*** Oktoberstoppers #12 ***

Hoooi dames!

Even niet zo uitgebreid, want ik ben best wel moe… :roll:

Miekje, jeetje, alwéér blaasontsteking? Het gaat maar door he? Niks aan… :hug:

Enne, laat Jorik zich inderdaad maar even lekker lullig voelen, maar het strakkies wel weer goedmaken he? Ik weet van mezelf hoe rot ik het vind om bozig te gaan slapen, niks aan…

Muuske, jij mag een dag na mij naar de gyn, ben benieuwd wat ie zegt!

En sja, ik kan me op zich wel voorstellen dat mensen zich soms weg laten sturen… huisartsen kunnen soms zo stellend zijn… Maargoed, ik kan me ook wel voorstellen dat huisartsen niet altijd zomaar een doorverwijzing geven… het is namelijk helemaal niet raar om een jaar over zwanger worden te doen, dus als er verder niks raars is… ze willen natuurlijk ook geen onnodig lange wachtlijsten bij de gyn en het kost ook een boel geld.

Maargoed, ben iig blij dat jij een afspraak met de gyn hebt weten te krijgen, is voor je eigen gevoel wel heel erg fijn!! En zeker nu je met die pijnlijke ongi’s en al die zwangere vrienden zit!

Voor Jane, memmie, kc, tijger, heske en de rest… :-*

Lekker met de beentjes omhoog Tierrr!!

Ja er staat een jaar voor een eerste kindje, tenzij je ovulatietesten gebruikt, dan raden ze je na 4 cyclussen (met ovutesten) naar de HA te gaan. (staat in de bijsluiter van de ovutesten van clearblue)

Ik snap het wel dat sommige mensen zich laten wegsturen. Soms ben je zo onzeker, en heb je een vreselijke ll tegenover je…

Dat kan…

Maar ik begrijp Muuske haar punt ook…

Jeetje meiden…

Ik hoop zo dat de rest nu ook snel zwanger is…

We blijven een beetje steken :frowning:

Ik gun het jullie vreselijk :-
:pray:

Hoi meiden, hier dan eindelijk een berichtje, ik heb zó’n rotmiddag gehad. Heb een uur lang zitten wachten voor de echo. Blijkbaar waren er een aantal afspraken afgezegd, waaronder die van mij, alleen wist ik daar niks van, en dat kwamen ze me dus na een uur pas vertellen. Ik mocht een nieuwe afspraak maken voor over 2 weken, maar dat kon dus niet omdat ik persé net na m’n ongi moest. Dan maar over 4 weken zeiden ze… :shock: :shock: :shock: … no way!!! :snooty: Heb geloof ik nogal stennis staan schoppen, maar was gewoon echt over de zeik, had een uur lang tussen de zwangere vrouwen naar mooie echoplaatjes (posters aan de muur) zitten staren, was in mijn eentje, dus had het er al moeilijk mee, ik was dus écht niet van plan om nog 4 weken in spanning te gaan zitten. Uiteindelijk kon ik dan aan het eind van de middag nog wel. Dus ik naar huis, Sterre van het kdv gehaald, mijn ouders binnen gelaten en wat te drinke gegeven. Uiteindelijk was Tjip ook thuis (die had ik natuurlijk in tranen opgebeld, ik zat er ff helemaal doorheen, erg he :oops: ), dus samen weer terug naar het zkh, waar we dus nóg een half uur konden wachten eer we aan de beurt waren.

Maar goed.

De uitslagen van kweekje, uitstrijkje en bloedonderzoek waren allemaal prima, niets geks te zien. Toen dus die echo. Er zit géén vleesboompje, maar hoogstwaarschijnlijk een poliep (wat nu precies het verschil is ga ik zo ff opzoeken geloof ik :eh: ). Ik moet nu een waterecho laten maken, en als het idd een poliep is, dan moet die dmv curretage verwijderd worden. Ze weet het bijna zeker, maar met zo’n waterecho kunnen ze dat blijkbaar beter zien. Het verklaart het tussentijdse bloedverlies, de hevige ongi’s én het uitblijven van een zwangerschap, want die poliep doet een beetje hetzelfde als een spiraal: maakt innesteling onmogelijk.

Het klinkt misschien heel stom, maar ik ben blij met deze uitslag. Er is niets ergs, maar er is (hoogstwaarschijnlijk) wel een reden waarom ik niet zwanger word, en die reden kan relatief makkelijk verwijderd worden. Afsprakenbureau was wel al dicht, dus ik moet morgen even bellen voor een afspraak. Hoop dat ik snel terecht kan, en dat die poliep (als het dus een poliep is) dan ook snel weggehaald kan worden. Dan kunnen we verder. Deze maand gaat het dus iig niets worden (en nu weet ik het wél écht zeker :wink: ), maar hopelijk kunnen we er vanaf volgende maand weer voor gaan… :pray:

Jane, sorry dat ik niet meer gesmst had, ben gewoon vanaf vanmiddag alleen maar aan het rennen en vliegen (en wachten :roll: ) geweest, dus heb er gewoon niet de kans voor gehad… :-* Ga de pc nu afsluiten denk ik, ben enorm moe en heb er koppijn van. Wat een gedoe en gestress zeg :eh:

xHeske

Heej meiden,

KC wanneer is je volgende echo? :-

Muuske fijn dat je een doorverwijzing hebt gekregen! :thumbup:

en wat snel al :smiley:

Je hebt gelijk wat betreft doorverwijzingen en HA- en.

maar inderdaad zoals miekje zei als je onzeker bent laat je je al snel en makkelijk weg sturen.

jeetje miekje alweer, meis wat kl
te :hug: :-

tierr :-
je bent een lieverd :-

hoe gaat het met je…?

Geeft niet hoor Heske :-

Maar wat stom/raar dat ze je zolang laten wachten en je niet hebben laten weten dat het afgezegd was en daarnaast ook stom dat ze zomaar eventjes naar 4 weken willen verplaatsen :shock: 't duurt nu al te lang :shock:

goed van je dat je toch nog eind van de middag een echo hebt gekregen! :thumbup:

Gelukkig zag alles er verder helemaal goed uit.

maar een poliep klinkt ook eng… :shifty:

zou wel super zijn als je daarna meteen weer zwanger zou worden!! :pray: :pray:

maar je krijgt nog een waterecho…?? wat is dat dan…?? :doh:

hoe was het gegaan met sterre op kdv zonder luier?? :mrgreen:

@heske, nu weet je inderdaad wel wat het is! Ik hoop ook op zo een soortgelijk antwoord als ik mijn onderzoeken ga krijgen. Dan heeft het beestje tenminste een naam en bij jou, zoals je zelf beschrijft makkelijk weg te halen. Nou…ik hoop voor je dat het allemaal snel duidelijk wordt en jullie er dan weer voor kunnen gaan!!

xxx

meiden , krijg je trouwens bij de eerste afspraak met de gyn al meteen een echo of…?? vraag me af hoe het allemaal te werk gaat als ik de doorverwijzing heb/krijg… :roll:

@Jane_S wrote:

meiden , krijg je trouwens bij de eerste afspraak met de gyn al meteen een echo of…?? vraag me af hoe het allemaal te werk gaat als ik de doorverwijzing heb/krijg… :roll:

Ik had niet direct een echo, maar dat ligt ook aan welke dag van de cyclus je zit waarschijnlijk. Bij mij heeft ze eerst mijn verhaal aangehoord en vervolgens een datum geprikt voor een echo op een dag in de cyclus waarop in principe een mooi eitje te zien had moeten zijn. Maargoed, misschien kijkt een andere gyn wel direct om te zien of er geen rare dingen ofzo zitten…

Heske, wat goed van je zeg dat je ervoor gezorgd hebt dat je afspraak vandaag nog doorging! :thumbup: Wat denken ze wel niet?? Tssss!! :evil:

Verder denk ik inderdaad een positieve uitslag, hier kan wat aan gedaan worden en daarna ben je vast snel zwanger!! :slight_smile:

Hier laat ik het even bij… moe… :roll:

Jane, ik denk dat het er aan ligt met welke ‘klachten’ je bij de gyn komt. Bij mij werd er wél direct een echo gemaakt, omdat ik dat tussentijdse bloedverlies had, dan maakt het dus niet uit of er een eitje te zien is. Jij hebt ook gewoon een eisprong gespot toch, dus daarvoor hoeven ze bij jou in principe niet te kijken. (In het Lange Land hebben ze kleine echo-apparaten bij de afdeling gyn, dus kijken is zo gebeurd, en als er reden is om wat beter te kijken moet je daarvoor wel een aparte afspraak maken, echokamer is net de andere kant op, is een apart ‘spreekuur’ voor, maar dat hoor je daar wel) Maar heb dus geen idee of ze bij jou meteen een echo doen (zo ja, reken dan maar op een inwendige echo :slight_smile: ), er is niet echt een duidelijke reden waarom het niet lukt. Kan me voorstellen dat ze wel gewoon ff willen kijken of ze zo op het eerste gezicht geen gekke dingen zien.

Zo’n waterecho, daar had ik ook nog nooit van gehoord. Ze vullen dan de bm met water of gel, en dan kunnen ze het nog beter zien, geloof ik :?

Moet nu gaan, hele dag cursus en daarna naar mijn ouders om Sterre op te halen, dus ben er morgen pas weer.

xheske

Moge meiden

Heske, ik begrijp dat het goed nieuws voor je was. Er is dus een reden waarom je nog niet zwanger bent en die kan verholpen worden :dance:

Wat goed dat je zo naar je lijf hebt geluisterd!

En wat super dat je je niet hebt weg laten sturen gisteren!!

Ik zat te denken, als je de ha laat bellen voor een afspraak kun je vaak veeeeeeeeeel sneller terecht. En ik vind dat jij voorrang mag hebben. Dit is allemaal vreselijk emotioneel. Is het een idee om je hart even goed bij de ha te “luchten” en hem/haar te laten bellen om zsm terecht te kunnen?

(weet niet wat de wachttijd normaal is bij jullie, hier in het ziekenhuis zijn die lijsten om te janken :roll: )

Dikke :-* meis. Nu gauw dat ding eruit zodat jullie snel zwanger kunnen worden van een brusje voor Lente :**: en Sterre!!

Ik word vanmiddag rond 3e teruggebeld door het ziekenhuis wat er nu gaat gebeuren. De HA schreef mij meteen een kuur voor, maar ik doe mooi niets meer zonder overleg met het ziekenhuis. Dus even afwachten.

Hoe is het met alle andere meiden vanmorgen??

miekje ik neem aan een kuur voor je blaasontsteking? dat kan voor een zwangerschap helemaal geen kwaad. Ik heb er pas geleden eentje gehad en ook gevraagd of het kwaad kon voor eht geval ik zwanger zou zijn en mijn arts evrtelde me dat dit medicijn soms wel juist vaker aan zwangeren vrouwen gegeven wordt. Maargoed, ik begrijp je actie en zou het zeker voor je eigen gemoedsrust even aan eht ziekenhuis voorleggen.Ben benieuwd wat ze zeggen als ze je bellen.

@jane_s: ik heb bij de eerste afspraak/doorverwijzing meteen om een echo gevraagd. Vond ik prettiger. Vaak geven ze je ook de keuze: een inwendige of een uitwendige echo. Let dan wel op dan je bij een uitwendige echo veel minder kunt zien dan emt een inwendige echo. Ook ligt het inderdaad aan de periode van je cyclus waar je in zit. Als ze je eitjes willen zien zul je voor of tijdens je vruchtbare dagen moeten komen. De dagen voor je menstru daar hebben ze dan niet veel aan, want dan zien ze niets meer op de echo.

Bij mij gaan ze hoogstwaarschijnlijk eerst onderzoeken of ik " vijandig" baarmoederslijmvlies heb waardoor de zaadjes het niet halen om mijn eitje te bevruchten :wall: , want ook ik heb duidelijk een eisprong, dus dat controleren ze dan niet meer. Ze kunnen wel bij je controleren of je eileiders goed doorgankelijk zijn en dat doen ze dmv een inwendige echo. Dus kan zijn dat je toch alsnog een echo krijgt, niet voor je eisprong, maar voor een controle van hoe alles eruit ziet.

iig veel succes alvast!

Ik zag trouwens dat mijn leeftijd er in het overzichtje niet bij staat, voor het geval jullie het je afvragen ik ben 27 jaar en toevallig in oktober jarig…

enne hoe het verder is…nou ik heb gisteravond flink last gehad van die krampjes en geen flauw idee wat het kan zijn, misschien mijn darmen? maar daar voelt de pijn veels te laag voor, zoals ik eht kan voelen is het toch echt mijn blaas of baarmoeder. Maardat ik nu echt de tekenen van een blaasontsteking heb kan ik ook niet zeggen…beetje vreemd dus, maar heb eigenlijk geen zin om nu meteen alweer naar de ha te rennen, die man wordt gek van me momenteel hihihi. Vooral omdat ik in mijn hele leven misschien maximaal 10 keer bij een ha geweest ben!!! Dus tsja…voel me even een beetje lullig er weer heen te gaan, dus w8 nog even af.

Vandaag nog lekker vrij(en nmorgen ook) maandag moeten we weer beginnen met werken, dus nog even lekker rustig aan. ben benieuwd hoe het met de rest hier gaat.

xxx :vlinder:

Muuske, :wink: ik zit inmiddels aan kuur 8 of 9, ik weet niet eens meer uit mijn hoofd, of het nu de 8e is of de 9e, als ik deze zou nemen. Er zit een infectie al vanaf februari die ze niet onder controle krijgen met ab. Hele vervelend, heb alle 3 de verschillende die je mag tijdens de zwangerschap al gehad. Helaas krijg ik er slijm met bloedverlies door (en schimmelinfecties als dank aan de kuurtjes :roll: :silenced: )en flinke harde buiken. Heel vervelend, want de harde buiken kunnen overgaan in weeen.

Het kan dat je te vroeg je urine hebt weggebracht. De bacterie kan de ene dag niet te zien zijn en de volgende dag ineens volop aanwezig. Terwijl de klachten er al een paar dagen zijn. Heb ik zelf ook 2x gehad. Dus als je het niet vertrouwd, gewoon even opnieuw een plasje inleveren hoor! Wat voel je precies?

Ik ben erg nieuwsgierig naar de afspraak bij de gyn. Gaan ze ook het zaad van je man bekijken of kijken ze altijd eerst de vrouw helemaal na?

@Miekje: Ow dat is inderdaad wel héél erg vervelend. dat wist ik natuurlijk niet :wink: Ik ga inderdaad toch even nog een plasje brengen als de steken aanhouden. Bij het plassen voel ik nog niet echt iets, maar voel wel zo, kleine krampjes, is erg moelijk te omschrijven: alsof je ineens moet ophouden, omdat je niet naar het toilet kunt…zo voelt het :dance:

Mijn man hebben ze al in januari het zaad van onderzocht en dat zou helemaal in orde zijn. Als ze beginnen, doen ze normalerwijze man en vrouw gelijktijdig. En zo niet dan eerst de man, want dat is binnen een het kan zijn.

We hebben wel samen besloten deze maand even iets minder getimed te klussen. Ik heb even een rust maandje nodig! Dus even geen ovu-testen deze maand. Alleen met tempen ga ik door. Ik weet wel wanneer ongeveer mijn vruchtbare dagen zijn, dus kan als ik wil asnog rekening ermee houden… Maar met die onderzoeken enzo wil ik even op een laag pitje…is trouwens ook niet eens slecht zo ertussen door…

Hmm klinkt wel een beetje als een blaasontsteking :think: Hou het idd maar even goed in de gaten!

Fijn dat het zaad in orde is van je man!

Wat is vijandig slijmvlies? Is dat juist te dik of te dun?

Ja sorry misschien beetje domme vragen, maar ik heb geen idee hoe dat allemaal in zijn werk gaat. Jij krijgt dus iig meteen een echo bij de afspraak. :thumbup:

Hoop dat je snel zwanger bent!

Hey meiden, daar ben ik ook weer eens!

Mijn man was een nacht weg en jah…dan is de laptop ook weg :?

Maar goed, ik heb weer ff bij kunnen lezen.

Heske, wat fijn dat er toch iets te zien was en dat het gemakkelijk te verhelpen is :dance: Ik hoop idd dat je na het schoonmaken van je baarmoeder snel in blijde verwachting mag raken! :pray: Het is je giga gegund!

Miekej, balen zeg!!! Weeeer blaasontsteking :? Goed van je dat je eerst overlegd met het ziekenhuis :thumbup: . De reactie op een kuur is niet niets bij jou!

Meiden, ik hoop zoooo dat al die doorverwijzingen straks niet meer nodig zijn :pray: Dat jullie stiekem er nét voor zwanger zijn :wink:

Vreemd he?! Dat er in één topic al zoveel ‘probleem’ gevallen zijn… :frowning: Ik hoop echt oprecht dat de rest allemaal snel in het bovenste lijstje mag komen te staan!!!

Hier gaat het redelijk met mijn bekken. Mijn schaambeen blijft echter constant gevoelig/pijnlijk, wat ik ook doe! Maar jah, het is natuurlijk ook continu in beweging. Heb helaas wel veeeeel last van brandend maagzuur… Komt omdat het kindje zo hoog zit. Hij is erg bewegelijk, duidelijk aanwezig zeg maar. Denk zelf dat 'ie nog wel gaat draaien. :pray:

Wij hebben de volgende namen op ons lijstje staan:
Jesper, Jip, Jonne, Julian, Kamiel, Kasper (Casper), Lenn, Loek, Mees, Menne, Merijn, Noah, Olaf, Pepijn, Sil, Thijmen, Tijn

Grappig Heske! In jouw lijstje staan best wel wat namen die ik ook op mijn lijstje heb: Jesper (maar mijn man spreekt de r aan het eind niet zo lekker uit en dan lijkt het op een 'g'...), Camiel, Thijmen. Camiel lijkt erg veel op mijn man zijn broertjes naam: Emiel... en Thijmen begint met een 'T' en dat lijkt ons niet zo handig ivm post als ze wat ouder zijn... (waar je allemaal wel niet aan denkt!)
Hij zei vanochtend (heeft vannacht gewerkt) dat hij Mika toch ook wel leuk vind...dus hebben we nu Jesse, Roan en Mika op ons 'samen' lijstje staan! Trouwens...onze meisjesnaam staat ook in jouw lijstje Heske ;)

...en voor de rest weet ik het allemaal ff niet meer... :oops:

Dus allemaal maar een dikke :-* en :hug:

xxx

Ik vind Kenya ook zo leuk. (kenja)

En Noel met 2 puntjes op de e.

En Nathan ook. En Kai.

Oh Sil vind ik ook wel leuk

Wij hebben weer wat meegemaakt vannacht :?.

Zijn midden in de nacht naar het ziekenhuis geweest.

Gisteren voordat ik ging slapen verloor ik al veel bloed, maar ben toch naar bed gegaan. Midden in de nacht werd ik wakker en ging even naar het toilet en verloor toen nog veeeeel meer helder rood bloed.

We hebben keurig volgens de instructies naar het ziekenhuis gebeld en we moesten meteen komen. Uiteindelijk heb ik weer een echo gehad en daaruit bleek dat het met ons kleine kuikentje gewoon nog uitstekend gaat, mooie sterke hartslag, zoals hoort. Ik schrok wel even van het hematoom, want die zag er veeeel groter uit. Maar blijkt dat dit vanuit een andere hoek was. Maandag hadden ze een filmpje gemaakt en dat hebben ze nu uiteindelijk vergeleken en hij is blijkbaar hetzelfde.

Ik ben voor nu weer even gerustgesteld, heb ook gelukkig daarna niet meer zoveel bloed verloren, alleen kleine beetjes. Ben echt benieuwd wanneer ik zorgeloos kan gaan genieten :(.

Heske, ik beschouw het maar even als goed nieuws dat ze iets gevonden hebben in je baarmoeder. Het klinkt positief dat zoals het er nu uit ziet ze dat weg kunnen halen en je dan probleemloos zwanger kunt raken. Alleen die waterecho, dat klinkt niet zo lekker, maar wat moet dat moet :wink:

Miekje, :-* weer een blaasontsteking. Is toch niet voor te stellen, de zoveelste alweer. Hoop dat het ziekenhuis met een goede oplossing komt, want wat je schrijft over die medicijnen klinkt behoorlijk eng. Je moet er toch ook niet aan denken dat je nu weeen zou krijgen.

We zijn inderdaad wel een groepje met veel speciale gevallen hè.

Moet zeggen dat het aan de andere kant misschien wel fijn is dat je dan niet alleen staat. Er zijn meer mensen die begrijpen hoe je je voelt.

Jane, had jij al een afspraak staan bij de HA?

Hoop dat iedereen hier snel zwanger mag zijn :-*

Jeetje KC wat schrikken!

en wat goed dat jullie toch zkh hebben gebeld en terecht konden!

gelukkig doet ukje het nog goed :inlove: :dance:

Nee nog geen afspraak bij de HA, ze zijn deze week op vakantie :wall: :wall:

ik hoop dat als ik maandag bel die dag nog langs kan gaan… :pray:

(voordat je weer een afspr. bij de gyn hebt ben je ook zo weer paar weken verder :roll: )

:shifty: ik heb het een beetje stom opgeschreven, ik krijg schimmelinfecties van de kuurtjes, maar de harde buiken enzo zijn van de infectie hoor, niet van de kuur, sorry :oops:

Jeetje KC wat een schrik zeg…

Goed dat jullie zijn gegaan.

Die vriendin van mij heeft dat ook 3x gehad. Haar verhaal lijkt heel er op die van jou. Als je wilt kan ik je wel haar pb adres geven? (mocht je daar behoefte aan hebben)

(Zij is nu 20 weken en 2 dagen en heeft gister gehoord dat het hematoom ook bij haar eindelijk weg is!)

Ik hoop ook echt dat je snel onbezorgd van de zwangerschap kunt gaan genieten lieverd. Je hebt wel echt een bere sterke uk trots :inlove:

Hele dikke knuf

Heey meiden,

ben ik ook weer even, ben gister niet geweest, dus moest eerst alles even terug lezen.

Miekje :

Balen dat je zo last heb van je bekken en dat je weer een blaasonsteking hebt.

Hoe is het nu tussen jou en Jorik ? Is toch vreemd dat hij Emma alleen achterlaat in de auto, terwijl hij weet dat jij het niet wil hebben…

Heske :

Goed van Sterre dat ze zindelijk is en geen luier meer om wil. Zijn wel vriendelijke en geduldige leidsters op het kdv als ze geen probleem vinden dat er een keer een naat broek komt.

Vind het niet normaal dat ze je zo lang hebben laten wachtenin het ziekenhuis en dan ook nog je afspraak willen verschuiven met 4 weken. Goed gedaan hoor dat je ben gebleven tot je een nieuwe afspraak heb gekregen !! Gelukkig is er een poliep gevonden en niks ernstigs. Hopen dat ze hem snel kunnen verwijderen en dat je dan snel zwanger mag zijn…

KC :

Dat was schriken om 's nachts naar het ziekenhuis te gaan, maar je heb wel een goede beslissing genomen om te bellen en te gaan. Gelukkis was alles goed met de kleine…

Muuske :

Goed dat je nu afspraak hebt bij de gyn, hopen dat ze verder kunnen helpen.

Voor alle meiden die ik vergeten ben :hug: :-*

Kc, wat een scrik meid :hug: hopelijk kan jij ook eens gaan genieten.

Ik meld me even af voor het weekend, we gaan morgen met vrienden naar Ameland :dance:

Zo de laatste dingen inpakken en dan lekker weg morgen.