Wat fijn Anne dat jullie meisje de afgelopen weken een halve kilo is aangekomen en 2 cm gegroeid gegroeid is. Teken dat ze het goed doet op de voeding die ze nu krijgt.
Balen Tijger dat er onduidelijkheid is over je NOD.
Ik ga deze week nog een keertje 2 uurtjes werken en dan volgende week uitbreiden. Moet ik ook weer naar de bedrijfsarts dus kan ik het gelijk met haar bespreken. Vandaag een rustig dagje, heb net lekker al gedweild hier en zit nu te wachten totdat de vloer droog is. Goede reden om even online te zijn hahaha! Fijne dag allemaal!
Ongesteld geworden
Vlinder, hoe ging het bij de bedrijfsarts?
:hug: voor jou Tijger! Niet leuk dat je ongesteld bent geworden…
Ik moet morgen naar de bedrijfsarts, benieuwd wat ze gaat zeggen. Wil zelf mijn werkdagen wisselen van dinsdag (en straks donderdag erbij) naar maandag (en straks woensdag erbij). Kan nu niet op mijn eigen werkplek zitten omdat mijn vervangster er zit en dat vind ik lastig.
Verder loop ik er tegenaan dat ik meer wil dan ik kan en dat breekt me toch elke keer op. Net heb ik bijvoorbeeld even op de fiets boodschappen gedaan en dan moet ik gewoon onderweg stoppen om op adem te komen omdat ik geween geen conditie meer heb. Even schakelen weer want door de goede uitslag wil je gelijk weer alles maar dat kan nog even niet.
Vlinder, dat lijkt me idd heel confronterend als je met de dagelijkse dingen veel moeite hebt. Hopelijk mag je gewoon wisselen qua dagen, dit lijkt me ook niet echt lekker re-integreren.
Maandag hebben wij een hsg. We krijgen gelijk kort de uitslag te horen. Dan kunnen we op 19 februari weer terug komen bij de fertiliteitsarts en worden we geloot voor de studie.
Hoi dames,
Hier gaat het goed. Nu bijna over op de flesvoeding, J krijgt alleen nog 's morgens afgekolfde melk. Ze is alweer 3,5 maand, wat vliegt de tijd. Ze kan al eventjes op haar buik liggen en dan haar hoofdje omhoog houden. Heel schattig :inlove:. En ze maakt steeds meer geluidjes. Rare gilletjes, ik denk dat het schaterlachen binnenkort gaat komen.
De darmkrampjes zijn zo goed als verdwenen, hopelijk blijft dat zo. Wel is ze meestal erg ontevreden als haar fles leeg is. Maar ze krijgt al het maximale dus volgende x op het bureau maar even vragen wat we ermee kunnen doen. Dan is ze ook al 4 maand dus mogen we volgens mij ook langzaam gaan beginnen met een rijstebloempapje. Ik heb het idee dat ze behoefte heeft aan meer, want ze stopt steeds haar handjes en speelgoedjes in haar mond en smakt erbij.
Nu ze beter groeit en op vastere tijden drinkt slaapt ze 's nachts meestal door, heel fijn!
(vinden jullie het eigenlijk wel prettig als ik zoveel over J schrijf? Kan me voorstellen dat het voor jullie ook confronterend kan zijn… Das natuurlijk niet mijn bedoeling. Als het teveel wordt, graag melden dan houd ik er rekening mee!).
Vlinder, lijkt me echt frustrerend dat sommige dagelijkse dingen zoveel moeite kosten. Hoop echt dat het snel beter zal gaan! En dat je idd je werkdagen kunt wijzigen. Niet fijn als je die weinige uren dat je er bent niet eens op je eigen plek kunt zitten.
Tijger, succes maandag! Ben benieuwd.
Hoe gaat het eigenlijk met Bloem? Lees je hier nog? Of iemand anders nog wat van Bloem gehoord?
Hoe ging het gisteren Tijger?
Ikzelf vind het hartstikke leuk Anne als je over jullie meisje schrijft, geen enkel probleem wat mij betreft. Fijn dat het zo goed met haar gaat.
Zoals je het omschrijft lijkt het inderdaad of ze honger blijft houden na haar flesje. Goed dat je het even vraagt als je bij het consultatiebureau bent.
Hoe gaat het met jou Laykam?
Met mijzelf gaat het ietsje beter. Nog wel steeds moe maar het lijkt dat ik dat nu een beetje geaccepteerd heb en daardoor is het minder lastig. Ga deze week 2x3 uurtjes werken en ben gestart met gesprekken bij de maatschappelijk werkster. Gisteren de eerste keer… was even heftig maar ook wel goed.
Vandaag een rustige dag, straks op kraambezoek bij mijn collega en dat was het dan alweer hihi!
Het onderzoek zelf was niet leuk, maar de uitslag was goed :dance:
Anne, ik vind het zelf leuk dat je over je meisje verteld. Ik ben blij dat het goed gaat en vind het leuk om een beetje bij te blijven met haar ontwikkeling. Daarnaast is het niet zo dat dit topic nou vol zit met meiden die veel over hun kleine vertellen.
Vlinder, mooi dat je 2x3 uur gaat werken. Waren je dagen nog gewisseld?
Goed dat je met een maatschappelijk werkster gaat praten, je hebt best wel een heftige tijd achter de rug en dat moet je ook verwerken.
Ik ben trouwens best benieuwd hoe het met Laykam gaat, daar hebben we ook al een tijdje niks van gehoord.
Wat fijn Tijger dat het onderzoek achter de rug is. Wat is nu de volgende stap?
Ik heb inderdaad op mijn werk nog kunnen wisselen met mijn dagen. Ik werk nu maandag en woensdag en dat ging afgelopen week best redelijk.
Inderdaad een tijdje niks van Laykam gehoord, ben benieuwd hoe het met haar gaat.
@Anne, ik heb geen idee hoe het met Bloem is, vraag me af of ze nog mee leest met dit topic.
Fijn weekend iedereen!
Hey meiden,
Sorry dat zo lang duurde.
We hebben het hier erg druk gehad.
Verder 1,5 dag spotting en daarna was het weer weg.
Maar toen spotting had ging ik niet meer tempen en dus 1 week niet bijgehouden en vanmorgen maar weer wel was mijn temp gewoon 0.3 hoger dan normaal…
Vorige week op kraambezoek bij mijn beste vriendinnetje van de mavo. Erg leuk! Ik ben heel blij voor haar. Het was haar ook erg gegund want ging niet op de normale manier het zwanger worden.
@Anne super dat de krampjes weg zijn! Wat gaat het hard he inderdaad lekker genieten hoor!
@Tijger gefeli met de goeie uitslag! Heel blij voor je!
@Vlinder hoe was het werken? Pas goed op jezelf he!?
Vlinder, ben blij dat het iets beter met je gaat. Goed dat je bezig bent met de verwerking van alles. En fijn dat je je werkdagen kon wisselen. Kun je je de andere dagen nog wel een beetje vermaken? Hopelijk verveel je je niet en kun je ook nog lekker uitrusten.
Tijger, fijn dat het onderzoek achter de rug is. En blijkbaar met een goede uitslag, das mooi!
Laykam, we zijn allemaal wel eens druk dus hoef je geen sorry voor te zeggen .
Vreemd die spotting. Was het in de periode dat je ongeveer ongesteld zou moeten worden?
Hier gaat het goed. J groeit flink, moeten a.s. ma weer naar bureau dus ben benieuwd hoeveel ze dan weegt. En of we al met een lepeltje groente mogen gaan oefenen of dat we moeten wachten tot ze 5 maanden is (ze is nu 4 maanden). Gelukkig huilt ze niet meer na elke fles, dus krijgt ze in principe wel genoeg binnen. Ze wordt steeds actiever, kan zich sinds een paar dagen op haar zij draaien en weer terug. Leuk al die nieuwe dingen die ze steeds kan. Maar het gaat ook wel erg snel, als ik nu pasgeboren babietjes zie vind ik haar alweer zo groot :).
Wowie gaat hard he
Leuk dat zo goed gaat met J.
Ja was inderdaad wanneer ik ongesteld had kunnen worden.
Mijn cyclus is zo onregelmatig dat ik niet kan zeggen dat ik toen ongesteld had Moeten worden…
Maar het zou dan wel mooi op tijd zijn geweest.
3e dag dat alweer temperatuur dat hij toch wat hoger is dan normaal…
Mijn borsten doen ook nog steeds erg zeer.
Naja ik zie wel.
Op 26 februari krijgen we te horen welke behandeling nu gaat starten. We gaan nl meedoen aan een studie, warabij we in een bepaalde groep worden ingeloot. Het kan zijn dat ik clomid krijg, maar het kan ook zijn dat ik hormooninjecties krijg. Eventueel wordt dat gecomineerd met IUI.
Anne, wat goed dat J lekker gaat draaien.
Vlinder, fijn dat je van dagen hebt kunnen wisselen.
Spannend tijger!
Heb je een voorkeur?
Mijn tepels zijn groter geworden en beginnen nu wat bruine cirkels om heen te komen (al vind ik dit allemaal niet super overduidelijk bruin en groter, maar zelfs mijn vriend zag het). We gaan vandaag test kopen en deze zondag doen, aangezien we zaterdag visite krijgen.
Nog steeds pijnlijke borsten ook en mijn buik is wat opgeblazen, veel last van gas en voelt gewooon raar… Zou het nou echt een keer zo zijn?
Probleem is dat ik dan dingen denk als is het echt wel zo? Zagen mijn tepels er niet altijd zo uit? E.d.
En ook meer puistjes zelfs daarbeneden een paar…
Daar ben ik eindelijk ook weer. Heb mezelf een beetje voorbij gelopen afgelopen week, kan haast geen stap meer zetten nu. Dan voel ik me goed en ga ik gelijk teveel doen. Dit weekend heel rustig aan en volgende week ook een stapje terug.
Fijn om te lezen dat het goed gaat met jullie meisje Anne, heerlijk! Dat ze al op haar zij kan draaien en terug, schattig!
Oh spannend tijger! Heb je een voorkeur voor iets?
Laykam… ik hoop zo voor jullie dat het raak is. Dat je nog een dagje kan wachten met testen, ik had het geloof ik gelijk vandaag al gedaan…
Ik heb nog superleuk nieuws meiden… op valentijnsdag heeft mijn vriend me ten huwelijk gevraagd!!! Geweldig he? We moesten allebei huilen hihi!
Nu op naar het plannen van een datum enzo. We zitten te denken aan september, maar of dat realistisch is, geen idee.
Morgen hebben we een crematie, de oom van mijn vriend is overleden en dan heb ik me voorgenomen dat ik me vanaf zondag ga storten op het huwelijk enzo. Eerst maar het nare achter de rug hebben voor nu.
Fijn weekend allemaal!
Vlinder wat geweldig!!!
Super romantisch zeg.
Wij testen niet omdat we morgen hok vol visite hebben en of het nou positief of negatief is het word een klap Of heel leuk of heel naar.
Maar ja we moeten dan nog wel onze mond tegen die vrienden houden die komen dus dan maar even wachten…
Kan me voorstellen dat je dan inderdaad nog niet gaat testen Laykam, je blijdschap of teleurstelling kan je dan niet verbergen.
Spannend voor jullie!
Ik ben ook benieuwd Laykam!
Vlinder, wat fijn dat je ten huwelijk bent gevraagd. Geniet van de voorbereidingen. Of je het voor september kan regelen hangt heel erg af van wat je wilt. Als je per se een bepaalde locatie wilt, of op zaterdag wil trouwen, of heel veel mensen uitnodigt dan duurt de voorbereiding wat langer. Als je klein trouwt kan je in veel minder tijd de boel voorbereiden.
Ikzelf ben in februari verloofd en in juni datzelfde jaar getrouwd.
En ik heb ook een beetje goed nieuws, het lijkt er sterk op dat ik deze cyclus op CD 19 eisprong heb gehad. Uit mezelf. Zonder hormonen.
Ik trouwens idd best een voorkeur voor behandeling. Ik wordt liever niet in de groep ingeloot die alleen clomid krijgt.
Wat goed Tijger!
Vanochtend getest maar was negatief.
Volgende week nog maar een keer proberen. Omdat ik niet bleef tempen weet ik natuurlijk niet wanneer die eisprong dan was en misschien dat mijn borst klachten vrij snel al kwamen dan was de test te vroeg.
Ook had ik nog zo tegen me vriend gezegd haal kruidvat 2 voor 5 maar hij heeft etos 2 voor 5 gehaald… iemand enig idee of die wel goed zijn? had het idee dat de urine op het test gedeelte doorliep namelijk…
Jammer Laykam. Duimen draaien voor volgende week.
Eigenlijk zijn alle testen meer dan 99 % betrouwbaar op NOD. Kruidvattesten zijn wel iets gevoeliger, maar die van de etos zijn niet slecht. Aleen hebben die geen 2 voor 5, maar meer 2 voor 9 ofzo. Ik heb ze momenteel ook in huis (maar nog geen 1 hoeven gebruiken).
Nee mijn vriend liet het bonnetje zien.
Hij had er 2 voor 4,90 ofzo gehaald dit zal dus wel nieuw zijn.
Tja alle testen zullen even betrouwbaar zijn maar ik weet dus niet wanneer mijn NOD is dat maakt het wel lastig natuurlijk :doh:
Bedankt voor het duimen!