om de hoeveel dagen klussen?

Hallo,

Ik vroeg me zo af om de hoeveel tijd klussen jullie in de vruchtbare periode? En klussen jullie ook nog daarbuiten? heeft dat dan nog zin? Ik dacht zo om de twee dagen in de vruchtbare periode??

Hoi Merel,



Wij hielden altijd om de dag aan. Maar afgelopen cyclus hadden wij op dinsdag geklust (vanwege vruchtbaar slijm) en op woensdag hadden we een echo.



Op de echo was te zien dat het eitje bijna op springen stond. Dus uiteindelijk hebben we op woensdag en donderdag ook geklust…en ZWANGER!!



Er is dus blijkbaar niet echt peil op te trekken! Beetje afhankelijk ook van het zaad van je man. (of zijn optimum elke dag, om de dag of anders is)



X Do

Wij hebben steeds geklust wanneer we er zin in hadden…



In de 6e ronde hebben we om de dag geklust (ook omdat we daar zin in hadden :wink: ) en RAAK!!!



Maar er is idd geen pijl op te trekken… je moet het gewoon op het juiste moment doen. 1x kan al genoeg zijn.

Helaas weet je het juiste moment nooit :wall:

Wij klusten meestal om de dag en op de dag dat ik vruchtbaar slijm had, dat laatste is volgens mij de reden dat ik nu zwanger ben!

wij ook om de dag… maar net als wat er al eerder gezegd werd 1 keer is natuurlijk al genoeg… alleen tja wanneer?

Deze zwangerschap weet ik precies wanneer het raak was aangezien ik die vruchtbare week 1 nacht thuis heb geslapen ivm trips naar het buitenland voor mijn werk (en ik vrij zeker weet dat ik het niet met mijn collega heb gedaan :lol: :lol: )



Maar met om de dag heb je dus de grootste kans dat het raak is!



succes!

gr

muts

dus jullie bedoelen allemaal om de dag de hele maand door? Dat wordt een feest zeg :mrgreen:

@Merel1978 wrote:

dus jullie bedoelen allemaal om de dag de hele maand door? Dat wordt een feest zeg :mrgreen:


Haha, nou, het hoeft niet de hele maand door, je kan het ook maar zo’n twee weken rond je vruchtbare periode doen.

nee echt niet de hele maand hoor. Ik denk zo’n week na de menstruatie… en een week voor de nod… dus bijna 2 weken :mrgreen:

hubbie vond het geen probleem :lol:

Inderdaad een week na het begin van je ongi en dan om de dag.



Een paar dagen na je eisprong heeft het ook geen zin meer.



Ik heb een vrij regelmatige cyclus en heb bovendien extra zin om te vrijen de dagen voor mijn ei - dus die dagen doen we het iig om de dag.



Maar lasse was destijds ook raak met een keertje een of twee dagen voor mijn ei.



Het belangrijkste is denk om je cyclus een beetje te kennen.

Wij klusten ook om de dag, maar nu heb ik iets gelezen…dat het zaad van betere kwaliteit is naarmate je vaker klust. Dus hoe meer zaadlozingen, des te beter de kwaliteit. Zit nu in mijn vruchtbare periode, we hebben gisteren geklust en na wat ik dus gelezen heb, vanavond maar weer, en morgen weer! :oops:



Ik weet niet of het waar is, maar ik heb een regelmatige cyclus van 28-29 dagen dus 2 weken klussen zodat ik mijn ei niet mis is niet nodig. Zodoende is een paar dagen achter elkaar wel vol te houden.



groetjes Nienke

Dat het zaad beter van kwaliteit zou zijn is niet per definitie waar hoor!

Als het zaad van jouw man niet helemaal optimaal is, dan is het niet beter om iedere dag de vrijen.



Als het zaad van jouw man goed is, dan zou het geen probleem moeten zijn.

Ik zou ook voor iedere dag gaan als het nog leuk blijft. Iig rond de eisprong.

Hoi meiden,

Dus dat slijm rond de eisprong is normaal? Ik denk dat ik dat slijm wel vaker heb gehad, maar viel me nooit op dat het met de eisprong te maken had. Nu leek het precies samen te vallen, inderdaad.

Zit je er dan middenin of ertegenaan???



Succes allemaal! :thumbup:

Volgens mij vlak voor je eisprong het meeste slijm geloof ik of op de dag zelf. Is om het eventuele zaad goed te begeleiden. Jaja de natuur denkt aan alles :mrgreen:



Ik heb het nu ook weer meer en ik denk morgen mijn ei.



Over kwaliteit van zaad heb ik weleens gehoord dat goed om om de dag want dan kan het ook weer toenemen ofzo en dat de kwaliteit ook over een langere periode bepaald wordt. Weet het niet meer precies. ER is een bepaalde aanmaak periode wat van invloed is en die duurt wel een paar maanden ofzo.



Maar dat van om de dag is geloof ik omdat het toch wel 48 uur blijven leven die zaadjes maar ook omdat juiste elke dag ook weer een nadeel kan hebben.

Dat slijm is idd voor de eisprong, meestal de dag ervoor en het helpt het sperme idd.

Tegen vruchtbare periode om de dag, daarbuiten heeft geen zin (maar geeft ook plezier hihi) Rond eisprong verhogen we dat naar elke dag. We krijgen van gyn wel huiswerk mee, maar daar houden we ons niet helemaal aan, ik ben van -een beetje extra voorraad kan geen kwaad- principe. Vorige keer was t dus zo raak geschoten. Ei op zon of maandag en we hebben toen vrijdag, zaterdag, zondag en maandag geklust.



Om de dag is het beste zeggen ze.



Klusze!!

@wieniex wrote:

Tegen vruchtbare periode om de dag,

Klusze!!
hoelang duurt die vruchtbare periode dan? infeite een goede week zeker? da’s twee weken na je menstruatie, niet?

Je eitje is bij cyclus van 28 dagen ongeveer twee weken na je ongi maar vruchtbare dagen liggen er voor. Dus week na je ongi om de dag klussen tot je ei is geweest.



Je kan ook een cyclusbanner instellen die je vruchtbare dagen laat zien nav jou cyclus - kijk maar naar mijn banner - kan je zien dat mijn vruchtbare dagen net zijn geweest.

Poeh, ruim een week om de dag klussen? Klinkt best heftig. Wat als je een keertje geen zin hebt??? :shock:

Het is natuurlijk geen moeten, maar als je zo snel mogelijk zwanger wilt zijn is het wel handig. Ik weet niet of je zelf duidelijk herkenbaar ‘vruchtbaar slijm’ verliest, want volgens mij ben ik alle twee de keren zwanger geworden door te vrijen op de dag dat ik vruchtbaar slijm verloor.

Praktisch gezien zou ik dan nu zwanger moeten zijn, ejb :lol: