Ja vond haar erg onrustig…
En zag net ook het kleintje.
wat een schatje! :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
Binnenkort maar eens naar de Dierentuin toe. :mrgreen:
Ahhhh, wat een ukkiepukkieeeee :inlove: :inlove:
wat een schatje. Ik denk dat mams gewoon naweeen heeft.
Dit bericht staat op hun site:
Babyolifant van zo’n zeventig kilo geboren in DierenPark Amersfoort
Amersfoort heeft er een hele bijzondere bewoner bij gekregen. Na bijna 22 maanden zwangerschap is moeder Indra vanochtend rond half 6 bevallen van een kerngezonde babyolifant. Het is nog niet duidelijk of het een jongen of een meisje is. Indra was tijdens de bevalling samen met haar dochter Kina. ‘‘Geweldig om na lang wachten dit gezonde jong in de olifantenfamilie te mogen verwelkomen. Oudere zus Kina is erg nieuwsgierig en het is goed om te zien hoe de moeder de aandacht over de twee verdeelt,’’ zegt de trotse dierverzorger Bas Aalders. Veel belangstellenden zaten vanochtend aan hun computerscherm gekluisterd. De bevalling was live te volgen via de webcams op http://www.babyolifantje.nl. In de loop van ochtend wordt op de site een filmpje van de bevalling geplaatst. Het DierenPark is erg onder de indruk van de enorme belangstelling voor de babyolifant. Daarom organiseert het park vanaf morgen kraamvisite om de babyolifant te bewonderen. Dagelijks zijn vanaf half vier tweeduizend kraamkaartjes voor 5 euro beschikbaar. De kraamvisite start op 2 november en loopt tot en met 16 november. Tijdens de twee weken kraambezoek kan tevens auditie worden gedaan voor de unieke Ode aan de Olifant. Om deze bijzondere geboorte te vieren nodigt het park iedereen uit om het muziekstuk Baby Elephant Walk in te studeren. Op zaterdag 24 november mogen de winnaars meespelen met een spetterende bigband die het muziekstuk tijdens de Ode aan de Olifant ten gehore zal brengen. Op de site is straks meer informatie te vinden en kan iedereen zich aanmelden om de bladmuziek te ontvangen.
Wat een goed nieuws! Ga thuis meteen kijken. Wie gaat er binnenkort naar toe? Ik wil wel zsm gaan kijken met de kids.[/u]
Wat een scheetje :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
Ben benieuwd naar het filmpje van de bevalling.
Meteen even geregeld: op 30 november gaan we naar Dierenpark Amersfoort :mrgreen: We hadden nog C1000 dagje-uit kaartjes liggen, dus dat kwam mooi uit Voor 3,75 per persoon even langs de dierentuin!
Jeetje mama blijft maar wiegen… Heb het beebje nog niet gezien
hier het filmpje van de geboorte heel mooi gefilmt
:inlove: :inlove: oooh wat een ukkiepukkie zeg vergeleken bij de rest…wat een schatje!! :inlove:
Zo nog even het filmpje van de geboorte kijken :mrgreen:
erg mooi idd :inlove:
Oh wat gaaf! Grappig om te zien hoe zusje Kina zich ermee bemoeit en haar moeder probeert te imiteren :inlove:
volgens mij zag ik net op cam2 de placenta liggen in het zand.
Het kleintje oogt zo klein nog en toch al 70 kilo.
@juulke wrote:
volgens mij zag ik net op cam2 de placenta liggen in het zand.
Het kleintje oogt zo klein nog en toch al 70 kilo.
Ja die zag ik ook al ! Zei toevallig al tegen vriendlief: he, de placenta.
Ze loopt inderdaad nog wel flink na te wiegen, zullen naweeën zijn denk ik ?
En die andere grote olifanten erbij zijn oma en… ?
@devil wrote:
hier het filmpje van de geboorte heel mooi gefilmt
http://youtu.be/mZebmhaLIzU
Wat een mooi filmpje, :inlove:
straks laat ik het mijn grote draak ook zien…
we zaten al regelmatig te kijken…
Ik baal zo vreselijk!!!
Volg Indra al 4 weken. Was vanmorgen wakker om 5,15 en kon niet in slaap komen.
Wilde kijken naar Indra, maar kon me er niet toe zetten om uit mijn warme bed te stappen door de koude gang te lopen om mijn tablet te pakken…
En dus miste ik de bevalling
Maar gelukkig hebben ze het filmpje geplaatst… Wat mooi :inlove: :inlove:
prachtig filmpje, echt ontroerend om te zien als het voor het eerst op zijn benen staat :inlove:
Ik vond het ook een mooi filmpje.
Had wel een heel bloedbad verwacht gezien het vorige filmpje in dit topic, viel gelukkig voor Indra wel mee. Ze loopt op dit moment alleen nog steeds te wiegen, wel een beetje sneu. Heeft ze eigenlijk al een beetje geslapen sinds dinsdagavond (dat de weeën begonnen) ? Volgens mij niet he ?
Zojuist eindelijk even weer op de webcam kunnen kijken. Wat een schatje zeg. Zo kleine tussen de grote benen van de andere olifanten. Heel erg lief.