jeetje sjaantje dat is niet niks zeg. sterkte meis
hier gaat alles super op dit moment. ik ben bij de huisarts geweest en hij schijnt spruw te hebben (wist niet dat dit kon bij een fv kindje) maar goed. zag gister avond ineens witte dingen in zijn wangen had ik nog niet eerder gezien. maar dit bleek dus spruw te zijn.
we hebben medicijnen nu. en ons mannetje ligt nu al een tijdje knock out. die is zo giga moe van al dat huilen (hij huilde makkelijk 9 uur per dag) ik ben nog wel een beetje sceptisch hoor, want ja eerst maar kijken of hij zo blijft. maar als dit zo blijft dan dank ik god op mijn blote knieen. tuurlijk huilt hij nu nog wel een beetje, maar geloof sinds hij de medicijnen heeft dat hij in totaal 10 minuten gehuild heeft. is wel ff anders dan een paar uur.
Oh, Jeremy, hopelijk gaat het nu beter meid! :hug:
even een berichtje van mij… Sinds vanmiddag 12 uur ben ik lekker thuis met mijn mannetje…
Alles liep niet zo als ik het voor ogen had…
De weeen begonnen eigenlijk al maandagavond, maar 's nachts waren ze weer weg.
Dinsdag begonnen ze weer en ben ik de tijd op gaan schrijven. Uiteindelijk mijn vriend gebeld en die is naar huis gekomen. Toen de verloskundige gebeld. Ik zou terug gebeld worden. 3 keer raden stroom viel uit, deed niks het meer, dus ook mijn telefoon niet…
Uiteindelijk deed het stroom het weer en wij wachten… Toen de telefoon ging, moest mijn vriend even oppakken, want ik zat midden in een wee… Was het mijn zus :shock: Nu even niet!!! Hij heeft ook niet opgenomen. Op hetzelfde moment hoorde ik buiten een autodeur dicht slaan en keek even naar buiten. Kwam de verloskundige al aan. Ze was in de buurt en ze kreeg ons niet te pakken…
Wij naar boven, heeft ze gekeken en nog gezegd van als je 1 cm ontsluiting hebt, ben ik al tevreden. Had ik dus om 13.00uur al 5 cm ontsluiting, dus zijn we naar het ziekenhuis gegaan. (In de nieuwe kraamsuites :lol: ) Daar heeft ze mijn vliezen gebroken en kon het feestje beginnen…
Rond 18.00uur ging ze kijken hoever ik wasen toen had ik helaas nog maar 6 cm… Het begon zo goed… Ze heeft me overgedragen aan de verloskundige van het ziekenhuis. Nu was ik medisch en kreeg ik pijnmedicatie… Wat een genot was dat zeg… Totdat de weeen steeds erger en feller werden en ik totaal niet meer kon liggen, zitten of wat dan ook… Toen werkte de medicijnen ook niet meer… Dat was wat minder…
Rond een uurtje of 9 (ik weet die tijden niet allemaal hoor, daar let je echt niet op) gng de verloskundige kijken hoever ik was. Bleek dat ik 9 cm had… En ik kon niet meer…
Toen mocht ik proberen te persen met 9 cm. Bleek zijn hoofdje een beetje schuin te liggen en persen ging niet… Uiteindelijk is ze weggelopen en kwam ze rond 22.00uur terug met de mededeling dat ik een ruggeprik kreeg en een keizersnede, want de baby reageerde niet goed op de weeen en het persen…
Ik was zo opgelucht… Ik had totaal geen kracht meer, dus kwam als een hele aangename verassing. Al vond ik de ruggeprik doodeng, maar ze hebben me gelukkig rustig kunnen houden.
En toen om 22.23uur is Damian dan eindelijk geboren.
Paar dagen in het ziekenhuis moeten blijven. Borstvoeding gaat nog niet helemaal hoe het moet, maar we blijven proberen. Damian krijgt er 's avonds nu nog een beetje bijvoeding bij. Woensdag is hij ook erg misselijk geweest, vandaar dat de voeding niet helemaal goed ging. Maar donderdag ging het al veel beter…
Sinds vanmiddag dus lekker thuis en ik heb een hele aardige kraamverzorgster.
Hier wat fotootjes van Damian. Als ik meer tijd heb, dan kom ik weer reageren…
Pattycoat, dat viel dus niet mee allemaal! Gelukkig was het met de ks allemaal zo opgelost. Het is jammer dat je herstel dan wat langer duurt maar het is tenminste allemaal goed gegaan. Lekker dat je weer thuis bent. Je zal zien dat de bv steeds beter gaat lopen.
Hier is het gisteravond helaas weer onrustig geweest. kleine man heeft van 8 tot 00.30 zitten huilen. was af en toe heel ff stil. dus ben benieuwd hoe het vandaag gaat. ook vandaag is hij al erg aan het huilen. pfff had zo gehoopt dat die rust door zou zetten.
maar wie weet gaat dat alsnog gebeuren. maar moeten we de medicijnen nog wat meer tijd geven.
Jeremy: :hug: hoop zo voor jou en je gezin dat het snel over gaat het huilen van Joshua. Klonk hoopvol na je bezoek aan de ha. Laten we hopen dat de medicijnen snel hun werk doen en je snel een tevreden mannetje hebt.
Sjaantje: dat was even schrikken. Wat een verhaal :shock: . Kan me voorstellen dat je nog even tijd nodig hebt om bij te komen en dit te verwerken. Maar je ziet het zelf positief gelukkig. Vergeten doe je het niet, maar doorgaan zal ook moeten. Veel sterkte.
Jippo: dat Niels nu de goede dagen vol gaat houden. Je zult wel merken dat je daar zelf ook snel vrolijker van gaat worden. Hoop voor je dat het goed blijft gaan.
Wij zitten ook in ons klusweekend, dus weer afwachten wat het wordt. Gisteren zijn we met Fabian naar de intocht geweest in onze eigen plaats. Hij vond het wel een beetje spannend, maar de pieten mochten hem gewoon een handje geven. Gisteravond mocht hij zijn schoen zetten, dus hij is nu druk aan het spelen met zijn kado.
Rustig hier! Iedereen druk met de kleintjes of aan de klus??
Ik verveel me. Hub ligt ziek op bed en Mats slaapt de laatste tijd van 20.00 tot 07.00 dus ik heb niet veel te doen. Zit dus een beetje te crea-bea’en. Want vinden jullie hiervan?
Ik heb even naar de site van Daffie gekeken. Op 4 november schreef ze daar nog dat alles goed ging en dat ze het geslacht al weten dus dat is goed nieuws. Hoeven we ons daar tenminste niet druk om te maken! Waarschijnlijk is ze gewoon erg druk.
Jippo ik hoop dat het bij jou ook snel wat rustiger wordt
ik hoop dat het met Daffie ook goed gaat inderdaad
Francisca ik hoop dat het klussen gewerkt heeft
zo we hebben nu een rustig kind. gelukkig zeg. daar waren we aan toe
gisteren zijn we met zijn viertjes naar Blijdorp geweest. kon Jeremy ff ravotten en waren we lekker met zijn vieren. natuurlijk ook gelijk Joshua aan mijn collega’s showen. Wat waren we daaraan toe zeg ff een rustig dagje.
Joshua is gister avond (muv de gebruikelijk krampjes) echt heel rustig geweest. wat een verandering zeg.
gister ben ik voor het eerst in 2 weken voor half 1 naar bed gegaan.
Henk heeft de avond gedaan zodat ik om acht uur mijn bed in kon rollen. heerlijk hoor dat had ik echt nodig
Hanneke: lekker toch dat je even wat tijd voor jezelf hebt. Op een gegeven moment wordt dat wel weer anders als Mats overal naartoe gaat kruipen en overal aan zit. Geniet er maar van. En een mooie collage hoor, knap gedaan.
Jeremy: fijn dat Joshua rustig is geworden. Zou het dan toch aan de spruw gelegen hebben. Lekker een dagje weg met z’n vieren. Aan de foto’s te zien hebben jullie het naar de zin gehad. Hoop voor je dat het zo goed blijft gaan, dan kun je lekker even bijtanken.
Irry: ik ga ook zeker weer voor jou duimen. We zitten deze maand op hetzelfde schema :mrgreen: . Nu mag het wel een keer onze beurt zijn of niet (lekker ego).
Wij hebben ook een lekker weekend gehad. Gisteren niet veel bijzonders gedaan. Even wat blad uit de tuin geruimd en de kledingkasten weer eens opgeschoond. Er hing nog zomerkleding in :oops: . Van de week een extra dagje vrij dus moet maar even verzinnen wat we gaan doen. Ga in ieder geval van de week speculaas bakken samen met mijn kookprins. En dan lekker versieren met glazuur en spikkels :drool:
Irry: ik ga ook zeker weer voor jou duimen. We zitten deze maand op hetzelfde schema :mrgreen: . Nu mag het wel een keer onze beurt zijn of niet (lekker ego).
Helemaal niet ego hoor, van mij mogen jullie nu beide zwanger zijn.
Mijn :thumbdown: :thumbup: draaien in ieder geval weer op volle toeren.
Hier ben ik dan eindelijk weer… Alweer sorry dat ik jullie zo schandelijk heb ‘vergeten’… Nou, ik heb echt wel aan jullie gedacht, hoor!!! Alleen het komt er gewoon niet van om achter de pc te kruipen… Ik ben nog steeds zoooooooooo moe… Rond 9 uur lig ik echt voor pampus op de bank om mezelf dan rond half 10 maar naar bed te slepen… Het is echt bijna te gek voor woorden!!! Volgende controle bij de vk toch maar eens mn hb testen. misschien heb ik gewoon wel weer bloedarmoede.
Zal jullie ff snel bijpraten: Op de jonge gezinnen beurs heb ik een echo laten maken voor geslachtsbepaling en deze baby is helemaal niet preuts!!! hij/zij lag er goed voor en zelfs ik kan op de foto duidelijk zien wat het is! Maar het blijft een geheimpje, want er spieken hier wat dinnetjes van mij en die mogen het nog niet weten… :mrgreen:
Verder ben ik weer bij het bekkenbodemcentrum geweest en volgens de uitslagen van de laatste tests, is het een wonder dat ik niet (stress)incontinent ben. Ik ben bijna helemaal uitgeschakeld daar beneden :shock: Maar goed, ik heb dus geen klachten. Helaas kon de fysio (van het bekkenbodemcentrum) geen duidelijk advies geven aan de gyn. over een ks, dus wil de gyn het nog even bespreken met het team. Wel zei hij dat als de baby meer dan 5 pond gaat wegen, hij het niet verantwoord vind om natuurlijk te bevallen. Voor mij is het dan wel duidelijk dat deze met een ks gaat komen.
En hoe is het hier verder… Ik vind het vreselijk lief dat jullie je zo’n zorgen maken om mij (en vera natuurlijk). Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik niet meer ver terug heb gelezen.
@ Sjaantje : meis :hug: wat erg zeg… En mk op zich is al erg, maar dit… pfff… hoe voel je je nu?
@ Patricia: gefeliciteerd meis!!! Wat fijn dat jullie thuis zijn, nu kun je eindelijk lekker genieten!
@ de rest: sorry dat ik ff niet reageer… Ik probeer echt vanaf nu in ieder geval 1 keer per week achter dit ding te kruipen! :shifty:
Daffie: leuk weer van je te horen. Je moet je niet schuldig voelen dat je niet vaak komt kletsen. Het belangrijkste is dat het goed met jullie gaat, en gelukkig gaat het goed zo te horen. Leuk dat jullie het geslacht weten. Maakt het makelijker om te shoppen :mrgreen:
Misschien komt die vermoeidheid inderdaad van een bloedarmoede, ik hoop dat het snel over is. Geniet van je zwangerschap en we hopen je elke week een keer te treffen. Je bent tenslotte de enige zwangere nog over in ons kluppie.