Lotte, rustig aan hè!! Laat je verwennen!!! :-*
Rustig…? Ik zal jullie even wat te doen geven. Fiene spam in het showforum!!!
Lotte, doe maar rustig aan zover dat kan natuurlijk met Yinthe…
Pfff. Hier al 2 dagen last van mijn onderbuik :think: Zal wel weer over gaan denk ik :mrgreen:
Hier aardig druk weekend… Ben gisteren naar de nieuwe bibliotheek geweest. Die werd eindelijk geopend, zou eigenlijk in 2007 al zijn, maar de aannemer had wat dingen fout gedaan enz… Dus heeft de bouw een paar keer stil gelegen.
Erg mooi en erg groot van binnen :mrgreen: Daar kan ik naar hartelust ronddolen hoor…
Gisteren was dan de opening en kwamen, Elmo, Bert & Ernie en alle 3 de figuren uit Zandkasteel langs. We hebben welgeteld 1 foto van Elmo en 1 foto waar ik met Damian opstaat samen met Bert. Maar die houden jullie tegoed hoor, want ik moet mijn kabeltje even opzoeken.
Vandaag was er stoffenmarkt, dus 3 couponnetjes gehaald… Ik kan het niet, dus heb het maar zo gedaan voor als beginnetje :mrgreen: (Kan beter dit verknippen namelijk, dan hele dure stof )
Zo lekker douchen en dan mijn bedje opzoeken… Even dvdtje kijken.
Lotte: rustig aan meid! Is natuurlijk lastig rustig aan te doen als je Yinthe ook rond hebt lopen! En je niet druk lopen maken om je werk he… Je kindje gaat echt voor, t is echt nog te vroeg om te bevallen! Rustig aan!
Patricia: raar gevoel in onderbuik? Heeft het klussen deze maand misschien geholpen en hebben we weer een nieuwe zwangere in ons midden?
Patricia, ga jij het nu spannend maken?
Het zou wel leuk zijn, weer een zwangere erbij.
Ik zie dat je nod volgende week is.
Ben benieuwd.
O dames ik hoop het zo :mrgreen: Maar ja even afwachten he
Patty: spannend! Ik hoop het ook voor je, zou leuk zijn.
Ik zie dat je NOD op de verjaardag van mijn hubbie is, grappig.
Ik loop een beetje achter geloof ik :oops:
Mary gefeliciteerd met jullie dochter!! Maeghan
Patty, spannende week voor jou!! Ik duim mee :thumbup: :thumbup:
Lotte, balen dat zoveel buikpijn hebt :hug: Hopelijk blijft brusje nog een poosje bij je zitten!
Sjaantje, ja Fiene spam ik ga zo even kijken :inlove:
Linda, spannende tijd , misschien een nieuw woon project! Misschien zijn we samen aan het stoppen toe van de zomer!
Hier gaat alles verder prima! Jasmijn is af en toe een klein monstertje, maar dat maakt ze snel weer goed met een dikke kus of knuffel :inlove:
Lotte, hoe is het nu met je?? Vervelend allemaal joh! :hug: :hug:
Patty, zou super zijn joh!
Mary, waar blijven die foto’s??? :inlove:
Ego:
Ehm… hier is de roze wolk ver te zoeken :shifty:
Ik zal even mijn berichten van de maarmama’s kopieren. Scheelt weer typen
@Matsjo wrote:
He meiden,
Ik zoek mijn roze wolk. Iemand 'm gezien?
Het slapen blijft een groot drama hier. We krijgen haar gewoon niet in haar bedje of in de bak, wat we ook proberen. En dus slaapt ze bij mij, tegen mij aan. Zelf slaap ik dan niet. Maar het slaapgebrek begint nu z’n tol te eisen. Ik ben kapot. Gisteren werd ik helemaal duizelig door de vermoeidheid en gelukkig kon ik toen overdag nog even slapen omdat hub er was. Maar vanaf vandaag werkt hij weer de hele week en sta ik er dus alleen voor. Hoe ga ik dat doen? Hoe ga ik op 2 kinderen letten als ik zelf bijna omval?
Radeloos ben ik. Wat kan in in godsnaam nog proberen?
Sorry voor mijn egobericht.
@Matsjo wrote:
Ik schaam me dood maar ik kan niet eens echt genieten. Dingen worden al snel teveel. Ik jank af en toe als een klein kind. Zo kan ik al janken omdat we veel minder kaarten en bezoek hebben gehad dan bij Mats. Terwijl ik op dit moment ook weer niet de energie heb voor visite.
Ik jank echt om de stomste dingen. Vanmorgen was ik nog bang dat Mats me zou gaan haten en ik met Aukje geen band zou krijgen. Zou ze voelen dat ik niet geniet?
@Matsjo wrote:
Ik heb het idee dat we alles al geprobeerd hebben. Knuffeltje, handje vasthouden, spul tegen darmkrampjes (zoals infacol en cinababy), handdoeken in bed, muziek aan, t-shirt van mij, bedje tegen ons bed aan, het helpt allemaal niet. Een speentje wil ze ook niet. Ze is niet in slaap te wiegen en dus helpt rondlopen ook niet.
Echt veel gezellige wakkere momenten heeft ze niet. Ze huilt of van de honger, of van de krampjes overdag.
Inmiddels heb ik al 100 euro uitgegeven aan verschillende draagdoeken maar ook die zijn tot nu toe geen succes.
@Matsjo wrote:
Goedemorgen!
Hier weer een (...)nacht gehad. Tenminste... Vooral Ralph dan. Hij vond dat ik maar wat slaap moest inhalen en heeft Aukje daarom maar bij hem op zijn buik laten slapen. Ik heb dus wel redelijk geslapen maar hij amper en nu is hij werken.
Om jullie een beeld te geven van onze nachten:
Om 22.00 dronk ze nog goed bij mij. Vervolgens tot 1.00 bezig geweest om haar in haar eigen bedje te krijgen. Helaas geen succes. Krampjes hielden haar en ons wakker.
Om 1.00 hebben we het maar opgegeven en is ze op de buik van Ralph in slaap gevallen.
Om 2.00 werd ze weer wakker voor een voeding.
Tot 3.30 weer met haar bezig geweest om haar in slaap te krijgen. Weer die vervelende krampjes. Ze sliep wel tegen Ralph aan dus dan maar zo.
Om 6.00 wilde ze weer drinken en sinds die tijd ben ik dus al op. Het heeft geen nut om haar dan nog in haar bedje te leggen.
Nu drinkt ze weer en hopelijk kunnen we zo nog wat bijslapen.
Mats is op het kdv. Dat scheelt.
En zo gaat het dus eigenlijk al 2,5 week. Er zit nog geen vooruitgang in.
Verder poept ze ook maar weinig. Ze plast wel veel. Ze poept maar 1x in de 3 dagen goed. Dan is ze ook even van die krampen af en is ze lekker relaxed.
Zo, nu zijn jullie ook weer op de hoogte van hoe het hier gaat.
Verder is Aukje een schatje hoor. Ik geniet overdag ook heus wel van haar maar de vermoeidheid breekt mij lelijk op.
Heb trouwens wat Aukjespam in het sf gezet :inlove:
Hanneke :hug:
Zijn de krampjes de (enige) oorzaak van het niet slapen?
Je hebt toch een snelle bevalling gehad?
Misschien voor Aukje wel te snel.
Zou het niet kunnen dat Aukje ergens pijn heeft?
Misschien is een osteopaat iets :think:
Ik roep maar wat hoor.
Jammer dat je niet echt kan genieten, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je kapot bent.
Het is niet niks om zoveel slaaptekort te hebben.
Met mij gaat het gelukkig beter.
Ik merk wel dat ik het echt rustig aan moet doen, want zodra ik me druk maak krijg ik meteen een harde buik.
Vanmiddag heb ik mijn leidinggevende verteld dat ik volgende week echt niet naar de cursus kan (zij wilde dat ik wel zou gaan, volgens haar kon dat makkelijk).
Maar ik ga me dus echt niet druk maken voor mijn werk terwijl ik thuis is kan.
Hanneke, meid toch :hug: Frustrerend dat je niet goed weet wat er is…
Je hebt alles al geprobeerd lees ik. Jasmijn had ook altijd erg veel last van krampjes en wou in het begin moeilijk slapen. Ik heb toen sab-simplex besteld, dat komt uit duitsland. Misschien heb je het al geprobeerd, maar bij ons werkte dat heel goed (wij hadden toen al wel fv trouwens)
Ik wil je niet onzeker maken hoor, maar weet je zeker dat ze genoeg aan jou bv heeft?
Ik probeer ook maar wat…
Succes meid :-* hoop snel op betere nachten voor jullie! Slaapt Mats wel lekker door?
Och Hanneke toch… Ik herken ontzettend veel van wat je schrijft van de eerste maanden met Niels. Enige verschil dat de ‘ellende’ bij Niels pas na twee weken begon…
En het stomme is dat ik je geen tips kan geven! Oh misschien toch een (al heeft het bij ons nooit echt geholpen, maar bij een hoop anderen wel): ga naar een ostheopaat, Aukje is natuurlijk heel snel geboren, daardoor zou er iets met haar nekje oid kunnen zijn. Google maar eens.
En veronschuldig je niet, het is heel moeilijk om te zien dat je kindje zo’n moeite heeft en wellicht ook vecht tegen de slaap. Tel daarbij je vermoeidheid op en je zit op een grijze donderwolk…
Toch nog een tip, die bij ons uiteindelijk (maar niet binnen een week) wel geholpen heeft: inbakeren, dit kan op verschillende manieren.
:hug: Van mij, weet heel goed hoe je je nu voelt!
Lotte: voor jou ook een :hug: wat rot van die buikpijn!!!
Borstvoeding heb je toch altijd genoeg? :think: (vraag en aanbod)
@Lotte wrote:
Borstvoeding heb je toch altijd genoeg? :think: (vraag en aanbod)
Ja dat snap ik, maar ik bedoel eigenlijk krijgt ze genoeg binnen. Dat was bij ons namelijk het geval.
Ik kijk ook alleen maar naar eigen ervaring…
Ostheopaat klinkt ook goed!
Als ze genoeg aankomt en plast is de BV echt in orde hoor! (weet een klein beetje waarover ik praat, heb 7 mnd. BV gegeven )
Dan zou ze dus niet goed aangelegd zijn en niet genoeg kunnen krijgen. :think:
In dat geval zou een lactatiekundige uitkomst kunnen bieden.
Ik noem ook maar wat… probeer even mee te denken.
Misschien zit “de gouden tip” er tussen.
Ik hoop het echt.
Bedankt dames :-*
Inbakeren is idd nog iets wat we willen gaan proberen. Hopelijk helpt dat wat.
Pijn lijkt ze niet te hebben. Overdag is slapen namelijk helemaal geen probleem! Het is echt iets van de nacht. Zou het dan toch kunnen dat ze pijn heeft??
De bv loopt volgens mij wel goed. Ze laat er meestal 2 tot 3 uur tussen en dat is heel netjes nu. Bovendien is ze goed aangekomen (140 gram in een week en ze zit nu dus al 160 gram boven haar geboortegewicht).
Bedoel het ook niet betweterig hoor, maar er wordt zo vaak geroepen dat er dan wel niet genoeg voeding zou zijn terwijl dat maar in een enkel geval ook echt zo is. Vaak ligt het dan aan andere dingen, een lactatiedeskundige biedt dan idd. uitkomst.
Je kan altijd een afspraak maken met de osteopaat en je verhaal doen.
Baadt het niet…