Onze hartige taart zit nu in de oven :drool:
Mijn katten hebben trouwens mijn ovulatietest gejat :mrgreen:, nergens meer te vinden :think: Die van eergisteren was ook opeens weg, geloof dat ik nu snap hoe dat komt.
Ha ha… leuk speelgoed!
En ik mocht van Heske niet over eten praten??? :think: :think: :think:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ovulatietesten kun je niet eten hoor :naughty: :mrgreen:
nee maar speculaasjes wel… net een heel pakje weg zitten kanen :silenced:
Ik zat net even op internet te surfen en toen kwam ik het volgende bericht tegen. Misschien een leuk idee onder de zwangere meiden onder ons ??
Persbericht
Fontys Hogescholen biedt zwangeren gratis echo
donderdag 05-02-2009, door Persbureau
Fontys Paramedische Hogeschool zoekt zwangere vrijwilligsters voor hun cursisten Echografie. Vrouwen die een gratis echo willen laten maken van hun ongeboren kindje, kunnen zich daarvoor aanmelden bij de hogeschool aan de Fliednerstraat in Eindhoven.
Iedereen die zich aanmeldt, mag maximaal twee familieleden meebrengen tijdens het onderzoek. De vrijwilligster dient tussen de 10 en 26 weken zwanger te zijn als de gratis echo gemaakt wordt.
Scholing
Voordat de cursisten aan de slag gaan, zal een praktijkdocent de zwangere vrouw screenen. Vervolgens maken verschillende cursisten echo’s. Zij krijgen meestal een opdracht en kunnen daarom geen volledig echo-onderzoek uitvoeren. De echo heeft dan ook geen diagnostische waarde en is alleen bedoeld voor scholingsdoeleinden. Wel zullen er leuke plaatjes van het ongeboren kind gemaakt worden en krijgt elke vrouw na afloop een presentje mee. Het is ook mogelijk verschillende keren als vrijwilliger te fungeren.
Fontys Paramedische Hogeschool verzorgt diverse opleidingen en cursussen voor mensen die werkzaam zijn in de gezondheidszorg. De cursus Echografie wordt gegeven aan echoscopisten, verloskundigen en huisartsen.
Meer informatie
Aanmelden voor de gratis echo kan bij Hanneke van Ballegooijen, telefoon: 0877 879 735, of e-mail: h.vanballegooijen@fontys.nl
Zij is bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 08.00 tot 16.00 uur.
Dat is zeker leuk Tijger :thumbup:
Wonen er meiden van ons cluppie in de buurt??
Voor mij bijna twee uur rijden helaas… :eh:
Maar over twee weken krijg ik ook een echo :dance:
Ik ben nog niet zwanger, maar het lijkt me wel mooi om mee te maken, anderen leren er weer van.
Voor mijzelf is het ook nog bijna een uur rijden…
Weet je dat eerste wel zeker??? :silenced: :lol:
nee, het eerste weet ik ook nog niet zeker, maar ik wacht heel geduldig af :liar: of ik vrijdag of zaterdag ga menstrueren… gebeurt dat niet dan ga ik zondag testen …
Niet op valentijnsdag??? :inlove: :inlove:
Tierrr… niet alleen lezen he… :mrgreen:
Hoe is het bij jou?
Hallo lieve meiden!!
Eindelijk weer een berichtje van mij, maarja, ik was gewoon de hele dag aan het werk, daarna even de stad in, rijlessen, eten en… heel lang bezig geweest met al jullie geklets lezen…
Ik weet even niet meer wat er precies allemaal gezegd is, maar ik wil Jane nog even een knuffel geven… heeft het al doorgezet? Hoop het niet… :hug:
Miekje, wat fijn dat het goed met de baby ging, balen dat die bloeding er nog steeds zit… hebben ze er ook wat van gezegd hoe lang het meestal duurt voordat zo’n bloeding opgenomen wordt in het lichaam?
Gefeliciteerd met Wouter!
En balen dat Emma zo’n pijn heeft, beterschap!! :hug:
Memmie, wat leuk dat je zaterdag naar Tarzan gaat, ik ga volgende week zaterdag met mijn zusje en ouders naar Ciske de Rat! En met mijn zusje naar de 9 maandenbeurs… :roll:
Mascha, sterkte bij de longarts, bah zeg, wat een gedoe allemaal… hoop dat het allemaal snel weer ok is!! :hug:
Nou, hier laat ik het ff bij hoor… ga ff voor pampus op de bank liggen…
Ben trouwens wel minder moe dan gister. Aan de ene kant natuurlijk fijn, aan de andere kant gaf die moeheid me juist hoop op een zwangerschap… zucht, nog een week afwachten…
Maar morgen lekker vrij, dus kan ik lekker veel kok-en! Jullie houden me wel gezelschap toch?
ja aan de ene kant zeg ik wel op valentijnsdag, want als het wel een goede test is, is dat natuurlijk super leuk nieuws op zo’n dag, maar aan de andere kant weet ik van mezelf dat ik meestal nooit ongi word op de dag dat berekend is en die berekende dag is vrijdag 13 feb…
@Sproetje wrote:
Tierrr… niet alleen lezen he… :mrgreen:
Hoe is het bij jou?
:mrgreen: :mrgreen:
Haha, niet zo ongeduldig he? Ik post écht wel… ben immers wel een beetje verslaafd…

Maar gaat hier dus wel ok, alleen beetje moe en baal van die onzekerheid… maar verder ok, ben toch zo blij met mijn leuke werk!
Jammer dat ik er over 4 maand weer weg moet, morgen maar sollicitatiebrieven schrijven…
Hoe is het met jou??
@tijgertje1982 wrote:
ja aan de ene kant zeg ik wel op valentijnsdag, want als het wel een goede test is, is dat natuurlijk super leuk nieuws op zo’n dag, maar aan de andere kant weet ik van mezelf dat ik meestal nooit ongi word op de dag dat berekend is en die berekende dag is vrijdag 13 feb…
Spannend tijger!! Als je een wat gevoeligere test koopt zou je die ook een dag eerder wel kunnen doen… als je dan zwanger bent komt dat er dan ook wel uit!! Alleen wel zonde als je zo’n test doet en de duivels komen de dag erna, maarja…
Lastig… maar gewoon doen waar JIJ je goed bij voelt!
Hier gaat het z’n gangetje, op veel darmgerommel en steekjes in mijn lies na. En straks natuurlijk weer gevoelige memmen als mijn bh uitgaat
Ben jij met je banner trouwens van 27 dagen uitgegaan of van een langere cyclus?
Morgen zou ik normaal vrij zijn, maar ik heb het geruild met vorige week.
Kom je dus geen gezelschap houden. En 's avonds met collega’s uit eten, dus dat zal weer flink bijlezen worden morgen of misschien zelfs overmorgen :?
@Sproetje wrote:
Hier gaat het z’n gangetje, op veel darmgerommel en steekjes in mijn lies na. En straks natuurlijk weer gevoelige memmen als mijn bh uitgaat
Ben jij met je banner trouwens van 27 dagen uitgegaan of van een langere cyclus?
Morgen zou ik normaal vrij zijn, maar ik heb het geruild met vorige week.
Kom je dus geen gezelschap houden. En 's avonds met collega’s uit eten, dus dat zal weer flink bijlezen worden morgen of misschien zelfs overmorgen :?
Super dat het ok gaat Sproet! En die kwaaltjes, ach ja, dan heb je tenminste echt het idee dat je zwanger bent!

Ik ben bij mijn banner uitgegaan van een dag of 30 (weet het niet eens meer, was naar aanleiding van onduidelijke ovutestjes) maar ik verwacht nu na bestudering van mijn temperatuurgrafiek een cyclus van 35 dagen, dus over 7 dagen, volgende week dinsdag, mijn NOD…
Veel plezier morgen met het uit eten!

Ik ehb trouwens vandaag nieuwe laarzen gekocht! Toen ik vanochtend door de drek liep kwam ik er namelijk achter dat mijn laarzen niet meer waterdicht waren… zeiknatte voeren… maar nu dus mooie nieuwe laarzen!

Ook bij de prenatal geweest, om een kado te kopen voor mijn vriendin die vrijdag moeder is geworden… loop ik met de prenataltas, vraagt mijn rij-instructeur of ik zwanger ben… was het maar zo!! Wordt wel jaloers hoor als ik daar in de prenatal loop… :roll:
smorgens…
Ik heb enorm slecht geslapen, steeds wakker en raar dromen