**oktoberstoppers 2006 deel 19**

Weltrusten Wawa! :-* Ik ga je zeker even een pb sturen, jj hebt er tenslotte meer ervaring mee als ik :wink:

En ja, ik vind het ook veel voeding! Maar ik moet zeggen dat ze niet elke fles leeg drinkt. Ze komt in totaal denk ik zo op 800 uit.

Bedankt voor het meedenken hoor jullie!

Nou ik ben er weer, maar nu ligt iedereen op bed natuurlijk :smiley:

Niets van Angela gehoord he vandaag? Wel spannend… Hoop wel dat ze iemands 06-nr heeft!

Oh ja Joos, ik had jou toen ik bevallen was ook een sms gestuurd, maar kreeg geen afleverrapport, dus ik denk dat ik niet het juiste nr van je heb! Maakt nu niet meer uit natuurlijk, maar dan weet je het :mrgreen:

Slaap lekker allemaal! :-*

BIB

Femmie, hoe is het met je?

Angela, spannend hoor en hopelijk is het nou wel doorgetzet bij je dan… ben benieuwd.

Joos, vervelend joh die gekneusde ribben. Hij zal dan idd net zo sterk zijn als jou broer als die je moeder ook zo kon toetakelen in de buik :?

Patricia, oh lieve foto van nesrin zeg. echt een dotje.

verder kan ik je niet helpen, ik weet niks van KV af of huilende babies :think:

Wawa, hoe is het met je verder, nog leuks in de planning voor het weekend?

Tilly, hoe is het met je? houd je het nog een beetje vol . :hug:

Marije, doe rustig aan he. hopelijk krijg je genoeg hulp met vanalles (al zou je het liever zelf doen natuurlijk)

Hier alles rustig.

oh ja mijn zussie heeft 06 van Joos dus ze zal daar sms naar toe doen tegen die tijd.

gister lekker geknutseld met devin, ga ik opsturen naar ons mam kan ze daar iets mee maken of bij haar leggen voor het raam of zo.

Niks bijzonders verder, gister regelmatig vervelende steken in lies gehad maar dat was het.

Nou mag de baby niet komen hoor komende 3 dagen dus wawa ik hoop dat angela de BUB melding heeft snel hehe.

Ik moet de beslissing nemen of ik één van de konijntjes laat inslapen. Zoals het nu staat, laat ik het wel doen. Ik ben alleen maar aan het huilen.

oh wawa :hug: , ja je kent erg gehecht raken aan een huisdier he. Sterkte lieverd.

ik ga zo weer bedje in, ik kwam er ff uit omdat john net huis is. Natuurlijk ff spieken of er al nieuws is van angela.

:-*

Wawa :hug: Heb je al besloten?

Verder rustig hier…

Angela???

wawa wat zielig. hoezo moet je er één laten inslapen, of heb ik dat gemist.

patricia wat een schattige foto zeg.

klinkt inderdaad als krampjes kindje vriendin had dat ook, trappelen en veel huilen. wat soms hielp is op de buik op jouw buik leggen. dan kan de voeding beter zakken en boertjes laten gaat ook goed en het buikje word een beetje gemaseerd. toen ik dat eens deed voelde ik gewoon het buikje verkrampen en daarna weer ontspannen. zo kion ik goed voelen dat het dus om krampjes ging. die vriendin ging ook naar osteop. maar dat hielp alleen de dag zelf. als ik owen na de voeding wegleg op zijn rug dan begint hij ook te huilen. moet hem echt even verticaal houden :mrgreen:

wawa super die adviezen. help je mij ook mee. dus dames schroom niet om ons beginnende moeders op weg te helpen.

joos en wawa dus gekneusde ribben, ik ook maar dan van verpleegster hihi.

wendy niet bevallen dan hoor even wachten nog.

angela???

voor de andere dames :-*

marije en tilly gaat het goed met jullie?

liefs jane

nog eentje dan

Ik heb twee konijnen en die drinken al een tijdje extreem veel. Ik moet elke dag de kooi verschonen, omdat alles zeik en zeiknat is. De oudste heeft nu ook slechte haarconditie en valt af. Ze hebben beide baarmoederkanker is nu geconstateerd. De ene lijdt hieronder, de ander niet. Daarnaast heeft de oudste ook een gezwel in de nek.

Opties:

• rest van hun/haar leven aan pijnstilling
  • opereren en baarmoeder verwijderen
  • laten inslapen.

Operatiekosten ruim 100 euro per konijn. Bij pijnstilling blijft het plassen natuurlijk. Pfoef. Ik vind het allemaal zo lastig. De oudste zal de operatie waarschijnlijk niet overleven.

Nu volgende besluit genomen (tijdelijk): oudste konijn twee maal daags pijnstilling en volgende week verder kijken. Daarna over jongste konijn beslissen. Dit konijn lijdt namelijk niet.

pff tsja ik ben een boere dochter die zich veel te veel hecht aan beesten, maar als ik jou verhaal zo lees lijkt optie drie het meest voor de hand liggend. ik zou mijn konijn nooit laten opereren, ja aan een ingegroeide teennagel. de kans is groot dat ze het niet overleven en ik vind de prijs schandalig hoog. en je weet nooit of ze van de pijn afkomen.

moeilijk hoor. :hug:

Hoi meiden,

Heb heel even tijd want Nick ligt op bed.

Wawa, wat ontzettend zielig voor jou en ook voor je konijntjes. Wat moeilijk om nu een goede beslissing te nemen. Fijn dat je voor nu even weet wat je gaat doen. Ik hoop dat die medicijnen helpen en het daar toch wat beter van wordt.

Patricia, wat is Nesrin een mooi meisje zeg :inlove:

Ik sluit me trouwens aan bij de andere meiden, het klinkt als buikkrampjes. Lastig hè om uit te zoeken wat er nou met je kindje aan de hand is. Gelukkig krijg je er steeds meer handigheid in, maar ik herken jou verhaal heel goed. Wij hebben dat net zo gehad hier met Nick.

Is het nu weer beter met haar?

Jane, wat is Owen ook een schatje zeg :inlove: Mooi mannetje hoor!!

Hoe is het nu met de kraamtranen? Die kunnen je even flink dwars zitten hè?! Hoop dat het nu een beetje beter gaat.

Angela, nog steeds geen nieuws van jou??? Spannend!!

Wendy, hou beebje dan nog maar eventjes binnen meid tot de gyn er weer is.

Hoe is het verder met je?

Wat leuk dat je samen met Devin wat gemaakt hebt voor je moeder. Dat doet haar vast goed als ze het krijgt.

Joos, sterkte met je gekneusde ribben. :hug: Dat is niet lekker meid. Wel fijn dat beebje het kennelijk zo goed doet, maar iets zachter mag ook wel hè :wink: :mrgreen:

Femmie, hoe is het met jou meid? Nog gefeliciteerd met je mooie echo!!

Charissa, wat ontzettend gezellig dat je hier weer zo lekker aan de klets bent. Blijf dat maar lekker doen hoor.

Mamalena is inderdaad even lekker op vakantie. Ik hoop dat ze het goed naar haar zin heeft.

Marije, wat ontzettend balen dat je nu bedrust is voorgeschreven. Het is niet anders en het is alleen maar nodig, maar toch.

Hoe is het nu momenteel met je? Kan me voorstellen dat je erg moet zoeken naar een manier om inderdaad die bedrust te houden.

Heb je wel mensen die je kunnen helpen?

Hoe is Jesse er onder?

Heb ik nu nog iemand overgeslagen?

Hier vandaag weer een betere dag. Gisteren zo druk met heen en weer rijden naar het ziekenhuis. We moesten namelijk 2x overdag. Daardoor zijn we 's avonds niet geweest en kon ik dus even lekker op de bank zitten maar ik had zo’n enorme hoofdpijn :shock: :frowning:

Vandaag dus een stuk beter met mij. Vanmorgen vriendin meegehad naar het ziekenhuis die ook op Nick heeft gelet terwijl we er waren.

Luuk was weer goed gegroeid en weegt inmiddels 1330 gr!! Is dat niet super??!!! :dance: Ook zij de artsassistent dat de medicijnen die Luuk kreeg als aanvulling op de voeding en tekorten die hij had nu zijn gestopt. Het gaat dus weer een beetje de goede kant op.

Vanmorgen heb ik hem weer aan mogen leggen en deze keer heeft hij echt een tijdje goed gedronken :inlove: Nick heeft dat nooit goed gedaan en bij hem heb ik de borstvoeding op moeten geven. Luuk doet het tot op heden heel goed!! Ben benieuwd of het dus deze keer wel gaat lukken met de bv.

Nou meiden, dan zijn jullie weer op de hoogte van de stand van zaken en ben ik weer bijgekletst.

Dan ga ik nu maar weer even de broodnodige rust pakken en even plat en daarna weer kolven.

Goed nieuws meid. Is er al enigszins iets bekend, wanneer Luuk naar huis mag?

BIB

Ben gistermiddag de hele middag in de weer geweest bij vrienden van ons. Zij zijn oude buren van ons en komen weer naast ons wonen ivm omstandigheden. Het hele huis moest leeg en schoongemaakt worden en ze hadden verder geen hulp. Nu ben ik niet actief geweest met schoonmaken, maar ik heb wel lopen delegeren en er voor gezorgt dat alle kamers een voor een werden aangepakt en dat er niet van hot naar her gelopen werd. Daarom had ik geen tijd om nog te posten. Het was nl erg laat geworden.

Vanmorgen eerst om 9 uur naar de vk geweest. Alles was in orde. Bloeddruk was goed en het hartje klopte ook mooi. Beeb lag eerst te slapen, maar toen ie in de gaten kreeg dat er geluisterd werd werd ie wakker en schoot de hartslag omhoog en begon ie te bewegen :inlove: Zoals het nu staat vind beeb het voorlopig wel prima en blijft ie voorlopig nog ff zitten. De vk verwacht het ergens in de loop van volgende week. Ik hoop niet dat het nog een week gaat duren, want mijn vader is de 27e jarig. Leuk verjaardagscadeau voor hem, maar uit ervaring weet ik dat het niet altijd leuk is om op dezelfde dag jarig te zijn. A.s. maandag is de vriend van mijn zusje jarig (22-10), dus hetzelfde euvel. Donderdag 01-11 is mijn man jarig. Ik hoop op dit weekend.

Wie hoopt er met me mee???

Ik heb verder niet echt de puf om te reageren, ik heb erg slecht geslapen vannacht en ik ben naast mijn snotneus heel erg moe. Manlief is nu nog even naar onze oude buren, dus ik denk dat ik nog even op het heerlijk comfortabele kraambed ga liggen.

Wat een 06-nummer betreft, wie hem geven wil pb’t mij maar even. Zodra er iets aan de hand is sms ik gelijk.

Angela, je hebt een pb :wink:

Lekker aan het delegeren :mrgreen: Laat dat personeel maar lopen meid.

Ik hoop met je mee hoor, laat die kleine maar komen!

Tilly, heerlijk al dat positieve nieuws over Luuk, lekker aan het groeien en aan het drinken bij mama :inlove:

Ik ben ook benieuwd of je al een idee hebt wanneer hij naar huis zou mogen. Moet hij dan een bepaald gewicht hebben?

Wawa, wat er van je konijntjes! Ik ben ook dol op dieren (als het aan mij ligt zouden we een complete dierentuin hebben hier). Die operatiekosten zijn behoorlijk hè, en nog best riskant ook.

Ik ben benieuwd of de pijnstilling werkt. Als het konijntje geen pijn/last heeft zou ik het nog even aankijken, maar als het echt lijdt, dan is inslapen waarschijnlijk een moeilijke, maar wel de beste beslissing.

Sterkte! :hug:

Jane, jij hebt gekneusde ribben van een verpleegster???

Devin, leuk zo knutselen met Devin, hij heeft nu nog al je aandacht hè. Geniet er maar van.

Patricia, waarschijnlijk heb je inderdaad het verkeerde nummer gehad. Jammer, maar het geeft niet hoor, we waren gelukkig op de hoogte!

Femmie, alles goed nog?

@Joos wrote:

Wawa, wat er van je konijntjes! Ik ben ook dol op dieren (als het aan mij ligt zouden we een complete dierentuin hebben hier). Die operatiekosten zijn behoorlijk hè, en nog best riskant ook.

Ik ben benieuwd of de pijnstilling werkt. Als het konijntje geen pijn/last heeft zou ik het nog even aankijken, maar als het echt lijdt, dan is inslapen waarschijnlijk een moeilijke, maar wel de beste beslissing.

Sterkte! :hug:

Ik vind het erg fijn, dat je je mening geeft. Mijn omgeving doet dat dus niet/ nauwelijks

Niet iedereen kan zich voorstellen dat je veel om zulke beestjes geeft.

Heel raar, één van mijn honden heeft ook allerlei kwaaltjes (hart-,huid-en maagproblemen), maar met rust en medicatie gaat het nog prima met hem. Niemand die hier vragen over stelt.

Maar toen mijn cavia overleed kreeg ik te horen dat ze voor 5 euro op marktplaats stonden. :roll:

Ik wil ver gaan om een dier te redden, maar als ze zelf lijden is dat de grens wat mij betreft.

jane, ik zie nu pas de foto!

:inlove: wat een schatje :inlove:

@Joos wrote:

Niet iedereen kan zich voorstellen dat je veel om zulke beestjes geeft.

Heel raar, één van mijn honden heeft ook allerlei kwaaltjes (hart-,huid-en maagproblemen), maar met rust en medicatie gaat het nog prima met hem. Niemand die hier vragen over stelt.

Maar toen mijn cavia overleed kreeg ik te horen dat ze voor 5 euro op marktplaats stonden. :roll:

Ik wil ver gaan om een dier te redden, maar als ze zelf lijden is dat de grens wat mij betreft.

Bij mij is die grens er ook inderdaad. Ze heeft nu pijnstilling en begint zich opeens weer te wassen. Dus ze zit met druppels lekkerder in haar vel.

Wawa, ook ik zou ver gaan voor mijn beestjes hoor! Ik heb momenteel 1 konijn en twee poezen dus. Als een van mijn beestjes ziek is, ga ik ook naar een dierenarts om uit te vogelen wat er aan de hand is. En als ze het beestje beter kunnen maken, ga ik daar zeker voor. Als jouw konijn zich nu een stuk lekkerder voelt door deze medicijnen, mooi toch? Mocht een beestje echt pijn lijden en het wordt niet meer beter, dan is het beter om zo’n beestje te laten inslapen. Je laat een beest niet onnodig pijn lijden, toch? Sterkte ermee meid! :hug:

Joos, ik heb er een hekel aan dat mensen reageren met zulke opmerkingen. Dat is hetzelfde dat ze bijv. over mijn vorige konijn zeiden dat ie met kerst wel in de pan kon. :roll: Ik kan niet begrijpen dat mensen zo koud kunnen reageren. Ook bij bijv. overlijden van een beest. Ach het is maar een hond/kat/konijn/etc. Nee, het is voor mij een beest wat onderdeel uitmaakt van het gezin. En ook ik had er erg veel verdriet van toen mijn vorige konijn stierf. Ik heb zitten janken als een klein kind, maar het was wel een stukje van ons thuis wat overleed (als je begrijpt wat ik bedoel). O ja, ik heb je pb beantwoord!

BIB

ik ga nog ff wat doen, krijg morgen schoonzus op bezoek. ach ja kan maar allemaal gedaan zijn he.

oh ja heb net mijn tub binnen (baby badje wat op tummy tub lijkt yay) :dance: