Oktober-November-December stoppers 2012 - deel 3

Kato Een jongetje: wat leuk! :mrgreen: Wat vinden de meiden ervan dat ze een broertje krijgen? Fijn dat alles goed gaat: houden zo :thumbup:

Clair Wat vervelend (=understatement) dat het maar niet wil lukken. Hopelijk brengt het op z’n beloop laten wat rust met zich mee.

Maak je geen zorgen over zindelijkheid: de jongste van mijn schoonzus wilde ook niet zo snel. Toen zijn ze gestopt met proberen tot de zomer en haar toen inderdaad veel zonder luier in de tuin laten spelen en daar ook een potje neergezet en toen was het zo gebeurd (toen was ze ruim 3,5). Succes!

Ik heb vrijdag mijn 12-weken echo (nekplooimeting van de combinatietest) gehad: modelbaby zei de echoscopiste :mrgreen: Tijdens een deel van de echo was het kindje ook lekker bewegelijk: stuiterde de hele vruchtzak door :lol: Ik ben dus weer helemaal blij. Nog even op de bloeduitslag die bij de combinatietest hoort wachten en daarna mag de hele wereld weten dat ik zwanger ben :angel:

Heerlijk Szus :slight_smile: Ik duim met je mee dat de combi test goed nieuws geeft.

We zijn nu bezig met belonen.

Eerst hebben we het potje interessant gemaakt omdat hij dan even met de iPad mag spelen.

Na 10 minuten dan pak ik de iPad weg en zeg ik dat we gaan aan/uit kleden, bad of wat dan ook de volgende stap is op dat moment. Vaak heeft hij dan plasje gedaan in die tijd.

Als hij het niet gedaan heeft dan probeer ik het nogmaals dat hij plasje doet met de belofte dat als het lukt, hij nog even met de iPad mag spelen en waarempel, vaak komt er dan een plasje… :think:

Geen idee of dit pedagogisch een verantwoorde manier is, maar er lijkt vooruitgang in de komen.

Maar ik maak me er ook niet echt zorgen over, ik wilde alleen wel zo langzaam een begin maken. S weet heel goed wat de bedoeling is van het potje maar hij vind de luier gewoon gemakkelijk, dus moest toch iets doen om het interessant te gaan maken want “grote jongen” zijn ging het ook niet doen (hij vind vooral dat hij een meisje is en ook klein, niet groot :wink: )

Goedemorgen

Alles goed met iedereen, hier wel vorige week maandag zijn we oom en tante geworden van mijn zus en zwager en ons kleine mannetje grote neef. Ze hebben een jongentje gekregen hij is wel 2 weken te vroeg geboren en het is zo’n klein manntje net zo klein eigenlijk als ons mannetje. Hij doet het verder heel goed. Verder gaat het heel goed hier. Verder zijn mijn man ik en ons mannetje ziek geweest. Ik ben er nog helemaal vanaf maar gaat al stukken beter.

Was even benieuwd hoe het met iedereen gaat ?

Bij mij is het even spannend. Sinds paar weken voel ik net onder mijn linker ribbenboog een verdikking/zwelling die ik niet kan plaatsen.

Ik heb sowieso zwevend rib syndroom maar volgens huisarts zou het daar niet vandaan kunnen komen. Zij achte het niet direct zorgwekkend, althans zo kwam het over, maar bood wel aan om een echo te maken om te kijken.

Dus die heb ik maandag a.s.

Iedereen vind dat de reactie van de huisarts geruststellend zou moeten zijn, maar dat ervaar ik zelf niet zo.

Ik ben behoorlijk angstig.

Ik behoor volgende dag uitslag te krijgen, dus even duimen dat het niets bijzonders is.

Hoi allemaal!

Ik ben al echt een tijdje niet meer hier geweest, wilde alles even links laten ligen, ik heb nog niet alles gelezen maar zie dat er weer een paar zwangeren onder ons zijn! Super leuk!

Ik heb ook nog een nieuwtje, ik ben zelf inmiddels ook zwanger!

Termijn echo gehad en alles was perfect. Onze droom komt uit, we krijgen gezinsuitbreiding! 11 oktober ben ik uitgeteld :inlove: