Gefeliciteerd Lala :dance:
@Jennifer, veel plezier met het niets doen :lol: Het is lang geleden dat ik een niets doen dag heb gehad
Ik ben net terug van werk, ff een hapje doen en dan weer door naar de gyn. En daarna maar beginnen aan die berg wasgoed ppppffffff
Nou uhhh … Ben weer bezig … Haha! Met het kozijn, dus helaas, dat niets doen vandaag zit er niet in! Hoe voel je je Sim ? Beetje aan het idee gewend ?
Lala, gefeliciteerd. Wat ontzettend leuk.
Als het zo door gaat zijn we allemaal in no time zwanger :mrgreen:
Zo, ben weer bijgelezen… Ben gisteren teruggekomen van een heerlijk weekendje bij Engelse vrienden. Het was prachtig weer dus veel op pad geweest, weer wat nieuwe dingen gezien en gedaan en veel bijgekletst. Natuurlijk ook lekker gegeten (nu moeten we het weer een poosje stellen zonder engels ontbijt, fish&chips en die overheerlijke cakes, muffins, taarten, brownies :roll: ). Vanwege het drukke weekend en het logeren hebben we mijn vruchtbare periode helaas niet goed benut, dus moeten we komende dagen maar een kansje wagen en hopen dat we er nog op tijd bij zijn .
@ Bente en Bloem: welkom! Leuk dat jullie mee komen kletsen.
@ Lala: Super!
@ Jennifer: hopelijk kun je andere medicijnen krijgen die wel samengaan met zwanger worden.
@ alle verkouden / zieke dames: beterschap!
Ga nu maar weer even op zoek naar geschikte vacatures. Ben helaas op het moment werkloos en eind van het 't jaar stopt mijn WW. Hopelijk kan ik snel weer aan de slag. Want in combinatie met zwanger worden zorgt dit toch wel voor veel gepieker. Stel dat ik zwanger wordt en nog geen baan en ook geen uitkering meer heb, of stel dat je een baan krijgt terwijl je net weet dat je zwanger bent, wat doe je dan. Nou ja, misschien moet ik me daar pas zorgen over gaan maken als het echt aan de orde zou zijn. Kan nu niet meer dan mijn best doen om beide wensen te realiseren… Maar misschien heeft iemand van jullie ook ervaring met zo’n situatie? Tips zijn welkom ; ).
Leuk dat iedereen zo actief schrijft. Zal proberen steeds zsm alles te lezen, maar dat lukt helaas niet altijd.
Allemaal alvast een fijne avond!
@Anne! Fijn dat je het naar je zin hebt gehad … Nog ff gauw klussen, en hopelijk zijn jullie op tijd! Ik zit nu al ruim een jaar in de ziektewet, kan nog wel daarin blijven, ivm mijn situatie, maar het liefste zou ik ook wel weer aan het werk gaan, dus ben ook rond aan het kijken! Dus misschien kunnen we elkaar up to date houden, wat betreft werk … Misschien dat ik een opleiding ga volgen via het UWV! We zien wel!
:-*
@Ann welkom terug! Hopelijk zit je nog net in je vruchtbare dagen.
@Jennifer, jammer dat je toch nog “iets” moest gaan doen :lol: Maar zo gaat dat altijd in huis he, er is altijd wel werk.
Ik voel me nog vrij goed, heb alleen een beetje buikpijn en ben moe.
Heb vandaag wel de eerste echo gehad en we hebben een zwart vlekje kunnen zien, dus er zit tenminste iets in :lol:
Ik mag 8 november terug komen en hopelijk kunnen we dan al wat meer zien.
Lala gefeliciteerd!
Sim, er zit wat, dat is mooi. Ik heb bij mijn vorige zwangerschap vanaf
4+3 weken elke week een echo gehad ivm bloedverlies, het was echt gaaf om het zo helemaal te zien elke week. Volgende echo een kloppend hartje!
Jullie hebben allemaal nu al je nod… ik moet nog beginnen!
Sim, leuk dat er op de echo al wat te zien was
Anne, veel succes met klussen en werk zoeken. Een zwangerschap hoef je niet bij je baas te melden voor je drie maanden bent heb ik wel eens begrepen. Dat geld dan ook tijdens de sollicitatieperiode.
Bente, bij mijn NOD heb ik gewoon 28 dagen na mijn ontrekkingsbloeding opgegeven, niemand die mij garandeert dat dat ook werkelijk zo is, kan best veel later zijn
Tijger wanneer ben je gestopt met de pil dan? Nog maar pas geleden en nog niet ongesteld geweest sindsdien?
Mijn menstruatie loopt nu op het end, volgende week klusweek. Mijn man moet alleen veel werken, ook in de avonden is hij niet thuis, dus hopelijk kunnen we wel mijn ei gaan benutten. Weet ook niet precies wanneer mijn eisprong is, omdat mijn cyclus nogal eens verschilt.
Vanochtend bij de Gyn geweest … Helaas kon hij mijn medicijnen niet verwisselen, dat moet een Cardioloog doen, dus ben weer doorgestuurd naar een Carioloog in hetzelfde ziekenhuis … Waar ik trouwens niet onder controle ben … Ik kan daar ev wel bevallen, maar ze hebben het liever niet Het wordt zowiezo een ziekenhuis bevalling, en moet onder controle blijven van zowel een Gyn als een Cardioloog … We lopen op de zaken voor uit, maar het is niet anders, helaas wordt er meer in gang gezet dan dat ik dacht … Hij vroeg zelfs nog of ik zeker wist, of ik nog een kindje wilde hebben, ivm mijn gezondheid! Pfff, ja natuurlijk wil ik dat, die wens is er gewoon, al 2 jaar! De 31ste Oktober (gelijk ook de datum dat ik weet of ik zwanger ben) naar de Cardioloog, en daar gaan we verder kijken wat betreft de medicijnen, en het ev bevallen, in welk ziekenhuis … En of ze het daar wel aandurven! Een hoop om over na te denken, tis best een ingewikkeld verhaal, maar goed, ben ik het ff kwijt!
Hoe is het met de rest ??
Jennifer, hebben die medicijnen geen invloed op de gezondheid van het kindje? Aangezien je nu al probeert zwanger te raken. Alleen bij de bevalling? Nee daar word je niet blij van, van zulke opmerkingen van de arts.
Bente, ik ben idd nog maar net met de pil gestopt en na de ontrekkingsbloeding heb ik geen menstruatie meer gehad. Ik heb gewoon een cyclus 28 gerekend, maar daar is natuurlijk totaal geen garantie op.
Jennifer, dat lijkt me best heftig allemaal.
Hier zijn mijn grootouders net langsgeweest. Wij krijgen een tv meubel kado van ze :mrgreen:
Mijn opa en oma zijn geweldig :dance:
De medicijnen die ik nu slik hebben wel invloed op de gezondheid van een ongeboren kindje … Ze geven niet genoeg zuurstof door, waardoor een miskraam veel groter is, en natuurlijk het zuurstofgebrek … Niet echt verstandig om ze door te slikken, maar zonder medicijnen kan ook niet, want dan gaat het niet goed met mij … Durf ze nu niet eens meer te slikken, omdat we net vruchtbaar zijn geweest! Niet echt slim van mij, maar goed, daar kan ik nu even niets aan veranderen … De Cardioloog (mijn eigen) had al véél eerder antwoord moeten geven, vind ik, maar die stuurde me door naar een Gyn, beetje afschuiven dus, beetje jammer!
Jennifer, die cardioloog wist toch niet dat je probeert zwanger te raken?Moeilijk he. Je hebt gewoon die kriebels om zwanger te willen worden en dan lijkt elke maand ook te lang en denk je er misschien ook niet op tijd aan om te informeren. Maar dat is allemaal achteraf gepraat, daar heb je nu niks aan.
Maar niet zelf het loodje leggen he! Weet niet hoe erg het is als je nu de medicijnen niet inneemt?
Ik heb ook medicijnen die niet goed zijn in combinatie met een zwangerschap. Slik nu een dosering die toelaatbaar is. Wel een klein extra risico op een aangeboren hartafwijking, dat wel. Maar het gaat niet anders.
Tijger, hoop voor je dat je cyclus meteen in orde is. Ik had 10 jaar de pil geslikt toen ik stopte, had gelukkig meteen een heel regelmatige cyclus (werd precies 28 dagen later weer ongesteld). Dus het kan heel goed dat je lichaam het zelf meteen weer oppakt. Maar heb ook vrouwen gehoord waarbij het een half jaar duurt voordat ze weer ongesteld worden. Nou ja, hoop voor je dat je gewoon niet ongesteld wordt omdat je meteen zwanger bent!
@jennifer, hopelijk komt het goed en heb je binnenkort andere medicijnen, dan heb al wat minder zorgen :hug:
Bente, ik heb een paar weken geleden mijn eigen Cardioloog op de hoogte gebracht van onze kinderwens, hij was te druk (denk ik) om mij even terug te mailen! Dus ik was netjes op tijd, hij heeft me toen door gestuurd naar een Gyn! Ik was op tijd, alleen hij niet Natuurlijk dacht ik daar als 1ste aan toen we met de pil stopte …
En ik kan ècht niet stoppen met die medicijnen, dan ga ik flauw vallen en dat soort dingen, en gaat het gewoon niet goed, dus dat doen we maar niet haha!
Jennifer, wat moeten we nu voor je hopen? Dat je wel of niet zwanger bent? Dat is een lastige!
Hier is mijn ongi weg, dus de klusweek zit eraan te komen. Weet alleen helemaal niet wanneer mij eisprong is, zit een dikke week speling in. En wij zijn niet van die konijnen die elke dag feest in bed hebben.
Natuurlijk hopen op dat ik zwanger ben … :inlove: Als het goed is wordt ik net op tijd overgezet op andere medicijnen, tot die tijd slik ik wat minder, en is het even afwachten wat het met mij doet, rustig aan doen, niet teveel hooi op mijn vork nemen, en afwachten! Veel plezier met klussen :lol:
Dan gaan we heel hard duimen voor je dat je zwanger bent!!!
Jennifer, heftig voor je dat er nu toch ineens veel meer bij komt kijken. Hopelijk krijg je van je cardioloog snel duidelijkheid mbt de medicijnen en pakt het allemaal positief uit!