Wawa, mijn tip wordt dus niks :x Balen hoor!!
Ik durf bij een vrouwelijke huisarts ook wel te gaan als ik echt ergens last van heb. Dan moet ik wel ECHT ergens last van hebben hoor!!
Maar, dat heb jij nu toch ook!! Ik zou gewoon gaan.
:-*
Ik wilde wat schrijven en nu weet ik het niet meer… :wall: Dat is stom! :wall: :mrgreen:
Oh ja :mrgreen: Ik wilde vragen…wat is diksap?? :eh:
Patricia,
Diksap is een soort Rosevice (hoe schrijft je dat???) maar dan zonder suiker. Er zitten alleen natuurlijke suiker in en daar wordt je kind minder snel dik van. Veel moeders gebruiken dit, vooral in het eerste jaar wanneer ze net beginnen met sapjes te drinken. Ik houd het maar gewoon vol omdat het beter is dan limonade etc.
Weer wat geleerd hè!! Komt straks allemaal goed van pas meid!!
Inderdaad, ik kan nu alvast heel veel van jullie leren!! :-*
Ben toch al wel heel erg benieuwd hoe het straks allemaal zal zijn hoor… Hoeveel uur zal ik gaan werken? Kdv of niet? Redden we het financieel wel? We willen ons kindje 2talig opvoeden, is dat wel zo’n goed plan?
Er zijn zoveel vragen!
Meid, ik ken dat precies. Wij hadden dat net zo.
Het eerste jaar heeft mijn man ouderschapsverlof genomen en kon dus 1 dag in de week oppassen (wel onbetaald maar geconpeseerd met atv dagen). De andere dag ging dreumes naar mijn schoonouders. Na de zomer van dit jaar kon mijn man geen ouderschapsverlof meer opnemen en zaten we dus verlegen om oppas. Uiteindelijk hebben we toch gekozen voor het kdv omdat we niemand wisten om een dag op te passen. Voor onze dreumes heeft dat heel goed uitgepakt. Hij heeft het er erg naar z’n zin en leert om te gaan met andere kinderen. Eerst schrok hij nog wel eens van geluiden van andere kinderen en begon dan te huilen. Nu is hij het helemaal gewend en geniet hij van andere kinderen om zich heen :inlove: De andere dag is hij nog steeds bij mijn schoonouders en dat gaat ook super!!
Verder ben ik de helft minder gaan werken. De kleuters gaan 4 dagen naar school en 2 daarvan doe ik nog. Erg leuk!! Ik zou zelf niet meer willen werken maar ook niet minder. Dit omdat ik dan de klas wel heel weinig voor mezelf heb en je dan ook minder betrokken en verantwoordelijk bent. Vandaar.
Meid, je komt er echt wel uit hoor. Reken daar maar op. Het lijkt allemaal heel onzeker, maar je moet er gewoon eens rustig me je aanstaande over praten en dan komen jullie vast met een goed plan.
@Tilly wrote:
Wawa, dank je wel voor de tips!!
Bij ons is het dus niet eens zo dat hij altijd maar zin heeft in eten. Hij eet wel graag hoor, maar zeurt er niet heel erg vaak om.
Ik geef hem inderdaad ook diksap en hij gaat misschien net iets over de 300cc melk heen incl de yoghurt. Daar zou ik dus nog op kunnen letten. Verder krijgt hij hier ook geen nijntjes koekjes. Heel af en toe als verwennerij, maar meestal is het ontbijtkoek en soms een lange vinger. Fruit geef ik hem ook voldoende, hij vindt dit dan ook erg lekker gelukkig.
's Morgens geven wij uit gemak nog steeds een fles pap. Daar gaat dan al 200 cc melk in vandaar dat ik al snel op de 300cc melk zit als hij dan ook bij het middageten nog ongeveer 100cckrijgt. Naar mijn weten maakt de pap verder niet uit. Daar zit niks extra’s in wat ook niet gewoon in brood zit dus dat is geen dikmaker.
Als hij eens een snoepje tussendoor krijgt zijn het vaak een paar rozijntjes of zo’n 10 manakorreltjes in een bakje. Dat zal het hem ook wel niet doen denk ik.
Kortom, ik ga er op letten maar denk dat ik niet heel erg veel verkeerd doe. Toch?!!
Dreumes is altijd al groot geweest en was nooit te dik. Nu z’n lengte minder is gestegen beginnen ze natuurlijk over z’n gewicht. Logisch natuurlijk. Ga m’n best voor hem doen!
Geef je halfvolle of volle melk? Volgens ons CB zijn kinderen zich meer bewust van eten als ze 's morgens een boterham en melk krijgen of pap uit een bord dan dat ze een papfles krijgen. Misschien op je vrije dagen voor een papbord gaan?
Je zou van de 200cc melk uit de papfles over kunnen gaan op 100cc melk en 100cc thee. Dan blijf je incl yoghurt misschien wel op 300cc melkproducten op een dag.
Lange vinger heeft op zich meer suiker dan een biskwietje.
Volgens mij doe je het prima hoor. Tja, niet alle kindjes passen in het schema van CB :mrgreen:
Wawa: even voor jou… weet je zeker dat de pijn van je knip is… of ist meer je schaamlip omdat je zei dat die dikker aan begon te voelen??
Waarom ik het vraag… heb daar zelf een probleempje gehad. En wat jij omschrijft lijkt daar een beetje op…
liefs Marije.
@patricia26 wrote:
Oh ja :mrgreen: Ik wilde vragen…wat is diksap?? :eh:
soort aanmaaklimonade, maar dan van natuurlijke ingrediënten zonder toegevoegde suikers. (smaak vaak appel)
@Marije wrote:
Wawa: even voor jou… weet je zeker dat de pijn van je knip is… of ist meer je schaamlip omdat je zei dat die dikker aan begon te voelen??
Waarom ik het vraag… heb daar zelf een probleempje gehad. En wat jij omschrijft lijkt daar een beetje op…
liefs Marije.
Nee, ik weet dat eigenlijk niet zeker. Wat had jij? Msschien heb ik dat ook wel.
Marije, ik geef gewoon halfvolle melk. De yoghurt die hij krijgt is mager. Verder krijgt hij gemiddeld denk ik zo’n 1 tot 2 lange vingers in de week, dat moet toch ook te doen zijn?
Verder denk ik er al een tijdje over om gewoon een broodje te geven 's morgens. Manlief vond dit nog wel lekker en gezellig op z’n vrije dagen met z’n allen op bed. Misschien kunnen we dat dan gewoon volhouden en geef ik hem voor de rest gewoon een boterhammetje 's morgens. Wie weet helpt het wel.
Bedankt voor het meedenken!!! :-*
@Tilly wrote:
Marije, ik geef gewoon halfvolle melk. De yoghurt die hij krijgt is mager. Verder krijgt hij gemiddeld denk ik zo’n 1 tot 2 lange vingers in de week, dat moet toch ook te doen zijn?
Verder denk ik er al een tijdje over om gewoon een broodje te geven 's morgens. Manlief vond dit nog wel lekker en gezellig op z’n vrije dagen met z’n allen op bed. Misschien kunnen we dat dan gewoon volhouden en geef ik hem voor de rest gewoon een boterhammetje 's morgens. Wie weet helpt het wel.
Bedankt voor het meedenken!!! :-*
Ach joh, je doet het prima. Ik dacht dat je elke dag lange vingers gaf :mrgreen: .
Mijn peuter eet echt veel hoor. Wij moeten echt uitkijken
Wawa: je hebt Pb
@Marije wrote:
Wawa: je hebt Pb
:mrgreen: Die lekkere schaamlip en vagina praatjes doe ik even via PB meiden. Snappen jullie wel he?
Ja hoor :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ook namens mij DANK U! :mrgreen:
@Marije wrote:
Ook namens mij DANK U!:mrgreen:
Hi hi hi, het is en blijft toch een openbaar forum. Straks leest de buurvrouw mee :oops: :roll:
@Wawa wrote:
@Marije wrote:Ook namens mij DANK U!:mrgreen:
Hi hi hi, het is en blijft toch een openbaar forum. Straks leest de buurvrouw mee :oops: :roll:
Hahaha, zegt ze morgen: ‘hey buuf, hoe is het met je lip?’ :mrgreen: :mrgreen:
@patricia26 wrote:
@Wawa wrote:@Marije wrote:Ook namens mij DANK U!:mrgreen:
Hahaha, zegt ze morgen: ‘hey buuf, hoe is het met je lip?’ :mrgreen: :mrgreen:
Whaaaaaaaaaaaaahahahahaha
Ik duik mijn bed trouwens in :mrgreen:
Meiden, de pb is prima hoor. Kan het met helemaal indenken :mrgreen: :mrgreen:
Duik ook m’n bed in.
Wawa, welterusten.
De rest ook als jullie er aan toe zijn