Oktoberstopsters '07 *12* Allemaal zwanger of bevallen!!!

Ons showforum!!





Dat is nogeens snel :mrgreen:

Meld ! :smiley:

Ben d’r ook! :smiley:

Wauw Sjaantje je zit alweer bijna op de helft.

Hoe gaat het met het kinderkamertje?

Zijn jullie al begonnen?

Heb jullie ook weer gevonden.



Trying: balen meid dat het nu even niet zo lekker loopt. Doe je nu wel rustig aan? Let wel goed op jezelf en de beeb. Hoop dat het de volgende controle weer allemaal goed is.



Sjaantje: echt super, leuk is dat als je iets voelt. Dan heb je echt de bevestiging dat er iets moois groeit in je buik. Geniet er lekker van.



Jippo: Jeetje wat vervelend dat je al tijden zo slecht slaapt. Wordt hier ook naar gekeken? Hoop dat de controle bij de gyn goed verlopen is, kan me voorstellen dat je wat zenuwachtig was.



Even over mezelf (echo), ben blij dat het weer weekend is. De dagen vliegen voorbij, op mijn werk ben ik erg druk en hubbie maakt ook lange dagen. Eindelijk weer even tijd voor mijn grote jongen en het huishouden. Het is echt een bende hier. Morgenavond lekker uit eten met vriendinnen en zondag met z’n drietjes vaderdag vieren, heerlijk.

Verder weinig nieuws, a.s. woensdag naar de fert.arts voor een gesprek.

Hou jullie op de hoogte.



:-*

Hee Francisca, succes woensdag :-*



Wij zijn al begonnen met het opruimen van de babykamer haha! Wij hadden een kast vol met carnavalskleding op die kamer staan. Die kleding zit nu verpakt in (8!!!) grote plastic kisten en staan in de kelder. Verder hebben wij op de andere slaapkamer een klein kastje neergezet, daar hebben we alle ordners en kantoorspullen ingedaan (onze computerkamer is een beetje klein en het bureau is een tikkeltje te groot, dus een kast past hier niet meer). De muurkast op die kamer moet nog leeg en dan gaan we texen!! Tex heb ik gisteren voor gekeken. Wij wonen in een huis van 1935 en ik wil graag verf van painting the past gebruiken op de muren. Ben nu uitgekomen bij de kleur loft (bij interesse kunnen jullie dat op de website van painting the past zien, voor mensen met een oud huis is dit een super website trouwens!!!) Ik heb een proefpotje gekocht en er zit nu een plakaat tegen de muur, ben benieuwd!!



Gisteren heb ik ook nog allemaal donkerpaarse mandjes gekocht :inlove:



Nouja, het resultaat zullen jullie wel zien :mrgreen:

Ga zo zwangerschapszwemmen :smiley:

Oja Hanneke, mocht je je een keer vervelen… Ik ben 30 jaar (inmiddels) en ik ben 14 november uitgeteld).



Woensdag moet ik trouwens weer op controle, blijf het spannend vinden!! 1 juli hebben we de 20weken echo in Maastricht (mijn vriend heeft een milde vorm van een open ruggetje, dus voor de zekerheid). Klinkt trouwens enger dan het is. Die echo vindt ik wel eng!!!

Franciska, veel succes woensdag…



Sjaantje gaat snel nu allemaal he… Ik ben benieuwd naar het resultaat van de babykamer…En de 20-weken echo…



Hier een ziek jongetje. Damian heeft sinds woensdagavond temperaturen tussen 38,5 en 40, 1 (Dit was donderdagnacht)Vanmorgen zat hij op 38,9.

Gelukkig heeft hij er zelf geen last van. Hij is behoorlijk alert en drinkt goed enzo. Hij heeft alleen probleempjes om in slaap te komen :think:

Nu ligt hij even in de box. Daar wil hij nooit in slapen, maar af en toe valt hij wel in slaap. Nu ligt hij vaak heel stilletjes in de box (maar ook in zijn bed) en als je dan gaat kijken ligt hij gewoon met zijn oogjes open :shock: Denk je dat hij slaapt :think:



Ik hoop dat zijn temperaturen een beetje zakken zonder zetpilletje… Als hij maandagochtend nog steeds boven 38 hebben, moet ik weer een nieuwe afspraak maken bij de ha.



Ik vind het helemaal niks zo’n ziek kindje :cry:

Damian, beterschap :-*

sneu zeg dat Damian zo ziekies is zeg. hoop dat het snel over is.



Sjaantje leuk he al aan de kamer beginnen. lekker uitleven hoor.



Francisca heel veel succes woensdag



hier zijn we even 2 weekjes op vakantie. gelukkig wel lekker internet daar dus als het zo regent als vandaag dan ff lekker bijlezen

Fijne vakantie Jeremy!! :dance:



Francisca, fijn weer even wat van je te horen… ik wens je heel veel succes! :thumbup:



:-* :hug: voor Damian, zo zielig die zieke kindjes!



Sjaantje, ik zal het binnenkort even veranderen in het lijstje!



Mats heeft vorige week de zesde ziekte gehad. Hij had wat verhoging en zat onder de uitslag! Gisteren was het weer helemaal weg maar vandaag heb ik al 5 waterige plekjes ontdekt die wel verdacht veel op de waterpokken lijken! Even afwachten maar…

Jeremy fijne vakantie!



Hanneke is het niet nog wat vroeg voor de waterpokken bij Mats of maakt dat niet zoveel uit wanneer een kindje het krijgt?



Heb gisteren een rot dag gehad. Stond op met buikpijn, 's morgens diarree. Ben ik lekker rustig aan een schilderijtje gaan werken kreeg ik harde buiken… Ben toen maar op de bank gaan liggen, daar heb ik er nog 3 of 4 gehad in een uur en toen weer flink diarree. De rest van de dag echt een beetje een rotgevoel gehad in mijn buik, is nu nog niet echt weg… pfff. Ik wordt daar zoooo onzeker van hè!!!



Moet woensdag weer op controle bij de VK. Is volgens mij nog veel te vroeg voor harde buiken, of niet?

@Sjaantje wrote:

Jeremy fijne vakantie!



Hanneke is het niet nog wat vroeg voor de waterpokken bij Mats of maakt dat niet zoveel uit wanneer een kindje het krijgt?



Heb gisteren een rot dag gehad. Stond op met buikpijn, 's morgens diarree. Ben ik lekker rustig aan een schilderijtje gaan werken kreeg ik harde buiken… Ben toen maar op de bank gaan liggen, daar heb ik er nog 3 of 4 gehad in een uur en toen weer flink diarree. De rest van de dag echt een beetje een rotgevoel gehad in mijn buik, is nu nog niet echt weg… pfff. Ik wordt daar zoooo onzeker van hè!!!



Moet woensdag weer op controle bij de VK. Is volgens mij nog veel te vroeg voor harde buiken, of niet?




Het is idd erg vroeg voor harde buiken hoor! Het is een teken dat je rustig aan moet doen. Maar misschien was het bij jou meer een darmvirusje? En was je kindje gewoon wat beweeglijker? Woensdag word je vast weer gerustgesteld! :hug:



Meestal krijgen kinderen de waterpokken na hun eerste verjaardag maar het komt ook regelmatig voor dat het eerder is. Er is alleen een kleine kans dat als ze vroeg de waterpokken krijgen, ze het nog eens kunnen krijgen omdat ze nog niet genoeg afweerstoffen aanmaken. Ik maak mij er niet zoveel zorgen om aangezien Mats over 2 weken al 1 is ( :shock: ). We zien wel!

Net weer 2x harde buik gehad. Heb de verloskundige gebeld en kan om 12.30 uur even terecht. Nu ben ik zenuwachtig :cry: :cry: :cry:

@Sjaantje wrote:

Net weer 2x harde buik gehad. Heb de verloskundige gebeld en kan om 12.30 uur even terecht. Nu ben ik zenuwachtig :cry: :cry: :cry:




Sterkte :hug: Het zit vast allemaal goed! :pray:

Er is vast niet veel aan de hand Sjaantje :hug:

Sjaantje, hoe was het?? :pray:

Sjaantje: wat hoor ik nu, dat is schrikken. Hoop dat het allemaal goed is gegaan bij de vk.

Zou ook zeggen dat het een beetje te vroeg is voor harde buiken.

Hoop dat het niks te betekenen heeft.

:pray:

Sorry dat ik gisteren niets meer heb laten horen, ik heb de rest van de dag op de bank gelegen…



Het hartje van de baby was gisteren prima te horen, mijn urine was verder ook goed en er lekte geen vruchtwater. De verloskundige vondt het goed dat ik had gebeld want harde buiken op zo’n vroeg moment in de zwangerschap is inderdaad niet echt goed. Ze dacht dat ik inderdaad een darminfectie had waar mijn baarmoeder heel sterk op reageerde. Ze zei ook dat sommige mensen helemaal geen last hadden van harde buiken, sommigen pas op het laatst en de “pechgevallen” al vanaf het begin omdat de baarmoeder gevoelig is voor prikkels. Op zich waren harde buiken niet heel erg, mits ze niet regelmatig en zeker niet meer dan zes keer per uur komen (harde buiken kunnen als het er teveel zijn omslaan in weeën). Ik moest goed naar mijn lichaam luisteren en als ik net zoals gistermorgen een aantal harde buiken had, toch proberen om rust te pakken. In rust moesten ze ten alle tijden minder worden, zo niet bellen!



In het kort: eigenlijk niets om me echt zorgen om te maken, mits er meer dan zes per uur komen en mits ze niet weggaan bij rust en evt een warme kruik of warm bad.

Na de controle ben ik dan ook thuisgebleven (op haar advies) en heb een paar uurtjes op de bank gelegen. Aan het einde van de dag ben ik nog een uurtje naar mijn werk gegaan (er moest nog iets heel belangrijks de deur uit). Daarna weer terug naar huis, mannetje (die is meteen naar huis gekomen smiddags en met me meegegaan) heeft gekookt en ik heb de rest van de avond helemaal niets gedaan! Mijn buik was ook nog steeds pijnlijk!



Vanmorgen toen ik opstond voelde ik mijn buik nauwelijks… Hoop dat dat vandaag zo blijft!!! Morgen in ieder geval de standaard controle bij de verloskundige, dus wel fijn dat ik nog ff terug kan.



Bedankt voor jullie bezorgdheid!