Oktoberstoppers '07 #14: Hoera Charlie is 1 jaar!!!

He dames,

Ik ga even heeeeel ego doen. Heb nog niet teruggelezen maar ik zal even vertellen hoe het allemaal is gegaan…

Donderdagavond zat ik rond 21.30 flink te balen dat ik weer de nacht in zou gaan met vervelende voorweeën en dus niet zou slapen. Ralph vond dat ik maar gewoon de vk eens moest bellen. Misschien kon ze nog eens strippen ofzo. Wie weet zou het dit keer wel werken. Ik vond het eigenlijk te vroeg om te bellen maar heb het toch maar gedaan :angel:

Toevallig had dezelfde vk dienst die Mats op de wereld gezet heeft. Marieke heet ze. Zij gaf aan dat ze wel even wilde komen kijken of het voorwerk iets gedaan had maar ze zei ook dat ze niet het idee had dat er al echt iets begonnen was als ze mijn verhaal hoorde.

Om 22.00 heeft ze gekeken en bleek ik 3 cm ontsluiting te hebben. Toen heeft ze mij opnieuw gestript. Ze gaf aan dat ik maar even moest douchen en zij zou beneden blijven wachten om te kijken of er iets zou gebeuren. Er gebeurde niet veel maar na een uur bleek ik toch 5 cm te hebben en heeft Marieke de vliezen gebroken. Dat was om 23.15.

Toen direct krachtige weeën. Eindelijk herkenning dat het echt begonnen was. Na een uur waren ze al bijna niet meer op te vangen en had ik al 9 cm. Om 00.48 mocht ik persen en om 01.00 was ze er dan. Onze mooie dochter Aukje. 4060 gram schoon aan de haak en 51 cm.

En dit is ze dan: (foto’s met open oogjes komen nog wel, deze zijn even vanaf mijn mobiel)

Oooooooh zit hier bijna te janken, haha Want wat is ze mooooooiiii!!! :inlove: :inlove: :inlove: Dat heb je goed gedaan Hanneke!!! En wat leuk dat je dezelfde vk had als bij Mats! En dat ze wilde komen trouwens, zodat het toch nog heel snel ging!

Geniet van je mannen en je meisje!!! :inlove:

Wat een prachtig meisje!!! En ze lijkt op haar grote broer! :inlove: :inlove: :inlove:

Hee, ik zie ineens dat Aukje donker haar heeft.

Was me in de andere topic’s nog niet opgevallen.

Het is echt super snel gegaan zeg.

Wat lief dat de vk even wilde komen en je opweg geholpen heeft.

Daar is ze dan eindelijk!!!

Hanneke, Ralph en Mats, van harte gefeliciteerd met jullie mooie meisje

Wat een kanjer!!! En 4060 :shock: Das precies 100 gram zwaarder als Fiene!!

Echt een lekker ding, heerlijke wangetjes om in te bijten :inlove:

Hoe reageert Mats op haar? Was het niet emotioneel om voor het eerst met z’n viertjes te zijn?? Ze lijkt echt wel op haar broertje!!

Hanneke: gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Aukje (had ik bij

de maart-mama’s ook al gedaan, maar bij deze nog een keer.).

Ben je lekker aan het genieten van jullie nieuwe spruit?

Hier gaat het helemaal goed.

We zijn gisteren voor het eerst met Nathan naar buiten geweest.

Heerlijk om er even uit te zijn.

Was het thuis zitten wel een beetje zat.

Komende week heeft hub ook wat vrij/thuis werken, dus dan kan ik ook

wat meer naar buiten.

Misschien Fabian een keer naar school brengen of halen.

Al is het maar om een klein boodschapje te doen.

Nathan doet het prima, hij meld zich zelf elke 3-4 uur voor een voeding.

Hij drinkt goed aan de borst en is erg tevreden.

Fabian vind het ook geweldig.

Hij knuffelt graag met zijn broertje en helpt mama heel goed met bijvoorbeeld

het badje of het verschonen.

Geweldig leuk om dat te zien, die twee samen.

Dan smelt ik echt als moeder van twee :inlove:

Zoooooooooo daar ben ik dan ook weer eens!!

En nu heb ik even wat meer tijd (en zin :oops: ) om wat bij te lezen…

Eerst maar weer even ego:

Het gaat hier goehoed!! :dance: Ik ben vreselijk verliefd op mijn kindjes :inlove: Aukje is gisteren en vandaag alweer wat aangekomen en dat is super als je je bedenkt dat we met Mats zo ontzettend veel stress en spanningen hebben gehad met de bv. Nu loopt het allemaal als een tiet! :mrgreen: :dance:

Aukje lijkt erg op Mats als baby. Zelfde bovenlipje, zelfde neusje, zelfde oogjes.

De nachten gaan redelijk. Auke meldt zich keurig om de 2,5 a 3 uur voor een voeding maar valt daarna niet meteen weer in slaap dus we zijn dan wat langer met haar in de weer. Ach dat geeft ook niet. Ik slaap overdag wel wat bij.

Vandaag nog verplichte bedrust maar morgen mag ik er eens uit. Kijken hoe het met mijn bekken gaat. Het lijkt allemaal wel mee te vallen gelukkig. Ik herstel snel, verlies al bijna geen bloed meer en zelfs de stuwing is redelijk te doen.

Kortom, allemaal goede berichten hier! :dance:

En dan hier de foto’s van de ontmoeting tussen Mats en Aukje, de ochtend na de bevalling :inlove:

Volgens mij vond hij het een beetje vreemd, maar stiekem (aan zijn stiekeme glimlachje te zien :wink: ) ook wel erg leuk :inlove: Lieve foto’s van broer en zus (en mama natuurlijk)

Wat een mooie en ontroerende foto’s Hanneke! :inlove:

En wat fijn dat de BV nu zoveel beter gaat als bij Mats toen.

:cry: Wat een mooie foto’s Hanneke.

Ik zit hier met tranen in mijn ogen.

Dat komt denk ik ook wel omdat ik me nu een voorstelling probeer te maken van hoe het over een aantal weken hier zal gaan.

Was Mats eigenlijk thuis tijdens de bevalling?

Heerlijk zeg, dat de bv nu beter gaat dan de vorige keer.

Dat geeft mij goede hoop :pray:

Geniet van je gezinnetje en doe het vooral nog lekker rustig aan.

Hier ook emo van de mooie foto’s!! :cry: :inlove: Fijn dat alles zo lekker loopt Hanneke, dat heb je nu wel verdiend hoor!!! :-*

Ben gelukkig niet de enige, dus ik durf het nu ook wel te zeggen. Ook hier traantjes die achter mijn ogen prikten tijdens het bekijken van de foto’s van de ontmoeting tussen Mats en zijn zusje! Hoe schattig!!! God, ik zie Tygo ook al helemaal voor me met zo’n kleine baby!

Fijn dat het zo goed gaat Hanneke!!!

Hanneke kijkt ook zo super gelukkig op de foto’s!! :inlove:

Lief he? :inlove: We zijn ook gelukkig hoor!

Mijn bevallingsverhaal staat hier:

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=87006

Iets uitgebreider dan de vorige.

Hallo.

Hanneke,Ralph en Mats gefeliciteerd met Jullie mooie dochter en zusje Aukje!!!

Wat een mooie foto,s. :inlove:

Toch weer een redelijk snelle bevalling. :thumbup:

Lekker van je kraamtijd genieten nu. :wink:

Verder alles goed met de dames en kindjes hier???

Hier gaat het zn gangetje,maar ben het behoorlijk zat.

Zit nu echt uit te kijken naar de dag van de ks. :shifty:

Heb nu steeds vaker last van die oefen weeen en ook harde buiken.

Die zijn soms heel pijnlijk. :frowning:

Heb nu ook veel last van maagzuur,de rennies en andere maagzuur remmers werken helaas niet meer zo goed. :?

Heb al gevraagd wat er nog wel zou werken,maar er blijft weinig over.

Beeb wilt ook nog niet indalen,dan had ik meer ruimte(en minder last van maagzuur).

Maar dat schijnt vaker voor te komen bij een tweede.

Vrijdag 26 maart is de ks gepland,dan moet ik om 8 uur in t zh zijn.

Weet alleen niet precies hoe laat de ks plaats vind.

Dat ligt aan de inplanning van de ok(spoed gaatvoor reguliere).

Maar ik denk wel voor 12 uur.

Weet alleen niet wanneer

ik het hier kan melden,aangezien hub een digibeet is(en mijn inlog gegevens vergeet).

Het schijnt dat in t zh ook internet is,maar weet dus niet of het wel werkt.(hoorde daar slechte verhalen over).

Hier hebben we geen buddylijst he?

Dan kan ik wel iemand sms-en. :wink:

PB me maar wie evt intresse heeft. :wink:

Oja, ik mag nu bib-en he ben nu tenslotte 37+2 weken. :mrgreen:

Bij deze voor deze week BIB. :mrgreen:

Ik ga zo lekker douchen en mn bedje op zoeken,ben al de hele week behoorlijk moe. :zzz:

Fijne avond allemaal!

Irry heb je ook al melk of vla getest tegen de maagzuur? Dat was het enige wat bij mij nog hielp toen.

Ik wil je mijn 06 nummer wel geven hoor, zat te denken dat ik niet altijd online kan komen, maar op vrijdag ben ik vrij, dus dat komt wel goed! Ik pb je wel even!

Had vanmiddag een vriendin op visite, die is een dag voor mij bevallen van haar dochtertje. Nu vertelde ze dat ze zwanger is van de tweede en dan begint het bij mij nog erger te kriebelen natuurlijk! Ben gewoon bijna jaloers! haha Maar toch wacht ik echt nog tot mei. het gaat me lukken… hoop ik… hahaha

Irry, is het niet een beetje te vroeg om te BUB-en?

Het is toch nog steeds BIB? :wink:

Linda, natuurlijk ga je het volhouden tot mei.

We zitten tenslotte al halverwege maart :mrgreen:

Ff ego, over precies 3 maanden is mijn uitgerekende datum :dance:

Linda,ik zal je nummer in mn foon opslaan dan sms ik jou wel. :wink:

(weet niet of je mijn nr ook wilt? dan pb ik je die wel even.) :wink:

Lotte,je hebt gelijk. :oops: foutje dus! :lol:

Heb t veranderd. :wink:

Nu ga ik lekker slapen!!!

Toedeloe!

Slaap lekker :-*

Irry, ik zie dat je al aardig wat gegadigden heb als buddy, anders had ik graag aangeboden om je BUB melding te doen. Of je moet ons allemaal een smsje sturen, dan hoeft niemand een BUB melding te doen hier :wink:

MIjn hemeltje zeg… Het is gisteren in mijn schouder geschoten. Heb bijna niet kunnen lopen van de pijn. Het ergste vond ik nog dat ik Damian amper kon vasthouden :cry:

Vandaag was de pijn al minder, maar nog wel aanwezig. Ben wel naar mijn werk gegaan en dat ging aardig met mijn ibruprofen van de kaakchirurg :oops:

IK duik ook mijn bedje weer in, even aflevering van Greys Anatomy kijken en dan weer hopen op een goede nachtrust.

Vandaag hebben we opgezegd bij de kdv waar Damian op dit moment zit. Hij kan terecht bij de kdv waar ik hem had ingeschreven heb toen ik nog geeneens wist dat het een jongen werd. Vond zijn leidster wel jammer, maar ja… Nu even iets leuks voor haar verzinnen voor als hij weggaat, maar daar heb ik nog anderhalve maand voor… .

NOu duik mijn bedje in… trusten