*** Oktoberstoppers #12 ***

Met mij gaat het weer redelijk, buikpijn is langzaam aan het afzakken na tabletten van Aleve voor menstruatiepijn. Vandaag ook haast geen bloed verloren.

Heb dinsdagavond nadat ik even een potje heb zitten huilen (omdat het weer niet was gelukt) een gesprek gehad met mijn vriend.

Hij was er ook vrij zeker van dat die deze keer wel aardig raak had geschoten…

We hebben samen besloten om even te stoppen met ovulatietesten, internetschema’s etc… We nemen gewoon even een beetje gas terug en houden ons nu niet zo bezig met het zwanger willen worden. We gaan proberen om wel om de dag te klussen en kijken hoe het dan uitpakt. Mijn vriend en mijn collega zeggen ook dat als je er te veel mee bezig bent, dat het averechts kan werken en dat het dus langer kan duren. We gaan dus nu 2 cyclussen om de dag klussen en verder geen poespas van testen er om heen. Dus laten we nu maar het beste hopen dan maar…

Heel veel plezier Lieke !!!

Ik had juist van de week al een paar leuke spulletjes gevonden op internet, omdat we toch vrij goede hoop hadden…

De kinderwagen was hetzelfde als het maxi cosi, alleen is die nu al van de website af.

@tijgetje: Wij hebben deze maand idd hetzelfde besloten: even pas op de plaats: geen testen schema’s etc…wel natuurlijk de onderzoeken…maargoed, dat staat er even los van. Ik ga erg hard voor jullie duimen dat eht dan maar spontaan mag gebeuren deze maand.

@Miekje: vijandig slijmvlies is slijmvlies dat " bots" met het zaad, dat kan elkaar als het ware dus niet verdragen, waardoor de zaadcelletjes niet door het slijmvlies komen. Heeft meer met de zuurtegraad te maken dan met de dikte ervan.

Heeft iemand hier ervaring met misselijkheid tijdens de zwangerschap en medicijnen hiertegen??? Ik heb namelijk een gruwelijke hekel(zeg maar fobie) tegen misselijkheid en maak me hier wel ald ruk om, dat ik dit misschien erg kan krijgen…(beetje voorbatir misschien, maar wil er toch wel graag al iets vanaf weten.)

xxx

Muuske :

Ik heb wel eens ergens gelezen dat er wel iets bestaat tegen misselijk, maar weet al niet meer waar ik het heb gelezen en wat het was. Ik weet wel dat als je zwanger ben, je het beste iets kan eten als je nog in bed ligt, dus nog voor het opstaan. Dan zou de misselijkheid daarna ook niet zo erg zijn… Of zeg ik het nu verkeerd ??

Maar je bent niet voorbarig hoor, dat zijn gewoon dingen waar je al over nadenkt. Ik heb ook al een paar dingen besproken, terwijl ik niet zwanger ben.

Ik hoop voor jullie ook dat het snel raak is hoor. Voor iedereen hier in ons topic. Het duurt allemaal zo lang…

Meld! :mrgreen:

Ff snel kijken terwijl mijn bad loopt…

Nog niet alles teruggelezen dus maar wilde even weten hoe het met tijgertje is afgelopen.

Niet goed dus :cry:

Balen meis!!! :hug: :hug:

Kan me voorstellen dat de teleurstelling extra groot was omdat je geen ongi signalen had.

Verders kom ik morgen terug :-*

Wat belachelijk Jane dat de HA op vakantie is en je nu nergens terecht kunt :?

Heb ik hier ook eens gehad, mijn HA was op vakantie, maar het is een hap met nog 5 andere, doe me dan maar een andere ha dus. Moest lullen als brugman om dat voor elkaar te krijgen, echt heel erg :roll: Je wilt niet voor niets een afspraak. Ik hoop in ieder geval dat je snel terecht kunt. Weet niet waar je woont, maar hier in de omgeving heb je meerdere ziekenhuizen, sommige werken samen. Op de ene lokatie kun je sneller terecht als op de andere. Misschien bij jou ook en kun je er eentje kiezen waar je snel bij de gyn terecht kunt?

Miekje, dank je voor het aanbod. Heb van iemand ook een naam per pb gekregen. Aan de ene kant hoor ik graag ervaringsverhalen, maar tegelijk beangstigen die me ook. Dus ik wacht nog even denk ik. Mijn ene googletocht maakte me niet blij :shifty: Maar vind het fijn te weten dat er mensen zijn waar het gewoon helemaal goed is gekomen, dat hoop ik ook voor mezelf. Wanneer was jij er ook alweer vanaf? Met een week of 19 toch?

Lieke, veel plezier op Ameland! Na morgen wordt het prachtig weer, geniet ervan.

Tijgertje en Muuske, wat goed dat jullie was afstand willen nemen van de ovutestjes enzo, lijkt me wel moeilijk. Mijn duimen blijven draaien voor een snelle zwangerschap hoor :pray:

Muuske, er zijn medicijnen tegen misselijkheid (Primeran). Ik heb ze ook gekregen. Heb ze de laatste paar dagen niet gebruikt, want trek het nu wel, maar het is echt een uitkomst. Ben niet alleen 's morgens misselijk helaas, maar het grootste deel van de dag en zelfs 's avonds meer inmiddels dan 's morgens. Ach, hoort erbij :wink:

Hoi meiden, bedankt voor jullie lieve berichtjes! Ik ben idd best blij met de uitslag. Zo’n poliep is natuurlijk niet goed, maar ook niet ernstig, en ik heb nu iig weer hoop dat ik daarna toch eindelijk eens zwanger kan worden. En ik weet ook dat ik me nu ff een maand écht niets in mijn hoofd hoef te halen, die poliep was geen kleintje, en innestelen is dus gewoon inmogelijk :roll:

Even voor Jane, aangezien wij naar hetzelfde zkh gaan… Ze doen hier eigenlijk bijna niet aan uitwendige echo’s, behalve als je al een behoorlijk poosje zwanger bent. Inwendig is gewoon duidelijker en aangezien de echoapparatuur hier al niet zo denderend is ( :roll: reken maar niet op mooie plaatjes als je straks zwanger bent :wall: ), zie je dus met een uitwendige echo gewoon te weinig. Maar inwendig is helemaal niet zo erg hoor, eerder ff een gek idee, maar je voelt er verder weinig van. En de wachtlijsten vallen mee, had je misschien al op internet gezien. Als het je niet teveel uitmaakt bij welke gyn je gaat, dan kun je vaak binnen een week terecht. Niet bij De Jong he :wink: , maar de rest is volgens mij wel oké. Weet inmiddels dat Van Zijl ook oké is, die heeft een groot deel van de bevalling bij Sterre begeleid en er is nog een man, die is ook aardig, weet alleen niet meer hoe hij heet. Alleen De Jong is dus erg lomp en naar mijn mening níet bekwaam. Het lastige is dat ze hier de echo’s en de afdeling gyn gescheiden houden. Als je de trap oploopt is links de afdeling gyn en rechts de echokamer. Maar bij de kamertjes van de gyn staan kleine echoapparaten waar ze best ff snel een echo mee kunnen maken. Als er dan iets te zien is, dan maken ze waarschijnlijk een nieuwe afspraak voor een echo met het grote (betere??? :eh: ) echoapparaat. Ik dénk dat ze bij zo’n eerste afspraak wel even een echo maken, maar anders moet je er idd even om vragen. En een tip voor als je een echo-afspraak hebt… er staat dat je je dan niet hoeft te melden, maar doe dat voor de zekerheid maar wel ff :angel: Stel dat je anders een uur voor niks zit te wachten… :wink:

Ik heb inmiddels ook een afspraak voor de waterecho: 22 mei om 14.10. Er is helaas maar 1 gyn die dat soort echo’s maakt (een bekende van Jane :wink:, dus toen ik die naam hoorde was ik meteen gerust gesteld :thumbup: ), dus moest iets langer wachten. Voor een curettage zou ik daarna in principe snel terecht kunnen. Krijg dan wel een ruggenprik, en daar zie ik wat tegenop, omdat dat bij de geboorte van Lente* zo mis ging. Maar goed, als ik over een maand of…uhm… 10 (optimistisch blijven! :smiley: ) een ks wil, dan zal ik ook weer aan een ruggenprik moeten geloven (want onder algehele narcose bevallen doe ik nevernevernevernooitmeer), dus kan nu maar beter ff doorbijten… Maar goed, eerst die gekke echo even afwachten. Geen idee of het zeer doet, volgens mij valt dat wel mee eigenlijk… bm is al vaker gevuld geweest, dus ga me er nog maar niet druk om maken…

xHeske

ja…aparte echo inderdaad…ben erg benieuwd wat dat brengt… Ben benieuwd na 22 mei!!

Grappig dat jullie trouwens in hetzelfde ziekenhuis gaan. aangezien ik in het zuiden des landes woon, zal hier wel niemand bekend zijn met de ziekenhuizen hier. ik moet zeggen dat ik over het algemeen tot nu toe wel tevreden ben over de termijnen wanneer ik terecht kan. verder heb ik pas 1 gyn gehad, dus de verhaaltjes zoals hierboven beschreven, die kan ik nog niet doen! hahaha…vindt het zelf ook wel prettig om altijd bij dezelfde persoon te komen. Een vriendin van me raadde me onlangs aan om bij een mannelijke gyn te gaan, die zouden rustiger, handzachter en aangenamer zijn dan een vrouwelijke gyn… maargoed ik heb nu eenmaal en vrouwelijke dus blijf daar ook bij voorlopig.

verder wel fijn om te horen dat je medicijnen kunt krijgent egen misselijkheid, want ik ben echt geen persoon die daar tegen kan! heb in mijn hele leven maar 2 keer hoeven spugen en toen was ik ook nog kind, dus sindsdien moet ik er niets meer van hebben en een misselijk gevoel gaat nog wel…maar ik zal alles ertegen doen om spugen tegen te gaan…vreselijk, alleen het geluid al… :silenced:

Ik moet zeggen dat het bij mijn vriendinnen om me heen allemaal wel mee valt, dat was maar sporadisch dat er eentje misselijk was. eentje heeft nu mega last van zuurbranden, maar die zit nu ook dik over de helft van haar zwangerschap heen, dus dat is bekend dat je dat dan kun krijgen.

verder geen nieuws hier, mijn pijntjes/krampjes die ik had zijn merkwaardig genoeg weg…?! Dus toch geen blaasontsteking dan…ik tel nu af tot mijn bezoek aan de gyn volgende week woensdag. Vind het erg spannend moet ik eerlijk bekennen. :?

:-* en tot later! :vlinder:

even snel…

@Tijger: de kinderwagen kan je wel kopen bij Jysk :wink:

:dance: kan maandag al terecht bij de uroloog. :dance: (mocht voor omdat ik zwanger ben met zo vaak een infectie) Hoop dat ze daar wat kunnen doen!

Ben ook begonnen aan mijn kuur…

Tijger super schattig zeg! Ja als je iets wilt vinden moet je bij Mascha zijn :mrgreen: hihi die kan alles vinden :thumbup:

Fijn dat je er weer bent Masch!

Oh Heske, je kan snel terecht, dat is fijn!

Hoe doen ze dat eigenlijk? Vullen van de bm?

En dan heeeeeeeeeel snel lekker zwanger!! :inlove:

Jane, grappig dat jullie in hetzelfde ziekenhuis zitten! heb je de uitslag van je bloed al?

Muuske, die medicatie schrijven ze volgens mij wel alleen voor bij vrouwen die extreem misselijk zijn. En dan ook echt extreem. Volgens mij mag je ze ook maar een week achtereenvolgend slikken. Of is dat niet zo bij jouw middel KC?

KC hoe is het met jou meis en met het bloeden? :-*

Sproet, bijna je echo! :o :dance:

Lieve Miekje, succes met de kuur, en fijn dat je doorgestuurd bent… Ik duim dat de kuur geen harde buiken oplevert! :pray: :pray: :pray:

:-*

Lief van je Kim! :shifty: de kuur veroorzaakt die niet hoor, de infectie, de kuur moet mij er juist vanaf helpen :roll: :-*

Hoe was het???!?!!

Oh ja, duhhhh dat schreef je al eerder! :doh:

Nu, dan hoop ik dat de infecties niet al te veel harde buiken veroorzaakt! :pray:

En… hoe het bij de neuroloog was heb ik net in een pb gestuurd! :mrgreen: :-*

@Miekje wrote:

:shifty: ik heb het een beetje stom opgeschreven, ik krijg schimmelinfecties van de kuurtjes, maar de harde buiken enzo zijn van de infectie hoor, niet van de kuur, sorry :oops:

Goed lezen Kim!!! :mrgreen:

@Kim3e wrote:

@Miekje wrote:
:shifty: ik heb het een beetje stom opgeschreven, ik krijg schimmelinfecties van de kuurtjes, maar de harde buiken enzo zijn van de infectie hoor, niet van de kuur, sorry :oops:

Goed lezen Kim!!! :mrgreen:

:lol: :lol: geeft niets er staat altijd zoveel! :wink:

Hooooi dames! Zo, ik heb weekend! Eindelijk!! :mrgreen:

Maar niet zoeel tijd, want ik moet nu nog eten en dan op kraamvisite… :roll:

Hoe gaat ie met iedereen?

Ik ook ff snel, heb visite! Mijn zussie heeft ff geholpen om de foto’s op de pc te zetten, dus weer buikfoto’s in het sf!

Fijn weekend allemaal! Dikke :-*

@M&J wrote:

even snel…

@Tijger: de kinderwagen kan je wel kopen bij Jysk :wink:

Dank je Mascha, ga ik daar nog eens kijken…

Vind hem zo leuk die wagen, ook al ben ik nog niet zwanger en ik ben helemaal gek van Winnie the Pooh…

Heske :

22 mei is al vrij snel. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen.

Miekje:

Maandag is ook super snel dat je al terecht kan, is toch wel aardig dat je voor mag omdat je zwanger bent.

Ik zal onthouden dat ik bij Mascha moet zijn , als ik dingen nodig hebt hahaha

Hier gaat het zijn gangetje, haast geen bloedverlies meer en dat vind ik wel een beetje vreemd,omdat het dinsdagvaond pas is begonnen.

Nou meiden, een heel fijn weekend.

Ik duik lekker mijn bedje in…

:-*