Oktoberstopsters '07, 13 zwanger!

Nou de 20weken achter de rug. Alles was goed met onze kleine. Wij weten het geslacht (als het goed is :wink: ) maar omdat er weleens bekenden meelezen, houd ik het stil. De kleine bewoog goed en heeft, voor zover te zien, geen afwijkingen. Ook goed gegroeid. Nu ongeveer 27 cm. We hebben genoten. Wat heerlijk om alles zo goed te kunnen zien!

De foto’s staan in het showforum!!

Ik wou vanmiddag bellen voor een afspraak alleen de praktijk is helaas dicht!!!Dus morgen opnieuw proberen…

Nee,ik ben vorige week toch echt ongesteld geworden wel een dag later dan de 2 maanden daarvoor maar ja…

Ik dacht het eerst ook tot vorige week toch die rode duivels… :evil:

Ik zal er naar vragen over mijn schildklier.

Ik heb altijd een perfecte ijzer gehalte gehad zelfs tijdens mijn zwangerschap van de 2ling.

Maar ik weet niet of het in de tussentijd is veranderd…en dat gaan we maar eens laten nakijken.

Ik heb wel vandaag…beetje raar last van mijn eierstokken…het wisselt van links naar rechts.

Ik dacht eerst NU al mijn eisprong???Maar dan heb ik aan een kant pijn.

Dus mijn huisarts kan zijn lol op met me…hahahahahaha.

Ff een lijstje met klachten maken :lol:

Groetjes van Marleen

Hanneke,

wat leuk zeg…ik ga zo de foto’s bekijken.Ben erg benieuwd.

Altijd leuk hé als je de kleine mag zien en horen.

Marleen

Hanneke, fijn dat alles goed is met bib! :thumbup: :inlove:

Marleen, maak een lijstje en neem het mee, anders vergeet je toch vanalles! :wink:

Trying, succes met werken vandaag meid, doe een beetje rustig aan en denk ook aan jezelf!

Ik zie trouwens dat je :twisted: morgen zouden moeten komen. Ik neem aan dat je door het ziek zijn even rustig aan hebt gedaan of is er misschien, wellicht toch een klein kansje dat…?

Ik heb de mijne over 5 dagen maar erg sterk het gevoel dat ik gewoon ongi ga worden.

Hanneke wat fijn dat alles goed is met jullie beeb! Is het nu leuk om het geslacht te weten en is het wat je verwacht had?? Kan me voorstellen dat je dat nog voor je wil houden hoor! Maar dat het er allemaal goed uitziet is toch het allerbelangrijkste.

Lotte, jij ook alvast succes mocht ik hier vandaag niet meer komen!

Even een vraagje over eisprong/ovulatietesten/temperatuurcurve.

Kan het zijn dat mijn eisprong niet 14 dagen voor de volgende menstruatie is maar nu? Ik heb een beetje buikpijn en sorry een beetje draderige maar hele heldere afscheiding. Om daarachter te komen zou ik natuurlijk zo’n ovulatietest of temperatuurcurve kunnen bijhouden, maar aan de andere kant heb ik nog wel het gevoel dat ik het nog even spontaan wil houden… Wat denken jullie/zouden jullie doen??

@Sjaantje wrote:

Even een vraagje over eisprong/ovulatietesten/temperatuurcurve.

Kan het zijn dat mijn eisprong niet 14 dagen voor de volgende menstruatie is maar nu? Ik heb een beetje buikpijn en sorry een beetje draderige maar hele heldere afscheiding. Om daarachter te komen zou ik natuurlijk zo’n ovulatietest of temperatuurcurve kunnen bijhouden, maar aan de andere kant heb ik nog wel het gevoel dat ik het nog even spontaan wil houden… Wat denken jullie/zouden jullie doen??

Ja het zou kunnen dat je eisprong wat vroeger of later binnen je cyclus zit. Ook al is 5 dagen voor je menstruatie niet te hopen, dan heb je namelijk een erg korte lutteale fase. Maar het kan ook dat je cyclus deze maand gewoon langer is en daarmee je eisprong ook verschoven is.

Trouwens had ik de maand toen ik zwanger geworden ben geen tot weinig vruchtbaar slijm vlak voor mijn eisprong maar wel een week later…

Dus het hoeft niets te betekenen!

:shock: Zover heb ik me nooit verdiept in de materie van eisprong e.d. Ff googlen dus.

Denk je dat het verstandig is om zo’n ovulatietesten te doen of temperatuurcurve als ik over vijf dagen gewoon ongesteld wordt?

@Sjaantje wrote:

:shock: Zover heb ik me nooit verdiept in de materie van eisprong e.d. Ff googlen dus.

Denk je dat het verstandig is om zo’n ovulatietesten te doen of temperatuurcurve als ik over vijf dagen gewoon ongesteld wordt?

Wist ik eerst ook allemaal niet hoor, nu ben ik een expert… :wink:

Tsja verstandig, meestal kun je het beste (hangt ook van je gemiddelde cyclus af) op dag 12 ofzo beginnen met testen totdat je een positieve test in handen hebt. Het nadeel van ovulatietesten echter is dat ze duur zijn en als je geen idee hebt van je cyclus je er veel van gebruikt.

Maarrrr… tip! Je kunt ook Persona staafjes (heb ik ook gebruikt, met succes!) zonder apparaat gebruiken. Heel simpel en betrouwbaar (eventueel kun je dan een ovu test erbij gebruiken voor je eigen zekerheid) en veeeel goedkoper.

Heb even wat voor je opgezocht:

PERSONA staafjes aflezen zonder apparaat.?Gewone ovulatietests meten het LH-gehalte en hebben een controlestreepje. Bij Persona worden daarentegen 2 hormoongehaltes gemeten: het afbraakproduct van oestrogeen E3G en het luteïniserend hormoon (LH) (eispronghormoon). Ook op de Persona-staafjes zijn er dus 2 strepen, maar GEEN controlestreep.?Het linkerstreepje (zichtvenster van het staafje wijst naar links, schuine kant linksonder, urineopnemer rechts) geeft de concentratie van de E3G aan. Hoe meer in de urine, hoe DUNNER het streepje.?Het rechterstreepje (zichtvenster van het staafje wijst naar links enz.) verschijnt als de LH-concentratie in de urine stijgt. Is dit streepje heel DIK heb je de LH-piek te pakken en komt de eisprong eraan.??Als je zo’n 4 dagen voor de verwachte eisprong begint met testen (ochtendurine, 3 sec. erop plassen of urine opvangen en 15 sec. in bekertje houden) is het linkerstreepje waarschijnlijk eerst heel dik en de rechterstreep is haast niet te zien. Wordt de linkerstreep langzaamaan dunner kun je verwachten dat straks de rechterstreep dikker wordt. Als de rechterstreep DIK is, kun je er vanuit gaan dat binnen 24 à 36 uur de eisprong plaatsvindt. En dat is natuurlijk waar het om gaat. Het belangrijkste is dus een DIKKE RECHTERSTREEP. Nadat je een dikke rechterstreep hebt gehad, kun je stoppen met testen.

En:

Eroverheen plassen, even wachten en kijken. Als je de dop op de plaskant hebt gedaan, dan hou je hem in je rechterhand (de dop) en kijk je naar het testraapje. De streep helemaal rechts is de streep waar het om gaat. De streep helemaal links is de controlestreep. Die kleurt altijd blauw. En soms wat feller dan andere keren.Het gaat erom dat jouw streep feller is dan de teststreep. Of gelijk aan is ook goed. Dan weet je dat de volgende dag ongeveer je eisprong komt. Dan rest je nog maar 1 ding!

Rechter lijn even dik of dikker dan links=ei binnen 24-48 uur

Je bent op zn vruchtbaarst als de lijnen even dik zijn, of de rechter dikker. links is oestrogeen, rechts is LH, het hormoon voor je eisprong. rechts verdwijnt als je je ei hebt gehad.

Oja, wat betreft temp methode. Om daar info uit te halen moet je echt een aantal maanden lang je ochtend temp. meten. Daarom ben ik er persoonlijk nooit aan begonnen, teveel gedoe… Al is het op zich natuurlijk helemaal geen slecht idee om dat erbij te gebruiken.

Hallo dames!

Leuk een nieuw deeltje! :stuck_out_tongue:

Hier begon de week goed,maar niet heus…ik ben dus ziek geworden…goh wat kan een mens beroerd zijn zeg. :frowning:

Ik blijk dus een melkallergie te hebben,ben dus ziek geworden van een schaaltje yoghurt,terwijl dochterlief en hub nergens last van hadden(dus het was niet bedorven ofzo).

Ik mag nu naar een allergoloog om te kijken waar ik nu allemaal allegisch voor ben en of het erger word.daarna kijken hoe ik dit in mn leven kan aan passen(om gebrek aan calsium te voorkomen).

Ik kan wel nog tegen kaassoorten en vla,maar ben bang dat dat eerdaags ook over is… :think:

Maar goed,ik ben gelukkig weer beter! voel me alleen als een vaatdoek. :shifty:

dus ff aan de pepmiddelen :mrgreen: (lees;ijzerpilletjes van de ha).

Nu ga ik boodschappen doen

Liefs Mary :-*

Hoi meiden!

Ik hou het kort, want ik ben erg moe. Ik heb weinig gedaan vandaag, het viel me erg tegen qua concentratieniveau. Ik heb een gesprek gehad met mijn leidinggevende, bijgekletst met collega’s en 115 mails doorgespit (en ik ben er nog niet door!). Gelukkig morgen weer vrij en dan maandag weer vol goede moed aan de slag.

Ik heb net op de bank gelegen, maar ik kon niet slapen. Ben veel te onrustig :?. Dan maar ff KoK en zo boodschappen doen en het later nog een x proberen (Arwen is bij mijn sz vandaag).

Sjaantje, we hebben deze maand niet voor het echie kunnen knuffelen, i.v.m. de medicijnen. Dus geen spanning voor mij deze maand :wink:. Hopelijk kunnen we wel volgende maand weer gaan “trying”!

Volgens mij heeft het weinig zin om nu met ovulatietesten te beginnen nog… Hoe lang is je cyclus normaal gesproken???

Mary, jeetje, een melkallergie :shock: :hug:

Rustig hier :think:

Jippo, bedankt voor de tip. Ik ga eens even zelf googlen en kijken waar ik die dingen kan kopen. Of weetje dat misschien ook? Ik ben er echt helemaal niet in thuis :?

Mary, wat gek dat zoiets er nu pas uitkomt? Heb je dat dan al langer of is dat echt nieuw? Ik hoop maar dat het hierbij blijft… Lijkt me erg lastig zo’n allergie. En niet teveel peppillen hè :shock:

En Marleen, is het nog gelukt om de dokter te pakken te krijgen?

Trying, rustig aan beginnen, die concentratie komt ook wel weer. Fijn dat je nu eerst weer een paar vrije dagen hebt.

Ik ga nog ff bij vriendlief op de bank hangen.

Tot morgen denk ik!

Ben ik weer, net thuis van mijn werk.

Morgen is de dag van de 20 weken echo.

Ik krijg nu toch wel kriebels hoor.

We gaan er vanuit dat alles goed is, maar ik vind het toch spannend.

Ik mag al om 9 uur morgenvroeg :shock:

Dus ik hoef niet de hele dag te wachten tot ik aan de beurt ben.

Nu alleen de nacht nog door komen. :mrgreen:

Ha Lotte, ik :thumbup: :thumbdown: voor je. Geniet er vooral ook van hè! We horen de verhalen later wel!

Goedenmiddag,

Maandag om 15.00uur mag ik bij de huisarts terecht…dan maar vragen hoe het zit of wat het kan zijn.

De pijn in mijn onderbuik links en rechts is nog altijd aanwezig.Dit is al dag nummer 5!!!

Dat ook maar vragen aan de huisarts.

Dus maandag weet ik meer…

Ik wil iedereen alvast een heel fijn weekend toewensen.Ik ga met de meiden kleuren en verven aan tafel.

En vanavond komt de kapster dus Senna(de oudste) is helemaal door het dolle heen.

Die vindt dat prachtig…dus bij haar ook de dode puntjes eraf.

Manlief moet waarschijnlijk dit weekend een dag werken dus maar even kijken wat ik ga doen met de meiden dit weekend.

Ik kijk vanmiddag ff hoe het is verlopen met de echo van vannochtend.Ben erg benieuwd.

Liefs van Marleen.

o Lotte spannend hoor ik hoop dat alles goed is

Marleen wat fijn dat je terecht kan maandag

hier ben ik niet vooruit te branden al een paar dagen niet. en ik moet nog tot 18.00 pff dat is lang dan.

Marleen, fijn dat je het hebt kunnen regelen voor maandag. Kleur ze met de kids en alvast een fijn weekend.

Jeremy, ik ben ook al een paar dagen niet vooruit te branden hier… Maar ik heb net in de pauze samen met mijn collega een grote zak snoep gehaald, dus dat maakt het wel wat gezelliger!

Ik heb nog steeds een beetje buikpijn. Vraag me nu af of ik gisteren mijn eisprong heb gehad. Ik hoop echt van niet, heb ff gegoogeld en het is echt veel te kort voor mijn menstruatie. Maar die buikpijn en die afscheiding, het leek er toch wel echt op…

Achja, ik wacht begin volgende week nog even mijn :evil: af en als die gewoon komen ga ik ovulatietesten halen denk ik… Of die personastaafjes waar Jippo het over had.

En meiden? Nog leuke, spannende plannen voor het weekend??

Ik helemaal niets… vanavond even naar mijn vriendinnetje en haar baby en ik denk morgen en zondag ook :mrgreen: En morgen oppassen op een klein vriendinnetjes van 3 jaar, ook erg gezellig!

Allemaal een knuffel en een fijn weekend!

Marleen, van harte welkom in ons midden. Ben een paar dagen niet geweest en er is alweer van alles gebeurd. Jullie gaan voor nummer 5. Wouw, dat zie je niet zo vaak. Hebben jullie nu 4 meiden? Hoop voor je dat je snel van de huisarts duidelijkheid hebt over je moeheid. Succes.

Lotte: hoe is het gegaan met je 20 weken echo?

Trying: valt dan tegen he, als je weer een paar uurtjes moet werken. Gelukkig kun je het weekend weer even bijtanken.

Sjaantje: ik gebruik sinds een maand ook ovulatietesten. Ik moet zeggen dat ik het heel fijn vind werken. Dacht altijd dat mijn eisprong eerder was, maar de test wees uit dat het geen 14 dagen voor mijn menstruatie was, maar 12 dagen. Ga het deze ronde ook weer gebruiken. Ik heb de testen via internet besteld via Sensitest.nl (tip van Jeremy), dat is veel goedkoper dan in de winkel. Succes.

Irry-me: balen van je ziek zijn. Maar een melkallergie, dat is wel lastig. Er zijn een hoop producten waar melk in zit. En die mag je dan niet meer hebben. Hoop dat je snel weer opknapt.

Ik heb vanavond een thema feest. Back to the 70’s & 80’s. Ga dus als Madonna in haar begin jaren. Heb er wel zin in, alleen balen dat ik morgen moet werken. Zal vast een beetje brak zijn. Maar goed wel een leuk weekend dus.