*** Oktoberstoppers #12 ***

Hoi

Jane, super geweldig!!! Morgen meteen een afspraak maken :thumbup:

Ben blij voor je

Heske, raynaud ontstaat vaak door een onderliggende ziekte. Vaak iets in de richting van reuma. Ik weet dat ze daar naar gaan kijken en misschien dat ze in het bloedbeeld ook kunnen zien in welke mate ik Raynaud heb. Ik weet het niet, krijg de formulieren morgen als het goed is binnen en ga dan eens goed kijken…Lief dat je er naar vraagt :-*

Het gaat nu trouwens harstikke goed. Ik moet geen hele koude dingen beetpakken, of op een koude wcrbil gaan zitten. En niet in de wind (fietsen is geen succes nu, maar ik hoop wel als het warmer is) of in de schaduw en dan is het in/met deze temp heel goed te doen! :thumbup:

Ik ga eens ff naar je meisje kijken :inlove:

Mascha, weet je al of je zin zee gaat met een revalidatiearts en hoe het in z’n werk gaat? Hoe gaat het verder met je? Ben je nog veel/snel duizelig? Dat je wegvalt?

@Miekje wrote:

Jane, super geweldig!!! Morgen meteen een afspraak maken :thumbup:

Ben blij voor je

:-* die heb ik al gemaakt, dinsdag 26 mei :mrgreen:
wilde het niet nog langer laten duren :shock: :P

Gelukkig gaat het goed als je de koude dingen meid :-*
ben benieuwd wat de reumatoloog zegt/doet..

Oh ja je hebt die brief natuurlijk helemaal niet nodig om een afspraak te maken.

Te gek, 26 mei is al snel!

Krijg je meteen een echo? Of weet je dat nog niet?

Heske, beterschap met je kleine meid. Wat sneu he die pokjes. Calendula emulsie helpt goed tegen de jeuk! :thumbup:

Miekje, wat fijn dat het momenteel goed gaat met je Raynaud. Nu maar hopen dat dit mooie weer nog even aanhoudt en ondertussen duidelijk wordt wat er voor je gedaan kan worden.

Balen wel weer van die blaasonsteking. Het klinkt in ieder geval goed dat ze je zo goed in de gaten gaan houden. Het blijft kiezen uit 2 kwaden natuurlijk, maar hoop dat beebje er geen last van ondervindt.

Jane, :dance: goed zo meid die doorverwijzing. Jammer dat de eerste datum al bezet was, maar 26 mei komt vast snel dichtbij.

Vraag me altijd af hoe ze omgaan met dat jaar dat het gemiddeld duurt. Is dat als je gewoon maar af en toe willekeurig je best doet in bed, zonder rekening te houden met ovulatiedagen ed, of echt gericht een jaar bezig zijn en daar wel rekening mee houden. Zou niet echt eerlijk zijn om voor beiden een jaar aan te houden :?. Je kunt het namelijk een jaar lang altijd op het verkeerde moment doen en wel een doorverwijzing krijgen of 8 maanden op de juiste momenten en dan niet, oneerlijk. Nou ja, jij hebt in ieder geval een doorverwijzing!

Sproet, hoe is het gegaan met de echo. Is toch altijd een spannend moment hoor zo’n 20 weken echo en niet enkel kindje kijken. Ik hoop dat alles goed is met de kleine uk :pray:

Vervelend Heske dat Sterre de waterpokken heeft :frowning: Hoop dat ze er niet al te veel last van heeft en dat het snel over is. Ik ga zo even de fotootjes bekijken :wink:

@ Jane, ik verlies elke keer als ik moet plassen bloed, de ene keer wat meer dan de andere keer. Hoop maar dat het zo langzaamaan verdwijnt.

KC woensdag je echo he?

Hoop dat hij een heeeeeeeeel stuk geslonken is.

:-*

@Miekje wrote:

KC woensdag je echo he?

Hoop dat hij een heeeeeeeeel stuk geslonken is.

Ja, inderdaad woensdag weer naar de gyn en dan krijg ik weer een echo. Echo nummer 4 al inmiddels.

Toch een mijlpaal als die echo goed is, ben dan 8 weken 2 dagen en vorige keer was beebje gestopt met 8 weken 1 dag.

Over psychologie gesproken :wink:

Nou zou dat even mooi zijn dan. We gaan er gewoon vanuit poezepoes! Dit kindje blijft heerlijk bij (haar :wink: ) mama!

Ik ga een kaarsje branden woensdag. Hoe laat mag je?

Nou KC, ik kan me héél goed voorstellen dat het toch als een mijlpaal voelt. Spannend dus… Ik ga voor je duimen dat het hematoom mooi geslonken is en dat pukkie het nog steeds zo goed doet! :pray:

Miekje, fijn dat je op het moment weinig last hebt van Raynaud. Maar hopen dat de uitslagen goed zijn en dat er geen andere aandoening achter zit :? :pray: Domme vraag misschien… maarre… ijsjes eten… dat gaat zeker ook niet, of wel? :? (da’s ook natuurlijk helemaal niet het allerbelangrijkste, maar ik vroeg het me ineens af… :oops: ).

En ik heb idd dat calendula-spulletje. Sterre heeft het bij de drogist zelf gevraagd. ‘Mag zalfje voor mij kriebels?’ Lief he :inlove: Ik geloof dat het wel wat verzacht, want ze zit nu al zeker een uur heel rustig zonder mopperen tv te kijken :thumbup: (niet pedagogisch verantwoord, ik weet het, maar als je ziek bent dan mag dat :angel: )

Muuske, dank je voor het compliment :-* , ik ben ook heel erg trots op beide meisjes :inlove:

Jane, goed dat je een afspraak hebt!!! Gewoon ff uit nieuwsgierigheid hoor, maar bij wie heb je nu de afspraak? En kun je er niet een maand (of 2) bij verzinnen? Ik bedoel, zij weten toch niet wanneer jullie van start gegaan zijn? :silenced:

ff snel, heb nog niet bij gelezen… hoop het vanavond ff te doen en te reageren.

Maar euh…Tierrr, ik vond het erg gezellig dat je er even was. Leuk je te hebben ontmoet! Ben helemaal vergeten je suc6 te wensen voor morgen, dus bij deze: SUC6 morgen! Ik hoop dat er wat uitkomt, zodat je weet waar het aan ligt (niks ‘ernstigs’ natuurlijk :wink: )

De rest, hopelijk tot vanavond! :-*

Hey meiden, ben ik weer! Tycho is heerlijk in bad geweest en ligt nu lekker te slapen. Hij is steeds erg vroeg wakker…gaap! Rond 6 uur :shock: Hopelijk is het weer ff een fase :pray: Ben zelf ook bekaf… moet er maar aan geloven om 's middags ook maar ff een dutje te doen denk ik.

KC, ook mijn duimen draaien voor je, voor woensdag! Ik hoop het zelfde als de andere meiden; dat de hematoom flink is geslonken en dat Pukkie het nog steeds heel goed doet!

Miekje, balen dat je weer blaasontsteking hebt :frowning: hopelijk kun je het met de kuren in de hand houden en dat je kleine meid er geen hinder van ondervind. Fijn ook dat het met de ziekte van Raynaud op het moment goed gaat! Houden zo meis!

Jane, wat super dat je een afspraak hebt!!! Ik hoop dat alles gewoon goed in orde is en dat je kinderwens snel in vervulling mag gaan!

Mascha, leuk om ook weer eens van jou te horen! Hoe is het met je?

Sproetje, ik ben ook heel erg benieuwd hoe je 20w echo is geweest? Ik hoop dat jullie hebben kunnen genieten van jullie wondertje. Weet je ook wat het is??? Of laten jullie het als verrassing/ wil je het hier helemaal niet kwijt?

Heske, wat sneu dat Sterre nu weer de pokjes heeft :hug: Ik hoop dat het snel weer over is en dat ze er niet heel veel last van heeft.

Mooi gebaar van je man, zo’n bos rode rozen met 2 witte :inlove:

Tierrr, goede reis gehad? :wink:

Hoe is het met de andere meiden??? Laat weer eens wat van jullie horen, ben heel benieuwd hoe het met jullie gaat!

Mijn duimen draaien :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup:

Ik hoop echt zo op goed nieuws binnenkort! :pray:

Meiden, fijne avond en 'n dikke :-*

Nou meiden ben ik weer even, kom even reageren en dan ga ik mijn bedje in.

Heske :

Wat lief van Tjip dat ie rozen meebracht en dan ook nog twee witte die symbool staan voor de meiden.

Zielig voor Sterre dat ze de waterpokken heeft en niet zo lekker voelt. Dikke knuffel voor haar. Gelukkig hebben jullie het wel leuk gehad in de dierentuin.

Miekje :

Gelukkig heb je een kuur gekregen zodat het niet erger word als het weer begint. Hopen dat het mooie weer er echt aan komt zodat je minder last hebt van je Raynaud. Alleen zit het weer vandaag niet echt mee…

Lieke :

Leuk gehad op Ameland?? Wel knap dat Jesse het zo goed heeft gedaan daar.

Tierrr :

Balen dat je ongi door heeft gezet en flink ook :hug: Maar aan de andere kant misschien ook wel goed, dat het nu wel de goede kant op gaat en misschien regelmatiger word??? SUCCES morgen bij de gyn.

Jane:

Goed dat je er op aan hebt gedrongen en nu een verwijsbrief hebt gekregen. 26 mei is ook al vrij vlug. Ben benieuwd wat er uit gaat komen.

KC:

Wil je vast succes en sterkte wensen voor woensdag bij de echo, ik hoop voor je dat het hematoom kleiner is geworden. Maar het is dan inderdaad een mijlpaal…

Sproetje :

Hoe is je echo gegaan en weet je al wat hetw ord, of heb je het briefje inderdaad in een enveloppe laten stoppen ??

Voor de meiden die ik niet genoemd hebt een hele dikke knuffel :hug: ik denk wel aan jullie hoor.

Nu nog even snel melden hoe het mij gaat.

Zondag eerst bij mijn moeder langs geweest, dat hebben we op de fiets gedaan ( 1 uur en 1 uur terug fietsen) 's avonds bij mijn schoonmoeder langs geweest.

In het weekend ook bijna geen internet gehad, valt steeds uit…

Verder zijn we heel druk in en rond het huis. Keuken afwerken, carport bouwen, tuin zomer klaar maken.

En onze stoelen zijn eindelijk binnen ( na 12 weken wachten ) !!!

Morgen komt mijn schoonzus weer op visite om aan haar website te werken, visitekaartjes te maken etc… Alles om haar kinderboekje maar onder de aandacht te brengen, zodat het goed gaat lopen en ze een vervolg kan gaan maken…

Hoe gaat het nu echt met mij ?

Met mij gaat het redelijk… Dinsdagavond en woensdag wel veel bloed verloren, donderdag en vrijdag werd het al een heel stuk minder, zaterdag niks, zondag en vandaag begon ik weer heel licht te bloeden. Ik heb ook een raar gevoel in mijn buik, net of ze heel strak een band aantrekken ( kan het een beetje moeilijk uitleggen) en heb ook nog vlagen van misselijkheid en overgeven…

Nou meiden, hele fijne avond nog en ik probeer morgen even te komen lezen en reageren…

:hug: :-*

Hoi meiden!

Nog geen nieuws van Sproet?

Hoop dat ze een prachtige echo heeft gehad.

Tijger, wat maf zeg, dat je zo misselijk blijft enzo…

Had je een test gedaan? Of werd je toen ongi en heb je nooit getest?

Hoe bevallen de stoelen? En was het gezellig met je zus?

Tierrr heel erg veel succes vandaag. Laat je snel weten hoe het was?

Heske, hoe is het nu met Sterre??

KC nog een nachtje en dan de echo!

Hoe gaat het vandaag met je?

MAAAAASCCCHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA ben je nou??

Speciaal een buikfoto voor jou in het SF :mrgreen:

Memmie, ja joh lekker een dutje doen hoor, als Tycho dat ook doet. Hier zit het er helaas niet in, maar meeeeeeeennn wat zou ik dat graag doen!!

Hoe is het met je buikje?

En wat leuk dat je gister Tierrr hebt ontmoet! :mrgreen:

Lieke, heb je een paar mooie foto’s om te showen? :inlove:

Jane, hoe gaat het met je, voel je je al iets beter?

Hope, hoe is het met jou/jullie???!!

Alle andere meiden, alles goed?

@Memmie wrote:

Maar euh…Tierrr, ik vond het erg gezellig dat je er even was. Leuk je te hebben ontmoet! Ben helemaal vergeten je suc6 te wensen voor morgen, dus bij deze: SUC6 morgen! Ik hoop dat er wat uitkomt, zodat je weet waar het aan ligt (niks ‘ernstigs’ natuurlijk :wink: )

Ik vond het ook hartstikke leuk jou te hebben ontmoet! Wel raar trouwens, sta je ineens bij iemand op de stoep die je eigenlijk helemaal niet kent, maar toch ook weer wel... ;)
Maar ik vond het hartstikke gezellig! En ook leuk om je mannen ontmoet te hebben! Wat een lekker ventje heb je zeg, heerlijk!! :inlove: Tycho dan he? :mrgreen: Al mag die ander er trouwens ook best wezen, daar niet van... lief dat ie me even naar het station bracht, scheelde een heel stuk, tassen waren inderdaad behoorlijk zwaar!! :shock:

Tijger, wat raar zeg, die kwaaltjes van jou... wat ga je nu doen? Voor de zekerheid nog een keer testen of gewoon afwachten?

Sproet, kom jij je eens melden!! :)

En Mascha, wel stiekem komen, maar niet zeggen hoe het gaat he? Foei!!

Jane, hoe gaat ie met jou?

Heske, hoe gaat ie met Sterre? Weer wat beter??

Miekje, wat ben jij toch altijd lief met je pb-tjes enzo! Echt super, thanks!! Dikke :-*

Ik kom net bij de gyn vandaan en er was inderdaad iets uit het bloedonderzoek gekomen! Er is een reden dat mijn cyclus zo raar doet: een (licht) vertraagde schildklierwerking. Ik had dus gewoon gelijk, het klopte echt niet en ik ben hierdoor gewoon verminderd vruchtbaar.
Goede nieuws is dat er wel wat aan gedaan kan worden. Minder goede nieuws is dat ik daarvoor moet wachten op een oproep van de internist. En dat kan waarschijnlijk nog wel even duren... vervolgens zal die nog een aantal testjes gaan doen en vervolgens bepalen of behandeling nodig is of niet. Als ik behandeld word en mijn schildklier gaat weer goed werken, dan komt mijn cyclus waarschijnlijk vanzelf weer op orde. Als de internist bepaalt dat er wat hem betreft geen behandeling nodig is dan word ik weer doorgestuurd naar de gyn en krijg ik medicatie om een eisprong op te wekken.

Nouja, ik ben erg blij dat er iets gevonden is en dat het relatief makkelijk verholpen kan worden. Wel jammer dat er weer zo'n tijd over heen gaat, maarja... geduld is een schone zaak, denken we dan maar... :roll:

Mijn man heeft trouwens een potje meegekregen voor sperma-onderzoek, zodat we in elk geval weten of het bij hem allemaal goed zit. Begin volgende week inleveren en 2 weken daarna de uitslag... toch ook wel weer spannend!

@Tierr: Fijn dat ze iets bij je gevonden hebben waar her aan ligt. Ik denk dat je beter een wat langere " wachttijd" te horen kunt krijgen hierdoor dan de mededeling dat er écht iets niet goed zit. Succes met het potje van je man :wink: Ben benieuwd of dit ook in orde is.

Grappig dat jij en memmie elkaar ontmoer hebben. Wonen jullie dicht bij elkaar in de buurt??

@tijgetje: vreemd dat je die misselijkheid enzo blijft houden?? Toch niet stiekem iets van een griepje erbij ofzo??

Leuk dat je schoonzus een kinderboekje heeft geschreven, als de website online gaat, vergeet je dan niet even de link hier te plaatsen?? Wil er wel graag meer van weten :wink:

@KC: jij hebt ook morgen je echo, wie weet klopt het inderdaad dat je hematoom nu kleiner wordt doordat je iedere keer wat bloed bij je urine hebt. Ben erg benieuwd en zal voor je duimen :thumbup:

@heske: vervelend die waterpokjes. gelukkig helpt de zalf tegen de jeuk!!Kan me goed voorstellen dat je daar dus echt gek van wordt op een gegeven moment.

Zo, ga me snel verkleden om weer te gaan werken :shifty: Nog één dagje en dan weet ik gelukkig meer…(hoop ik dan :wink: )

liefs muus

Sorry Muuske, ik zag dat ik je vergeten was :oops: Voor jou ook een hele spannende week!! :pray: :thumbup: :thumbdown: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

Jeetje Tierrr, nogmaals, zo goed dat je zo hebt geluisterd naar je lijf!!

Er gaan dus nog een hoop onderzoeken komen. Aan de ene kant hartstikke fijn dat er wat is uit gekomen, maar ook moeilijk, het wachten is natuurlijk vreselijk…

Beetje stomme vraag misschien, maar ik begrijp uit je verhaal dat je verminderd vruchtbaar bent hierdoor. Komt dat dan omdat je soms geen eisprong hebt? Kan je er soms wel 1 hebben? (omdat je die misschien nu wel hebt gehad laatst)

Want klussen blijft dan toch wel heel belangrijk.

Top dat ze meteen ook naar het zaad van je man kijken.

Ik hoop dat alles snel in werking wordt gezet meis. Een heeeele dikke kus enne je bent een toppertje!! :-*

Goh Miekje wat heb jij een mooie buikband :stuck_out_tongue:

Ik heb vanochtend Heliomare gebeld. In de loop van de week word ik gebeld door een van de verpleegkundigen daar voor een afspraak. Morgen kan ik de volledige dossiers uit het ziekenhuis en van mijn huisarts ophalen dus dan hebben ze alles daar. Ik ga het dus toch maar proberen :roll:

Hoewel ik het nog steeds ietwat moeilijk vind, revalideren van iets waar je niet eens van weet wat het is…

Hihi moooooooooooi is ie he?? :inlove:

Goed van je, je doet er iig alles aan wat mogelijk is.

Gaat het een beetje?

Het is al bijna aftellen voor memmie en sarah :dance:

Hebben jullie wel al een contactpersoon???

Aangezien wij helemaal niet nieuwsgierig zijn :wink:

@Miekje wrote:

Beetje stomme vraag misschien, maar ik begrijp uit je verhaal dat je verminderd vruchtbaar bent hierdoor. Komt dat dan omdat je soms geen eisprong hebt? Kan je er soms wel 1 hebben? (omdat je die misschien nu wel hebt gehad laatst)

Want klussen blijft dan toch wel heel belangrijk.

Helemaal geen stomme vraag hoor!!
Ik ben inderdaad verminderd vruchtbaar hierdoor...
De vertraagde werking van de schildklier kan er inderdaad voor zorgen dat er geen eisprong optreedt of veel te laat in de cyclus. De schildklier werkt echter niet altijd precies even traag, dus het is mogelijk dat ik soms ook wél een eisprong heb (ik denk dus dat ik die deze cyclus wel gehad heb), maarja, je weet dus nooit wanneer dat is... kan zo maanden niet zijn... en in principe ook weer maanden wel... ik blijf dan ook temperaturen, zodat ik in elk geval zicht erop heb. Maar het werken met ovutesten is gewoon niet handig, omdat ik gewoon nooit weet wanneer de eisprong zou kunnen komen.. en sja, klussen zou dus soms tot resultaat kunnen leiden (ervanuitgaand dat het sperma inderdaad goed is) maarja, ik ga echt niet maandenlang om de dag klussen... dank je de koekoek! ;)
Conclusie, ik ben nu verminderd vruchtbaar, maar met heel erg veel geluk zou ik wel zwanger kunnen worden, maar het plannen is erg lastig...

Mascha, wat goed dat je het toch doet!! Ik kan me voorstellen dat het een dubbel gevoel geeft, maarja, hee, je kan het proberen... hopelijk helpt het!! Ben je de medicatie al aan het afbouwen??