Ah nee… Tijger… :hug: :hug:
Wat ontzettend balen zeg!
En nu dus ook nog ziekjes :hug:
He Chantal wat naar!!! We hadden allemaal zo’n goede hoop voor je
Een hele dikke knuf voor jou en Raim :hug: :hug:
Mijn dank voor jullie lieve reacties en het draaien met duimen.
Ik baal echt ontzettend, heb vanmiddag ook even een potje zitten janken :oops:
Tierrr :
Hoe is het nu met jou??
Weet je al iets meer, heb je de arts/gyn nog gesproken ??
Mascha:
Hoe is het met jou met de :twisted: :evil: ??
Damn tijger… :hug:
Wat stom ook dat je temp nog hoog is en dat dan toch ineens de :evil: komen… niet leuk… :hug:
Hoe lang was je cyclus nou dan?
Op zich zijn de :evil: wel mooi op tijd na je ei, das dan wel weer positief!
Maarja, het had nu wel eens raak mogen zijn inmiddels…
Hier alles ok, geen bloedverlies meer gehad en ook geen noemenswaardige krampen oid meer gelukkig. Dus ik ga er maar vanuit dat het gewoon goed zit… :roll:
@tijgertje1982 wrote:
Weet je al iets meer, heb je de arts/gyn nog gesproken ??
O ja, ik heb de gyn nog gesproken, en die heeft ook geprobeerd me gerust te stellen... een echo had geen zin, volgens haar is er nu nog te weinig te zien...
Gelukkig dat de krampen weg en dat er slijm meer is.
Mijn cyclus was nu 30 dagen.
Dit las ik net op internet :
"Superzaad zwemt te hard om zwanger te maken ! "
De mannelijke vruchtbaarheid staat al jaren onder druk. Het aantal zaadcellen daalt. Maar de zaadjes die er nog wel zijn, zwemmen tegenwoordig te hard.
Dat is de conclusie van een onderzoek aan de universiteit van Tel Aviv. Evolutionair bioloog Oren Hasson kijkt al twintig jaar door een microscoop naar sperma en is tot de conclusie gekomen dat mannen zich op het gebied van voortplanting sneller aan het ontwikkelen zijn dan vrouwen.
Mannelijk zaad is steeds sneller aan het zwemmen en wordt steeds sterker. Dat heeft als voordeel dat het zaad sneller naar het eitje zwemt en door alle ‘barrières’ heen breekt die het vrouwelijke lichaam opwerpt.
Nadeel is dat vaak meer dan één spermacel tegelijk het eitje bevrucht. Dat heet polyspermy en zorgt ervoor dat de zwangerschap al helemaal aan het begin mis gaat. Hasson ziet de laatste jaren steeds meer gevallen van polyspermy in zijn laboratorium.
Dat is waarschijnlijk de reden voor de toenemende onvruchtbaarheid de laatste decennia’, zo zei hij tegen de Daily Mail.
Volgens Hasson hebben vrouwen het steeds moeilijker gemaakt voor sperma om het eitje te bereiken. Dat heeft als evolutionair voordeel dat alleen de allersterkste spermatozoïden bij het eitje aankomen. Als reactie is het mannelijk zaad steeds sneller en sterker geworden. Hasson denkt dat het nu zó snel is, dat zaad zijn doel soms letterlijk voorbij schiet.
Hmm… geloof daar eerlijk gezegd helemaal niks van.
Maarja, ik ben natuurlijk ook geen evolutionair bioloog :silenced:
Meiden even wat nieuws over miekje vanuit het septembermama topic:
@Angela_Enana wrote:
Ik had Miekje even terug ook een sms je gestuurd, kreeg dit terug.
hoi meis, die klote sonde zit erin. Moest met rontgen kijken, zat steeds verkeerd, dus dieper, hoger, weer dieper, kleine meid vreselijk huilen, ik natuurlijk ook, maar hij zit nu en meting is gestart. Vannacht was vreselijk. Ze heeft bijna alleen maar gehuild en kreunen, spugen en terug slikken. Veel dipjes ook van haar hartje. Bah zit er doorheen geloof ik.
X
Ik vroeg haar of ik dit mocht plaatsen, was oke. Ze mist ons!
lieverd we leven verschrikkelijk met je mee :hug: :hug: :-* :-*
Miekje, dikke knuffel voor je kleine meisje, en jezelf natuurlijk :hug:
Tijgertje, jammer dat de :evil: toch gekomen zijn. Ik had je zo graag een positieve test gegung.
Tierrr, wat lekker dat je niet meer gebloed hebt. Ben je er ook wel gerust op? Met 6 weken is er een kloppend hartje te zien op een echo. Wel positief blijven he.
Sproetebuik in het sf, ga meteen even kijken…
Oh Miekje, het zit ook echt niet mee hè…
Dikke knuffel!! :hug:
@Kittycat wrote:
Tierrr, wat lekker dat je niet meer gebloed hebt. Ben je er ook wel gerust op? Met 6 weken is er een kloppend hartje te zien op een echo. Wel positief blijven he.
De gyn zei dat er nog niks te zien zou kunnen zijn op de echo... kwestie van afpoeieren dan? :think:
Op zich weet ik wel dat het er nog gewoon zit, alleen ik ben bang dat het op de een of andere manier misschien niet goed is en mijn lichaam het daarom af wilde stoten ofzo.. Maar ik ben nu redelijk rustig eronder..
Maar een goede echo zou me zoveel meer gerust stellen, durf eigenlijk helemaal niet blij te zijn nu...
Miekje... jeetje zeg... wat ontzettend naar.... houdt het dan nooit op?? Gadsiedarrie zeg... :cry: :hug:
Maar: Livia is een vechtertje, het komt wel goed met haar!! :hug:
Hoi meiden!
Allereerst Tijgertje, wat naar dat de :evil: toch gekomen zijn, bah! Dikke knuffel voor jou! En dan nog ziek ook, heel veel beterschap! :hug:
Miekje, you’re always on my mind… Wat een rotgedoe toch ook!
Ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen, ik baal zo voor jullie. Maar dat had ik al gesmst… :eh:
Heel veel sterkte en dikke knuffel! :-
Mascha, nog alles rustig bij jou? :hug:
KC, hoe gaat het bij jou?
Miek, ook nog alles rustig in de buik?
Sproet ook nog niet bevallen? :mrgreen: Nog iets weg kunnen strepen van het lijstje?
Memmie, hoe gaat het met je knappe mannen? :inlove:
Jane, dank je voor de update, lief van je! :- Hoe gaat het nu met jou?
Tier, meestal houden ze 6 a 7 weken aan voor een kloppend hartje, bij de een is het eerder te zien dan de ander. Ik denk niet dat de gyn je afgescheept heeft hoor! :hug:
Ik ben wel blij dat je geen pijnlijke kramp of bloedverlies meer hebt gehad! :dance:
Heb ik iedereen gehad? Of ben ik iemand vergeten? :shifty:
Tierrr… inderdaad. De termijn is nog te kort om er iets zinnigs over te zeggen. Hoewel het zou kunnen dat je het hartje kunt zien.
Maar als het niet te zien is, weet je nog niks.
Dit is gewoon een hele onzekere periode, maar zolang je geen bloedverlies meer hebt moet je echt vertrouwen hebben dat het goed zit :hug:
Kim, ik heb een was- en hangdag vandaag.
Ben de deur niet uit geweest.
Zit nog steeds met mijn bril op en doe af en toe een klusje.
Morgen aan de slag met mijn vluchtkoffer…
Snap dat Miekje er helemaal doorheen zit!!! Wat een ellende allemaal! :hug:
Tijgertje ook vervelend nieuws, kan niets anders dan je een hele dikke knuffel geven! :hug:
Tierrr, die krampen die je hebt gevoeld zijn je banden geweest! Snap dat je onzeker bent, maar het gaat helemaal goed komen met dat kleine friemeltje in je buik! :-*
Kim lekker gezwommen vandaag?
Jane, ik wil hem ook heeeeeel graag zien, zal wel weer een knapperd zijn :inlove: Hier dus BIB
Memmie hoe is het met je twee kanjers van mannen?
Mascha nog steeds over tijd? :think:
Sproet, niet voordringen hoor, ik ben eerst :mrgreen:
Allemaal een dikke knuffel!!!
Hier zijn de :evil: :evil: net met geweld gearriveerd :?
Erg ranzig verhaal… ik zat op de wc toen ik een soort plop voelde en er kwamen toen een soort grote hele donkere stukken uit en wat slijm
Ik heb nu heel lichtjes kramp
Ahhhhhh Mascha :hug: :hug: :hug:
Hoop dat je er niet al te veel last van krijgt… :hug:
Is het toch een beetje een teleurstelling voor je?
Heb je nog iets van Miekje gehoord?
Miek, we hebben heerlijk gezwommen Lange dag geweest! :inlove:
@miek1982 wrote:
Tierrr, die krampen die je hebt gevoeld zijn je banden geweest! Snap dat je onzeker bent, maar het gaat helemaal goed komen met dat kleine friemeltje in je buik! :-*
Ik hoop dat je gelijk hebt! :pray:
Ik weet ook wel dat krampjes en dergelijke normaal zijn, maar dit was 1 kramp en dan echt een heel heftige.. en dat in combinatie met wat bloed... niks aan... Maargoed, we blijven positief! :)
Jij dus nog steeds BIB... :? :-*
Mascha, hmm, toch niet leuk die :evil: :hug:
Ik weet eigenlijk niet wat ik ervan moet vinden :think:
Veel meer dan dat Miek compleet stuk zit weet ik niet :hug: :hug: :hug:
Mascha, gelukkig weet je nu in ieder geval weer waar je aan toe bent.
Ondanks de cd’s ga je je toch afvragen… zou het??
Hopelijk niet te veel kramp!
Miek, ik ben écht niet van plan om voor te dringen hoor.
Wat mij betreft mag de kleine minstens tot de uitgerekende datum blijven zitten. Dus je hebt nog even de tijd