Mats is nu bijna 10 maanden en hij draait sinds kort elke keer om in zijn bedje. Of ik hem nu in een slaapzak met deken leg of helemaal zonder, het maakt niet uit. Hoe strak ik hem ook instop. Hij valt dan meestal op zijn buik in slaap. Nu ook weer.
Nu vraag ik mij af… moet ik hem steeds terug blijven leggen op zijn rug of mag hij inmiddels op zijn buik slapen? Blijkbaar heeft hij hier zelf een voorkeur voor.
Mats kan nog niet van buik naar rug rollen dus komt zelf niet terug.
Ik merk dat Talysha ook regelmatig op der zij ligt of op der buik ligt te slapen.
Als ze nog onder het dekbedje ligt kan ze ook niet terug draaien naar der rug terwijl ze dit normaal wel kan.
Maar ik laat der dan gewoon liggen, als ze het vervelend vinden huilen ze wel denk ik.
En ben niet bang dat ze met der gezichtje in het matrasje drukt ofzo, want komt in de box ook nooit voor !!
Ok, dus misschien kan ik het ook maar beter zo laten?
Hier ook een buikslapertje. Hij ligt altijd heerlijk met zijn hoofdje op zij met de hydrofiele luier tegen zijn mondje te tutten :inlove:
Mika draait zich wel naar zijn rug ondanks de ingestopte dekens. Hij draait dan gewoon in zijn slaapzak :roll: Maar dat doet ie alleen als ie geen zin heeft om te slapen.
Ik begreep van iemand bij ons in het maandtopic (zij is huisarts in opleiding) dat het niet erg is als ze het zelf kunnen. Ik zou hem dus denk ik maar laten liggen (maar ik denk dat je me nog wel gaat horen als Josephine zich omdraait in bed :lol:)
Ik heb net even gekeken en nu ligt hij op zijn zij. Ik vind het er wel heel schattig uitzien hoor! :inlove:
Bedankt voor jullie reacties, ben er wat geruster op!
:-*
Nina slaapt ook op haar buik en dan haar wijsvingertje in haar mondje. Ze kan van haar buik naar rug draaien en andersom, dus ook al zou ik haar steeds terugdraaien, ik ben de kamer nog niet uit of ze ligt alweer op haar buik. Dit is gewoon haar favoriete houding, dus ik laat haar gewoon zo liggen.
Hier ook een buikslaper echt al vanaf de 3 de week… ik zou het lekker zo laten. Ikzelf ben niet zo bang dat er iets gebeurd moet ik zeggen. En ja wij hebben ook onze slaapvoorkeur dus waarom mogen zij het niet hebben. Blijkbaar vind hij het fijn aangezien hij zelf zo gaat liggen.
Dus mijn idee lekker laten liggen al is het in het begin misschien best eng
Bedankt voor jullie antwoorden!
Ander vraagje: Doordat Mats nu op zijn buik slaapt is zijn bed 's ochtends altijd nat. Hij heeft dan een volle plasluier maar die vangt aan de voorkant minder op waardoor het ontzettend doorlekt. Misschien maar een pak luiers kopen in een maat groter voor de nacht? Hij heeft nu maatje 4 en die zit nog best ruim.
ik weet niet welke luier je dan gebruikt ,maar ik zou dan voor de nacht in elk geval een pamper voor doen… :thumbup:
Ik gebruik pampers maar die houden hem aan de voorkant dus niet droog.
oke dan zou ik het ook niet weten :think:
Nee waarschijnlijk is er niet veel aan te doen. Misschien minder drinken geven :mrgreen:
Maatje groter proberen kan geen kwaad dus daar beginnen we maar eens mee!
eh meisjesluiers?
@wannabe keukenprinses wrote:
eh meisjesluiers?
Bestaan die?
vroeger wel, ken de reclame’s nog Pampers boy en pampers girl Maar die heb ik al enige tijd niet meer gezien hoor!
groetjes,
Louise
We hebben nu maatje 4plus en tot nu toe (2 nachten) bleef het droog!!! :dance:
Maar nu moet ik zijn bed alsnog elke dag verschonen want hij heeft ontstoken oogjes :wall:
Hoi hoi,
Hier ook een buikslapertje met pampers. En s morgens inderdaad nat, net boven de voorrand van de luier, balen he.
Werkt 4+ nog steeds? Hier niet, dan schuift zijn poep er aan de zijkant weer doorheen en ik heb liever plas dan poep, hahaha.
Nog meer tips?
Groetjes
Heel herkenbaar. Nina had ook altijd alles nat. Ben toen voor de nachten gegaan voor een grotere luier, en dat werkt perfect.
luier achterstevoren aandoen…