Oktoberstopsters 2008 deel 1. We gaan ervoor!!

Femmie, dank je wel meis! :-* Ik vind het wel heel erg spannend, want na een mk en daarna Lente* is het moeilijk om te geloven dat nu gewoon goed zal gaan… Gelukkig is Sterre het springlevende bewijs dat het dus wél ook heel goed kan gaan.



Elize, leuk als je een lijstje wil maken! :thumbup: Yvette (Miffy) en ik kletsen idd al een tijdje samen en hebben elkaar ook een keer in real life gezien :smiley:



Yvette, lijkt me leuk als jullie een keertje hierheen komen! :thumbup: Kan Imke hier de boel overhoop komen halen! (en dan zal ik zorgen dat Sterre níet ziek is :wink: )



xHeske

pfoe! drukke middag gehad. er moest een hoop gebeuren hier in huis. We zijn aan het verbouwen. ik heb net eindelijk de tijd gehad om even snel een leuk lijstje in elkaar te zetten. voorlopig wel even goed zo denk ik. ik heb Yvette er ook opgezet, ervanuitgaande dat ze meedoet met stoppen als ik het zo lees. als er iets niet klopt moeten jullie mij maar even een pb sturen. hopelijk wordt het lijstje nu snel langer!



ik ga naar mijn bedje toe. ben bekaf!



welterusten!

Ik doe heel erg graag mee, ik hoop alleen dat de artsen er ook zo over denken! Anders doe ik lekker net zo eigenwijs als Heske :wink:



We kunnen alleen pas in november dan pas zwanger raken, want als ik volgende week mijn spiraal laat verwijderen dan zijn we de meest vruchtbare dagen al voorbij :?



Ik zal nog even wat meer over mezelf vertellen, ik ben dus Yvette en ik word volgende week :eh: 31 jaar! Ik ben getrouwd met Geert Jan en wij hebben dus al een dochtertje Imke. Zij is geboren met 31 weken en 5 dagen, maar alles is goed gegaan en er is niets meer van te merken. Ik heb flink overgewicht en op 17 april van dit jaar heb ik een maagband gekregen. Ik ben nu bijna 20 kilo kwijt en het gaat allemaal hartstikke goed. ‘Ze’ zeggen dat je pas een jaar daarna zwanger mag raken, maar mijn internist heeft dus bij de intake uit zichzelf al aangegeven dat dit ook binnen het jaar kan. Ik hooo dit dus volgende week met hem te bespreken, zodat we er weer voor kunnen gaan…

Hoi meiden,



Ik zou het leuk vinden om met jullie mee te schrijven. Ik ben eigenlijk een februari 2008 stopper. Ik schrijf mee met de maart/aprilstoppers omdat er geen febstopperstopic was.



Waarom wil ik met jullie meeschrijven. Ik ben in juli naar de gyn doorverwezen omdat ik waarschijnlijk geen eisprong had. Dat bleek dus ook bij de gyn. Mijn cycli waren langer dan 6 weken en geen ei te bekennen, of een halve eisprong. Ik ben nu bezig aan mijn 2e ronde met clomid (hormoon die eisprong stimuleerd) en vandaag bij de gyn geweest. En waarempel… ik heb een ei gehad in mijn vorige cyclus. Voor mij voelt het nu alsof ik opnieuw gestopt ben met de pil! Vandaar dus dat het me leuk lijkt met jullie mee te schrijven!



Ik ben trouwens net 27 geworden en het zou ons eerste kindje worden.



Ke wat een verhaal. Phoe! Erg heftig. Ik hoop echt dat het jullie de volgende keer beter vergaat!



Verder iedereen succes!!!



Liefs

Newbe, welkom hier! Wat goed dat je een eisprong hebt gehad!!! Wat zul je daar ontzettend blij mee geweest zijn! Nu maar hopen dat je volgende ei ook gelijk de laatste is voorlopig (voor een maand of 9 dus) :mrgreen: :pray:



Yvette, gewoon lekker eigenwijs doen anders :wink: , doen wij ook :stuck_out_tongue: ! Nou ja, beetje dan, we hebben 1 keer eigenwijs gedaan en zijn daarna bewust maar even bij elkaar uit de buurt gebleven :lol:



Elize, mooi lijstje! :thumbup: Ik zie dit trouwens niet echt als mijn 1e ronde hoor, we gaan er na de volgende ongi pas echt voor. Maar aangezien ronde 0 niet bestaat… laat maar gewoon staan hoor, het is alleen deze ronde nog niet écht spannend. :wink:



Vanmorgen trouwens ff een zwangerschapstest gedaan… Niet om te testen of ik zwanger ben hoor, maar aangezien de bevalling nog maar 7 weken geleden is, wilde ik ff checken of alle hcg-hormoontjes m’n lijf uit zijn. Zou beetje naar zijn als ik straks een positieve test heb en dat het dan blijkt dat er gewoon nog ‘oude hcg-tjes’ in mijn lijf zaten… Maar goed, test was prachtig negatief, en dat is dan meteen de laatste keer dat ik daar blij mee mag zijn :wink:



Ik stel trouwens voor dat we een voorbeeld gaan nemen aan de augustusstoppers 2007. Daar schreef ik vorig jaar mee, en (bijna) iedereen was daar in no-time zwanger. Lijkt me wel wat als wij dat nu ook ff gaan doen, toch! :mrgreen:



Nou, ben er weer weg van, want moet Sterre van het kdv gaan halen. Hoop dat ik niet van m’n fiets afwaai, want het gaat lekker te keer hier :eh:



xHeske

Yvette wat spannend zeg en wat goed dat je al 20 kilo kwijt bent :thumbup: :thumbup: die Imke die wilde vroeg naar buiten :shock: ! Fijn dat het allemaal goed is gegaan.



Newbe gezellig dat je mee schrijft. ik zal je op het lijstje zetten. spannend dat je nu ineens wel een eisprong hebt. nu kan het dus elk moment raak zijn!



ben net terug van werk. woensdag is altijd druk in de zaak. morgen lekker weer vrij. Kan ik weer verder gaan met de verbouwing hier. pfff zal blij zijn als het klaar is. Zit hier maar in de sooi!

Even makkelijk doen:



@Ke wrote:





Elize, mooi lijstje! :thumbup: Ik zie dit trouwens niet echt als mijn 1e ronde hoor, we gaan er na de volgende ongi pas echt voor. Maar aangezien ronde 0 niet bestaat… laat maar gewoon staan hoor, het is alleen deze ronde nog niet écht spannend. :wink:



dan duurt ronde 1 gewoon wat langer bij jou :lol:



Vanmorgen trouwens ff een zwangerschapstest gedaan… Niet om te testen of ik zwanger ben hoor, maar aangezien de bevalling nog maar 7 weken geleden is, wilde ik ff checken of alle hcg-hormoontjes m’n lijf uit zijn. Zou beetje naar zijn als ik straks een positieve test heb en dat het dan blijkt dat er gewoon nog ‘oude hcg-tjes’ in mijn lijf zaten… Maar goed, test was prachtig negatief, en dat is dan meteen de laatste keer dat ik daar blij mee mag zijn :wink:



dat is mooi! dan kan het echte werk nu beginnen :thumbup: Ik wist niet dat die hormonen zo lang blijven zitten. Ik weet trouwens helemaal weinig van zwangerschappen :mrgreen:



Ik stel trouwens voor dat we een voorbeeld gaan nemen aan de augustusstoppers 2007. Daar schreef ik vorig jaar mee, en (bijna) iedereen was daar in no-time zwanger. Lijkt me wel wat als wij dat nu ook ff gaan doen, toch! :mrgreen:



Dat is een goed plan!



Nou, ben er weer weg van, want moet Sterre van het kdv gaan halen. Hoop dat ik niet van m’n fiets afwaai, want het gaat lekker te keer hier :eh:



Ja hier ook. de herfst is overduidelijk begonnen!



xHeske

Elize, verstand van zwangerschappen krijg je vanzelf als je maar vaak genoeg op KOK komt kletsen :wink:



Ik baal een beetje, want dacht dat mijn cyclus alweer op orde was, maar geloof nu toch van niet. Temperatuur was weer gedaald en lijkt wel of ik nu weer ongi ben, maar vorige ongi is nog maar 2 weken voorbij en eisprong (als het wel een eisprong was, denk het dus eigenlijk niet) dus paar dagen geleden, dus dan zou mijn cyclus maar 3 weken geduurd hebben… Ben bang dat die ongi’s helemaal geen ongi’s zijn en dat het vloeien van na de bevalling gewoon nog niet helemaal over is en zo nu en dan weer op komt zetten. Hoewel m’n vorige ongi wel echt op een ongi leek, inclusief de bijbehorende buikpijn, vreetzin en humeurigheid :think: Nou ja, beetje vaag dus eigenlijk… Zat even te denken om ovulatietesten te kopen, wil zo graag weten wat mijn cyclus nu doet, maar ook geen idee wanneer ik dan met testen moet beginnen, en is anders ook wel zonde van het geld :think: . Ben denk ik gewoon te ongeduldig, dus zal maar gewoon afwachten wat mijn lijf allemaal gaat doen… Pfffff, afwachten… daar ben ik helemaal niet goed in :shifty:



Yvette, wanneer moet je eigenlijk precies naar de internist??



xHeske

Newbe, welkom hier!



Ik moet woensdag om 12.35 uur geloof ik naar de internist. Als hij het er dan mee eens is dan bel ik meteen de huisarts, ik hoop dat ik dan donderdag al terecht kan (ow, nee ik heb donderdag cursus :think: vrijdag dan, dan ben ik jarig :slight_smile: ), maar als het maandag wordt dan is het volgens mij ook niet zo’n ramp, want volgens mij beinvloed die spiraal mijn cyclus niet. Dus als ie dan maar voor mijn volgende eisprong eruit is.



Volgens mij heb ik vandaag mijn eisprong, maar ja heb ik nu niet veel aan… ik zei gisteren tegen Geert dat hij dat ding er volgens mij ook wel uit kan halen, want hij hoeft alleen maar aan de draadjes te trekken :lol:



Ik moet eigenlijk ff de hond uitlaten, maar het regent weer :?

(ik breek even in…)



succes meiden ik wens jullie het alles beste. :pray:



heske meid vooral jij veel succes :-* best spannend allemaal :pray:



veel liefs petronella een nov 2007 stopper



(ga stiekum weer weg)

Thanx Petronella :-*



Yvette, volgens mij zou je die Mirena er idd gewoon zelf uit kunnen halen, maar ik durfde dat ook niet hoor, je zou toch niet willen dat er iets mis zou gaan :shifty:



Nou, ik ben dus volgens mij gewoon weer ongi :wall: Niks geen normale cyclus dus, aangezien er maar een paar dagen tussen mijn vermoedelijke eisprong en deze ongi in zaten :wall: Voel me overigens nu niet echt ongi… geen buikpijn, geen Sonja-Bakker-ontwijkend-gedrag, geen onredelijke uitvallen richting Tjip… Nou ja, komt misschien nog… we zien het wel… we rommelen maar weer lekker door… :roll:



xHeske

Hallo meiden,



Ik wil me graag bij jullie voegen!



Ik zal me even voorstellen: Ik ben Miek en ik ben 26 jaar. Ik ben getrouwd en samen hebben we al een zoontje van bijna 1.

Na onze vakantie half oktober gaan we proberen zwanger te worden( ik liever nu al, maar manlief wil nog even wachten, we gaan namelijk met familie op vakantie en hij is bang dat het dan opvalt als ik geen glaasje alcohol mee drink) Daarna gaan we meteen aan de slag! :wink:



Hopelijk is iedereen hier snel zwanger!

Yvette, dan hoop ik dat je groen licht krijgt van de internist! :pray:



Heske wat vervelend dat je nog zo’n onregelmatige cyclus hebt. Hopelijk komt dat wel weer helemaal goed zodat je straks weet waar je aan toe bent. Ik weet mijn cyclus ook nog niet. Heb gegokt op 28 dagen maar ben nog aan het ontpillen.



Miek welkom! Leuk dat je meeschrijft met ons. Ook jou zal ik op het lijstje zetten. ik snap wel dat je man nog even wil wachten. anders valt het op he. Maar wel moeilijk!!



Ben net de stad ingeweest maar volledig weggeregend. wat een rotweer zeg!!



Volgende week kan ik de hele week niet op het forum komen. Ben een week weg. Dus Yvette, alvast een fijne verjaardag gewenst!

Ik heb trouwens ook maar een showforum geopend. Ik zag dat alle stoppers die hebben!!

Oh leuk, een showtopic, ben ik dol op! :mrgreen:



Miek, welkom hier!!!



Ik snap echt geen bal van mijn lijf zeg :roll: Nou ja, komt vast wel weer goed, ik heb alleen zo weinig geduld :oops:



Verder beetje een baaldag vandaag, dus ga zo ff mijn grote trots showen in ons showforum en dan ben ik er weer vandoor :slight_smile:



xHeske

Hoi meiden,



Hier verder geen nieuws. Ben weer begonnen met clomid en ben dus nog ongi.



Ke het lijkt me een zeer goed idee om een voorbeeld te nemen aan de augustusstoppers van 2007! haha

Vervelend dat je cyclus raar aan het doen is!



Miek hallo en welkom!



Tja verder heb ik dus eigenlijk erg weinig te melden…



Liefs :-*

Goeiemorgen meiden!



Iedereen een goed weekend gehad? Wij zijn bij mijn ouders geweest. M’n zusjes, zwagers en kleine nichtje waren er ook. We zouden eigenlijk naar de dierentuin geweest, maar het was zo’n snertweer dat we maar gewoon bij mijn ouders thuis zijn gebleven. Was ook gezellig :thumbup:



De ongi of wat het ook was lijkt hier weer minder te worden, maar zal niet te vroeg juichen. Ben nu trouw elke ochtend aan het temperaturen, dus ben heel benieuwd of ik over een tijdje een eisprong kan spotten :eh:



Ben ook benieuwd wanneer er wat meer oktoberstoppers gaan komen. We zullen vast niet de enigen zijn toch :wink:



xHeske

Ik breek eventjes in… :lol:



Lieve Heske, heel veel succes met zwanger worden!!! Jeetje, weet je nog een jaar geleden… Samen gestopt in augustus 2007, en inderdaad bijna iedereen werd binnen een paar maanden zwanger! :shock:

Ik stuur bij deze allemaal hcg-tjes je kant op, dat Sterre en Lente :: maar heel snel een brusje mogen krijgen! :inlove:





:
: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :**:





Alle andere meiden, ook ontzettend veel succes met zwanger worden!!! :-*



En ik sluip heel stilletjes weer weg… :mrgreen:

Hallo meiden!



Ik ben hier helemaal spiksplinternieuw op KoK, en ik zou graag met jullie meeschrijven als dat mag.



Ik heb afgelopen donderdag mijn laatste pil gehad en wij gaan nu voor een tweede kindje.

We hebben al een zoontje, die is vorige maand 2 geworden :smiley: .



Ik heb al helemaal zin in weer zo’n klein mensje in ons huis :slight_smile: , dus ik hoop dat we niet te lang hoeven te wachten.



Groetjes, Sarah.

Sarah, welkom hier!!! Gezellig dat je mee komt kletsen! Je zoontje scheelt niet zoveel met mijn oudste moppie, Sterre is 10 augustus ook 2 geworden. Lekkere leeftijd he :mrgreen:



Laura, thanx meis, je bent een lieverd! Maar dat wist je al toch? :wink: Enne… kom maar op met die hcg’tjes (al denk ik niet dat je er nog veel hebt, aangezien je maar een dag voor mij bevallen bent en ik toch echt alweer een negatieve test had vorige week :wink: )! :dance:



xHeske