Oktoberstopsters 2007 deel 9! * 1 zwanger en al 11 baby's!!

Ben heeel moe (zes uur lag ik in bed vanmorgen) dus ff kort:



Caro en man/vriend gefeliciteerd met jullie zoon MIK veel geluk!!

Dames, even ego hoor!



Ik heb Mats zojuist voor de laatste keer aan de borst gelegd. We hebben de knoop doorgehakt. Ik stop definitief met bv.



Het is al 5 weken een strijd (als je wil lezen waarom dan kan dat hier: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=60910&start=0) Vandaag wilde ik nog een keer alles proberen om de bv te laten slagen. Geen fles, alleen de borst. Resultaat: Mama oververmoeid en Mats oververmoeid, ontevreden en rusteloos. Niet het vrolijke mannetje wat ik ken als hij de bv via de fles krijgt. Dat vind ik het niet waard. Mijn mannetje mag er niet onder lijden. Dus nu definitief een besluit genomen.



Ik heb niks tegen kv maar ik vind bv geven gewoon een van de prachtige dingen van het moederschap. Ik vind het zo mooi, zo intens en echt iets prachtigs. Ik ga mijn productie nu langzaam afbouwen m.b.v. de kolf. Ik heb namelijk geen energie meer om elke 3 uur te kolven en Mats vervolgens met de fles te voeden. Helemaal 's nachts niet meer.



Ralph (hub) geeft hem nu de fles. Bv gemengd met kv. Ik kon het even niet aan en heb echt ontzettend gehuild. Ik wist niet dat het me nog zoveel zou doen maar het voelt echt als een afscheid. Zo definitief.



Al weet ik dat ik het zo niet moet zien, het voelt toch een beetje als falen. Al heb ik het 5 weken volgehouden en echt alles geprobeerd.



Ik hoop dat ik uiteindelijk opgelucht ben dat we een beslissing hebben genomen. Mats ziet er nu alweer een stuk vrolijker uit. Dat helpt.

Ach gos Hanneke toch… :hug: Kan me voorstellen hoe je je voelt… Nou ja niet echt natuurlijk maar bv lijkt mij ook fantastisch om te geven en als het dan echt niet wil lukken kan ik me voorstellen dat je verdrietig bent. Je bent op dit moment natuurlijk ook vreselijk vermoeid…

Misschien als je morgen wat beter uitgerust bent eens een laktatiedeskundige raadplegen die dan ook echt langskomt om te kijken?



Heel veel sterkte meid, als dit het beste voor Mats en voor jou is dan is dat nu eenmaal zo…

Jippo :-* Doet me goed meid!

hoi meiden,



echt heeeel sorry, maar ik kom alleen ff zeggen dat ik de echo in het sf ga zetten.



Ik ga zo naar Breda, want mn ouders belden net om te zeggen dat ze rond 10 uur aankomen. Kan ik toch nog ff zien wat ze vinden van de verrassing!



liefs

daffie



ps @ Hanneke: :hug: gewoon doen wat je zelf het beste lijkt!

Hanneke: verstandige keuze meid! Je hebt 5 weken hard je best gedaan om het te laten slagen! Op deze manier worden jullie beiden gelukkig, toch?



:hug:

Caro: gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Mik :dance: :inlove:

Eindelijk is hij er dan, ga er lekker van genieten.



Linda: ik hoop voor je dat het snel aandient en anders kan de verloskundige je dinsdag wat op weg helpen, succes meid :-*



Hanneke: meid ik heb met je te doen. Ik begrijp jouw dilemma helemaal. Heb zelf 7 maanden borstvoeding gegeven en ook ik heb op een punt gestaan dat het niet echt goed ging. Ik werd na 2 maanden een keer zo ziek (3 dagen lang overgeven en koorts) dat de borstvoeding erg terug liep. Ik voelde toen hoe jij je nu voelt, het idee dat je het heel graag wil en het niet lukt voelt als falen. Het is heel moeilijk dit gevoel te accepteren, maar meid je hebt echt je best gedaan. En als je er zelf rustiger van wordt en Mats ook meer tevreden is met kv, dan is dat toch prima. Het is geen straf om kv te geven, hier zit ook alles in en hij heeft van jouw ook al veel antistoffen gekregen. Ik vind het in ieder geval heel goed dat je het hebt geprobeerd en dat is al heel wat. Succes met afbouwen en geniet van Mats :inlove:



Wij hebben een lekker weekend gehad. De verjaardagen waren een succes en mijn mannetje is weer lekker moe in slaap gevallen. Zelf heb ik nog steeds een beetje last van mijn onderbuik (beetje ongi gevoel), nog een paar dagen geduld en dan zullen we het zien.

Fijne avond iedereen en tot later.

Bedankt voor jullie lieve reacties! Gelukkig heb ik vanacht langer kunnen slapen en voel ik me al een stuk beter. Ik vind het moeilijk maar sta wel 100% achter mijn beslissing. Het is goed zo.



Daffie, ik zie inderdaad het vruchtzakje op je echo. Nu duimen dat je op de volgende echt het hartje mooi kunt zien meid!



Linda hoe is het met je vandaag? Ik kan me zo voorstellen dat je het zat bent! Ik had dat ook hoor, en ik was niet eens overtijd!! Ik hoop dat ze dinsdag iets voor je kunnen doen. Nou eigenlijk hoop ik dat je vandaag gewoon bevalt!



Voor alle anderen :-*

BIB



Denk niet dat ik vandaag ga bevallen, helaas! Voel wel af en toe weer iets, maar heb me voorgenomen daar niet zoveel meer mee te doen. De echte weeën komen vanzelf een keer en wil me niet te druk meer maken van te voren.



Hanneke: fijn dat je een goeie nacht gehad hebt! Weet je… het voordeel van flesvoeding is dat jij er niet altijd uit hoeft he… :wink:

@Lindaaa wrote:

BIB



Denk niet dat ik vandaag ga bevallen, helaas! Voel wel af en toe weer iets, maar heb me voorgenomen daar niet zoveel meer mee te doen. De echte weeën komen vanzelf een keer en wil me niet te druk meer maken van te voren.



Hanneke: fijn dat je een goeie nacht gehad hebt! Weet je… het voordeel van flesvoeding is dat jij er niet altijd uit hoeft he… :wink:




Dat moet je ook zeker niet doen maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan! Het kan niet lang meer duren en daar moet je je maar aan vast houden. :hug:



Inderdaad, hub heeft vanacht de fles gegeven en ik lekker geslapen! :wink:

Hoi meiden!



Op het werk bijgelezen tijdens een broodje, kan niet uitgebreid reageren.



Maar wel even: Hanneke, meid, ik kan me zó voorstellen dat je verdrietig bent! Ook ik heb vrij snel moeten stoppen met bv. Ik heb zo’n zware bevalling gehad, dat ik gewoon te weinig aanmaakte. Arwen heeft al vrij snel bijvoeding gekregen, maar de bv liep steeds verder terug en de keren dat ik haar aanlegde huilde ze nog van de honger. Ze kreeg gewoon niet genoeg. Dus ik ben gaan afbouwen en uiteindelijk heb ik zes weken bv gegeven (met bijvoeding). De koek was gewoon op. Maar ik heb ook vreselijk gehuild toen. Dikke knuf, meis! :hug:

Hanneke, al heb ik het zelf nooit meegemaakt, maar wel bij mijn beste vriendin die in februari bevallen is. Haar kleine had heel erg veel last van Reflux en haar gewicht bleef ook laag (en het cb had ook verkeerd gewogen). Ze is er ook echt slecht van aan geweest, maar heeft toen ook de beslissing genomen om te stoppen met de bv. Ze heeft nog echt foto´s van de laatste keer aan de borst etc. heel emotioneel. Maar sinds ze gestopt is gaat het ook zoveel beter, op de eerste plaatst groeit de kleine heel hard en gaat het super goed, op de tweede maar ook heel belangrijke plaats heeft ze zelf nu meer rust. En dat straal je ook weer uit naar je kindje.



Ik vindt dat je heel goed je best hebt gedaan en ik vindt het ook superknap dat je het toch vijf weken vol hebt weten te houden :thumbup: Daar mag je ook trots op zijn!! Je hebt je best gedaan meer kun je niet doen.

En die kleine Mats wordt ook groot met kv, dus dat komt zeker goed! Succes.



De rest hallo en :-*



Linda… ik :pray:

Oja, na het dokterbezoek is mijn vriend superfit wat klussen betreft :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

hoi meiden,



@ Caro: Hartstikke gefeliciteerd met jullie Mik!!! Echt een super naam!!! :thumbup:



@ Chris: nog gefeliciteerd met je verjaardag!!!



@ Francisca: ik duim voor je! :pray:



@ Hanneke: Als je er nog steeds 100% achter staat is het gewoon echt de goeie beslissing. Je hoeft je nergens voor te schamen. Mats heeft meer aan een gelukkige mama dan aan een mama die zich alleen druk maakt over borsten en eten.



@ Linda: Ik begrijp heel goed dat je het zat bent! Colin is 3 dagen te laat geboren, dus… Maar toen was het gelukkig niet zo warm en benauwd als nu! Ik duim dat die weeen nou eens door gaan zetten!



@ Sjaantje: Succes met klussen dan! :mrgreen:



Hier gaat alles nog steeds behoorlijk kl*te. Ik heb de hele dag echt buikpijn gehad en steeds met afvegen een beetje lichtroze afscheiding met een soort bloeddraadjes erdoor (sorry voor de details ) Dus ik weet het echt niet meer. Ik heb de echo van morgen afgezegt omdat de gyn zei dat die toch geen zin heeft. (scheelt weer inwendig gepruts) dus de volgende echo is vrijdag om 1 uur. Weer in het ziekenhuis.



liefs

daffie


Daffie, ik kan me voorstellen dat je je kl*te voelt.

Ik blijf :thumbdown: :thumbup: dat het allemaal gewoon goed zit, maar bloed zo vroeg inde zwangerschapblijft eng.



Dikke :hug: voor jou.



Ik ben vandaag bij het cb geweest.

Volgens de arts klopte de geboortelengte van Yinthe niet.

Het had met haar gewicht te maken.

Hoe het precies zit weet ik ok niet.

Nu was Yinthe 53,3 cm en ze weegt 3945 gram

Vanaf vandaag geven we haar 110 to 120 cc voeding en ze maakt het iedere keer bijna op.



Heupjes en oogjes waren ook goed.

@ Lotte: tnx! :-* maar het blijft eng inderdaad.



wat betreft het cb. Ik heb inmiddels wel geleerd dat je die (soms, niet altijd) met een grote korrel zout mag nemen, hoor. Het verschilt nogal wat de en of de ander zegt. Ik zou me er niet te druk over maken. Alles is toch goed met Yinthe? Wat maakt het dan uit hoe lang ze wel of niet was toen ze geboren werd!

daarbij, die arts was toch niet bij haar geboorte?? Rare lui, die cb artsten :mrgreen:



liefs

daffie

Ik maak me er ook absoluut geen zorgen over hoor.

Moest zelfs wel lachen.

Mijn eerste reactie, ow, dan is ze gekrompen :mrgreen:

Lotte: :mrgreen: Je weet hoe ze het CB ook wel noemen he: het consternatiebureau…



Daphne: wat een onzekerheid… :hug:

Sjaantje: en nu maar oefenen! Goed nieuws dat de zwemmertjes van je man ok zijn!

Hanneke: fijn dat je goed geslapen hebt, met de fles wprden ze ook groot hoor! :hug:

Linda: hoop dat er snel wat ‘aktie’ komt!

Vera: hoest?



Hier alles redelijk ok, morgen naar de vk: heb dit keer eindelijk wat vragen dus zal wellicht nu langer dan 5 minuten binnen zijn… :wink:

Denk dat de kleine nog steeds dwars of in stuit ligt, kan er niet helemaal wijs uit. Ik zal straks wat foto’s in sf forum zetten van het wiegje dat inmiddels bij ons op de slaapkamer hangt, zooo lief (al zeg ik het zelf…).



:-* Jippo

Daffie: Meid, wat een onzekerheid!! Mijn duimen blijven hier draaien tot vrijdag en ik hoop dat we dan goed nieuws gaan krijgen hier!! :pray:



BIB trouwens… Vanmiddag weer naar verloskundige…

Linda, succes bij de vk.



Ik mis die bezoekjes best wel