Oktoberstoppers 2008 * deeltje 16

Pfff… wat een stress weer… :shock:

Waarom kan het nou niet gewoon eens een keer makkelijk gaan?? Vooral voor hén moet dit een hel zijn, met de ervaringen die ze al hebben… :?

Heske, ik blijf continu voor je duimen voor de best mogelijke afloop!! :-*

Jemig zeg :? Het is ook echt doodeng. Ik kan me alleen maar voorstellen hoe ze in de stress zitten. Gelukkig waren de bloeduitslagen in ieder geval goed. Maar met 31/32 weken waarschijnlijk al bevallen is niet niks.

De duimen draaien hier overuren :pray:

Wat een ‘geluk’ dat ze een echo hebben gemaakt, je wilt er toch niet aan denken wat er had kunnen gebeuren als ze er nu niet achter gekomen waren dat het litteken te dun was.

Wat een goed nieuws over Livia zeg :thumbup: Goed zo meisje!

Ik waai even langs om te kijken of er nieuws is… :shock:

Heske, veel sterkte meid! Dit meisje wordt vroeg geboren, maar ze heeft een beschermengel :wink: Ik houd het in de gaten! :-

Gelukkig wat beter nieuws voor Livia. Wat een vechtertje is het!

:hug:

:-

Kleine update van Heske:

Ze begint er nu langzaam aan te wennen dat ze snel geboren zal worden. Maar ze is ook erg bang dat het litteken gaat scheuren dus ze durft zich amper te bewegen. :frowning:

Tjip en Sterre zijn naar huis, en Heske krijgt nog een CTG en de gyn komt nog langs (als dat beiden al niet gebeurd is inmiddels…).

Ze moet er op rekenen dat ze niet meer thuis komt voordat de baby geboren is.

Tjip probeert zich groot te houden, hij is bang, net als Heske. Sterre is een beetje in de war en vroeg of mama mee naar huis ging. Nu mag ze op mama’s plekje in bed liggen en dat vond ze dan wel weer prima! :inlove:

Heske wordt morgen met de ambu naar het LUCM gebracht, tijdstip weten ze nog niet, horen ze morgenochtend.

Het wordt nu leven van dag tot dag, zoals ze zelf zegt.

Het doet haar heel erg goed dat iedereen zo met haar meeleeft en aan haar denkt.

Tot zover de berichtgeving!

Meiden, we willen Heske een beetje in het zonnetje zetten. Ik ben een inzamelingsactie begonnen bij de sept. mama’s, ook bij de maartmama’s, maar misschien willen jullie (of enkele van jullie) ook wel meedoen.

Voel je niet verplicht hoor, het is vrijblijvend!

Dan mag je een pbtje sturen naar mij, zal ik het rekeningnummer doorgeven! Het is een vrijwillige bijdrage.

Slaap lekker allemaal! :-*

Weet iemand hoe Heske de dag doorgekomen is?

En heeft iemand toevallig ook wat gehoord van Jane?

Ik zal zo weg, heb een gesprek op één van mijn nieuwe mogelijke werkplekken… spannend… :pray:

:shock: Ben ik even een paar dagen weg om tijd met mijn gezinnetje door te brengen…lees je dit allemaal :cry: :cry:

Lieve, lieve Heske en Tjip…Dit is toch niet eerlijk…je zou nu lekker moeten kunnen genieten van je zwangerschap.

Lente :**: let je goed op je kleine zusje als ze straks geboren gaat worden…

Lieve Miekje en Livia, ik hoop echt dat het nu eens snel beter gaat bij jullie en dat ook jullie kunnen gaan genieten :pray:

Hier gaat het verder goed.

Lot is weet helemaal opgeknapt :inlove:

Ik ga verder met duimen draaien voor Heske…

Tier, de update van gisteravond is het laatste wat ik heb gehoord.

Ik heb Jane kort “gesproken”, het gaat niet echt lekker met haar. :frowning:

ik zal straks even haar berichtje teruglezen en kijken of ik nog iets kan vertellen.

Lieke, fijn dat Lotte weer opgeknapt is. :dance:

Ik kreeg net een smsje van Heske:

Goedemorgen,

Laat ik eerst even beginnen met een kleine update van Heske:

Heske heeft wel redelijk geslapen vannacht, ze was dan ook erg moe gisteren. Ze heeft vanmorgen al 2 CTG’s gehad, beiden oke! Ze wacht nu op bericht hoe laat ze naar Leiden kunnen.

Ze is behoorlijk nerveus, er wordt in het zh serieus rekening gehouden met het feit dat ze vandaag misschien gaat bevallen. Het zou beter zijn als ze tot 32 weken zou kunnen blijven zitten, maar de kans is groot dat ze nu buiten de buik toch beter af is. De gyn heeft gezegd dat ze een wandelend tijdbommetje is, en dat klinkt toch wel erg eng…

Wordt vervolgd…

Kleine update van Miekje…

Het drinken van Livia gaat toch nog steeds niet lekker. Ze wacht nog 1 voeding af en dan gaat ze weer bellen met het zh.

Kom op meiske, drink!

Jeetje Kim, jij bent druk met slecht nieuws brengen vandaag :cry:

Ik hoop dat je snel met goed nieuws komt. :pray:

Vervelend he, ik probeer het zo goed mogelijk te brengen! :lol:

En dat zit ik me hier druk te maken dat hub mijn auto mee heeft en de duowagen…en ik met met mijn 2 skeeties niet naar mijn tante kan wat ik iedere dinsdag doe…

Terwijl de Heske in spanning zit om haar beeb en Livia maar niet goed wil drinken :?

Lieve Lieke, daar mag je je best druk om maken.

Miekje zei gisteren ook dat al haar problemen zo relatief waren in vergelijking met Heske. Nou, dat vind ik grote onzin hoor! Wat Miek allemaal heeft meegemaakt, dat is echt niet niks!

En tuurlijk, zulke dingen helpt je wel relativeren, maar daarom hoef je je eigen “dingen” niet weg te wuiven!

Vervelend voor je dat je nu niet weg kunt… :-*

Relativeren heb ik geleerd toen Lot in het ziekenhuis lag.

Ik maak me nu ook niet meer zo druk als ik daarvoor weleens deed, maar het irri me gewoon een beetje dat hub de auto mee heeft.

Hahaha groot gelijk heb je hoor!

Hè… ik had inderdaad op beter nieuws gehoopt.

Kim, fijn dat je ons zo op de hoogte houdt.

Hier vanmorgen een beetje uit kunnen slapen (waarschijnlijk dankzij het flesje van 190cc gisterenavond) maar nu wil ze weer niet slapen.

Het begint echt een beetje een strijd met mezelf te worden, omdat ze standaard gaat huilen. En moet ik er dan heen of niet, zullen ze op het kdv ook niet steeds doen lijkt me. Maar ik vind het maar niks.

Iemand nog tips? Ze krijgt dus geen speentje.

OOh wat ben ik stiekem blij dat Heske gisteren zo goed onderzocht is en ze erachter zijn gekomen dat dat litteken zo’n risico is :shifty:

Ik blijf maar denken, wat als ze het niet ontdekt hadden…zouden ze dan weer hebben moeten meemaken wat ze al eerder meegemaakt hebben. Dat zou toch zo verschrikkelijk ondraaglijk zijn.

Heeft ze al longrijping gehad? Dat schijnt een hoop te schelen. En weet je toevallig hoe groot ze de baby schatten?

(Vast niet realiseer ik me Kim, maar ik hoop zo hard dat de baby zo goed mogelijke kansen heeft)

Gelukkig zijn ze in Leiden in goede handen.

:pray: voor Heske vandaag weer.

Miekje,wat zul je er inmiddels doorheen zitten :frowning:

:pray: voor Livia en voor jou een dikke :-* en :hug:

Jane, wil je het met ons delen?

Heel veel sterkte en voor jou ook :hug: :hug:

KC, ik weet niets van maten. Ik denk wel dat zij dat weten, ze heeft gisteren nog een echo gehad. Met deze situatie denk ik dan dat ze dat wel opgemeten hebben… Denk ik…

De vraag van longrijping heb ik gevraagd, maar (nog) geen antwoord op gekregen van Heske. Sms blijft toch altijd beperkt he. Maar goed, blij dat we het hebben, krijgen nu regelmatig een update! :dance:

Zodra ik weer iets hoor, laat ik het weten!

UPDATE:

Sms van Heske:

Het is een heel rare dag vandaag. Met de ambulance naar Leiden geweest, daar een CTG en echo gehad. Ze vinden dat er geen reden is tot paniek!

Het litteken is wel dun, maar niet TE dun.

Heske is nu terug in Zoetermeer en daar wacht ze nu op de gyn. Die gaat hun uitleggen wat nu verder de behandeling is. Misschien mag ze zelfs naar huis! :shock:

Ze weet niet goed wat ze moet denken, gisteren totale paniek en nu ineens niets aan de hand. Ze wacht het gesprek met de gyn even af en dan horen we meer van haar!