oktober & november 2010 stoppers

Dag meiden ben ik ook weer!

Jans lekker aan het genieten van je vrije dag? Ik werk alleen de maandag en dinsdag en ik vind het heerlijk!

Mijn moeder pas dan op dus dat is ook lekker! Ze zijn hier gek op hun Nana :thumbup:

Karel! Wat vervelend van je acne. Kun je daar niets anders voor krijgen? Misschien gaan ze wel weg door een zwangerschap :smiley:

Trotsemama, wat een werk hè al die kado’s regelen. Die van mij zijn ook net jarig geweest dus weet echt van ellende niet meer wat ik moet kopen. Ga er vanavond maar eens op uit…

Hier is de ongi voorbij dus klaar om aan de klus te gaan :mrgreen: Ben benieuwd! Vind het toch stiekum ook weer een beetje spannend :shifty:

En Woeshi en Debbert hoe voelen jullie je? Al aan het aftellen voor de echo? :inlove:

Fijne dag verder!

Is er al iemand dicht bij zijn NOD?

@miek ik werk ma,di,wo. Lotte gaat ma,di naar het KDV en daar ben ik heel tevreden over. Lotte gaat graag naar karja (Carla) en becca (Rebecca). Het zijn 2 leuke meiden, die er begaan zijn met de kinderen. Op woensdag gaat ze naar mijn sm en dat vind ik toch wat minder lekker lopen. Lotte is een behoorlijk pittige tante, die duidelijke grenzen nodig heeft. Die grenzen krijgt ze bij mijn sm niet. Maarja dan zit je soms wel in een twee strijd, het blijft wel de moeder van je man… Ze is wel kind aan huis bij mijn sm, Ik hoef in het weekend niet ook nog eens een keertje langs omdat ze graag hun kleinkind willen zien. Het is dus een fijn lijntje om op te wandelen, maar dan mag ik soms dus wel ff genieten als Lotte ook eens bij haar het draakje gaat uit hangen :lol:

@trotsemama de cursus van di was idd leuk, ik heb a.s. di het vervolg en kijk er nu al naar uit.

Verschrikkelijk he al die mensen die denken dat ze je advies moeten geven. Kreeg pas leuke uitspraak van een vriendin, die had ook allemaal ongewilde adviezen gehad. ā€œIk luister alleen naar de adviezen van de mensen waarvan de kinderen zijn, zoals ik ook zou willen dat mijn kind straks isā€¦ā€ Ik vond dat zo’n leuke uitspraak…

Hier is de ongi ook weer over :mrgreen: Het klussen kan beginnen…

Ik vind het sintje :lol: :lol: :lol: :lol: en pietje :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue: zo grappig…

hey meiden,

Hier net de oudste naar oma gebracht, die gaat lekker daar logeren en dan gaan ze morgen een ritje doen in de trein. hij vond het reuze spannend, wat dat wordt de eerste keer met de trein. dochterlief lekker alleen en dan hoef ik gewoon helemaal niet te mopperen en dan is het zo rustig in huis… heerlijk, maar wel stil hoor! vanavond een uitje van het werk en ik weet echt niet wat ik aan moet trekken, stom misschien maar ben je vrouw voor denk ik dan.

nog een weekje en dan is het nod dag, nu ik er echt op wacht duurt het wel erg lang moet ik zeggen, maar ja!! dat zal wel even zo blijven, want dan zit je ook elke keer uit te kijken naar je NOD.

@miek fijn he als je moeder op kan passen, ik vind het echt ideaal, en ik moet zeggen het gaat ook erg goed. hier werk ik 24 uur per week, pas sinds de oudste naar school is, daarvoor 28uur. bevalt me prima, nadeel vind ik dat ik onregelmatig werk, dus kan zijn dat ik een week 6 dagen moet en dan een week vrij.

de cadeaus vind ik altijd zo’n werk, maar ik moet zeggen dat het me dit jaar tot nu toe nog goed af gaat, maar ik denk omdat ze nu allebei op school zitten ik nu meer tijd heb om ff alleen de stad in te gaan, vorig jaar had ik mijn dochter nog thuis en dan moest ik s avonds, maar dan ging iedereen. die van mij zijn in de zomer jarig, dus gelukkig niet alles achter elkaar, ik weet het nu al niet. Maar ben je nog geslaagd???

succes met klussen in ieder geval… nu voor het echie!!!

@jans dat is inderdaad wel een leuke uitspraak! ga ik onthouden. nu ben ik sowieso wel iemand die als iets me niet bevalt ik het wel zeg. maar hou me meestal wel in voor de lieve vrede. ik heb een vriendin en die was toen haar baby een week ofzo was al tegen mij aan het zeggen wat ik allemaal verkeerd deed en nog meer adviezen… toen dacht ik ook… jaja hou nou maar eens op, toen heb ik ook wle gezegd, we zullen zien als die van jouw 4 is geweest.

wel fijn dat je zo kan uitkijken naar een cursus, dan moet hij wel interessant zijn.

jij ook succes met klussen… ook voor het echie!!! spannend hoor!!

ik ga maar eens eten koken want manlief komt zo thuis en die zal wel honger hebben…

greetz

Zoo… ik zie dat we allemaal aan het wachten zijn, of op een echo of op onze NOD… spannend allemaal hoor!

Leuk trouwens dat jullie allemaal bezig zijn met Sinterklaascadeautjes voor jullie kids! Ik ben her en der ook al wat kleine dingetjes aan het kopen voor ons petekindje (wordt in februari 2). Ze komt ook met Kerst dus ook dan wil ik graag wat kleine pakjes voor onder de boom.

Trotsemamavan2; Stel je voor straks heb je met Kerst een positieve test in handen; dat is nog eens een mooi Kerstcadeautje!!!

Ik ben aan het aftellen naar mijn NOD. Had van de week weer duidelijk ovulatiekramp. De dagen ervoor flink geklust, maar op de dag zelf ging het helaas niet door aangezien ik gevloerd was door een fikse verkoudheid. Ik denk dus eigenlijk niet dat ik zwanger ben; geen klachten, geen jubel gevoel, niks. Alleen een beetje vage buikpijn alsof ik ongesteld moet worden. Dat zou overigens wel raar zijn want eigenlijk moet ik dat pas over anderhalve week worden. Getsie, wat ben ik me toch afschuwelijk bewust van mijn lichaam momenteel. Alles wat ik normaal niet merk voel ik nu; wat een muts ben ik zeg! :wall:

Aankomende week ga ik maar eens een afspraak bij de huisarts maken; ik zit echt enorm onder de pukkels… niet fijn! Misschien kan hij me een smeerseltje oid voorschrijven.

Nou ladies, ik wens jullie een fijn weekend, succes met klussen, wachten, sint-shoppen en de rest!

Hey meiden :smiley:

Ik laat ook maar weer eens van me horen, hier gaat alles zo zijn gangetje.

Mijn naam stond op het lijstje zag ik, leuk! :smiley:

Helaas weet ik niet wanneer mijn NOD is, ik ben toen ik een jaar of 14 was gestart met de pil, omdat mijn cyclus heel raar deed. Ik werd heel erg onregelmatig ongesteld, de pil heeft dat probleem toen verholpen, en ben de pil blijven slikken tot eind oktober dit jaar. Dus ik weet eigenlijk niet hoe mijn cyclus in elkaar zit omdat ik al die jaren de pil geslikt heb. :oops:

Ik verwacht dat het wel weer heel onregelmatig gaat zijn, omdat ik dat vroeger ook had. Als mijn cyclus ā€˜ā€˜normaal’’ is, zou ik 27 november ongesteld moeten worden. (of niet hoop ik) :pray:

Vinden/vonden jullie je eerste zwangerschap ook zo eng? Ik ben vooral bang voor de bevalling, daardoor denk ik steeds van: moet ik dit wel doen? Kan ik dat wel aan? Moet ik niet nog even wachten?

Is dat normaal? Of ben ik er misschien gewoon nog niet klaar voor? Ik wil het wel heel graag, maar toch ben ik bang voor de bevalling en alles wat komen gaat. :frowning:

Hopelijk maak ik me druk om niks…

Succes allemaal met zwanger worden / zwanger zijn :smiley:

Hoi Allemaal,

weer net terug van het werken en dacht zal is even kijken!

iedereen lekker van het weekend aan het genieten?!

@karel, toch wel spannend dan… voor menstruatiekramp toch wel vroeg, misschien wel een innesteling! dat zou toch helemaal geweldig zijn, maar ja afwachten is weer het grote woord!! ik zal voor je duimen.

en meestal ben je 1 of 2 dagen voor je ovulatie het vruchtbaarste zeggen ze altijd. dus :thumbup: :thumbdown: :pray:

wat vervelend dat je zoveel last hebt nog van de acne, anders zou je de huisarts misschien een verwijzing naar de dermatoloog kunnen geven, die hebben er vaak net iets meer verstand van.

ik zou het natuurlijk helemaal geweldig vinden om met kerst een positieve test in handen te hebben… maar ik ga er maar van uit dat het iets langer gaat duren…

@bellinetje, voor jouw nog afwachten dan wanneer je nod is, misschien wordt je wel niet meer ongesteld en ben je gelijk zwanger!

ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn eerste zwangerschap niet zo eng vond, terwijl nu juist heel erg. mijn bevalling zag ik wel tegenop, maar dat deed ik bij de tweede weer. en je moet maar denken er is nog nooit een kind blijven zitten!! ik zeg wel en ik denk iedereen, bevallen zal nooit pijnloos zijn of mijn hobby worden, maar om een of andere duistere reden ben je de pijn vergeten na een tijdje, je weet dat het pijn deed, maar je kan het je niet meer voorstellen. zodra je dan je volgende bevalling begint dan denk je weer oh ja!! zo was het…

maar ik denk dat het heel normaal is, dat je over dat soort dingen nadenkt en het je af en toe beangstigt, het is allemaal vreemd en nieuw, je weet niet wat te verwachten. en er is altijd wel iets te verzinnen waarom je even zou moeten wachten. maar geloof me als je straks eenmaal je kindje in je armen hebt en je bent een beetje gewend, dan denk je dit had ik eerder willen doen.

fijn weekend allemaal nog verder.

greetz

@ Belinnetje… Ik vind het niet zo gek dat je het spannend vindt hoor! Ik denk niet dat dat betekent dat je er nog niet klaar voor bent… ik denk eerder dat het de angst voor het onbekende is, dat je niet weet hoe het zal zijn, hoe het voelt enz enz . Aan de andere kant; hoe bijzonder is het wel niet dat wij als vrouwen een kindje in ons lichaam mogen dragen en op de wereld mogen zetten? Mannen kunnen staand plassen, wij mogen het kindje dragen :wink:

Waar ik zelf vooral bang voor ben is dat het niet lukt om zwanger te raken. Ik ben nogal een control freak en dit is nou niet echt iets waar ik zelf veel invloed op uit kan oefenen, behalve dan op de juiste dagen mijn man verleiden :lol: (wat een geweldige sinterklaas smiley trouwens)

@ Trotsemamavan2, waarom vind je een zwangerschap nu enger dan bij de eerste?

@belinnetje Het is helemaal niet raar hoor dat je het spannend en eng vind. Ik vond ook eng de eerste keer, maar ook wel heel bijzonder. Het is zo bijzonder om te zien hoe jou lijf zo’n zwangerschap klaarspeeld.

Bevallen is heftig, maar de pijn vergeet je na verloop van tijd.

Toch ga ik volgende keer wel in het ziekenhuis bevallen, want ik als ik weer het gevoel heb dat ik het niet aan kan, kan ik om pijn bestrijding vragen. Wat niet gelijk een ruggenprik hoeft te zijn. Er zijn ook nog andere opties en misschien heb ik deze keer wel niet zo’n heftige bevalling.

Ook deze keer zwanger worden vind ik weer spannend. Ik denk dat je er nooit echt klaar voor bent…

Voor je cyclus zul je toch echt even moeten afwachten. Super vervelend… Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt…

@Karel Ik kan heel goed begrijpen dat je grootste angst is dat je niet zwanger kan worden. Dat had ik ook. En zeker als het dan ook nog eens 5 maanden duurt (bij Lotte) dan ga je toch wat last van stress krijgen, maarja je kan niet anders dan afwachten.

Karel mijn sz en een vriendin zijn allebei naar de dermatoloog gegaan met hun acne toen ze stopte met de pil. Het is heel erg opgeknapt bij allebei, dus wie weet is het een oplossing.

@trotse mama van 2 ook duimjes voor jou :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :smiley:

Ik ga zo eens kijken of mijn dochtertje weer eens op haar loopfiets wil fietsen. Ze is een paar maanden geleden gevallen en sinds dien wil ze er niet meer op. Toen hebben we een loopmotor geleend van vrienden. Het wiel is breder, geeft meer evenwicht. Daar kan ze nu veel beter mee overweg dus wie weet wil ze nu wel op haar ā€˜grote’ fiets.

Hey meiden :smiley:

Vandaag lekker uitgeslapen, heerlijk :smiley: (misschien kan dat over een 9-tal maanden niet meer he?) :wink:

@trotsemamavan2: Dat zou snel zijn als ik nu al zwanger ben, ik heb afgelopen week nog een test gedaan, maar die was negatief. (nu weet ik wel dat ik die eigenlijk pas kan doen op de dag dat ik ongi zou worden, maar ik had geen geduld) :oops:

Dat de pijn na de bevalling zo weer vergeten is dat geloof ik wel, dat hoor je vaker en ik had het ook zo met mijn operatie, misschien totaal niet te vergelijken, maar echt, die pijn is inderdaad vergeten en ik kan me niet meer voorstellen hoe het voelde. Ik vind de zwangerschap op zich ook niet eng, dat lijkt me juist een hele mooie ervaring.

@Karel: Het is inderdaad een beetje angst voor het onbekende. De hele dag verheug ik me erop, maar soms heb ik gewoon even een soort van dipje, en in die momenten denk ik van: moet ik dit wel doen?

Maar dan denk ik weer eraan hoe graag ik het eigenlijk wil. Ik ben een beetje in strijd met mezelf dus :doh: De angst dat ik niet zwanger word heb ik niet. Hopelijk ben je snel zwanger.

@Jans: Bijzonder is het zeker, het lijkt me zo leuk om mijn buik te zien groeien, en dan te weten dat daar gewoon een kindje in zit, daar verheug ik me al op :smiley: Ik wil ook zeker weten in het ziekenhuis bevallen. Ben veel te bang dat er wat gebeurt. Ook wil ik graag pijnbestrijding als dat nodig is. Nu maar hopen dat ik niet ongi word :pray:

Doet zo’n ruggenprik pijn weet iemand dat? En zitten daar risico’s aan vast?

Weten jullie waar ik ook zo bang voor ben… voor complicaties tijdens de bevalling zelf, nieteens zo zeer voor de pijn. Die pijn daar kom ik wel doorheen. Heb misschien te veel verhalen gelezen over vrouwen bij wie de bevalling niet zo soepel verliep, vrouwen die de bevalling op het nippertje overleefd hebben of erger. Dat maakt me ook bang :?

@belinnetje Ik heb bij de bevalling van Emma* een ruggeprik gehad. Het aan zetten van een ruggeprik doet pijn, maar ze verdoven de plek waar ze de ruggeprik gaan zetten.

In nederland zijn ze terughoudend met een ruggeprik omdat er idd risico’s aan zitten. Kijk maar eens hier op de site. Er zijn ook nog heel wat alternatieven. Sommige kunt je gewoon thuis gebruiken, zoals geboorte-tens.

Even snel voordat ik naar mijn werk race…Jaaaaa hoor, dit geloof je toch niet: ik ben MISSELIJK… :shock:

even snel voor ik de kids uit school ga halen…

Karel… SPANNEND!!!

@ Karel ff snel voor ik naar huis ga…:pray: :pray: :pray: :pray:

Wel spannend hoor. Ik wordt altijd pas bij een week of 6 zwangerschap misselijk, maar iedereen is anders :mrgreen:

Hoi hoi,

Misselijkheid was na een uurtje weer over. Wel blijf ik een zeurend gevoel houden, net alsof ik ongesteld moet worden :?

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ik zwanger ben. Voel me in ieder geval niet zwanger (al weet ik niet precies hoe dat zou moeten voelen haha)… Enne Jans, ik denk inderdaad dat het ook beetje te vroeg is om nu al last te hebben van morning sickness!!

Waarschijnlijk wil ik het gewoon te graag en ontstaan er daardoor allerlei vage lichamelijke klachten. Een soort schijn-zwangerschap ofzo??? :lol:

@ Jans; hoe is het met de loopfiets afgelopen???

@Karel Het loop fietsen ging super. Ze was nog wel voorzichtig, maar ze wilde er nu niet meer meer vanaf :lol:

Ik wordt trouwens niet 'smorgens misselijk maar in de loop van de dag wordt ik steeds misselijker en dan probeer ik 's avonds nog wat te eten, maar dat komt er dan meestal weer uit :sick:

Bij Lotte was ik in de eerste 3 maanden 7 kilo afgevallen :frowning: Het voordeel was dat ik na de bevalling wel gelijk weer op mijn oude gewicht was… Tot dat ik stopte met de borstvoeding. Toen kwam ik 10 kilo aan… :oops:

Ach wie weet gaat dat er bij de komende zwangerschap wel weer af :angel:

Karel, het kan ook heel goed je eisprong zijn wat je hebt gevoeld! Misschien heb jij een lange cyclus en heb je vandaag je eisprong gehad. Dus aan de klus jij! :mrgreen:

Ik heb ook de dag van mijn eisprong ook altijd het gevoel dat ik ongesteld moet worden. Steken in mijn buik, misselijk enz.

Het lijkt me in ieder geval geen zwangerschap…

Belinnetje ik snap je angst voor de bevalling. Maar je moet niet alleen naar de horror verhalen luisteren. Ik kan je namelijk heel positieve dingen vertellen over bevallen.

Milan was er binnen 3 uur en Leon binnen 50 min. Het was echt te doen!

Dus het kan ook 10000 % meevallen!

En wat Jans al zegt: Het is zoooo bijzonder :inlove:

Jans al begonnen met klussen? :mrgreen:

Trotsemama, volgens mij ben ik nu klaar met kadootjes. Mijn kindjes zijn natuurlijk nog thuis dus moet alles in de avond doen en op zaterdag. Maar de buit is binnen!

Jouw NOD komt aardig dichtbij nu! Spannend!

Hier gaat alles goed! Niet veel te vertellen… Morgen nog even werken en dan zit het er weer op voor deze week.

Weltrusten voor straks :-*

@miek…Nou nee :frowning:

Ik ben nog super zwaar ongi… Ben al 2 weken ongi en bijna 4 pakken maandverband verder… :think:

Heb maadag maar eens contact gezocht met de gyn. Mocht gelijk dinsdag ochtend vroeg komen. Maar volgens haar was het nog een normale ongi voor na een miskraam. Het is ook pas de 2e ongi na mijn miskraam. De ongi moest deze week flink afnemen ander moest ik na het weekend toch maar weer bellen.

We zien wel hoe het loopt deze maand…

@Miek; ik denk toch echt dat ik mijn eisprong al eerder heb gehad; heb dan altijd wat krampjes / steken, maar voor de zekerheid hebben we nog maar wat extra klusjes gedaan… jeetje ben dat niet gewend hoor; ZO vaak klussen :lol:

@Jans; wat vervelend dat je zo’n last hebt van je ongi… pff… hopen dat het snel over is!

Jeetje Jans dat is niet leuk! Hoe kan je dan weten wanneer je eisprong is :think: Hoop dat het snel over is en jullie aan de klus kunnen :-

Karel hier nog een die dat niet gewend is :roll: :mrgreen:

Je moet er wat voor over hebben!

Hier dus ook druk aan de klus!

Verder geen nieuwtjes :-

@Karel Ik ben maar eens de ovulatie testen gaan gebruiken. Ik had deze al in huis liggen, omdat ik benieuwd was wanneer mijn eisprong nu echt was in mijn cyclus. Ik zat dus eigenlijk te wachten tot mijn cyclus wat normaler werd… :think:

Ik heb ze al 2 dagen gebruikt. Gisteren geen streepje en vandaag een heel licht streepje. Pas als het streepje net zo donker of donkerder dan het controle streepje is, heb je je LH-piek. Je LH-hormoon zorgt voor je eisprong binnen 24 tot 36 uur… Zo ga ik dus wat gerichter klussen deze maand :mrgreen:

Ik ben het ook niet gewend om zo veel klusjes te doen…

Ach ja wat je niet over hebt voor het goede doel :mrgreen:

:think: mijn mooie lingerie wordt wel een stuk vaker gebruikt dan normaal :oops: :mrgreen: