Om de dag?

ow wb om de dag ?

( sorry was even ingegaan op e ovulatietesten ihhi)

Ja wij ziijn nu met zelf inseminatie bezig ( sperma inbrengen van partners zaad via spuitje met canule )

En hebben dan wel zat zon geinsemineerd, vandaag weinig zin te druk en net htuis dis ws morgen avond, hopelijkkan dat geen kwaad en zit er niet te vele tijd tussen

Ben de ovulatietesten en zwangerschapstesten inmiddels al kwijt!

Vicky is de gelukkige… (Vicky, nog wel graag even je adres in een PB’tje naar mij sturen!)

Hoi iedereen,

Het temperaturen valt best mee! hahaha Kleine moeite zal ik maar zeggen, veel handiger dan ovulatietesten vind ik zelf.

Ik heb altijd gedacht dat ik 2 weken na het begin van m’n cyclus m’n eisprong had. Nu zou dat vandaag zijn en er is nog geen temperatuursverhoging. Krijg ik toch een beetje m’n twijfels over dat temperaturen. Is het echt altijd zo dat je lichaamstemperatuur iets stijgt?

Groetjes en veel succes iedereen!!!

Als je IUI gaat doen, hoef je echt geen ovulatietesten te gebruiken. Vanaf dag 10 ga je dan om de dag naar het ziekenhuis, ze houden dan daar dmv een inwendige echo bij wanneer je eisprong gaat komen. Dan krijg je nog een spuit, om precies te timen wanneer hij precies gaat zijn. Zelf hoef je dan niet meer te tempen of testen te doen.

Je temp gaat inderdaad altijd omhoog bij je eisprong, waarschijnlijk is je eisprong dus gewoon nog niet vandaag…

Ja zeker! Ik heb ook getemperatuurd!! En het mooie is dat je vaak vlakvoor je eisprong een kleine tempdaling in je grafiek ziet!!

Ik had zelf een cyclus van 38 dagen, dus dan heb je zo’n drie weken na de eerste dag van je menstruatie pas je eisprong!

Je moet wel heel consequent zijn met tempen anders kun je niet goed bepalen wanneer je temp verhoogd.

Dus iedere ochtend rond dezelfde tijd (en niet eerst opstaan om te bijv. te plassen) en liefst rectaal.

succes!!! :thumbup:

Liefs Chantal :vlinder: :vlinder:

nou meid in ons geval zegt het helemaaaaal niks, we hebben de afgelopen maanden mischien 3 keer sex gehad ivm ziekte van mij en hubbie , en zowaar het is gewoon raak na bijna een jaar!

dus volgens mij heeft het ook met een heleboel mazzel te maken hoor…

Vandaag was m’n temperatuur 36,9. Dus dan had ik waarschijnlijk gisteren toch m’n eisprong. Beetje raar misschien, maar daar baal ik gewoon van. :oops: Dat wil namelijk zeggen dat we altijd rond de juiste dag hebben geklust. Ik neem aan dat het weinig zin heeft als je extra veel klust op die dag en de dagen ervoor?

Hoezo heb je dan verkeerd geklust? je hebt toch om de dag gedaan? dan klus je dus goed! Ook op de dag van de eisprong heeft nog gewoon zin. Je bent nog uren na je eisprong vruchtbaar. Verder zijn de zaadcellen ook wel minstens 48 uur levend, dus dat zou goed moeten gaan. In ieder geval goed genoeg om zwanger te worden.

Ik dacht dat zaadcellen 72 uur leefbaar is ?

Het pas vrijgekomen ei kan slechts 24 uur in leven blijven: in het ideale geval wordt het binnen 6 tot 8 uur bevrucht. De zaadcellen daarentegen kunnen tot maximaal 72 uur in de baarmoeder en eileiders in leven blijven.

Dit betekent dat bevruchting niet meer mogelijk is indien de gemeenschap pas 24 uur na de ovulatie plaats heeft. Anderzijds betekent het echter ook dat de conceptie nog tot stand kan komen als de gemeenschap tot maximaal drie dagen voor de ovulatie heeft plaatsgehad. Gedurende het eerste ogenblik van de zaadlozing worden immense aantallen spermatozoa uitgestoten, die zich in een hoog tempo door het cervixslijm verplaatsen.

Ja we klussen nu altijd om de dag en daarvoor hielden we altijd rekening met m’n eisprong. Maar dat is het hem nou juist… We zijn al vanaf juni bezig en het is nog niet raak. Begin echt een beetje te wanhopen… Ik zou niet moeten zeuren ik weet het.

Ja maar vanaf juni bezig zijn, dan zou ik zelf ook erg ongeduldig worden !

Heb je verder ovulatie testen etc gebruikt ?

Maar ken me voorstellen dat je nu ook weleens wilt weten waarom ‘het’ nog niet lukt !

Ja ovulatietesten heb ik al geprobeerd. Dat schoot niet echt op omdat het bijna niet mogelijk was die iedere datg rond dezelfde tijd te doen. Vandaar dat ik ben gaan temperaturen. Ik dacht altijd al m’n eisprong te kunnen voelen en nu heb ik dat dus bevestigd gekregen. Ik baal er echt enorm van. Maar ja… niks aan te doen.

Voor je eigen gevoel is het gewoon al snel dat het lang duurt. Dat kennen we allemaal, ik had na een half jaar ook zoiets van “schiet op” Helaas werkte dat bij ons niet… Niets mis mee hoor, dat is echt geen zeuren!

Maar als je dus om de dag geklust hebt, heb je precies dat gedaan wat bijvoorbeeld alle gynaecologen aanraden. Je hebt dus gewoon een goede kans.

72 uur, dat is zelf nog langer dan ik dacht! Alleen maar beter toch!

prettig om te lezen die 72 uur. Temp ging deze maand bij mij op dag 13 omhoog. En op (oa) dag 8, 10, 11 en 13 geklust. Dus hopenlijk is het raak deze maand. Ik heb voor mijn MA ook 2 maanden getempd, toen sprong mn ei steeds op dag 14. Nu dus op dag 13. Ik vind dat toch wel prettig om te weten wanneer je vruchtbare periode is. Mijn vriend had in het begin ook wel erg moeite om op commando te klussen. Maar nu we zwanger zijn geweest en dat blijde gevoel hebben mogen meemaken wilde hij deze maand prima meewerken :mrgreen: :mrgreen: Maar goed, ik kan ook wel echt merken dat ik de dagen voor mijn eisprong ook veel meer zin heb. Dus voor mij is het niet echt “moeten”… ik wil gewoon :oops: :oops:

Maar ik blijf het wel frustrerend vinden dat onze vrouwelijke eitjes maar 24 uur leven hoor. Jammer dat we niet gewoon wat langer vruchtbaar zijn, dat zou het een stuk makkelijker maken :-s

Optimist, probeer optimistisch te blijven he !