Allereerst gefeliciteerd aan de nieuwe zwangeren !
ik ben hier even niet geweest, en weet nu ook niet of ik de komende tijd veel aanwezig zal zijn (ook i.v.m. een nieuwe lijst maken). Ik heb het giga druk momenteel met van alles en heb de laatste tijd ook weinig geklust :oops: Sowieso ben ik op dit moment ook wat meer bezig met het normaliseren van mijn cyclus i.p.v. het daadwerkelijk zwanger worden, omdat ik met zulke cycli die ik nu heb, nooit ergens vanuit kan gaan enzo.
Ik zit nu sinds een aantal dagen aan de Efamol PMP (Ovulavit was op en nergens te verkrijgen) en zit nu op dag 14 zo uit mijn hoofd.
Ik weet niet of iemand anders graag een nieuwe lijst zou willen maken ? :oops:
Meid hele dikke :hug: hopelijk komt je cyclus beter op gang!!blijf voor je duimen meid!!
@ cn ook voor jou hopelijk kunnen jullie snel weer gaan klussen
Allereerst gefeliciteerd aan de nieuwe zwangeren !
ik ben hier even niet geweest, en weet nu ook niet of ik de komende tijd veel aanwezig zal zijn (ook i.v.m. een nieuwe lijst maken). Ik heb het giga druk momenteel met van alles en heb de laatste tijd ook weinig geklust :oops: Sowieso ben ik op dit moment ook wat meer bezig met het normaliseren van mijn cyclus i.p.v. het daadwerkelijk zwanger worden, omdat ik met zulke cycli die ik nu heb, nooit ergens vanuit kan gaan enzo.
Ik zit nu sinds een aantal dagen aan de Efamol PMP (Ovulavit was op en nergens te verkrijgen) en zit nu op dag 14 zo uit mijn hoofd.
Ik weet niet of iemand anders graag een nieuwe lijst zou willen maken ? :oops:
he meis heel veel sterkte , als het niet goed voelt gewoon weer belen met de ha hoor :hug: :hug:
Heb af en toe wel al meegelezen hier, maar wilde me (nog) niet aanmelden, omdat ik er eigenlijk nog niet zoveel mee bezig wilde zijn (zijn immers nog maar ‘net’ begonnen en voel me dan zo ‘stom’ tegenover een aantal vriendinnen die 1,5 jaar of zelfs langer nodig hebben gehad om zwanger te raken), maar met al 3 meiden uit mijn laatste maandmamatopic opnieuw zwanger, waaronder een inmiddels goede vriendin van me, is dat nu dus nagenoeg onmogelijk voor me geworden… IK WIL OOK ZOOOOOO GRAAG WEER :oops: :oops: :oops:
Dus vandaar dat ik net toch spontaan besloten heb me hier toch maar aan te melden… Ik MOET gewoon weer een banner hebben, die de dagen zichtbaar voor me wegtikt en mede-wachters die voor me duimen, met me mee bangen en me oppeppen…!!! (wellicht kennen jullie die behoefte )
Ik ben eind dec. 2008 bevallen van ons 2e zoontje en okt. 2009 voor het eerst weer ongesteld geworden. Aangezien wij het erg leuk zouden vinden als er tussen nr. 2 en 3 weer max. zo’n 2 jaar zou zitten en we 8 maanden nodig hebben gehad om zwanger te raken van nr. 2, zijn we er toen dus maar gelijk weer voor gegaan.
Is wel een erg hectische periode hier (allen al een paar maanden behoorlijk aan het snotteren en heb sinds kort een (thuis) part-time baan(tje), wat erg wennen is), dus weet niet hoe vaak ik hier komende tijd zal kunnen schrijven, maar ik zal mijn best doen (wil m’n nieuwe banner natuurlijk ook wel regematig zelf zien, haha)!
Zo, nu gelijk dan maar dit berichtje plaatsten en een banner aanmaken, voor ik er misschien toch weer vanaf zie.
En je bent misschien nog niet zo heel lang bezig, maar dat zijn de meesten hier niet en dat maakt niet uit… iedereen hier wil gewoon het liefste zo snel mogelijk zwanger worden en dat is logisch!
Waar in je cyclus zit je nu?
Ik ben echt giga ongi… en daarnaast ook snipverkouden, dus voel me best belabberd…
Ik probeer zwanger te raken van ons eerste kindje en had me ook voorgenomen er niet zo mee bezig te zijn en gewoon af te wachten.
Maar dat is lastiger dan gedacht! Dus ja, ben ook zo blij met dit forum!
Er zijn ondertussen al een heel aantal zwangeren onder ons! Super leuk!
Vind het ook erg gezellig om te zien dat er steeds meer stoppers bij komen!
Zelf had ik vorige week een paar dagen giga buikpijn. Volgens ‘schema’ te laat voor eisprong, maar te vroeg voor menstruatie. Nu week later nog geen menstruatie, dus dan misschien een lange cyclus? Of al een innesteling? Ik heb geen idee… Misschien wil ik wel te graag en voel ik dingen die er niet zijn, hihi… Afwachten maar weer!
En is het uiteindelijk nu echt zo ‘erg’ als er straks 3 jaar tussen nr 2 en 3 zal zitten, i.p.v. 2 jaar?
Vind mezelf daar (momenteel) echt onmogelijk in - en ben ontzettend blij dat ik het hier nu ‘eindelijk’ kwijt kan! Kan er verder nl niet echt bij iemand mee terecht - mijn zus vindt het raar om er zo mee bezig te zijn, want ‘het komt wanneer het komt’, maar dat kan zij wel heel makkelijk zeggen; haar man hoeft haar maar aan te kijken en ze is al zwanger… En mijn moeder gaat er vanuit dat er bij ons nu ook wel meer tijd tussen zal zitten - vindt zij nl wel zo verstandig :roll:.
Heb net een banner aangemaakt. Zit nu op dag 10 van m’n cyclus. Heb voor m’n vorige zwangerschap 2 cycli getempt en de laatste 2 ook ovu-tests gedaan, dus weet wel min of meer wanneer m’n ei zou moeten komen. Dit is nu de 2e ronde dat ik temp. (moet gewoon wat te doen hebben, haha!) en als het goed is komen de ovu-tests donderdag of vrijdag binnen (toch nog maar een paar keer doen voor de zekerheid ), dus mooi op tijd voor m’n ei (verwacht ik in principe volgende week maandag of dinsdag…)!
Ik vind inderdaad dat het nu ook wel eens raak mag zijn bij ons, maargoed, je hebt het in dit geval niet zelf in de hand he? Dat is ook hetgeen wat het zo lastig maakt, denk ik.
Ik ben bijvoorbeeld nog heel jong, 24 jaar, en wat dat betreft hoef ik dus ook helemaal geen haast te hebben. Maar mijn man en ik zijn al 10 jaar bij elkaar en hebben al heel lang een kinderwens die helaas uitgesteld moest worden ivm studie enzo… en nu het dan eindelijk kan, vind ik het ook erg moeilijk om te wachten…
Maargoed, ik denk maar zo: ik weet in ieder geval dat ik zwanger kan worden en dat ik een erg grote kans heb dat onze droom werkelijkheid wordt. Dat kan helaas niet iedereen zeggen…
Ik ben bijvoorbeeld nog heel jong, 24 jaar, en wat dat betreft hoef ik dus ook helemaal geen haast te hebben. Maar mijn man en ik zijn al 10 jaar bij elkaar en hebben al heel lang een kinderwens die helaas uitgesteld moest worden ivm studie enzo… en nu het dan eindelijk kan, vind ik het ook erg moeilijk om te wachten…
Leeftijd scheelt wellicht wat, maar wat je al zegt, als de wens er eenmaal is… (geweldig trouwens dat een ‘jeugdliefde’ zo serieus is geworden en gebleven!)
Ik ben weliswaar niet meer zo ‘piep’ als jij (heb mijn man leren kennen toen ik zo oud was als jij nu bent en 2 jaar later was ik (in ronde 5) zwanger van onze oudste - kun je uitrekenen hoe oud ik nu ben ;)), maar heb op zich nog wel een aantal jaren de tijd. Iig, voor 1 zwangerschap dan… probleem is alleen dat ik altijd al van een groot gezin (dus 4 of misschien zelfs meer kinderen :mrgreen: ) gedroomd heb, dus ja, dan voel ik mijn klokje toch al aardig tikken (of er moet straks een 2- of 3-ling komen, dan zijn we gelijk ‘klaar’ :lol: !)…
Volgens mij als je eenmaal de knoop hebt door gehakt is elke maand dat het langer duurt te veel!!
Vandaag ben ik op de 9 maanden beurs geweest mijn zus (zij is 15-5 uitgerekend) maar zo’n beurs is niks voor mij, het was druk!! Heb wel wat leuke ideetjes op gedaan maar we zijn na 2 uurtjes al weer weg gegaan.
Heb vooraf nog wel eerste hulp aan iemand moeten verlenen, er werd een vrouw onwel bij de bakker! Tjonge best heftig, ookal ben ik doktersassistente.
Verder heb ik geen nieuwtjes moet nog ander halve week wachten.
Tja, wachten is niet makkelijk… :wall: Het stomme is dat ik me vooraf had voorgenomen dat het helemaal niet erg zou als het een tijdje zou duren en ik ook vast een paar maanden nodig zou hebben om te ont-spiralen, maar oh… wat is het ondertussen al gewenst!
Maargoed, ik denk maar zo: ik weet in ieder geval dat ik zwanger kan worden en dat ik een erg grote kans heb dat onze droom werkelijkheid wordt. Dat kan helaas niet iedereen zeggen..
Dat is inderdaad mijn grootste angst! Nergens op gebaseerd natuurlijk, maar soms schiet het even door mijn hoofd... :shifty:
Maar ik moet het vooral een beetje in perspectief blijven zien: we zijn pas in ronde 5!
Maar ik zou natuurlijk wel dolgraag willen dat het deze ronde raak is!! :pray:
Diaan, hoe was de beurs verder? Veel te zien/ inspiratie om op te doen? Een aanrader?
Hoe gaat ie nu? Volgens mij had ik gelezen dat je erg moe en misselijk bent/was…?
@ Ici
Die angst blijft altijd wel een beetje bestaan hoor, ook als je al een kind/kinderen hebt. 't Is nl nooit gegarandeerd dat het nòg een keer lukt. Een tante van mijn man had dòlgraag nog een tweede gehad, maar het is na de 1e gewoon nooit meer gelukt. Bij een buurvrouw van mijn ouders hetzelfde verhaal…
En zoals bij ons was het de 1e keer na 4 rondes (dus in ronde 5) raak, de 2e keer na 8 rondes (dus in ronde 9) - wie zegt mij dat het deze keer dan niet nòg 4 rondes langer gaat duren (dus 8+4), of dubbel zolang als de laatste keer (aangezien we voor de 2e 2x zolang nodig hebben gehad als voor de 1e)?
Al moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat wij 2x direct na (mini-)pilstop en deze keer direct na de 1e menstruatie al ‘voor het echie’ zijn gegaan, dus geen ‘proefrondes’ o.i.d. vooraf. Heb nooit iets gemerkt van evt. ‘ontpillen’ ofzo, maar kan natuurlijk ook zijn dat mijn lichaam zowieso altijd een paar cycli nodig heeft na pilgebruik/1e menstruatie om weer volledig naar behoren te functioneren…
En ronde 5 is - naar de statistieken - idd maar ‘net begonnen’, dus reden tot klagen is er eigenlijk helemaal nog niet. Gewoon positief blijven en niet vergeten dat verreweg de meesten tussen de 6 en 12 maanden zwanger raken.
@ love my girl: uitgaande van een cyclus van 28 dagen, is mijn NOD morgen. Spannend!
Heb al paar dagen last van gespannen en pijnlijke borsten, al 2 ochtenden erg beroerd, en continue hoofdpijn, dus heb stiekem wel beetje hoop. Maar goed, maar proberen nuchter te blijven, had 1e ronde na verwijderen spiraal ook deze klachten en werd ik giga ongi.
En idd, wat Iuno zegt, de meesten worden pas na een half jaar zwanger.
@ Ici: die angst heb ik ook, ik denk iedere vrouw die zwanger probeert te worden. Mijn ouders en schoonouders hebben beide veel moeite moeten doen voor hun zwangerschappen, waardoor ik wel eens bang ben dat het ons niet zal gaan lukken. Maar goed, het is ook hen uiteindelijk gelukt! En wij zitten pas in ronde 4, dus wat loop ik te klagen!
Iuno, het gaat wel goed met me, gelukkig ben ik niet meer de hele dag beroerd, maar het zijn meer momenten. Wel ben ik erg moe en dat is soms lastig met nog twee kindjes.
Vandaag onze eerste echo gehad en deze was goed. Kindje is nu al eigenwijs want lag er niet goed voor om gemeten te worden. Zelfs inwendig niet :eh: dus mag ik over 3 weken nog een keer en dat vind ik natuurlijk helemaal niet erg :inlove: .
Ze kwam uit op 9.3 en ik zit zelf op 10. Dus ik houdt 10 nog even aan en dan zie ik wel.
Het hartje klopte en het maagje was zelfs al gevuld, dat was wel bijzonder om nu al te kunnen zien.
Ik roep dus nu al dat het nog een meisje wordt, ben bij de meiden bij allebei een paar dagen terug gezet.
Over nog 10 weken weten we het hoop ik.
Hoe gaat het met iedereen hier??? zitten er voor een paar al spannende dagen aan te komen?
Gewoon positief blijven en niet vergeten dat verreweg de meesten tussen de 6 en 12 maanden zwanger raken.
Iuno, dank je voor je positieve woorden. Had ik net even nodig. Ik kom net uit het ziekenhuis i.v.m. de controles van mijn nieuwe medicatie. Die arts had even een heerlijk opbeurend gesprek over 'er niet zo mee bezig zijn, dan komt het vanzelf'. Ik kon het wel een klap voor zijn hoofd geven, maar ja, maar niet gedaan :mrgreen:
Het is nogal erg moeilijk om er niet mee bezig te zijn, als je dagelijks wordt geconfronteerd met minder prettige medicatie en verplichte ovulatietesten i.v.m. in te nemen medicatie... Misschien dat het hem lukt, maar mij (en hub) niet bepaald... :shifty:
Ik kreeg bijna het gevoel van hem dat het me nooit zou gaan lukken als ik er zo mee bezig blijf. :cry:
Maar goed, de woede en de tranen zijn weer bedaard. Vol positieve moed weer verder! Heb net een lekkere zak snoep gekocht, waar ik maar eens heerlijk van ga genieten... :shifty: