haha, kom je dan naar mij, dan zorg ik voor wijn :mrgreen:
kijk… klinkt allemaal lekker hahah
@tantetoe wrote:
weet je wat je met die olijven moet doen?
Een doos pakken, wat kranten erin
Potje erin
doos dichtplakken en…
opsturen naar mij :drool: :drool: :drool:
Dan… zal ik ze toch eerst weer uit de vuilnisbak moeten vissen :mrgreen: . Ik ga vanmiddag naar de kaaswinkel om verse zwarte olijven te kopen, want ik wil nu persé het verschil weten, hahahaha.
Ik zal er niet teveel kopen, want stel je voor dat ik deze ook ranzig vind

neeeeeeeeeeeeeeeeeee…
Maar dan… haal lekkere groene met knoflook (als je van knoflook houdt tenminste… je ruikt wel nar knoflook, maar men wat zijn die dingen lekker…
ook de "gewone"gevulde olijven (carbonell is bekend potjes merk die lekker is) zijn lekkerrr
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Ik ging vanmiddag naar het kaas- en delicatessenwinkeltje hier in Dronten en vertelde de alleraardigste meneer achter de toonbank dat ik een olijvenleek ben en dat ik gisteren over mijn nek ben gegaan van groene olijven uit blik. Hij schudde meewarig zijn grijzige hoofd en zei: “kind, die moet je toch ook niet eten, je moet deze hebben” en hij drukte me een groene knoflookolijf in mijn handen.
Men o men, wat een ongelooflijke lekker olijf was dat :drool: :drool: .
In mijn koelkast woont dus vanaf vanmiddag een grote bak knoflookolijven (al zijn er al wel een boel uit moet ik bekennen :oops: ).
De meneer had nog heel veel meer varianten, dus ik ben voorlopig nog niet uitgetest en gegeten :drool: :mrgreen: :mrgreen:
:drool: :drool: :drool: :drool: lekker he
goed zo!
Ik had laatst de groene pesto van de AH gewoon wennn die waren lekker!
Mijn ouders halen ook altijd bij een turks winkeltje groene en zwarte heeeeeeeeeeeeeeeeerlijk!
water loopt uit mijn mondddd
hier ook :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: Moet toch nog naar appie, want ik heb honger. EN was niks in huis ja aardappels die overdatum waren en vlees dat niet smaakte
Even omhoog met dit topic :mrgreen: :
Na de knoflookolijven opgevroten te hebben ben ik toe aan een nieuwe uitdaging :mrgreen: :mrgreen: .
Dussssss: roept u maar, welke variant is ook overheerlijk en de moeite van het proberen waard :drool: :drool:
:-*
pesto olijven (groen)
Of die zwarte met feta enzo erin :drool:
Verse groene olijven gevuld met roomkaas :drool: Bij de Appie!
alle olijven die je kunt krijgen bij een Turkse of Griekse winkel en vaak ook bij een kaasboer :drool:
(sorry maar supermarktolijven vind ik echt een stuk minder smaken)
Ennuh … als je alle olijven hebt gehad. Gevulde Jalapeno pepers … mjammie …
… of dadels gevuld met mozerelle kaas, omwikkeld met ontbijtspek uit de oven … ook mjummie …
ships … ben aan de lijn :x
Heb pomodori olijven gekocht, is dat wat? Uiteraard bij het kaas en delicatessenwinkeltje :mrgreen:
wattes?
ik ken ze niet
@Mutti wrote:
… of dadels gevuld met mozerelle kaas, omwikkeld met ontbijtspek uit de oven … ook mjummie …
Offff gedroogde dadels gevuld met Monchou :drool: :drool: elke feestje weer een grote hit :mrgreen:
@Karin1981 wrote:
wattes?
ik ken ze niet
:think:
Dat je het nog nooit hebt geproefd is een ding, maar dat je niet weet wat het is… :shock:
En iedereen die hier staat te kloten over verse olijven…
Natuurlijk zijn die het lekkerste, zoals bijna bij alles is vers lekkerder, maar als je goede in een pot koopt zijn die zeker ook te eten hoor…
Je moet gewoon weten wat je koopt. Je smaak is zeker niet minder goed als je ze wel uit pot eet.
Mijn pa is/was (Kutterdekut wat klote is dit nu) een rasechte spanjaard en olijfeter ten top en die at ze zowel uit pot als vers…
Olijven gevuld met ansjovis :drool: :drool: mijn favoriet !!!
@Madre wrote:
Mijn pa is/was (Kutterdekut wat klote is dit nu) een rasechte spanjaard en olijfeter ten top en die at ze zowel uit pot als vers…
:hug: :hug: :hug:
Ik had een klein potje uit een kerstpakket denk ik, daar zat een amandel in en ze dreven in een soort sapachtig iets. Die waren echt echt echt heel erg vies :sick: !!
Maar misschien lag dat wel aan het merk ofzo :think: , ik ben dus nog maar een leek, maar hoop gauw expert te worden, want man o man, wat zijn die dingen lekker :drool: :drool: :drool:
@~Judith~ wrote:
@Madre wrote:
:hug: :hug: :hug:
Ik had een klein potje uit een kerstpakket denk ik, daar zat een amandel in en ze dreven in een soort sapachtig iets. Die waren echt echt echt heel erg vies :sick: !!
Maar misschien lag dat wel aan het merk ofzo :think: , ik ben dus nog maar een leek, maar hoop gauw expert te worden, want man o man, wat zijn die dingen lekker :drool: :drool: :drool:
Ik geloof gelijk dat die erg smerig waren…
En voor salades koop ik altijd in een pot en voor te snacken bij een kaasboer.