**oktoberstoppers 2006 deel 19**

Ik ben wel nieuwsgierig. Ik vond sommige onderdelen minder leuk, maar het is toch weer een soort reallife soap hè.

Dat meisje wat in tranen uitbarst omdat ze ms heeft. :cry: Zou een buurmeisje van mijn ouders kunnen zijn, die zit in dezelfde situatie.

Dan realiseer ik me wel dat het bij ons toch redelijk makkelijk gegaan is.

@Joos wrote:

Ik ben wel nieuwsgierig. Ik vond sommige onderdelen minder leuk, maar het is toch weer een soort reallife soap hè.

Dat meisje wat in tranen uitbarst omdat ze ms heeft. :cry: Zou een buurmeisje van mijn ouders kunnen zijn, die zit in dezelfde situatie.

Dan realiseer ik me wel dat het bij ons toch redelijk makkelijk gegaan is.

Inderdaad en ik vond het wel een leuk programma. Ik had zo nog een uurtje erachteraan gekeken hoor :mrgreen:

T is ook wel origineel, ik kan geen ander vergelijkbaar programma opnoemen.

Ik heb trouwens gehoord dat er bij 1 stel verkeerd zaad geinsemineerd is. :shock:

@Wawa wrote:

@patricia26 wrote:
Heeft iemand van jullie ervaring met een osteopaat?

Ja, wat zijn Nesrins klachten?

Vaak is ze zó onrustig. Ze is dan doodmoe, maar kan de slaap niet vatten. Ze ligt dan maar te zwaaien met haar armpjes en te trappelen.

Soms begint ze ook ineens keihard te huilen, in haar slaap!

En ik vind dat ze de laatste tijd wel wat veel spuugt na een voeding.

@Joos wrote:

T is ook wel origineel, ik kan geen ander vergelijkbaar programma opnoemen.

Ik heb trouwens gehoord dat er bij 1 stel verkeerd zaad geinsemineerd is. :shock:

Weet je wat mijn gyn een keer vertelde?? Dat 1 op de 30 baby’s niet van de ‘vader’ is…

Misschien moet je gaan inbakeren? Volgens mij had Thomas van mirretje dat ook, en dat inbakeren hielp toen.

Lastig om je kleine meid zo te zien lijkt me.

Kijk Jane: :mrgreen:

@Joos wrote:

Misschien moet je gaan inbakeren? Volgens mij had Thomas van mirretje dat ook, en dat inbakeren hielp toen.

Lastig om je kleine meid zo te zien lijkt me.

Ja ik weet niet precies hoe dat moet. Ik wikkel haar soms wel eens strak in in een doek, maar na 10 minuten en veel gillen komt ze dan toch weer los…

@patricia26 wrote:

@Wawa wrote:
@patricia26 wrote:
Heeft iemand van jullie ervaring met een osteopaat?

Ja, wat zijn Nesrins klachten?

Vaak is ze zó onrustig. Ze is dan doodmoe, maar kan de slaap niet vatten. Ze ligt dan maar te zwaaien met haar armpjes en te trappelen.

Soms begint ze ook ineens keihard te huilen, in haar slaap!

En ik vind dat ze de laatste tijd wel wat veel spuugt na een voeding.

Voordat je naar een osteopaat gaat zou ik zelf eerst lichamelijke dingen uitsluiten. Dus heeft ze geen last van reflux? Krijgt ze KV of BV op dit moment? Wanneer ze KV krijgt, zou ik even iets minder geven. Het klinkt ook erg als darmkrampjes dat trappen met de beentjes.

Wat onrust betreft heel herkenbaar: Ik heb het boek van Ria Blom gekocht en gelezen: rust en regelmaat. Misschien heb jij daar ook wat aan. Ik legde peuter altijd (vanwege voorkeurshouding) met een speciaal kussentje op de zij en deed het lakentje en dekentje dan zo strak, dat hij niet meer met de armpjes kon zwaaien.

Later bleef hij huilen, terwijl voeding goed was, voorkeurshouding was over en toen hebben we de stap naar de osteopaat gezet.

http://www.inbakeren.nl/

Misschien staan hier tips?

(Wij hebben dezelfde maxi cosi)

@Joos wrote:

Ik zou dan toch voor Ria Blom gaan :roll: :wink: :-*

@Wawa wrote:

@Joos wrote:

Ria Blom heeft ook een boek over inbakeren geschreven :mrgreen:

Of het krampjes zijn weet ik niet, ze poept meestal wel goed.

Ik ben juist meer KV gaan geven, omdat ze maar blijft huilen om een fles…

Zou goed kunnen, ik googlede maar iets.

Ik ben nog een leek op babygebied :stuck_out_tongue:

@patricia26 wrote:

@Wawa wrote:
@Joos wrote:

Ria Blom heeft ook een boek over inbakeren geschreven :mrgreen:

Of het krampjes zijn weet ik niet, ze poept meestal wel goed.

Ik ben juist meer KV gaan geven, omdat ze maar blijft huilen om een fles…

Dat boek heeft officieel: rust, regelmaat en inbakeren volgens mij.

Veel moeders geven hun kindje als ze huilen extra voeding, terwijl dit juist niet nodig is. Hoeveel krijgt ze nu? Is ze misschien toe aan een ander ritme van slapen en wakker?

@Joos wrote:

Zou goed kunnen, ik googlede maar iets.

Ik ben nog een leek op babygebied :stuck_out_tongue:

Zo bedoelde ik het niet hoor. Maar zomaar gaan inbakeren kan ook verkeerd werken als er iets lichamelijks achter zit :wink:

http://www.debakermat.nl/

Je hebt wel gelijk wawa, je moet niet zomaar zelf gaan dokteren.

@Joos wrote:

http://www.debakermat.nl/

Je hebt wel gelijk wawa, je moet niet zomaar zelf gaan dokteren.

Ja, dat is de site. Ik heb het witte boek (middelste)

Ze krijgt nu, in overleg met het cb, 6 flessen per dag. Eerste en laatste van 180 en 4x 150 cc.

Ze slaapt ook nog niet door, vandaar nog steeds 6 flessen. Zou eigenlijk naar 5 moeten gaan maar daar kom ik echt niet mee uit.

Maarre…ze is nu in slaap gevallen! :dance: Dus ik neem even mijn kans en sping onder de douche. Kom zo nog wel even terug.

:-*

k hoop dat ze wat uurtjes pakt. Sterkte ermee!

Ik ga mijn nest opzoeken. Nog 1 dag werken en dan een weekje vakantie! :dance:

@patricia26 wrote:

Ze krijgt nu, in overleg met het cb, 6 flessen per dag. Eerste en laatste van 180 en 4x 150 cc.

Ze slaapt ook nog niet door, vandaar nog steeds 6 flessen. Zou eigenlijk naar 5 moeten gaan maar daar kom ik echt niet mee uit.

Maarre…ze is nu in slaap gevallen! :dance: Dus ik neem even mijn kans en sping onder de douche. Kom zo nog wel even terug.

:-

Vind ik wel veel voeding als ik eerlijk ben, maar als CB dat adviseert, dat zou ik het inderdaad ook hebben gedaan. Geeft ze veel of weinig voeding terug. Peuter was tussen 5 en 9 altijd heel huilerig. Wilde niet slapen, waren we soms echt mee aan. Bij ons tweede kindje zou ik hem dus bij me houden en niet meer kostte wat het kost in bed leggen.

Ik zit te rekenen 960 ml voeding is echt echt mega. 1000 is het maximale wat ze tot 6 maanden mogen hebben. Als je wilt, kan ik met je mee denken over slaap en drinkschema met hoeveelheden, maar ik wil je geen ongevraagd advies geven. PB me anders maar :-

Ik ga nu eerst naar bed. Trusten.