Ik heb ook t onderste einde van de slaapzak ingstopt achter het matrasje, ik wist helemaal niet dat t niet mocht :oops:
En nog stommer ik heb de folder wel gelezen, voel me nu best dom :oops:
Ga der maar meteen losmaken…
Eventjes een andere optie dan de slaapzak… Misschien een idee om het wiegje op te maken als een matrozen bedje. Dan maak je het hoog op zogezegd en ligt de kleine met zijn hoofdje dus al bovenin. Voorkomt verder omhoog kruipen en zorgt er dus voor dat je beeb onder de dekentjes blijft.
Via google kan je zoeken op matrozenbedje en zal je wel het een en ander tegenkomen. Samen met uitleg over hoe je het bedje dan precies moet opmaken.
Rayen ligt hier dus zo in zijn ledikant en blijft lekker warm onder de dekens terwijl hij eerder, net als jouw kleine, omhoog kroop.
Succes!
Oh… en natuurlijk hangt het van de slaapkamertemp af, maar wij hebben Thara al heel snel een slaapzak aangetrokken (2 maanden) omdat ze zichzelf omdraaide.
Door het omdraaien besloot ik ook al snel om de dekens en lakens uit het ledikant te halen. Hier gingen we dus al snel voor de (winter)slaapzak.
Nu ligt onze babykamer op het zuiden, dus is het algauw rond de 20 graden of meer. En Thara is natuurlijk in het voorjaar geboren, maar misschien is het een optie om haar strakjes gewoon alleen een slaapzak (dus zonder dekentjes) aan te doen. Kan Ella gewoon nog lekker lang in het wiegje blijven liggen. Kleine maatjes hebben ze bij de hema :thumbup: .
Laten we geen ruzies maken zeg… Soms komt het verkeerd over zo klakkeloos die woorden op je monitor
Maar: volgens mij mag een slaapzak die te lang is WEL onder een bed gelegd worden, die ligt namelijk niet echt helemaal vast. Als een kind draait, dan trekt hij/zij de slaapzak vanzelf los. Het gaat volgens mij echt om slaapzakriemen oid die de zak helemaal vastzetten en daardoor zou een kind zich vast kunnen draaien en kunnen stikken. Een kind vastbinden mag niet natuurlijk, maar zo lijkt kan volgens mij geen kwaad hoor… en anders ff navragen bij CB, die weten het zeker!
groetjes,
Louise
Hier ligt Ivan in een slaapzakje met geen mouwen hoor. en lakentje plus dekentje. :think: Jullie vinden dat dus te warm. Hij draagt eronder een pyjama. De kamer temp. is 15/16 graden.
Ik heb een safe t sleep, die mag ook niet :think: (ik wil niet dat hij op zijn buikje kan draaien straks, vanwege mijn angsten)
Elize slaapt ook in een slaapzak. zij kroop ook omhoog en werd dan 's nachts wakker omdat ze het koud had. bovendien vond ik het vreselijk eng dat ze zich los kon woelen en was bang dat ze onder de dekens terecht zou komen. sindsdien slaapt ze in slaapzak (dunne in de zomer en dikke in de winter). Elize is echt een ‘zwerver’ ze zwerft haar hele bedje door 's nachts dus echt ideaal zo’n slaapzak:thumbup:
Boaz deed het ook altijd, heb een slaapzak gekocht, maar toen kroop hij nog steeds naar boven.
Omdat hij veel huilde gaf het cb als tip om een opgerolde handdoek boven zijn hoofdje te leggen onder het hoeslaken.
Hij vind het heel fijn en kan niet meer omhoog kruipen.
Misschien is dat nog een tip.
@mlk1982 wrote:
Laten we geen ruzies maken zeg… Soms komt het verkeerd over zo klakkeloos die woorden op je monitor
Maar: volgens mij mag een slaapzak die te lang is WEL onder een bed gelegd worden, die ligt namelijk niet echt helemaal vast. Als een kind draait, dan trekt hij/zij de slaapzak vanzelf los. Het gaat volgens mij echt om slaapzakriemen oid die de zak helemaal vastzetten en daardoor zou een kind zich vast kunnen draaien en kunnen stikken. Een kind vastbinden mag niet natuurlijk, maar zo lijkt kan volgens mij geen kwaad hoor… en anders ff navragen bij CB, die weten het zeker!
groetjes,
Louise
Ja precies als onze dochter draait, dan gaat de slaapzak er gewoon uit !!
Ik heb het bij het CB voorgelegd en die zeiden dat het best kon,
Maar elke CB zegt weer iets anders.