**OKTOBERSTOPPERS '06~ al 3 jaar lief en leed**

mamalena, thx, nja ik vroeg het me af omdat vriend deed alsof het de normaalste zaak van de wereld was en die moeder van die kids dus ook, begon te denken, ben ik nu gek??? Vriend deed er overigens verder niet moeilijk over hoor dat ik het wel een probleem vond :wink:

Ik had wawa nog niet gepb’t, dus had idd nog geen pb, vandaag wel kaartje gekregen (geloof dat de postbode ook niet voorbereid was op het weer, kaartje was helemaal doorweekt :? ), heb haar net berichtje gestuurd. Is het bevallingsverhaal een beetje hoopgevend voor iemand als ik die nog moet??? :shifty:

@femmie wrote:

Is het bevallingsverhaal een beetje hoopgevend voor iemand als ik die nog moet??? :shifty:

Jawel hoor. :wink: Stuur het even door.

ow is goed :mrgreen:

He moet jij ook vrijdag? Of laat jij je kindjes niet vaccineren? Dana is tussen 11:30 en 12:00 die van jou aan het eind van de dag dan he?

(anders hadden we samen kunnen gaan)

Ja, wij moeten ook vrijdag. Oh, ik heb zó zitten twijfelen. Goede vriendin van mij ook en die had dezelfde ideeën. Maar zij maakte ook de afweging dat als zij 50/50 twijfelt en manlief niet, dan slaat de balans door naar het wèl vaccineren. Ik heb precies hetzelfde, dus we doen het wel. Idd, we zitten aan het einde van de dag. Fijn, want dan kunnen ze eerst nog gewoon naar het KDV, M. doet haar slaapje en dan…hup! een prik. :? Je voelt 'm best moet ik zeggen. Ik heb ook wel eens de gewone griepprik gehad en die voelde ik helemaal niet. 't Is gelukkig maar eventjes.

Even wat leuke uitspraken van die meiden:

• M. zei met een gróte glimlach toen ik net uit het zh was: “Mama! Thuis!..Lieieieieief…” :inlove:
  • Wachten noemt ze ‘waften’
  • Warm is ‘wammer’
  • Elke avond rennen de meiden lekker effe heen en weer van de kamer naar de keuken. Als je dan zegt “Ready?”, zegt zij: "Teddie…kooo!
  • I. zei gisteren toen ik nieste: “Hè, meid toch.”

Je snapt, we hebben hier regelmatig de grootste lol.

beeb heeft de hik :slight_smile:

Mamalena, wat schattig!!! Wat bedoeld ze met teddie kooo?

Hier ook leuke uitspraak:

Mama: één twee??? Dana: “hoppatee”

Verder reageert ze al zo goed op wat je zegt en vraagt, ze begrijpt al zoveel!

Ik ben nog niet uit de prik hoor, vriend zei uiteindelijk doe maar, maar heeft ook wel zo zijn twijfels, dana heeft nml een goede afweer en heeft misschien de griep al gehad, dus moeten we dan echt wel die troep erin laten spuiten? Net hoor ik ook weer dat het ziekteverzuim meevalt afgelopen week, is weer minder geworden (zou het weer aan het afnemen zijn dan? en gaan we dan niet als spuit 11 enten?) maar natuurlijk is het logisch, want er zijn nu inmiddels veel risicogroepen geent dus minder mensen ziek…

Nja vele afwegingen dus nog, maar vriend zei dat in zweden het allemaal goed verlopen was en ik las net in het grieptopic een stelling “we eten dagelijks zoveel dingen waar ook wellicht kankerverwekkende stoffen in zitten, dus ik vertrouw op de adviesen van de medici” Tja, daar is ook wel wat voor te zeggen, al voedt ik dana zo voedzaam en gezond mogelijk, ik roep ook altijd, als er een onderzoek gedaan is naar iets wat kanker zou verwekken “tja overal zit wel iéts in wat niét goed is”.

Maar goed, dan heb ik ook nog als twijfel de ontwikkeling van de hersenen, hoorde net een reclame over jongeren en alcohol gebruik en toen dacht ik weer, jaha en die enting dan, heeft dat geen invloed op de ontwikkeling van de hersenen???

Misschien toch maar weer eens vragen opschrijven en postbus 51 bellen…

Maar ondertussen is de vloer schoon! :dance:

En de box staat er klaar voor en de kleertjes hangen schoon aan de lijn en een deel alweer gestreken in de kast (en een deel moet nog :slight_smile: )

En ik kreeg mail dat het proefdruk geboortekaartje onderweg is, hoop hem morgen te hebben :mrgreen:

Oja, nog meer :smiley: :

• M. deed laatst een rare bril op. Zegt I. met een soort verveelde blik: “Ja, eh, het moet niet gekker worden!”
  • Als M. niet komt om haar jas aan te doen, gooi ik vaak de jas aan de kant omdat ik geen zin heb om te wachten en ga iets anders doen. Hoor ik afgelopen week ineens een heel klein stemmetje zeggen: “Danniet”

:lol: :lol: :lol:

Ze vult het zinnetje aan: Ready? Steady…Go! Heeft R haar 1 x verteld en nu blijft ze het zeggen.

Zoooooooooooo, jullie gaan opeens snel.

Femmie, wat betreft mee laten gaan met grotere kinderen. Tot nu toe niet gedaan. Ik ken wel twee kids waaraan ik het zou toe vertrouwen, maar onbekende kids sowieso NEEEE!

Hé, Wawa! Hoe ist meid? Lukt het allemaal een beetje? Trouwens wel heel fijn dat je er zonder kleerscheuren vanaf bent gekomen zeg! Dat scheelt zoveel in het herstel. Kun je tenminste gewoon rondhobbelen enzo. Knapt manlief ook al een beetje op? Voordeel voor hem is weer dat hij de kleine meid nu ook veel ziet doordat hij in de zw zit. Dat is dan ook het enige voordeel… Ik ben een ster geworden in het zien van lichtpuntjes hoor.

mamalena :hug:

En wat is het lichtpuntje in het weer op dit moment? :wink: :lol:

Ff iets met jullie delen ook, ik zit net met dana in bad. Zeg tegen haar, “baby kusje?” en ze geeft mijn buik een kusje!!! :inlove: :inlove: :inlove: is dat niet schattig???

Ze roept de hele dag door baby en “baby aai” (en dan trekt ze mijn kleren omhoog en gaat mijn buik aaien) en gister op kraamvisite lag de baby in de box en was ze zo lief voor en dan keek ze daarna en draaide zich om en kwam naar mij en zei weer “baby aai?”

Heel snel, want ik heb de mailbox vol.

mamalena, volgende week moet manlief naar ziekenhuis en dan hopen we dat hij iets mag gaan belasten. We hebben twee dagen van 4 uur extra kraamzorg, dus dat is lekker. Haalt en brengt kleuter van school. Ik geniet, maar ben vandaag ook emo. Alles voor de laatste keer, zo’n gek idee :cry:

Meiden, ben er even kort…

Wawa, bedankt voor je mooie kaartje!! :inlove: Je gaat helemaal los met roze dit keer zeker?? :mrgreen: Fijn om te lezen dat het allemaal zo goed gaat.

Femmie, ik had Dana ook niet mee laten gaan hoor!!

Hier geen mex griepprik gehaald, niet voor mezelf en niet voor Nesrin. Ik weet niet, heb er gewoon niet zo’n goed gevoel bij. En daarbij denk ik, mocht N het wel krijgen, ze is gezond dus overleefd ze het wel!

Ik ga weer ff veder in huis, tot later!

:-*

Wawa, kan me heel goed voorstellen dat de traantjes nu af en toe komen. Laat het lekker over je heen komen he. Ben erg m’n best aan het doen om te regelen dat ik op bezoek kan komen hoor!

M-lena, wat heerlijk die meiden van jou! Heerlijk die plotselinge opmerkingen. Hier kunnen ze er soms ook wat van. :mrgreen:

Ik vind je zo krachtig praten over heel dat gedoe met je buik. Als ik je dan zo hoor praten en verteld dat je voor de zoveelste keer weer zo veel pijn hebt gehad en dan toch nog positief blijven. Echt, heb erg veel bewondering voor je!

Vandaag weer iets positiefs, de laatste slang gaat eruit! Heel veel succes!!

Ik laat tyme denk ik ook niet enten als er uit komt dat hij de mex. Griep niet gehad heeft. Mijn twijfel plaat toch meer naar de nee kant door…

Fem, wat leuk dat dana al zo met de buik bezig is! Is zoveel waard dan he zo’n kusje!

Ben benieuwd naar de foto’s van het kamertje.

Goed, ga weer even bezig. Tyme ligt nu even te slapen, dus dan kan ik even wat werk verzetten in huis.

Later…

Hier besloten om ons allemaal in te laten enten vanwege de kleine meid. HA gaf het dringende advies :wink:

Hihi wawa, nu toch wel :wink:

Tja ik vind het ook heel anders hoor, of beeb in of uit de buik is als je laat enten.

Waarom laten jullie NIET enten meiden???

Poeh hier rustigaan dagje, dana was om half 6 wakker, ben er om 10 uur weer teruggedoken en net wakker :zzz:

Vanmorgen wel ff wat inkopen gedaan voor beeb voor in badje enzo en sint cd voor dana :smiley:

Ow en arme dana die billen zijn zoooooooooooooo rood, ik smeer me een ongeluk met bepanthen, ik schrok er gister van in bad. Ze heeft er ook echt pijn aan, is ze gister mee thuisgekomen van het dagverblijf, baal ervan, hoop maar dat het snel over is weer :pray:

Fem, kan je dana thuis niet af en toe even met blote billen laten lopen zodat het wat kan in drogen? Het ziet er altijd zo naar uit he:-(

Ik laat tyme waarschijnlijk niet in enten omdat ik eigenlijk dezelfde mening als patries heb. Als hij het krijgt is hij denk ik sterk genoeg om zich erdoor heen te slaan.

Gaat iemand hier nog sinterklaas vieren trouwens? Hoeveel geven jullie daar nou gemiddeld per jaar aan uit? Ik hoor soms zulke bizar hoge bedragen van mensen.

Wawa, ben benieuwd naar het kaartje. Heb hem nog niet binnen helaas… Hoe gaat het daar verder?

M-lena, hoe is het gegaan vandaag?

@Marije wrote:

Wawa, ben benieuwd naar het kaartje. Heb hem nog niet binnen helaas… Hoe gaat het daar verder?

Nog niet? :cry: Wat jammer. Ik hoop, dat hij morgen wel binnen komt, anders baal ik heel erg. Heb je nog gekeken of je donderdag- of vrijdagochtend kunt? Daarna hebben we geen kraamhulp meer namelijk en wordt het allemaal wat lastiger :wink:

Jammer Marije, dat je het kaartje nog niet hebt. Mooooooi…

Leuk gedaan Wawa. Echt een lief meisjeskaartje. Hoe ist vandaag? Zijn de nachten een beetje te doen? Oh, ik vond het toch zó zwaar. Maar ook zo dubbel omdat ik wel enorm genoot van m’n kindjes en ze het liefst de hele dag wilde vasthouden.

Daar worden ze nu nòg wel eens een beetje kriebelig van. Dan heb ik een knuffelbui en blijf ik maar plukken, knuffelen, kusjes geven… Haha, na een tijdje reageren ze dan echt een beetje geïrriteerd, maar ik moet dat dan gewoon doen hè… :roll:

Ik ben eindelijk slangeloos!! De laatste is er gisteren uit gegaan. Viel gelukkig mee. Wond ziet er nog niet heel veel beter uit maar verslechterd ook niet dus dat is in elk geval een pluspunt.

Bedankt Marije, ik vind het niet altijd makkelijk om postief te blijven hoor. Gisteren waren R en ik dus aanwezig bij een college bij de chirurg die me geopereerd heeft. Daar had hij het ook over de effecten op de patient na de ziekenhuisperiode en hersteloperatie. Veel patiënten waardeerden hun kwaliteit van leven een stuk lager dan gezonde mensen of mensen die een geslaagde galblaasoperatie hadden gehad. Kan ik me dus vast op voorbereiden dat dat ook nog kan. Al heb ik het idee dat ik juist alles méér waardeer. Ik heb de afgelopen maanden meer gejankt en meer pijn gehad dan ooit tevoren en m’n gezondheid is me erg veel waard geworden. Ik vind het heerlijk om weer bij m’n kindjes te zijn. Daar blijf ik heel positief door denk ik.

Vanmiddag met I. nieuwe schoenen kopen. Ze is nu op het KDV. Halen we haar lekker wat vroeger op en dan de stad in. Gezellig!

Gisterenavond had ze dik verdriet. Toen ik vroeg wat er was wist ze het niet. Toen zei ik dat ze lekker kon gaan slapen en dat ik dichtbij haar was. Zegt ze:" Maar even geleden was jij hier niet. Toen was je naar Amsterdam en kwam je niet thuis en toen heb ik jou heel erg gemist… :cry: " Oww…zieltje… Volgens mij dacht ze gisteren dat ik weer daar zou blijven ofzo. En dat was dus het verdriet. Zo sneu.

Femmie, bedenk me nu ineens dat als het echt bijna tot bloedens toe rood is , je heel goed maizena kunt gebruiken. Maar als het rode randen zijn is het waarschijnlijk een schimmeltje. Effe miconazolnitraat halen. M. heeft er vaak last van.

Mamalena, fijn dat de laatste slang eruit is :hug: :hug:

Hier gaat het goed. Nachten zijn niet optimaal, maar als je nergens op rekent, dan is elk uurtje slaap lekker en zo stappen we de nachten in. Dan kan het ook niet tegenvallen :wink: