*** Oktoberstoppers #11 ***

@Miekje wrote:

Wanneer kreeg je de uitslag van dat bloedprikken?

Volgende week dinsdag… de 12e dus… :pray:
Memmie, jij gaat ook hard zeg
Vind je het al spannend worden?
Hoe lang moet je nog werken??

Het gaat idd erg hard nu!
Vanochtend weer naar de vk geweest en ze willen het nu in de gaten gaan houden, omdat het kleintje alleen maar bovenin zit (de vorige controles ook) en met het kontje naar beneden :?
Zo hebben ze eigenlijk geen idee van het formaat van ons knulletje... Moet nu om de 2 weken komen en volgende week prikken ze hb en suiker. Spannend dus! Wat gaat deze kleine doen? Hij heeft nog alle ruimte, dus hoef me nóg geen zorgen te maken, maar.... (en jah, die MAAR doe 't 'em altijd...) Afwachten dusssss!

Werken doe ik al een aantal weken niet meer ivm mijn bekken klachten. Gaat een stuk beter daardoor!

Miek, wat fijn dat alles tot dusver goed is met jullie knulletje! Hoe voel je je?

Tijgertje, klinkt veel belovend! Je maakt het wel spannend zeg! :pray: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup:

Lieke, leuk om een gezicht bij jou te hebben. Grappig dat het vaak heel anders is dan wat men in eerste instantie dacht.

KC, BALEN zeg dat je je vakantie hebt moeten annuleren... :hug:
Ik hoop dat je je snel beter voelt en dat die rotterige hematoom snel verdwijnt zodat je minder in onzekerheid zit. misselijkheid...tjah... het hoort er nou eenmaal bij, maar lekker is het niet!

Miekje, :-* Ik snap best dat je wel eens iemand 'vergeet'. Ik vind je echt een lieverd en heel belangstellend naar iedereen toe!
Hoe is het met jou? Zou ook leuk zijn om jouw buikje weer eens te aanschouwen!!! ;)

Muuske, suc6 bij de ha vanmiddag! Heb je verder helemaal nog niets gedaan, ovu-testjes en tempen??? Dan ben ik bang dat je dat eerst moet gaan doen voordat je wordt doorverwezen...Maar goed, ik hoop voor je dat je zonder dat alles mag! :pray:

Sproetje, ik ben benieuwd naar je kaartje! Versturen dus die dingen! Hahaha :mrgreen:

Mascha, 'k hoop ook snel weer eens van jou te horen! Wanneer heb je weer 'n pc? (domme vraag als je 't niet kan lezen...)

Jane, :-* , ook voor de meiden die ik ff niet heb genoemd... :oops: Denk wel aan jullie hoor!

xxx

Nee, niet goed he :frowning: Nu met Muuske erbij zijn er gewoon nog 7 meiden niet zwanger, vind dat echt veel… :eh: Hoop zo dat daar snel eens verandering in komt. :pray:

Memmie, wat betekent het dan als je beebje steeds bovenin zit (of wat kan het betekenen?)? :shifty: :think:

Wel fijn dat het met je bekken nu beter gaat! :-*

@Memmie wrote:

Tierrr, heel veel plezier op je nieuwe werk! Wat is het wat je pcies gaat doen? Of heb je dat al eerder verteld?

Leuk dat je het vraagt! Ik geloof niet dat ik het al eerder verteld had hoor..
Ik werk op een kdc, kinderdagcentrum voor kinderen met een beperking. Veelal kinderen met een verstandelijke beperking, ernstig autisme, meervoudig gehandicapt... De kinderen komen om 9 uur 's ochtends bij ons en gaan om 3 uur 's middags weer weg. In deze tijd verzorgen we de kinderen en geven we ze activerende en ondersteunde begeleiding... we bieden ze activiteiten aan en proberen ze dingen te leren, zoals bijvoorbeeld op het vlak van zelfredzaamheid, zelf de jas ophangen, dat soort dingen... maar ook met hun eigen gevoelens omgaan enzo. Erg mooi, maar wel vrij intensief en verantwoordelijk werk!

Hmm, memmie, voor jou ook al spannend dus… :?

Wat Heske inderdaad vraagt: wat kan het betekenen als je beebje steeds bovenin zit? En kunnen ze er dan wat aan doen?? :hug: :hug: :hug:

Geen idee eigenlijk, maar omdat ze hb en suiker willen gaan testen denk ik iets met zwangerschapssuiker (kan een kindje ook veel van groeien). Ook omdat Tycho al zwaar was voor een 1e kindje (ruim 8 pond) willen ze het nu in de gaten houden.

Maar het heeft, denk ik, vooral met stuitligging/ dwarsligging te maken… Mocht het een stuitbevalling worden, mag het kindje niet te groot zijn…

Spannend dusss…

Tierrr, leuk werk, maar ook zwaar idd! Ik vind het altijd knap dat je met zulke kinderen/mensen kunt werken (en begrijp me aub niet verkeerd, wanneer ik het woord ‘zulke’ gebruik!!!)! Ik zou het niet kunnen…heb daar het geduld niet voor. Alleen maar respect!

Ik pb je wel ff voor mijn adres.

@Memmie wrote:

Tierrr, leuk werk, maar ook zwaar idd! Ik vind het altijd knap dat je met zulke kinderen/mensen kunt werken (en begrijp me aub niet verkeerd, wanneer ik het woord ‘zulke’ gebruik!!!)! Ik zou het niet kunnen…heb daar het geduld niet voor. Alleen maar respect!

Sja, het is inderdaad niet altijd makkelijk, maar je wordt daardoor juist wel ontzettend blij als een kindje ineens iets kan wat het vroeger nooit kon. Zo ontzettend blij als je kan zijn als ze helemaal zelf hun jas op gaan hangen, laat staan als ze je ineens uit het niets een knuffel geven of je naam zeggen... heerlijk!! :inlove:
En sja, ik bekijk het altijd maar zo: ik kan om half 4 weer naar huis, de ouders zitten altijd in de zorgen... dat lijkt me echt vreselijk... :cry:

En wat jouw verhaal betreft: hee, de wetenschap kan heeeeeel erg veel he? Dit klinkt in elk geval niet direct levensbedreigend ofzo, dus het komt vast wel goed, heus!! :-*

Ik pm je ff terug ;)

Miek, super dat je 20 weken echo goed was :thumbup: Op de helft alweer, wat gaat het hard opeens.

Tijgertje, je houdt het wel spannend hoor. Een beetje té spannend naar mijn zin :angel: :pray: voor morgenochtend.

Memmie, bij jou gaat het ook hard. 30 weken alweer zeg. Is de babykamer al helemaal klaar inmiddels?

Stuitbevalling :shifty:, kun je niet voor een ks kiezen :angel: ?

Hoop in ieder geval dat het niet iets met je suiker is, maar dat dit kindje gewoon lekker met je heeft meegegeten. Ik ken iemand die 2 kindjes heeft (een jongen en een meid, met anderhalf jaar ertussen) en die wogen bij de geboorte elk 4700 gram. Mama en kindjes helemaal gezond. Blijf positief hoor!

Lieke, leuk je ook eens op de foto te zien. Je buikje groeit al mooi hoor.

Tierrr, wat een knap werk doe jij zeg. Ik zou dat niet kunnen denk ik hoor :oops: Hoe oud zijn de kindjes waar je mee werkt?

Miekje, :naughty: niet eroverheen praten, we willen ook weten hoe het met jou is :-

@Miekje wrote:

Lieve KC

Jeetje wat een kl
tezooi…

Wel heerlijk dat het kindje het goed doet, maar wel vreselijk rot van dat stomme hematoom. Tegen mij zeiden ze steeds dat het wel 10 weken zou duren voordat het weg zou zijn.

Wanneer heb je weer een echo?

Ik denk aan je en blijf vreselijk :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :pray:

Ik was in het begin ook zo vreselijk misselijk. Wist niet waar ik het zoeken moest. Het was alleen weg “onder” het eten. Maar zodra ik niets in mijn mond had :sick:

Ik ben toen naar een homeopaat geweest, die heeft mij een middel voor de misselijkheid gegeven en voor het hematoom (bloedopname door lichaam)

Misschien een idee? De misselijkheid werd bij mij iig minder. Ik weet niet of het ook wat voor het hematoom heeft gedaan, heb dat middel maar kort genomen, hij werd toen wel kleiner. Ben vlak daarna gestopt en het hematoom is alsnog vanzelf weggegaan. Het duurde bij mij 11 weken en in het begin werd hij groter. (1e 2 echo’s) Daarna kleiner. Ik heb echt super goede hoop voor je lieverd!

Hoe is het nu met je?

Ik heb volgende week woensdag weer een echo.

Er is niet gezegd hoe lang het kon duren, maar heb gelezen op internet dat het tot de bevalling kan blijven. En zolang dat bloed er zit is er een risico dat het mis gaat. Maar goed, dat is jou waarschijnlijk ook verteld. Kan met 8 weken, maar net zo goed met 15, 20 of 24 weken nog mis gaan dus, als dat bloed er nog zit. Ik hoop dus maar dat ik de 32/35 weken haal.

Hij was nog net zo groot, maar het was wel van structuur aan het veranderen. Vorige keer was het blijkbaar nieuw helder rood bloed. Nu zagen ze er een soort van klontvorming en draden in. Maar in zijn totaliteit nog net zoveel.

Moet zeggen dat ze het heel serieus nemen in het ziekenhuis :shifty:. Gynaecoloog vond het een zeer ernstige complicatie die goed in de gaten gehouden moet worden. Ze wensten me ook allemaal sterkte enzo :?. Als ik veel bloed verlies moet ik ook meteen bellen, dag of nacht maakt niet uit.

De homeopaat zal ik in gedachten houden. Dank je voor de tip :thumbup:. Die pillen tegen misselijkheid helpen wel vandaag :thumbup: Wat een heerlijk ‘normaal’ gevoel heb ik nu.

Goedenmiddag meiden,

ben ik weer.

had ik niet gezegd gisteren dat ik vandaag pas terug zou zijn?? :think: :wall:

ik heb alles via de telefoon meegelezen :inlove:

Muuske welkom!

je zegt al eens bij de HA zijn geweest voor endometriose, waarom?

had je ook zo’n hevige krampen ofzo?

ik heb er zelf namelijk heel erg last van… :?

jullie zijn lief meiden :-* :-

Heske, ik lees heel veel mee maar laatste tijd weinig behoefte tot schrijven, erg moe en onbewust zit ik er behoorlijk mee!

lief dat je aan me denkt :-

balen dat sterre zo loopt rond te spoken snachts wat is ze toch onrustig, hoe kan dat…? sinds die nachtmerrie?? maar is daar geen verklaring voor? :think: :hug: :hug: :hug: :-* :-

Miek lief van je, mijn vriend wilde dat ik vorige ronde al naar de HA zou gaan, dus ja volgende week ga ik naar de HA voor onderzoeken enzo want het duurt nu echt te lang! :-

Gelukkig is alles goed met jullie knulletje :inlove: :-

KC jammer dat het hematoom nog zo groot is, maar zoals ik al eerder zei hoop ik dat die zooo langzaam slinkt dat je beebje er geen last van gaat hebben! wel goed dat het nog goed doorgroeit en het zkh je goed in de gaten houdt en het serieus neemt :-
:-

ahh KC wat lief van je, dikke knuffel :hug: terug! :-

Tijger je houdt het spannend, zou wel weer eens tijd worden voor een zwangere hier!!! :-

Hee sproet lekker genoten van je daggie vrij?? :-

oh lieke wat leuk eens een gezicht bij de naam te zien! :inlove:

wat lief van je tierr, ja ik hoop het maar ga toch eens langs de HA, want die hevige menstruatiepijnen is echt niet normaal, wist niet waar ik het moest zoeken 2 uur na de paracetamols nog :shock:

je hebt het druk op je werk, jeetje succes meis, wel aan jezelf denken en je rust he! maar respect voor het werk dat je doet, erg mooi! :inlove:

Hee Memmie jeetje beebje houdt het dus erg spannend, hopelijk komt het helemaal goed en hoef je je daar ook geen zorgen om te gaan maken :-

pff dat is het even heel snel in het kort :roll: :roll: :lol:

want eten is bijna klaar maar wilde toch nog graag op iedereen zoveel mogelijk reageren, sorry als het op sommige puntjes/meiden niet is gelukt.

voor iedereen een dikke :-

ps: muuske als je ook op het lijstje wil van de eerste pagina moet je even de gegevens doorgeven via pb (leeftijd, ronde, ik zag al eerste kindje en je nod…) alvast bedankt :-

ps 2: hihi ik maak binnenkort nieuw deeltje :-* erg weinig tijd gehad :oops:

@Kittycat wrote:

Tierrr, wat een knap werk doe jij zeg. Ik zou dat niet kunnen denk ik hoor :oops: Hoe oud zijn de kindjes waar je mee werkt?

De leeftijd van de kinderen op het kdc varieert van 2 tot 18, maar ik zit nu op groepen met kinderen van 10 tot 17 jaar. Maar de meesten hebben een ontwikkelingsleeftijd van rond de 1,5 a 2 jaar... erg laag niveau dus, maar daarom juist een grote uitdaging! :)

Wat heftig voor je trouwens zeg, dat ze in het ziekenhuis het zo serieus nemen. Ook wel fijn natuurlijk, omdat je goed in de gaten gehouden wordt daardoor, maar het lijkt me ook een heftig idee....
Hoe voel je je nu?

Jane, lief van je dat je zo om me denkt! Ik doe inderdaad mijn best om niet teveel van mezelf te vragen, maarja, soms heb je eigenlijk weinig keus... :roll:

Maar hee, waar ben je geweest dan? Of heb ik daar overheen gelezen? Of mochten we dat niet weten? ;)
Hoe gaat ie nu met je? Wat minder pijn? Nog wel steeds bloed?
Nouja, dikke :hug:

even snel, want het eten staat op, kom straks uitgebreider reageren…

Jullie zitten toch al allemaal in spanning:

Er is hier nog niks gebeurd, maar de avond en nacht zijn nog niet voorbij.

Gebeurd er vanavond en vannacht ook niks , dan ga ik morgenochtend vroeg proberen te testen voordat ik naar mijn werk ga. Ik moet om 7.00 uur beginnen…

Nou tot straks :-*

Tiertje :-

Ja soms heb je weinig keus maar denk ook aan jezelf uiteindelijk he! :-

nee pijn is giga deze maand, en het zette vandaag pas goed door (vanacht al :roll: ) dus de pijn is er nog :frowning: :wall:

Maar gelukkig werkt de paracetamol nu wel goed :dance:

• goed doorgezet dus ja…

en verder gaat het wel goed erg moe…

hoe is het verder met jou? :-

het geheim is dat… :lol: :mrgreen: :

…Schoonouders een midweekje op een park zitten en we daar gisteren heen waren geweest en vandaag pas weer terug zijn gekomen, was gezellig :smiley:

Tijger spannend!! :pray: :pray: :pray: :pray: :-
    (bedankt voor de update :mrgreen: )

jeetje, wat posten jullie ontzettend veel, heb een halve dag niet gekeken en heb net een uur zitten lezen om alles weer bij te benen hihihi!!!

Om jullie vragen over de ha even te beantwoorden:

Ik ben idd al eens bij de ha geweest en doorverwezen naar de gyn om een inwendige echo te krijgen(januari 20089). Ik heb dit zelf gevraagd omdat ik immens heftige menstru’s had en nog steeds heb(kramp, misselijk: kortom ik kruip zo ongeveer over de grond van de pijn). Van endometriose was geen spoor, ze hadden alleen een " richeltje" gevonden bij mijn baarmoeder mond maar dat hoefde niets te betekenen. Ik moest om zwanget te worden gewoon verder gaan proberen. inmiddels dus al 8 maanden bezig en ik houdt de menstru’s iedere maand gewoonweg niet meer vol, dus sta te springen om een zwangerschap te krijgen.

Over de ovu testen: dit heb ik vanaf het begin gedaan en ik zie ook héél mooi mijn eisprong op de testen, dus hier zal het niet echt aan liggen. Temp ben ik vanaf afgelopen maand aan het bijhouden, maar kan er nog niet echt ongewone zaken uit aflezen. Dus tsja…doe eigenlijk wel van alles om er maar een beetje grip op te krijgen :smiley:

Vandaag dus bij de ha geweest samen met mijn man en daar uitgelegd dat ik niet wilde wachten met onderzoeken tot 12 maanden vanwege o.a. de menstru’s, en eht feit dat ik gewoon mijn ovulaties heb. Bovendien is eht mentaal ook vrij zwaar voor me omdat mijn hele vriendenkring dus zwanger is: maar liefst 10 koppels! Dus ja…niet echt genieten momenteel vooral niet met al die vragen tussendoor of het voor ons neit eens tijd wordt (niemand weet er iets vanaf…willen we ook zo houden). De ha begreep het allemaal en heeft een doorverwijzingsbrief opgesteld, morgen moet ik even met het ziekenhuis bellen voor een afspraak! Eindelijk gaat het allemaal eens rollen! ben er echt heel blij mee.

Ik lees hier dat er ook veel hier niet zwanger zijn. Ik hoop dat we snel allemaal mogen schrijven dat het wél gelukt is. Ik duim in ieder geval voor jullie allemaal mee en voor degene die wel zwanger zijn: ondanks de kwaaltjes en de misselijkheid, geniet er maar lekker van; ik ben jaloers op jullie! :dance:

@tijgetje: ben erg benieuwd!!

@ Jane_s: ook al zo een last bij de menstru, voor als de paracetamol niet goed genoeg helpt kun je ook bij de ha om naproxen vragen: wondermiddel!!

xxx :vlinder:

Ik blijf ook wel positief hoor, lieve meiden! :-

Het kindje komt er hoe dan ook een keertje uit!

'k Had alleen ff door moeten vragen over wat het zou kunnen betekenen (dat 'ie zo hoog zit) en waarom bloedprikken… Maar ach, twee weken zijn ook zo weer voorbij! En anders mag ik altijd bellen/mailen.

Het kan nog alle kanten op, er is nl nog volop ruimte (de hele onderbuik is nog vrij zeg maar). Nu maar :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: en :pray: dan onze kleine vent de goede positie kiest!

Muuske, wat fijn dat je een doorverwijzing hebt gekregen! Het is idd erg confronterend wanneer en in je omgeveing veel zwangeren zijn en het bij jezelf niet lukt… :hug: Hopelijk, kun je snel terecht!

Jane, :hug: Wat kl#te voor je dat je zo last hebt van je ongi…

Ik hoop dat het voor de eerst volgende 9 maanden uitblijft (minstens) :pray:

Tijgertje… SPANNEND!!!

Meiden, allen een fijne avond! :-

PS Meiden…Help ons aub aan een leuke, stoere niet heel veel voorkomende jongensnaam aub!!! We komen er maar niet uit :frowning:

Stort hier je tips, suggesties, etc. maar neer! Het zou wel leuk zijn als het een beetje bij ons maar vooral Tycho past.

Ankie, Merijn Tycho en …

(we houden niet zo van namen als Jayden, Dylano etc… Smaken verschillen)

O jeetje mem, wat moeilijk!! Ik vind vooral jongensnamen kiezen érg moeilijk… maar ik zal mijn gedachten er eens over laten gaan!! En dan hoor je het maandag wel!! :wink:

Hihi, wij hadden huist de jongensnaam wel al, en kunnen nu niet goed uit de naam komen.

Ik denk wel dat we er uit zijn, maar ik twijvel toch nog.

Pat niet, die is er al uit :mrgreen:

ben ik weer :

Net haast niet gegeten, krijg bijna geen hap door me keel.

Ik kom even op iedereen reageren…

@ Tierrr :

Balen dat je het zo druk hebt en met zoveel dingen tegelijk. Wel naar voor die vriend dat de relatie na zo’n lange tijd over is. Wel lief dat jullie hem opvangen ( had ik ook gedaan hoor). Wil ook even zeggen dat ik respect voor je hebt, want het lijkt me echt super zwaar werk wat je doet, maar als er dan iets lukt bij die kinderen, ben je volgens mij ook super trots.

@Miek1982 :

Mooi dat je een goede 20 weken echo hebt gehad, nu op naar de volgende 20 weken en dat ze net zo goed verlopen.

@Sproetje :

Je zit ook al bijna op de helft.

Heb je nog een beetje kunnen genieten van je vrije dag ?

Met het meubelbedrijf ook alles gelukt ??

@ Lieke1 :

Leuk om een gezicht bij een naam te weten… Ik durf nog geen foto te plaatsen, ik weet niet of er bekende zijn hier…

@ Heske :

Wil je vast sterkte en succes wensen voor morgen bij gyn. Ben je wel een beetje bij gekomen vandaag of nog steeds brak na vannacht ???

@ Memmie :

Nog 10 weekjes. Je gaat echt hard. Mooi dat het nu iets beter gaat met je bekken. Is het niet vreemd dan dat de beeb zo hoog zit, maak je je daar geen zorgen om ??

@ Jane :

Goed dat je een afspraak heb gemaakt bij de huisarts, want om met zoveel pijn en kwalen om te moeten gaan iedere maand is ook niet leuk.

Leuk dat jullie het naar jullie zin hebben gehad op het park, je had inderdaad gezegd dat je 2 daagjes weg was.

@ Muuske :

Goed dat je een doorverwijzing krijgt. Maar als ik het goed lees, ben je al bezig met ovulatietesten en temperatuurlijsten. Dan kunnen ze je daarom in ieder geval niet voor weg sturen.

@ KC :

Ik vind het wel goed dat ze je zo goed in de gaten houden en dat ze serieus nemen in het ziekenhuis. Je moet gewoon een gezond beebje op de wereld gaan zetten over een paar maanden.

Maar hoezo mag ik het niet te spannend maken naar jou zin ???

Ik durf nu nog niet testen, ben bang dat de ongi vannacht als nog los breekt :oops:

Een jongensnaam weet ik al wel en daar is vriendlief het ook mee eens, wij hebben meer moeite met een meisjesnaam. Maar ik hou het in de gaten hoor Memmie, als ik leuks bedenk, hoor etc dan meld ik het.

Nou voor iedereen een dikke knuffel en sorry als ik iemand vergeten ben, moest ook zoveel bijlezen en reageren hahaha :hug: