Olijvenkenners meld u!!

Ik heb vandaag mijn voorraadla eens bekeken :mrgreen: en kwam een potje olijven gevuld met amandel tegen.

Wat kan ik daarmee doen, weet iemand een lekker recept hiermee?

Ik vind het jammer om zo weg te gooien eigenlijk. Vast in een of ander kerstpakket gezeten :lol:

Alvast bedankt!

Verwerken in een salade? Lekker hoor, groene sla, gedroogde tomaatjes op olie, komkommer, pijnboompitjes, geraspte oude kaas en natuurlijk nog een lekkere dressing! :drool:

Gewoon lekker bij de borrel opsnoepen! Met wat andere lekkere tapas achtige hapjes erbij :drool:

ik gooi ze vaak op een salade :drool:

Of lekker bij de borrel idd met wat chorizo en wat tapasdingetjes lekker…

Of bij de pasta eet ik ook wel eens een olijfje erbij…

Maar het meest bij sla of 's avonds even snel vanuit de koelkast als ik iets hartigs wil :mrgreen:

Tijd voor de aanschaf, van lekkere verse tapenade, wat knoflookboter en brood en ander tapas hapjes en heerlijke rose!! Borreltime!!!

Salade valt af, want mijn man gruwelt van olijven. Maar zo uit het vuistje zeg maar, dat is dus ook lekker? En wat moet ik me voorstellen bij “gevuld met amandel”?

Trouwens, tapenade, stokbrood en knoflookboter heb ik wel in huis :thumbup: :thumbup:

Ik zou ze de vuilnisbak in gooien, olijven zijn heeeerlijk maar dan niet uit die potjes :sick:

Er zit gewoon een amandel in het midden van die olijven .

@beebiebeer wrote:

Gewoon lekker bij de borrel opsnoepen! Met wat andere lekkere tapas achtige hapjes erbij :drool:

Jaaaa lekker!!!

@dena wrote:

Ik zou ze de vuilnisbak in gooien, olijven zijn heeeerlijk maar dan niet uit die potjes :sick:

Idem voor ingeblikte exemplaren :sick:

Vers zijn ze wel heerlijk :drool:

olijvensoep van maken :drool: Olijven pureren met knoflook en gebakken uitje, mascarpone erdoorheen doen en kippenbouillon. Heb het nu al verschillende keren op verjaardagen gemaakt en zelfs echte olijvenhaters vinden dit lekker :wink: Het officiele recept is op de allerhandesite te vinden!

@Mutti wrote:

@dena wrote:

Idem voor ingeblikte exemplaren :sick:

Vers zijn ze wel heerlijk :drool:

Ik heb die wel zelf aangemaakt met olijfolie en wat geblacheerde partjes knoflook,wat peterselie/bieslook erbij en even laten trekken,zijn ze best te eten :angel:

Heerlijke verse dikke knoflook olijven met losse teentjes knoflook erbij!! :drool: :drool:

Met amandel heb ik nog nooit op, en het lijkt me ook niet zo lekker. Zeker niet uit een potje inderdaad… :?

Als je nooit olijven op hebt, kan dit een tegenvaller worden. Vers is echt veel lekkerder en intenser van smaak!

Laat je weten wat je ervan vond?

Oke, dan ga ik het blikje straks maar eens openmaken en er eentje proeven…

Andere suggesties zijn nog steeds welkom hoor. De vuilnisbak is mijn laatste optie :angel:

:-*

Olijven :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool:

Ik had laatst groene met knoflook :drool: :drool: :drool: :drool: :drool:

:sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick: :sick:

Ieuw, gatver, jakkes, smerig!!! Wat ontzettend vies zeg!! Vooral die amandel vernaggelt een hoop. Maar het ‘sap’ waar ze in drijven is ook ranzig!! Te goor gewoon!

Ik moet dus aan de verse olijven begrijp ik? En welke kan ik dan het beste nemen, zwart of groen? En wat is dan het lekkerst om mee te beginnen als olijvenleek?

dan zou ik met zwart beginnen denk ik…

En dan gewoon puur of ergens in?

olijven :smiley:

Zwarte zijn smakelijker, als je verse hebt mét pit zijn ze het allerlekkerst :drool:

Maar groene knoflookolijven zijn ook erg lekker…!

Ik koop alleen een pot als het door een salade gaat of voor een tapenade.

Als we ze gewoon zo op eten dan heb ik veel liever verse van de kaaswinkel of delicatessenwinkel. En dan koop ik ook meteen een grote bak :oops:

Wij kopen onze olijven altijd in een Turks groentewinkeltje… :drool:

Zowel zwarte als groene afhankelijk waar we ze voor gebruiken.

weet je wat je met die olijven moet doen?

Een doos pakken, wat kranten erin

Potje erin

doos dichtplakken en…

opsturen naar mij :drool: :drool: :drool: