He allemaal,
Sorry dat ik er even niet was, druk met de verjaardag. Maar afgelopen maandag was ik heel erg geschrokken… Ik had bij het afvegen bloed dus ikschrok me rot.
Daarna in bad gaan liggen, en toen ik daaruit stapte waren het nog een aantal druppels. Ben maar op bed gaan liggen en daarna nog een aantal keer gecontroleerd mar gelukkig niets meer.
Heb meteen di ochtend het zkh gebeld en zij zei dat het heel vaak voor kwam en omdat ik toch vlgde week een echo heb kreeg ik er geen
Nu is het dus wachten op woensdag, de dagen zijn erg lang maar gelukkig daarna geen bloeding gehad, maar toch spookt het door mijn hoofd. Dusvoor mij mag t al woe zijn.
Hebdus ook nog niet bijgelezen :oops:
hallo dames,
al ff niet gekeken en toch al best wat terug te lezen.
hoe gaat het met iedereen?! het is ineens koud geworden zeg! moest vanmorgen al krabben en dat is niet echt mijn favoriete bezigheid smorgens vroeg. maar ja de kou is weer een goede reden om extra dicht tegen elkaar aan te kruipen :dance:
@karel, het is misschien een beetje vreemd dat ik het nu spannender vind, maar ik denk dat dat komt omdat we er al lang mee bezig zijn of we voor een derde zullen gaan. de eerste was een kadootje en de tweede hebben we eigenlijk niet lang over nagedacht of mee bezig geweest. (klinkt erg verwend, sorry) nu zijn er ook meer angsten van wat als het niet lukt (mijn moeder heeft na mij nog 20 jaar geprobeerd een kind te krijgen, de hele mm gehad en niet meer gelukt)
zal het goed gaan, de zwangerschap, voornamelijk met bekkeninstabiliteit, ik kan dan minder met mijn kinderen en zal het kindje gezond zijn. want het legt dan toch weer extra druk op het gezin. hier denk ik nu veel meer over na dan bij de 1ste… en misschien is het ook nog wil ik het wel 100 % zeker, kan ik het wel aan. drie van die koters… want mijn gevoel zegt JA, maar mijn verstand zegt soms toch nog nee…
Maar buiten dit gaan we er gewoon voor!!! kan niet wachten.
zou eigenlijk vandaag ongesteld worden, maar er is nog niks, dacht ik net mijn cyclus een beetje te kennen… :shifty:
@bellinnetje… het onbekende is altijd spannend… maar het is ook zo genieten…
ik ben zelf 2 keer thuis bevallen, dus geen ruggeprik. wel weet ik dat er risico’s aan verbonden zitten! over het zetten van de ruggeprik hoor ik mensen eigenlijk nooit, die zijn vaak al lang blij dat er iets gebeurt aan de pijn die ze voelen.
@jans zou wel fijn zijn als die zwangerschapskilo’s er gelijk weer af zouden zijn. bij mijn eerste was ik 33 kg aangekomen, bij mijn tweede 5… dus als ik nog een keer zwanger mag worden hoop ik echt dat het weer de 5kg is en niet het andere… :sick:
hoe is het met de menstruatie is hij al minder??? want zo lang lijkt me ook niet echt fijn… volgens mij ga je jezelf op den duur ook zwak voelen door het bloedverlies.
@miek ik heb hier net de laatste cadeautjes gehaald, moet nog 1 ding ruilen, want dat is nu ineens in de aanbieding en dat scheelt 15 euro. dus dat vind ik wel de moeite. morgen gaan we naar sinterklaas op mijn werk, ben benieuwd… zal wel weer een groot feest worden, met heel veel stuiterende kinderen… :lol:
@debbert… lekker rustig aan doen en de echo afwachten… heel veel succes in ieder geval en hou ons op de hoogte. was het je eigen verjaardag?? in ieder geval gefeliciteerd…
nou ik ga hier zo de kids ophalen, verder wachten op mijn ongesteldheid, dan kunnen we er ook weer sneller voor gaan en een beetje rustig aan doen… moet vanavond nachtdienst draaien…
tot horens weer!
Trotse mama, zou het ook kunnen dat je niet ongesteld word? Of hebben jullie vorige maand niet actief geklust?
Enne hier ook spannender hoor de derde keer. Maar meer ook met de vraag: gaat het wel lukken, kan ik het wel aan en stel nou dat het kindje niet gezond is… enz enz. Toch weer een risico die je neemt als je al twee gezonde kinderen hebt. Snap je gevoel helemaal!
Debbert hoe is het nu met je? Ik heb bij Leon ook wat bloed verloren en kneep hem ook behoorlijk! Maar is allemaal goed gegaan en bij jullie ook! Op naar woensdag! :hug:
Hier twee zieke kindjes met griep. Het is niet zo gezellig in huis :roll: Maar gelukkig nu, dan zijn ze tegen sinterklaas weer opgeknapt :thumbup:
Ik heb niet alles bijgezelen! Maar wilde toch weer wat van me laten horen .
Grappig om te lezen dat vele van jullie ‘extra’ geklust hebben. Ik heb juist namelijk nu het idee dat we het wel erg weinig doen, haha! (omdat ik vaak misselijk en moe ben)
Angst voor bevalling ken ik wel… ik had dat bij mijn eerst ook en mijn angst (veel pijn en veel uitscheuren) is nog waarheid geworden ook… dus ik knijp um ook wel een beetje hoor… voor een tweede bevalling…
Debbert, dat bloedverlies lijkt me echt schrikken, ik hoop met je mee dat het snel woensdag is! Wel lekker dat je dan al de echo hebt!
Ik heb 7 dec. de eerste afspraak en daarna wordt pas een afspraak voor de echo gemaakt… ik hoop dat het voor kerst is!
Fijn weekend allemaal
@ Debbert, kan me voorstellen dat je geschrokken bent zeg! Ik zal voor je duimen dat het maar snel woensdag wordt!
@ trotsemamavan2; ja ik snap nu wel wat je bedoelt met de opmerking dat je het nu enger vindt dan bij de eerste. Drie kids is natuurlijk ook heel wat, maar ow wat zal het ook gezellig zijn; zo’n groot gezin!
@ Jans; ik lees op het forum veel negatieve berichten over die ovulatietesten; dat ze niet betrouwbaar zijn, lastig om te doen en lastig om te interpreteren; hoe ervaar jij dat?
Hier gaat alles zijn gangetje; ben een beetje humeurig van mijn ik-wil-zwanger-worden-obsessie. Ik kan opeens aan niets anders meer denken en overal om me heen zie ik baby’s! Weten jullie wel HOEVEEL reclames over baby’s, luiers enz gaan?!?!?!
Daarnaast is mijn man ook nog eens super enthousiast dus als ik er dan zowaar een paar tellen niet aan denk dan komt hij ineens weer met babytalk… :silenced:
Nog een paar dagen dan is mijn NOD… Maar gezien mijn humeur ben ik toch bang dat ik gewoon ongesteld word
Hai daar ben ik weer even…
Ben een beetje geschrokken; had net bij het afvegen een heel klein beetje helder rood bloed… :shock:
Ik moet pas woensdag ongesteld worden…Als ik nu al ongesteld word; wat is er dan met mijn cyclus aan de hand??? En dat zou betekenen dat ik mijn ei dus ook eerder gehad heb dus dat we niet op de goede tijden geklust hebben
SHIPS…
hallo allemaal,
weet terug van de sinterklaasviering van het werk was erg leuk. Gelukkig had ik maar 1 nachtje, want ben echt brak na 3 uur slaap…pfff kan er allemaal niet meer zo goed tegen.
@miek. De kans is echt nihil dat ik zwanger ben. ik was al wel gestopt met de pil, maar we hebben de "gevaren"zone vermeden. voornamelijk omdat ik dan midden in de zomer ben uitgerekend en dat zou ik voor de kinderen minder prettig vinden. klinkt misschien raar, maar ja hun zitten toch aan de zomervakantie vast en dan zitten ze thuis vast omdat moeders moet bevallen. daarom hadden we besloten om er pas vanaf eind november voor te gaan.
heb ook best buikpijn en zere borsten, dus ik denk dat het wel gaat komen, maar dat de nachtdienst het nu ook een beetje door de war heeft gegooit.
hoe is het met je kindjes?? hopelijk zijn ze alweer opgeknapt.
@woeshi, als ik het goed begrijp gaat het allemaal goed… wel fijn!! hopelijk snel je echo, want dat geeft toch altijd weer dat extra beetje zekerheid.
@karel… het lijkt me ook zo gezellig 3 kids. ik ben niet echt een babymoeder, ik vind het vanaf 2 jaar leuk worden en net zoals nu mijn zoon in groep 3 zit, vind ik het helemaal geweldig. die ontwikkeling het worden van een eigen ik. ik heb er ook echt zin in!! :lol:
hier geld hetzelfde hoor! het zwanger worden en alles wat ermee te maken heeft zit constant in mijn hoofd.
hoe lang is je cyclus dan nu?? heeft het al doorgezet… zo ja, dan gaan we 25 dec samen voor een positieve test, want dat zou 28 dagen later zijn!! :dance:
tot horens weer
greetz
@ trotsemamavan2; nee het heeft niet doorgezet; vanochtend twee hele kleine veegjes bloed en nu niets meer… heb wel een soort vage buikpijn alsof ik ongesteld moet worden
wat vreemd??? :?
dit was toch niet je eerste menstruatie na pilgebruik? (sorry hoor, kan het allemaal niet onthouden)
misschien innesteling!!
nee het was niet de eerste menstruatie nadat ik gestopt ben met de pil… een innesteling? dat zou natuurlijk super super super geweldig zijn, maar ik voel me echt alsof ik ongi moet worden; beetje zeurende buikpijn.
Afwachten wat er gaat gebeuren… :eh:
ik duim met je mee op goed nieuws!!!
zijn namelijk best wel wat mensen die last hebben van een innestelingsbloeding.
en anders hoop ik dat je gewoon op je normale dag ongi wordt dan weet je in ieder geval dat je cyclus wel klopt.
He meiden wat is er op eens druk gekletst…
@trotsemamavan2, lijkte me lastig onregelmatig werken. Ik ben al van slag als Lotte een keertje slecht slaapt.
De ongi is eindelijk bijna over, het werd opeens heel snel minder. Het ziekenhuis had al wel 2 keer gekeken of mijn bloed waarden nog oke waren, anders hadden ze daar medicatie voorgegeven. Mijn HB-gehaltes waren steeds heel erg goed.
@karel, Ik hoor wel eens verhalen over een innestelingsbloeding. Het innestelen gebeurd iets eerder dan dat je ongi zou moeten worden… Als het bloeden niet door zet … Hopen dat het wat anders is…
Ik gebruik de ovulatie test nu voor het eerst. Gisteren was het streepje donker, vandaag was het streepje al weer iets lichter dan het controle streepje. Volgens de test kon er gisteren dus na 24 tot 36 uur een eisprong plaats gaan vinden… Het was gisteren van klussen gekomen :mrgreen: Dus wie weet… Het is geen exacte weten schap… Ik gebruik de ovulatie testen van het kruitvat. Het is gewoon een staafje waar je overheen moet plassen. Ik vind het wel praktisch, niet lastig…
Als je met zwanger worden bezig bent zie je echt alles en iedereen wat met zwanger/baby te maken heeft… Ik moet eerlijk zeggen dat ik soms ook zo weinig anders heb om over te praten, omdat het in mijn hoofd zo druk is met deze gedachtes…
@ woeshi, als ik zwanger ben klus ik ook helemaal niet… Te moe of te misselijk… Na 3 maanden is knuffelen wel weer oke, maar verder :naughty:
@debbert, :thumbup: :thumbdown: voor de echo…
Ik ben vandaag met mijn broertje mee geweest naar het asiel. Hij ging naar een hondje kijken. Wat een schatje was het. De hond is natuurlijk meegegaan. Broertje vond het toch wel een spannende aan koop dus of ik (grote zus) nog even mijn mening wilde geven… Schattig he
Ben ik weer…
@ Jans, precies op het goede moment geklust dus?? Spannend hoor!
Die ovulatie testen ga ik bij de volgende ronde ook maar eens proberen, helemaal omdat ik nu zo’n twijfel heb over mijn cyclus…
Wat voor hondje heeft je broer gehaald? Kan me best voorstellen dat hij het een belangrijke beslissing vindt; het is toch een hele verantwoordelijkheid zo’n dier en alles wat er bij komt kijken. Maar oowww wat gezellig!!! Ik heb zelf twee katten en ben ook gek op honden (maar te weinig thuis om zo’n beestje een gezellig leven te geven).
Ongi heeft hier nog niet doorgezet, nog wel steeds last van ongi-gevoel… :?
@ Karel het hondje van mijn broertje is zo’n snoepie.
Hier zijn we een lekkere luie zondag aan het houden. Nog lekker in ons piama rondlopen…
:inlove: ohhh wat een leukerd :inlove:
Fijn kan zo’n luie zondag zijn he? Ik heb mijn pyama niet meer aan maar loop nog wel steeds in mijn sportkleren van vanmorgen rond.
Ik heb net mijn eerste surprise af… De gedichten heb ik van de week al geschreven. Moet nu eigenlijk nog een surprise, maar dat stel ik maar even uit tot woensdag. Eentje per dag vind ik wel genoeg… Zometeen maar even het bos in; genieten van de zon en de kou!
hey dames,
ben ik weer!!
weekend is weer voorbij, zijn vandaag lekker met de kids naar het speelbos geweest.
net even ticker in elkaar gezet, heb van mijn cyclus maar weer 30 dagen gemaakt, want zit nu op dag 30, nog niet ongesteld. heb nog nooit zo zitten wachten op bloed :oops:
voor de zekerheid wel testje gedaan, wat haast onmogelijk was, maar ja theoretisch zou het hebben gekund… deze was negatief. we willen er zo graag voor gaan.
@jans… wat een leukert!!! die hond
wat betreft het onregelmatigheid, daar zitten de extraatjes in, dus ik draai ze daarom graag. mijn lichaam vind ze niet echt leuk, want ik merk dat ik daardoor wel heel veel moe ben, als ik een weekje alleen vroege heb dan heb ik daar minder last van omdat je dan de regelmaat hebt. maar ik heb vroeg, laat en nacht door elkaar.
fijn dat je ongi bijna over is!! heeft wel weer lang genoeg geduurt. hopelijk was het voldoende voor 9 maanden
greetz
Zooo… wat een sneeuw! Normaal ben ik in ca 50 minuten thuis van mijn werk, vandaag deed ik er 2h15min over! :shock:
Maar wel mooi hoor; zo’n wit landschap! Echt Sinterklaas weer!
Gisteren weer de hele dag steken en krampen gehad. Kon mezelf niet inhouden en heb gisteravond een test gedaan; knal negatief natuurlijk. Ik geef het op… blijkbaar ga ik een hele heftige menstruatie tegemoed…
Karel :hug: Nog niet opgeven hoor! Ik had met Leon 2 dagen voor NOD negatief getest en twee dagen later was hij positief. DUs wie weet… Ik hoop het echt voor je :-
Mamavan2 ook nog steeds aan het wachten?
Jans wat een schatje dat hondje en wat leuk dat je mee mocht! :inlove:
Debbert het is bijna woensdag!!! Nog bloedverlies gehad? :-
Woeshi, hoop voor je op een echo voor de kerst! Dan heb jij leuk nieuws bij het kerstdiner :inlove:
Hier gaat alles zijn gangetje. Klusperiode is weer voorbij dus nu op de wachtbank. Ben er niet zo heel veel mee bezig en heb ook het gevoel dat het niet gelukt is. Ach we zien wel, we hebben geen haast. Kindjes zijn weer iets beter, dus het is al weer wat gezelliger in huis. Manlief is werken en ik lig lekker in bed tv te kijken. Heerlijk!
Fijne avond :-*
@Karel :hug: voor de teleurstelling…
Het is zo jammer, als je het zo graag hoopt…
@tmv2 Dat het maar snel mag komen.
Leuk hondje he… Ik ben benieuwd hoe mijn broertje het heeft, zal hem zo eens mailen… :lol:
Ik moet er nu niet aandenken om een pup op te moeten voeden, geef mij maar een volwassen hond. Dan moet je alleen maar wat bijschaven, maar de zindelijkheid is er al.
Konden ze dat met kinderen ook maar doen :lol: Ik heb me voorgenomen om donderdag weer eens met Lotte en haar zindelijkheid aan de gang te gaan. Ik ben die luiers zo zat.
Het wordt donderdag weer een onderbroeken en ongelukjes dag.
Oja Karel. Bij Lotte en Emma* gebruikte ik geen ovulatietesten, ik keek dan vaak naar mijn vaginale afscheiding om na te gaan wanneer mijn eisprong was. Ze noemen dat de Billings Ovulatie Methode.
http://www.mamaenzo.nl/kinderwens/zwanger_worden/artikel/de-billings-ovulatiemethode
Het is een stuk goedkoper dan ovulatie testen gebruiken.
@Jans wrote:
Konden ze dat met kinderen ook maar doen :lol:
Ja en dan niet alleen zindelijk, maar ook goed opgevoed :lol:
Dan wil ik graag een kind dat meteen luisterd, niet aan de cdspeler zit en niet overal opklimt!
Dat Scheelt een hoop Frustratie :lol: