Oktober Stoppers 2011 .... Deel 1 ....

Tja tijger toch nog een weekje afwachten?

Hier dag 34 aangebroken en nog nog niet niet ongesteld, misselijkheid is wat minder, we wachten nog een paar dagen af, langste cyclus die ik ooit heb gehad was 41 dagen, vorige maand cyclus van 37 dagen.

Vandaag rustig aan morgen een dagje sauna :dance:

Groetjes Moon.

Ik ben gewoon een beetje ongeduldig

Snap het, tijgertje.

Hier “durf” ik geen test te doen, ben bang voor een teleurstelling, dus we houden het nog even in het midden, al denk ik dat ik gewoon ongesteld ga worden.

Heb je ook het gevoel dat je ongesteld gaat worden? dat heb ik nl niet :roll:

Wat spannend Tijger! Kan me voorstellen dat je ongeduldig bent. Begrijp ik goed dat je NOD over 8 dagen is? Kan het zijn dat je nu al een positieve test hebt dan? (geen idee eigenlijk).

Voor jou is het ook spannend Moon. Ik snap dat je geen test durft te doen omdat je misschien teleurgesteld bent. Heb je het gevoel dat je ongesteld gaat worden, lichamelijk zeg maar?

Tja, als ik ongesteld moet worden heb ik ook altijd gevoelige, pijnlijke borsten, raar gevoel in mijn buik.

Bij mijn vorige zwangerschap dacht ik ruim een week dat ik ongesteld moest worden, ben pas gaan testen toen ik na 1,5 week nog niet ongesteld was en dus zwanger.

Dus we wachten nog even geduldig af :liar: :liar: :liar:

Goedemorgen dames!

Spannend hoor, moon en tijger!

Hopelijk hebben jullie binnen kort een posi test vast :pray:

Ik lees nog wel met jullie mee hoor dames maar reageer niet veel, voel me al een paar dagen super moe en :sick:

Goedemorgen! Erg druk gehad het weekend … Vrijdag wezen stappen, en s’avonds met vriendin wezen lachen! Zaterdag van 11:00 tot 21:00 achter de bar gestaan van de voetbal, gisteren lekker wezen wandelen in het bos en op het strand, s’middags wezen verbouwen hier in huis, en huiswerk gemaakt voor Italiaans as Woensdag … En vandaag begint ‘het leven’ weer, kids naar school en dat soort dingen!

Kga strakkies als de kids op school zijn lekker bijlezen, heb een hoop gemist :wink:

@Vlinder75 wrote:

Wat spannend Tijger! Kan me voorstellen dat je ongeduldig bent. Begrijp ik goed dat je NOD over 8 dagen is? Kan het zijn dat je nu al een positieve test hebt dan? (geen idee eigenlijk).

Ik heb daar gewoon 4 weken na het begin van de laatste ontrekkingbloeding ingevuld omdat ik na 11 jaar pilgebruik geen idee heb wat mijn cyclus is. Die begon op 3 oktober dus heb ik de 31e ingevuld. Echter heb ik op 11 oktober wat bruin bloedverlies gehad en ik vermoede dat dat met een eisprong te maken had (gewoon gevoel). Als dat zo is zou ik morgen dus 4 weken zwanger moeten zijn. Morgen doe ik opnieuw een test en dan zien we wel.

Jeetje Moon, dat jij dat kunt zolang wachten met testen! Knap hoor. Ik heb bij alle zwangerschappen eigenlijk lichamelijk het gevoel gehad alsof ik ongesteld zou worden. Bij de eerste was dat zelfs nog 2 maanden nadat ik zwanger raakte, alsof dat gevoel gewoon doorging. Heel raar.

Tijger, heb je beide keren met ochtendurine getest en met dezelfde test? Wat raar dan. Maar het geeft wel hoop! Inderdaad als je 11e eisprong zou hebben gehad (je hoort wel vaker van licht bloedverlies bij eisprong) dan zou je nu toch echt positief kunnen testen. Maar ja na stoppen met pil weet je het niet zeker. Oooh hoop voor je dat je morgen positief test!

Hier negatieve ovulatietesten maar wel de bekende eisprong-buikpijn. Snap dat niet helemaal, of zou ik gewoon erg lang van tevoren al buikpijn krijgen?

De licht positieve test was juist met middag urine (al had ik wel veel te weinig gedronken die dag). Het waren beide kruidvattesten. Als ik uit mijn werk kom haal ik weer een nieuwe verpakking

@ Moon en Tijger: spannend hoor! Succes met wachten en testen!

@ Bente: je verhaal over buikpijn icm negatieve ovulatietesten komt me bekend voor. Bij mij hetzelfde. Pas positief toen de buikpijn en steken in mijn borsten weer verdwenen waren. Wie weet is mijn eisprong dus altijd pas een paar dagen later dan ik dacht. Ik ga het in ieder geval de komende tijd goed bijhouden om daar achter te komen. Tenzij het deze cyclus al gelukt is natuurlijk. Daar kom ik volgende week pas achter…

@ Sim: balen dat je je niet zo lekker voelt. Hopelijk gaat het snel wat beter.

Verder allemaal een leuk weekend gehad? Ik wel. Vrijdag TVOH gekeken, was niet van plan het te gaan volgen maar zit er alweer helemaal in :lol:. Zaterdag naar een verjaardag en op kraamvisite geweest, zondag weer een verjaardag gehad. Dus lekker druk maar wel gezellig.

voor mij duurt het nu ook niet lang meer, ik verwacht mijn nod komend weekend. Aan testen denk ik deze week nog niet. Na het weekend, als ik dan nog niet ongesteld ben geweest…mijn man is al helemaal nerveus :lol:

gisteren vroeg hij nog:‘voelen vrouwen dat niet aan?’ nou, ik voel een heleboel aan, maar dit!!! Er zitten teveel ik-wil-het-zo-graag-gedachten in de weg om nog iets te kunnen aanvoelen :wink:

over vroeg testen: ik heb eens gelezen dat er tests zijn die heel ‘gevoelig’ zijn en dat je daarmee al vroeg kunt testen. Het probleem is echter dat in een vroeg stadium van een zwangerschap nog heel veel mis kan gaan en je bij later testen dan toch niet zwanger bent…het dus mis is gegaan in de tussentijd. Daarom werd er in dat artikel, om teleurstellingen te voorkomen, afgeraden van (te) vroeg testen. Sorry, ik wil hier niemand mee ontmoedigen :wink:

@ tijger, heel vreemd een keer positief, dan negatief testen :think: ik wens je veel succes en hoop met je mee :pray:

Wij vinden het ook vreemd al is mijn man er van overtuigd dat ik zwanger ben

We zullen het morgen zien

Anne, bij jou dus ook. Ik test nog gewoon een paar dagen door. Als mijn cyclus een beetje klopt zou ik komend weekend ongeveer mijn eisprong moeten hebben, maar dat zou betekenen dat ik een week lang van tevoren al buikpijn heb.

Jij zit in de wachtfase, spannend. Duurt lang dan he, dat wachten!

Tijger, ik denk het ook dat je zwanger bent. Anders kan je geen streepje krijgen, hoe licht ook. Het kan alleen meteen fout zijn gegaan, dus toch wel spannend morgen. We duimen!

Bloem, te vroeg testen is inderdaad risicovol, ik geloof dat de helft van de mogelijke zwangerschappen voor de nod fout gaan (en dus geen echte zwangerschappen worden). Vanaf 4 dagen voor nod neemt dit risico per dag heel sterk af.

Eigenlijk ben je, voor mijn gevoel dan, pas écht zwanger als het echt je nod is, dus als je echt ‘overtijd’ bent.

De eerste dagen blijven gewoon erg risicovol, in ieder geval totdat het hartje goed klopt. En zelfs dan heb je nog geen zekerheid… Maar dan is het grootste risico geweken.

He bah wat een negatieve praat. Wil gewoon van het positieve uit gaan, maar ook bij mijn zit de schrik erin.

@Tijger! Je hebt pas over 7 dagen je NOD? Ben je nu al aan het testen dan? Is dat niet een beetje vroeg? Of zijn er speciale testen daarvoor??

Hier erge buikpijn, alsof ik ongesteld moet worden … Maar nog niets kwa bloed ofzow! Dus ben erg benieuwd!

@tijger86 wrote:

@Vlinder75 wrote:

Ik heb daar gewoon 4 weken na het begin van de laatste ontrekkingbloeding ingevuld omdat ik na 11 jaar pilgebruik geen idee heb wat mijn cyclus is. Die begon op 3 oktober dus heb ik de 31e ingevuld. Echter heb ik op 11 oktober wat bruin bloedverlies gehad en ik vermoede dat dat met een eisprong te maken had (gewoon gevoel). Als dat zo is zou ik morgen dus 4 weken zwanger moeten zijn. Morgen doe ik opnieuw een test en dan zien we wel.

Vanwege bovenstaande dus nu al aan het testen (ook vanwege hoofdpijn en grotere gevoeligere borsten)

Dan zou je inderdaad echt wel zwanger kunnen zijn Tijger, spannend! Ik ben benieuwd morgen als je een testje doet, maar jijzelf vast nog weel meer hihi!

Welke ovulatietestjes hebben jullie Bente en Anne? Ik had ze laatst van het Kruitvat maar zit er over te denken om ze nu te bestellen bij sensitest. Heb al wat gelezen op die website en het lijkt me prima.

Ik vond TVOH vrijdag niet zo heel leuk. Op de een of andere manier kon het me dit keer niet zo boeien. Maar de afgelopen weken steeds gekeken en ik zit er ook helemaal in, terwijl ik ook niet van plan was om het te gaan volgen in eerste instantie.

Klinkt als een leuk en gezellig weekend Jennifer. Viel het niet tegen dat de kids weer naar school moesten, dan moet je gelijk ’s morgens weer zo in aktie komen…

Wij hebben een heel rustig weekend gehad. Zaterdagavond naar voetbal geweest en zondag helemaal niks gedaan. Ja een wasje en opgeruimd enzo maar verder niks bijzonders, was heerlijk hoor.

Verder heb ik het gevoel dat ik ongesteld ga worden. Had vanmorgen gekke buikpijn, moest gewoon even gaan zitten zo’n pijn had ik, dus vandaar dat ik denk dat het er aan zit te komen. Al moet ik zeggen dat ik die buikpijn die ik vanmorgen had niet herken als ik ongesteld moet worden. Maar wie weet valt alles nu zo op omdat ik er meer mee bezig ben. Ik hoop dat ik het een beetje los kan laten maar vrees dat dat lastig wordt met iets wat ik heel graag wil…

Moon en Tijger, succes met testen en afwachten, ik ga duimen dat jullie een positieve test hebben deze maand.

Negatief

Ik baal er best wel van