ja dat gevoel heb ik ook!! je deelt iets heel persoonlijks, echt iets voor jullie tweeën :hug: ik denk dat je daarom closer word.
En het idee dat je daarmee bezig bent veranderd jezelf ook, ik voel me een stuk rusiger en geduldiger, klinkt misschien stom :inlove:
We zorgen er wel voor dat het gezellig blijft hoor. Anders is het niet te doen natuurlijk. Nog 5 dagen voor mn NOD. Voel me niet anders dan anders dus ik denk dat we weer een leuke klusmaand tegemoet gaan. Komende maand ga ik in ieder geval temperaturen zodat ik een idee heb wanneer m’n eisprong is. Weten jullie dat wel? En hoe zijn jullie daar achter gekomen?
ik weet het niet zeker ik vermoed het… heb tot nu toe al 3 maanden gehad dat mijn borsten groter en steviger werden… en tijdens mijn menstruatie nam het weer af… ik vermoed nu dat het rond mijn ovu is maar om te checken gebruik ik nu 1 maand ovulatie testen van matcare…
vind het erg makkelijk in gebruik ff in een potje plassen… beetje urine in een pipetje en 5 druppel in de test en huppa 10 minuten later heb je een antwoord…
ik heb de boeken er eens op nageslagen. overal zeggen ze idd om de dag in 2 middenweken bij redelijk normale cyclus. ook zeggen ze dat altijd elke dag niet goed is, maar als je niet de tijd hebt om rustig aan alles op zijn beloop te laten, dat je dna juist wel de frequentie een paar dagen kunt verhogen naar elke dag!
En wat betreft de mensen die zeggen dat het beter is om er minder mee bezig te zijn. Daar geloof ik niet zo in. Dat zou betekenen dat als je in de mediche molen daardoor niet zwanger zou worden, want dan ben je er elke dag wel mee bezig. Ikzelf ben vanaf dag 3 bezig met spuiten, dan dag 10 meting, verder spuiten, weer meting, verder spuiten, en dan had ik deze keer ook nog op dag 13 een ritje naar de hbo om pregnyl injectie te laten zetten. dan ben je er dus zeker 14 dagen in d emaand echt mee bezig want het heeft veel invloed op je leven. Tja en dan t wachten…dan ben je er toch ook wel een beetje mee bezig denk ik.
En moet zeggen, deze keer dus extra veel geklust rond ei en het was gewoon heel gezellig omdat we de humor er maar van in zagen! Denk dat dat ook belangrijk is! Maar daarna had ik wel even weer genoeg geklust hoor hihi!
Hallo allemaal!!!
Is er bij iemand nog wat spannends gebeurd???
Ik zit al een paar dagen te lezen bij andere gesprekken, het is best leuk om dat te lezen. Je hebt met iedereen het zelfde te delen, en het word allemaal heel open besproken :oops:
Mijn cyclus is sinds 4 maanden steeds hetzelfde, 27 dagen! dat houd in dat ik nu op woensdag mijn periode moet krijgen.
Ik zie bij iedereen steeds verschillende getallen staan, heeft er iemand net als ik ook steeds hetzelfde?
Bij mij is het tussen de 27 en 30 dagen. Rond deze tijd is het dus weer zover… Erg spannend is het niet, want ik voel dat ik ongesteld moet worden… Jammer!
Is wel handig als het altijd 27 dagen is bigsby! Dat zou ik ook wel willen, ruilen???
Wieniex eigenlijk heb je helemaal gelijk… maar dat wist je al! hahaha Ik hoop dat het snel raak is voor je!!!
Om de dag? :shock: Dat redden wij niet hoor :oops: Wij hebben beide keren dat we er voor gingen om de 2 dagen geklust… zaad is immers 72 uur goed.
bv maandag, dan donderdag en zaterdag of zondag weer… Beide keren of eigelijk alle 5 de keren was ik binnen 4 maand zwanger.
Om de dag, meeen daar zou ik me dan echt toe moeten zetten, nee, lijkt me niks.
Gyn zei hier, 1 x per 72 uur of 1 per 3 dagen is dus voldoende…
Misschien een geruststelling voor hen die om de dag ook wat veel vinden
oh en alleen klussen in de week van eisprong is bij mij niet haalbaar, ik heb een cyclus van 32 dagen en mijn ei komt pas laat… meestal dag 25 pas… als ik dan schema’s aanhoud van de standaard wat normaal is dan zou ik rond de 14e of 15e dag mijn ei moeten hebben. Zou ik alleen daarop klussen dan word ik dus niet zwanger.
Optimist, ik heb mijn periode inmiddels!!! en ik zit nu op 26, ik had hem morgen moeten hebben
maarja ik voelde het ook al aankomen
Ik hoop dat het voor jou ook snel raak is, hoe lang ben jij al bezig??
Cell, jij heb een lange cyclus zeg!!! heb jij al getest of je echt rond de 25 zit??? en waarom werkt het niet als je alleen klust rond die dagen? dan is toch je eisprong?
cell ik vermoed ook dat mijn eisprong later is hoor… ben nu bezig met ovutesten en tot nu toe nog niets… ja een licht streepje maar das dus nog steeds negatief… en wij klussen om de dag… en zoals ik al zei niet omdat het moet maar omdat we willen en das erg makkelijk…
soms zit er idd ook weleens 3 dagen tussen hoor maa ik bedoel het moet leuk blijven en geen verplichting want hoeft het van mij ook niet…
Wij hebben 11 maanden er over gedaan om zwanger te worden van Sander. We hebben destijds om de 3 dagen geklust. Het klinkt misschien gek, maar wat bij mij heeft geholpen is om na de zaadlozing 5 minuten te blijven liggen en ondertussen je bekkenbodemspieren ritmisch aan te spannen (als bij een orgasme). Ik ben ervan overtuigd dat de zaadjes dan sneller in de goede richting zwemmen als anders…
Om uit te testen of dat daadwerkelijk de bevruchting heeft bespoedigd, heb ik dezelfde “methode” toegepast bij mijn tweede zwangerschap en nu was ik al de derde ronde zwanger! Echt bewijs is het natuurlijk niet -het kan puur toeval zijn- maar ikzelf ben ervan overtuigd dat het heeft geholpen!
heeyz das een handige tip… ik blijf altijd wel ff liggen op de been van mijn vriend ff lekker naknuffelen en ondertussen ff dat zaad binnen houden dubbele functie maar die ga ik ook ff proberen…
@bigsby wrote:
Optimist, ik heb mijn periode inmiddels!!! en ik zit nu op 26, ik had hem morgen moeten hebben
maarja ik voelde het ook al aankomen
Ik hoop dat het voor jou ook snel raak is, hoe lang ben jij al bezig??
Cell, jij heb een lange cyclus zeg!!! heb jij al getest of je echt rond de 25 zit??? en waarom werkt het niet als je alleen klust rond die dagen? dan is toch je eisprong?
Ik bedoel meer dat als ik niet zou weten hoe mijn cyclus verloopt en dus uit zou gaan van wat bijvoorbeeld de site van babybrabbel aangeeft als vruchtbare periode ik nooit zwanger zou raken wanneer ik enkel in die aangegeven periode klus. Dit omdat mijn eisprong dus veel later is.
Ik ben daar achter gekomen door mijn zwangerschappen. Bij beide ging ik uit van mijn ei om te kijken hoe lang ik zwanger zou zijn en dan kwam ik bij de verloskundige en bleek ik steeds 10 dagen korter zwanger te zijn…
Ik heb dus ook een poos getempt en kwam er zo achter dat ik meestal op dag 24 of 25 mijn ei heb en dan word ik een week later ongi.
Dus in die zin heeft zomaar klussen er standaard van uitgaande dat elke vrouw op dag 14 haar ei zal hebben niet voor iedereen zin, ik zou er dus niet zwanger bij worden… Zo bedoelde ik het eigelijk
Bigsby… :evil: :evil: :evil: Ja, ze zijn er weer! Jammer maar ik had ze al verwacht. Ik ben in juni vorig jaar gestopt met de pil.
Deze maand temperaturen dan maar. Als ik het goed begrijp moet je dan iedere dag om dezelde tijd temperaturen? Pfff, dan is uitslapen er niet meer bij. Moet er doordeweeks namelijk om half 6 uit voor m’n werk.
Missygirl, heb jij dat ook al geprobeerd of alleen maar dmv ovulatietesten?
Helena die tip van jou ga ik zeker uitproberen! En dan maar hopen dat het de gouden tip is…
idd elke dag om dezelfde tijd en… rectaal meten… onder de arm is niet betrouwbaar.
bij mij is het heel constant 36.0 of 36.1 om dan 1 a 2 dagen na mijn ei makkelijk de 36.5 te halen… het geeft wel inzicht.
Ik heb ook een vriendin die haar ei al 9 dagen na het begin van haar menstruatie heeft en ze is meestal 5 dagen ongi… dus 4 dagen later is het al raak… Iedereen is anders dus
Cell… sorry ik begreep je dus verkeerd!!
Goede tip Helena die ga ik ook maar eens proberen, ik ga over een paar dagen ook maar beginnen met de ovulatie test. Ik dacht zelf rond de 11e dag te zitten maar dat weet ik niet zeker
Teperaturen lijkt me echt veel werk, iedere ochtend zo vroeg en om de zelfde tijd.
nee ik heb het alleen maar gekeken dmv ovutesten… en dit is pas de eerste maand… maar ik vermoed dat ik een late ei heb aangezien het streepje nog steeds lichter is dan de controle streep…
ik verwacht mijn NOD op 27 maart dus het kan nog…
wanneer het deze maand niet lukt met de testen wil ik gaan tempen… puur omdat het gewoon goedkoper is dan die ovutesten… en jah als het elke dag om dezelfde tijd moet gewoon ff de wekker zetten en daarna weer verder slapen :mrgreen:
Een aantal maanden geleden heb ik ook geprobeerd om dmv ovulatietesten m’n eisprong te ontdekken maar dat lukte dus niet. Ik had ze van Matcare besteld en vond het nadeel dat je geen ochtendurine mocht gebruiken. Daardoor kon ik ze niet altijd rond dezelfde tijd doen en ben ik er al snel mee gestopt.
Ben nu een aantal dagen aan het temperaturen. Nu is m’n temperatuur iedere dag zo’n 36,7 graden. Is dat niet te hoog? Want ik lees overal dat het tussen de 36 3n 36,5 zou moeten liggen voor de eisprong.
@Optimist wrote:
Een aantal maanden geleden heb ik ook geprobeerd om dmv ovulatietesten m’n eisprong te ontdekken maar dat lukte dus niet.
Ik vond ovulatietesten ook on-dingen. Ik heb ze 2 maanden gebruikt, maar volgens die testen had ik nooit een eisprong. Daar klopt dus geen reet van, want ik was de maand daarop toch zwanger. Rara, hoe kan dat?
Ik heb er overigens nog 10 liggen (ovulatietesten), dus wie ze wil hebben, kan ze zo van me krijgen…
welke soort ovulatietesten heb je liggen en wat vraag je er voor?
ikzelf denk dat ik ze ook moet gebruiken vanaf mei als ikiui moet doen zeg maar heb nu nog voor de volgende maand.
Je zegt wel maag zo hjebben maar totaal niks is ookniet leuk,
evt heb ik wel belang als je zeana mijkwijt wil tenminste.
Weet dus niet zeker of ik tijdens de iui moet gebruiken.
liefs bianca
Ps ben nu de 1 maand met die testen bezig hebmijn vruchtbaartse dag gehad ( zoals zkh denkt en zoals de templijsten voorheen aangaf en zoals de echos zeiden ) maar de ovutesten negatief ,