Hoi,
Misschien een beetje brutale vraag, maar hoe vaak klussen jullie?
We zijn net begonnen met gericht te klussen… om de dag… en ik vroeg me af of er meer stellen die dat doen. Vast wel toch?
We zijn nu 9 maanden bezig en ik word echt een beetje droevig ervan…
Positieve reacties dus graag! hahaha
Groetjes en iedereen veel succes gewenst!!!
ik/wij deden het ook altijd om de dag
vooral in de eerste week na de menstruatie
en nog een paar dagen meer…
wij hebben er ook best lang over gedaan
steeds weer elke maand werd mijn frustratie hoger…
en juist toen ik dacht: dahaaaaag, dan maar geen kinderen
had ik een positieve test in mijn handen :mrgreen:
succes!
ja om de dag en dan vanaf een dag of 7 na de eerste dag van je laatste menstruatie (dus zoals Ziet het zegt) en dan een weekje achter elkaar ongeveer… En dan heb je weer rust ( :lol: :lol: )
Bij Demi hebben we er zo een maandje of 7 over gedaan bij deze spruit drie maanden.
Suc6!
wij kunnen dat niet gericht klussen, wij hebben het wel geprobeerd, maar Bart kan dat gewoon niet, hij zegt altijd ik wil heel graag nog een kindje, maar niet op comando en ja zo voelt dat voor mij ook aan, bij ons zal het heel moeilijk zijn om nog een kindje te krijgen, ik heb nog maar 1 eileider en die is ook nog niet in perfecte staat, de kans als we gericht zouden gaan klussen neemt dan toe met 50%, maar ik kan dat ook niet op comando, we hebben het even gedaan en we groeide uit elkaar, daarom laten wij nu de natuur gewoon zijn gang gaan en hebben wij zin om te vrijen dan vrijen wij gewoon, dus pas op als je gericht gaat vrijen, ik zeg niet bij alle koppels, maar het kan zijn dat je relatie er onder gaat lijden.
Wij hebben het zo ook meegekregen van de gyn. Klussen op dag 9-11-13-15-17-19-21.
Moet zeggen dat wij echt 2 soorten seks hebben. Baby-seks en gewoon omdat je zin hebt… De frustratie wordt bij ons hoger als we het op klusdagen niet hebben gedaan. Daar hebben we dus onze manier voor. Gewoon snel zogezegd en dat werkt prima. De rest van de maand alleen wanneer we echt willen.
Vanaf deze maand heb ik (hebben we) IUI, dus de noodzaak om te klussen is een stuk minder geworden. Deze maand hebben we het nog wel gedaan op de dagen voor de IUI, maar niet om en om, maar gewoon toen we zin hadden.
Moet zeggen dat onze relatie makkelijker werd op dat gebied, toen we besloten dat het op die dagen ook gewoon snel tussendoor mag…
Succes en ik hoop voor je dat je snel een poistieve test in je handen mag hebben!
Snap wel dat het geen obsessie moet worden om te ‘moeten’ seksen natuurlijk. Ik vind echter wel dat als je gewoon ff aandacht aan elkaar besteed die zin meestal toch wel komt, dus dan is het al minder moeten.
Normaal zijn wij helemaal niet zo actief… en dan zouden er zeker geen kindjes komen…
groeten en suc6
Moet eerlijk zeggen dat ik er ook een beetje genoeg van heb hoor, dat "verplichte " geklus. Maar wat doen jullie dan? Alleen klussen in “de” periode? Ik vraag me dat nu af, want hoe zit het met de zaadkwaliteit? Ik heb begrepen dat je om dat op peil te houden altijd 2 of 3 keer in de week zou moeten klussen…wel is klussen bij mij echt een hum ding. Zit ik niet in mijn hum, heb ik er dus echt geen zin in. En als ik slecht nieuws heb gehad en geen eisprong dna zie ik het ook helemaal even niet meer zitten en heb ik dus echt gen zin meer. En dan al die hormonen, die me depri maken, dan heb ik dus ook geen zin…
Waar ik me nu dus druk over maak…“moeten” we altijd om de dag…om de kwaliteit te behouden? En als ik dan eens een weekje of misschien wel 2 niet lekekr in mijn vel zit en geen zin heb???
Hoe zit dat bij jullie?
Je hoeft niet heel de maand om de dag hoor. Echt niet. Als je wil kan het ook alleen die ene vruchtbare week. En daarbuiten doe je het alleen als je echt wil.
Klussen omdat het moet is inderdaad niet zo gezellig. Als we niet zo’n zin hebben dan is het gewoon even een vluggertje :oops: . Gelukkig kunnen we daar wel om lachen. Maar ja, als we niet wat gerichter klussen dan kan het nog wel heeeel lang duren… En aangezien ik al 31 jaar ben, heb ik de angst dat het dan weleens te laat kan zijn. Volgende maand wil ik gaan temperaturen, maar dat zie ik eerlijk gezegd nog minder zitten.
uhm nou jah… mijnvriend en ik doen het om de dag maar niet omdat er geklust “moet” worden… soms zit er ook wel 2 dagen tussen… we doen het niet met de gedachte owh vruchtbare week klussuh… dat hebben we nu laten varen… haha heb gewoon vaker zin :oops: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: en das best handig :oops: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Hallo,
Ik zal me eerst ff voorstellen!! mijn naam is monique maar omdat er zoveel vrouwen zo heten het ik maar een andere naam aangenomen ik ben 29 en ik ben met de pil gestop in december.
Nou moet ik nog anderhalve week wachten om te weten of het nu eindelijk gelukt is, ik vind het nogal moeilijk om zoveel geduld te hebben (maar dat zullen jullie ook wel hebben) ik heb al veel gelezen op deze site.
Mijn vriend en ik klussen ook om de dag.
dus heeft er nog iemand tips… die zijn altijd welkom
Halo Monique , welkom op de site van kindjeop komst ,
ik zie dat je niew bent op het forum, ms is het leuk als je je ook even voorstelt in het daarvoor bestemde topic ?? ( forumgedeelte)
Hieronder de link waar je dat kunt doen, zo kan ierdereen je verwelkomen ,
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewforum.php?f=32
Succes met het zwanger raken, groetjes en liefs bianca,
De maand waarin het bij ons raak was, was bij ons ook de maand waarin we het om de dag hebben gedaan.
Natuurlijk wel in de vruchtbare periode. Met behulp van ovulatietesten wist ik wanneer mijn vruchtbare dagen waren :thumbup: :mrgreen:
Hoi,
wij hebben er bijna een jaar over gedaan om zwanger te raken en geloof het of niet…ook wij gingen om de dag klussen, temperaturen, opletten met drank etc etc…op een gegeven moment wilde ik na de sex zelfs niet meer uit bed opstaan, omdat ik dacht dat dat de bevruchting tegen zou gaan…pas toen ook wij dachten, ja daag…dan maar geen kids en er niet meer zo op gefixeerd waren was ik zomaar zwanger…
Misschien kun je niets met dit advies…maar zolang je niet in de medische molen zit zou ik zo veel mogelijk genieten van elkaar en het los proberen te laten…dat werkt 't best!
Heel veel succes meiden! :-*
Eigenlijk moet je er niet zo mee bezig zijn, daar ben ik het helemaal mee eens… maar dat is zo moeilijk… hahaha Ik kan wel eerlijk zeggen dat ik ermee opsta en mee naar bed ga. Behalve als ik net de rode duivels op visite heb gehad. Maar tegen de tijd dat ik ongesteld moet worden, dan gieren de zenuwen door m’n keel… Het is steeds weer zo spannend!!! Moet wel zeggen dat dit forum een heerlijke uitlaatklep is dan!
Ik denk dat mijn eerst berichtje terug niet is aangekomen, ik ben nog aan het uitzoeken hoe het werkt :oops: bedankt allemaal voor jullie leuke reachties Ik had niet verwacht dat er zo snel mensen zouden reageren I
k weet ondertussen dat ik er niet te veel bij moet nadenken, en probeer dat nu ook niet te doen.
ik wens jullie allemaal heel veel succes
dat is idd het beste wat je kan doen… en jah het is idd moeilijk… en gewoon gezellig kletsen hier en natuurlijk heerlijk genieten in bed
hoi optimist. wij zijn in totaal 23 aanden bezig geweest in het begin ook erg gericht klussen maar dat werd al snel vervelend en dan vooral voor mijn vriend soms had hij gewoon geen zin en jah dan lukt het ook niet er zijn dan ook veel irritaties ik weet dat het moeilijk is je er minder mee bezig te houden ik kreeg ook telkens dat advies en dacht dan van jah dat une jullie makkelijk zeggen jullie zijn al zwanger maar het is dus echt waar tuurlijk is de kans groot als je om de dag klust maar het word er niet leuker op. dit zou de laatste aand worden voor ons en dan zouden we naar de huisarts gaan dus we hadden zo iets van we zien wel. iuteidelijk zijn we nu op de meest romantische avond en langste nach van mijn leven zwanger geworden mooier kan niet toch?
dus probeer het wat los te laten.
Hoi Lydia,
Wat fijn dat het nu eindelijk gelukt is :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Tot nu toe verveelt het ons niet (om de dag) Ik ga volgende maand wel aan de ovi test beginnen om gerichter te kijken, voordat het straks wel gaat vervelen En trouwens als we echt een keer geen zin hebben dat stellen we het een dag uit, om de 2 dagen kan ook!
idd je moet van elkaar genieten en het moet vooral geen verplichting worden…maar het is heel gek… want voorheen deden mijn vriend en ik het ongeveer 3 keer in de week en ik merk dat we het de laatste tijd steeds vaker doen en dan niet eens met het idee van zwanger worden… alleenal het feit dat we gekozen hebben voor kinderen heeft ons gewoon dichter bij elkaar gebracht ofzo…
vreemd meestal hoor je hoe langer je bijelkaar bent hoe minder het word maar hier andersom… :thumbup: :inlove: :inlove: