

Hier ook een. Lars kruipt ook helemaal naar boven, met zijn hoofd tegen het hoofdeind (het liefste nog in 1 hoek met het hoofd).

Maar hij heeft een lekkere pyjama aan en ligt in een slaapzak. Dus als hij de dekens aftrappelt is het niet erg.

Eens met Romata hoor :thumbup:.

Je hebt natuurlijk vastzetten en vastzetten. Als je het even onder het matras stopt, kan het wel los bij draaien of bij met kracht omhoog kruipen.

Bij Kevin werkte het super. Ja niet de hele nacht, maar wel voor het beetje kontkeren om in slaap te komen.

In de loop van de nacht lag hij uiteindelijk toch helemaal gekromd tegen de bovenkant of zijkant, maar als hij eenmaal slaapt dan slaapt 'ie (en door).

Tanisha lag ook steeds bovenin. Op een gegeven moment een dun slaapzakje gekocht en ze bleef liggen. Maar ivm het spugen toen haar bedje schuin gezet … en mevrouw verdween onder de dekens :? Dus erg schrikken toen ik bij haar op haar slaapkamer kwam! Bed nog korter opgemaakt en ze ging schuin liggen zodat ze alsnog met dr koppie onder de dekens kwam :shock:

Toen een dikke slaapzak gekocht en nu ligt ze zonder dekens en dus alleen haar slaapzak … en blijft ze liggen waar ze ligt haha