Oktoberstopsters '07 *11! 12 baby's, 2 op komst!

Zo, ik heb weer eens de hele avond in de keuken gestaan voor onze kleine man. Mats krijgt deze week het volgende te eten:

Groente:

• Couscous met rozijnen, courgette, wortel en vis
  • Witte rijst, broccoli, courgette en kip
  • Pasta met bloemkool, vis en tomaat
  • Bruine bonen met tomaat en kip
  • Sperziebonenhapje met aardappel, wortel en tartaar
  • Bietjes met wortel

Fruit:
  • Meloen met banaan
  • Banaan-mangohapje
  • Appel met perzik
  • Pruimen, peer en banaan
  • drinkyoghurt met peer

Wat een feest! Mats kan weer lekker smullen deze week. De vriezer staat vol. Als je bedenkt dat ik van elk gerecht gemiddeld 3 porties heb gemaakt :shock:

@Matsjo wrote:

Zo, ik heb weer eens de hele avond in de keuken gestaan voor onze kleine man. Mats krijgt deze week het volgende te eten:

Groente:
  • Couscous met rozijnen, courgette, wortel en vis
  • Witte rijst, broccoli, courgette en kip
  • Pasta met bloemkool, vis en tomaat
  • Bruine bonen met tomaat en kip
  • Sperziebonenhapje met aardappel, wortel en tartaar
  • Bietjes met wortel

Fruit:
  • Meloen met banaan
  • Banaan-mangohapje
  • Appel met perzik
  • Pruimen, peer en banaan
  • drinkyoghurt met peer

Wat een feest! Mats kan weer lekker smullen deze week. De vriezer staat vol. Als je bedenkt dat ik van elk gerecht gemiddeld 3 porties heb gemaakt :shock:

Je had toch een boek over dit soort dingen maken? Hoe heette dat ook alweer? Lijkt mij ook leuk om straks zelf dingen voor Jasmijn te gaan maken!

Dat heet ‘Opperdepop’ en is van de AH. Ik heb het ook al gekocht, leuk boek!

Ja daar komt het uit!!

Thanks! Zal eens bij de AH kijken binnenkort… :smiley:

Dat boek heb ik ook.

Daarnaast heb ik ook nog het boekje lekker koken voor je baby van Sharon van Wieren.

Daar staan ook lekkere en makkelijke recepten in.

Hallo

Handig kookboek zeg! :thumbup:

dat zijn hele voedzame en gevarieerde maaltijden zo te lezen.

Ik ben net terug,zit lekker met een kopje thee en een koekje. :wink:

Mijn bloedruk was vanochtend en middag 130/80 dus netjes,hopen dat het zo blijft. :pray:

heb net de echo gehad,zag wel een vruchtzak maar geen activiteit.(hartje).

Dat zegt niks zei de gyn,ws ben ik toch nog niet zo ver of gewoon verkeerde timing.

Moet over 2 weken terug komen,dan moet ze zeker activiteit zien.

(of niet,wat ook zou kunnen :roll: ).

Ik krijg nu toch een klein beetje een onbehagelijk gevoel van. :frowning:

Ik ga ff lekker tv kijken,ff van me af zetten.

Fijne dag allemaal!

:hug: Voor jou Irry.

Ik :pray: voor je dat het gewoon nog te vroeg was en dat je over 2 weken een mooie, duidelijke echo hebt.

Logisch dat je er nu een beetje een onbehaaglijk gevoel bij krijgt.

He getsie Irry, natuurlijk is de kans groot dat je over 2 weken een mooi hartje ziet kloppen maar ik snap je onzekerheid. Probeer het inderdaad maar lekker van je af te zetten. Het zit vast goed! :hug: voor jou.

Dank jullie wel! :-*

Daar ga ik ook vanuit over 2 weken! :wink:

Denk dat het nu toch iets te vroeg was voor enig activiteit. :think:

@irry-me wrote:

Dank jullie wel! :-

Daar ga ik ook vanuit over 2 weken! :wink:

Denk dat het nu toch iets te vroeg was voor enig activiteit. :think:

6 weken is inderdaad vroeg hoor om hartactiviteit te zien! Ik ga gewoon uit van goed nieuws over twee weken. :-

Hello ladies,

Mary: gelukkig is je bloeddruk weer gezakt. Jammer van je echo dat er nog geen hartactiviteit te zien was. Waarschijnlijk is het nu nog aan de vroege kant, dus over twee weken hoop ik dat je goed nieuws krijgt. Ik ga voor je duimen.

Hanneke: ik ken dat kokkerellen ook van een tijdje terug. Ik maakte ook vaak een aantal maaltijden tegelijk, maar moet toegeven dat ik er nu niet veel meer mee doe. Misschien tijd om opperdepop er weer eens bij te pakken.

Lotte: nice avatar :wink:

Nou verder kan ik jullie uit de droom helpen, het is weer niet gelukt deze ronde. Ben vandaag ongi geworden :cry:

Een voordeel is dat ik nu gewoon onbezorgd op wintersport kan gaan.

De klachten die ik dus had waren dus wel afkomstig van een darmvirusje. Het was zaterdag nog wel lastig, moest werken terwijl je je niet helemaal geweldig voelt. Maar gisteren voelde ik me weer goed. Totdat de ongi begon natuurlijk.

Francisca :hug:

Meer weet ik nu even niet te zeggen.

Francisca :hug: jemig, waarom toch niet? Waarom moet dat allemaal zo moeilijk gaan? Het is echt oneerlijk! Verdorie, weer een ronde verder.

Ik wens je wel een hele fijne skivakantie!

Francisca, helaas… :hug: Wel veel plezier met skien…

Irry :pray: voor je volgende echo.

Hanneke ik ga denk ik ook kijken voor dat kookboek. Altijd makkelijk… Potjes zijn ook wel makkelijk, maar meer voor even snel denk ik dan weer… Damian eet dan nog wel geen potjes, maar dat zal niet al te lang meer duren…

Damian is weer helemaal de oude na zijn prikjes. Alhoewel, de oude… Hij moppert veel meer de laatste paar dagen. Misschien zit er weer een sprongetje aan te komen…

Goede morgen

Francisca, :hug: ik hoopte het zo voor je… :frowning:

Ik wens je een hele fijne wintersport vakantie toe!(wanneer ga je precies?)

Ik was vanochtend helemaal nat geregend,wat een vies weer is het…BAH!!

Moet eigenlijk nog boodschappen doen,maar ik wacht nog even,het zou nl vanmiddag droog worden zeggen ze…so i,ll wait and see! :wink:

Fijne dag allemaal!

Nog boodschappen kunnen doen Irry? Hier ook rotweer vandaag! :thumbdown:

Mats is niet helemaal lekker. Ik denk (hoop) echt dat de tandjes snel doorkomen. Hij heeft nu al 3 dagen 5 spuitluiers, vanmorgen werd hij wakker in zijn eigen poep!! Zijn hele bed zat onder! Verder heeft hij uitslag op armen en benen en kwijlt hij weer extra veel. Ook is hij wat lastiger met eten. Verder is hij wel heel vrolijk. Ik moet donderdag naar het cb en zal eens vragen wat ik tegen die uitslag kan doen want het gaat maar niet erg en wordt niet minder. Wat we er ook op smeren!

Verder gigadruk op het werk. De lln zijn aardig aan vakantie toe. Ze worden moe en daardoor druk en vervelend.

hallo

Hanneke, ja het was gister middag gelukkig droog.

Was gister ook heel erg moe,ik ben ook heel vroeg naar bed gegaan.

Denk ook dat het tandjes zijn,hoop dat het snel doorzet.

Spuitluiers stinken zo en lekken door,ik heb mn dochter toen wel tig keer op een dag moeten verschonen.

Misschien is het een vorm van allergie? :think:

Idd even met het cb overleggen,misschien is het wel iets onschuldigs. :wink:

Hier op school zijn de kids ook aan vakantie toe,allemaal super eigenwijs omdat ze moe zijn.

Dochterlief ook,die loopt een beetje op dr wenkbrauwen.

Klaagt ook dat ze uit wilt slapen omdat ze nog zo moe is(gaat toch echt op tijd naar bed!).

Hoe is t met de rest van de dames???

Heb t koud en ben misselijk. :sick:

Gelukkig blijft het nogsteeds binnen,maar dat nare gevoel word met de dag erger…

Ik ga zo maar eens boodschappen halen.

Vanmiddag gaan dochterlief en moi knutselen! :mrgreen:

Fijne dag allemaal!

Hoi dames!

Irry, hoe is het vandaag? Weer misselijk? Het zijn iig goede tekenen! Maar wel vervelend. Ik vond het niet eens de ergste kwaal al heb ik met enige regelmaat boven de wc gehangen, ook op school :oops:

Hoe is het met Niels op het kdv Jippo? :pray:

Daffie, hoe zijn de laatste loodjes?

Trying, alles goed met jou en frummel?

Francisca, voor jou een :hug: en ook voor Marleen en Sjaantje!

Lang niks van Linda gehoord. Ben benieuwd hoe het is met haar en Tygo!

En natuurlijk ook de andere kleintjes!

Herkennen jullie dit? :inlove:

Zomaar een ochtend

Ik hoor de wekker, het is half 6. Mijn man moet opstaan, hij werkt vandaag en ik ben thuis. Het is mamadag. Ik hoop dat Mats blijft slapen maar ik weet dat hij wakker zal worden van het licht en de wc die wordt doorgetrokken. En inderdaad, een gaapje, een gilletje, een kreun en vervolgens het tikken van zijn speen tegen zijn bedrand, iets wat hij sinds kort ontdekt heeft. Hij WEET gewoon dat mama niet tegen dat geluid kan en dus binnen een minuut bij zijn bed staat! Ik kom overeind en zoek met half open ogen naar mijn ochtendjas en pantoffels. Vervolgens strompel ik naar zijn kamer. Onderweg hoop ik nog dat als ik zijn speentje geef, hij weer als een blok in slaap valt maar zodra ik zijn kamerdeur open doe weet ik dat de dag echt begonnen is. Wat een lucht! Mats krijgt tandjes en verblijdt ons daarom regelmatig met een heerlijke gele, zure poepluier. Zo ook vanmorgen weer. Hij lijkt geen last van zijn geur te hebben. Vol trots kijkt hij mij met zijn grote ogen aan. Alsof hij wil zeggen: “Voor jou gedaan!� Arm kind, kan hij er wat aan doen dat zijn moeder geen ochtendmens is. Ik zet mijn vermoeidheid opzij en lach naar hem. “Goedemorgen Mats, lekker geslapen?� Ik rits zijn slaapzak open. Jemig, Mats! Ik zie dat hij niet “binnen de lijntjes heeft gekleurd�. Zo noemen we dat. Zijn hele bed is nat en geel. En mijn kind ligt daar lekker te trappelen. Dan moet dus alles uit en omdat ik nog niet op mijn best ben maar ik het alleen maar erger. Het komt zelfs in zijn haar terecht. Mats is druk en probeert zich om te draaien. Ik probeer hem uit alle macht terug te leggen en daarbij schiet een van zijn voetjes uit mijn hand, zo door de poep. Mats lacht, ik kan wel janken. Na een worsteling van ruim een kwartier loop ik met een fris kind, maar inmiddels chagrijnig van de honger, naar beneden. Ik ben inmiddels heel behendig in het maken van de fles met Mats op de arm. We tellen samen de schepjes poeder. Ik vind het heerlijk om Mats de fles te geven. Het is zo knus! Veel knusser dan het geven van een stukje brood. Ik geniet er dus nog even goed van want we zijn al aan het afbouwen. Mats heeft een tik tijdens het drinken. Hij aait zichzelf over zijn hoofd. En dan smelt ik en vergeet ik dat het pas 6 uur is. Lekker mannetje, wat ben je toch mooi!