oktober & november 2010 stoppers

Hier vandaag ook ongi geworden en deze maand toch maar voor het echie :mrgreen: Kan het niet laten…

Morgen een babyshower bij een vriendin en zondag sinterklaas binnenhalen!

Alleen maar leuke dingen dus dit weekend!

Hoe gaat het met jullie?

Debbert volgens mij kan mijn nieuwe NOD naar 1o december!

:-*

Jans :hug: knap hoor hoe je ermee omgaat! Hoeveel procent kan hebben jullie op herhaling? Is dat 50 procent of is dat niet te zeggen?

Wordt een spannende zwangerschap voor jullie. :hug:

Hoi allemaal,

net uit de nachtdienst gekomen, weer op de bewoonde wereld, met twee hyperactieve kinderen want morgen komt hij eindelijk aan in het land.pfff

hier al aan het aftellen nog precies 2 weken en dan … vind het zo spannend weer!!

@jans wat fijn dat de krampen over zijn… en jeetje wat een verhaal, werd er helemaal stil van. wat verschrikkelijk als je zoiets mee moet maken. en wat een keuze die je dan hebt moeten maken om te bevallen van je tweede wondertje.

de volgende zwangerschap zal inderdaad dan niet zo onbezonnen zijn dan je zou willen. kunnen ze het vroeg in de zwangerschap testen of niet??

@miek. spannend toch nu al… hopelijk snel raak, als je er eenmaal mee bezig bent dan gaat het loslaten niet meer…

groetjes

Jans :hug:

Meiden ik zal kijken wanneer ik tijd heb voor t schema aan te passen, denk zondag. Voor de rest eigenlijk niet zoveel te melden…

@debbert, doe rustig aan hoor… We houden je alleen op de hoogte voor als je tijd hebt.

@trotse mama, lijkt me moeilijk 2 van die drukke kinderen als je eigenlijk naar bed wil. Je zal het inmiddels wel gewend zijn… Hoe ga je daar mee om?

@miek, ohh leuk lekker babytutten… Wat heb je voor leuks gekocht? Succes met raar mikken deze maand :mrgreen:

Bedankt voor de lieve reacties. Dit is een situatie die je niet mee wilt maken, maar als je er voor staat moet je je eigen beslissing nemen waar jij mee kunt leven. Ik zal proberen jullie vragen te beantwoorden.

De beslissing om de zwangerschap af te breken was idd heftig. Wij hadden naar ons idee geen andere keus. Gelukkig zaten wij op 1 lijn. Er zat zo veel vocht in haar lijfje dat haar haar longen zich niet meer konden ontwikkelen. Ze zou buiten mijn buik dus niet kunnen ademen.

Emma* bleek het Noonan syndroom te hebben. Dit was ontstaan door een spontane mutatie. Noonan kan ervelijk zijn, maar dat was bij ons niet het geval (dit is ook onderzocht).

De herhalingskans in ons geval is 5%, dat is 1 op 20. Om een vergelijk te geven de kans op down syndroom als je 36 bent is lager 1 op 200 (0,5 %).

We krijgen dus ook de kans om een vlokketest te doen bij ong. 11 weken zwangerschap. We hebben nog geen idee wat we met een negatieve uitslag zouden doen, maar we willen het wel weten. De kans is namelijk veel groter dat de uitslag positief is en alles ‘gewoon’ goed is.

Als ik weet dat ik zwanger ben is het de bedoeling dat ik een afspraak maak met genetica ipv dat ik de verloskundige bel… :?

We hebben gewoon dikke vette pech gehad en hopen van harte dat het volgende keer ‘gewoon’ goed gaat.

Zo, de Sint kan komen! Ik heb mijn schoen gezet met mijn verlanglijstje erin…jullie weten wel wat daar op staat :lol:

Ik heb het zelfde op mijn lijstje staan :mrgreen:

Ik weet niet of je naar de intocht gekeken hebt… Daar was een babypietje mee gekomen in een zak. Hij was bij mensen door de schoorsteen gekomen. De vrouw deed een uitspraak (ik weet niet meer wat), maar toen zij ik tegen Lotte “dat wil mama ook wel”.

Ze is gelukkig nog te klein dat ze zulke uitspraak echt te begrijpen.

Maar ze snapt inmiddels wel dat een baby bij mama in de buik groeit en dat je dan een broertje of zusje krijgt.

Er zijn pas 2 vriendinnen van me zwanger geweest en dat heeft ze dus ook heel bewust mee gemaakt.

Ben benieuwd of sinterklaas voor ons allemaal een positieve zwangerschapstest heeft mee gebracht… :pray:

Jans,jaaa… ik heb inderdaad naar de intocht zitten kijken; Vind het ieder jaar weer leuk! Enne… wat een schatje die baby-piet!

Hoe oud is Lotte? Wat vindt zij van Sinterklaas??

Ik weet nog goed hoe spannend ik vroeger de intocht vond en hoe zo’n feest de Sinterklaastijd was… het lijkt me heerlijk om straks een kleintje ook zo’n fijne tijd te kunnen bezorgen! :inlove:

Vorig jaar ging het bedrijf waar ik werkte plotseling failliet; ik heb toen mijn schoen bij de deur gezet met met een briefje voor de Sint er in dat ik toch wel erg graag een nieuwe baan wilde… haha… Nou dat was binnen 4 weken geregeld… Wat zou het geweldig zijn als mijn verlanglijstje dit jaar ook zo snel werkelijkheid zou worden :lol:

@Karel, duimen dat het weer werkt dit jaar…

Lotte is in oktober 2 geworden en ze snapt nu net het concept sinterklaas. Ze liep vandaag de hele dag als zwarte piet (zonder zwart) rond. Morgen komt de sint bij ons in het dorp aan, ben benieuwd hoe ze dit jaar op sinterklaas reageerd.

Ze heeft vandaag voor het eerst haar schoen gezet. Poppies schoen moest er ook bij :inlove: Ik heb dus ook 2 kadootjes neergelegd. Ze had ook voor 2 gezongen. Heerlijk zo’n moppie :inlove:

Ow Jans, wat heeeerlijk! Wat lief dat ze poppies schoen ook heeft gezet :smiley:

Mijn man moest wel lachen toen hij gisteren thuis kwam en mijn schoen icl verlanglijstje bij de deur zag staan!

Als het goed is heb ik over een dag of vier mijn ei dus we moeten in het kader van ons verlanglijstje maar goed ons best doen!

Meiden het lijstje is weer aangepast :smiley:

Hoe is het met Mamavan1tje en MamaSuus??

Hopelijk gaat Sint iedereen aan haar wensen voldoen :slight_smile:

Jans wat lief van Lotte! :inlove:

Succes Karel!!! :pray:

Hier voor de rest alles goed. :lol:

Ow wat leuk ik sta ook op de lijst :smiley: :smiley:

Mijn NOD is trouwens 2 december, maar je hebt net de lijst aangepast dus die zet je er dan bij mij maar bij als je toch toevallig een keer weer de lijst aan moet passen!

Gisteren geklust, kreeg een enorme kramp / steek. Normaal zou ik denken ’ oh ja, het zal wel’ maar nu gaat het meteen door mijn hoofd ’ Huh, wat was dat? Eisprong? Zwanger? …?

Kan natuurlijk niet want mijn ei moet nog komen dus zwanger kan ik al helemaal niet zijn, maar oh oh oh wat ben ik me ineens bewust van mijn lijf zeg! :doh:

Hi,

Ik laat ook maar weer eens wat van mij horen ;). Laatste week een beetje druk geweest met van alles en nog wat, dus weinig tijd voor forums.

@Miek: ik zal de foto’s van de test binnenkort plaatsen! Ik heb er drie gedaan (twee verleden week maandag en eentje gister ‘voor de zekerheid’). Ik had namelijk bij de eerste test een erg licht lijntje… maar door de test van gister ben ik nu wel echt overtuigd!

@Karel, welkom in ons groepje!

Wanneer ik het verteld heb: Mijn moeder zodra ik de positieve test in mn handen had. Moest even al mijn emoties kwijt!!! En mijn (toenmalige) schoonouders na de eerste echo (9 weken), want mijn ex wilde het hun niet eerder vertellen. En de rest met 12 weken.

En nu… nu zijn we van plan om te wachten tot na de eerste echo! Om mijn ouders en schoonouders met een foto van de echo te verrassen…! Maar ik moet zeggen dat ik het heeeel moeilijk vind om mijn mond te houden…

@Jans: wat super zo’n positieve uitslag! En wat een heftig verhaal zeg… Ik hoop echt heel hard voor je dat het lekker snel raak is en deze keer alles helemaal goed gaat! (hoop ik voor de rest natuurlijk ook, trouwens!)

@Debbert, ow wat spannend! 1 december al! Ik heb 7 december een afspraak bij de verloskundige en dan weten we pas wanneer we de echo krijgen…

@trostemamavan2, ook welkom hier!

En verder: Hier gaat alles zijn gangetje. Ben af en toe erg misselijk, maar dat hoort erbij. En hoop dat het snel december is!!!

En ondertussen blijf ik doorduimen voor iedereen dat het snel raak is

:pray:

Trotsemama, zijn je kindjes nog steeds stuiterballen? Worden 3 lange weken voor jou :lol: Zijn ze nog naar de intocht geweest?

Jans, denk niet dat je bij sinterklaas moet zijn… (zou namelijk geen kindje van hem willen :silenced: :mrgreen: )

Hoe vond Lotte haar kadootje? En poppie?

Die Karel! Nog even geduld, je mag bijna aan de klus!

Woeshi en debbert hopelijk is het snel december en kunnen jullie je kindje bewonderen!

Hier gaat alles top! Heb de hele dag een klein sinterklaasje lopen die kadootjes uitdeeld :inlove: zooo schattig!

Ik ga bankhangen :-*

@debbert wat een leuk plaatje bij het lijstje… Of zat dat plaatje er al bij :oops: Misschien kan je als je het lijstje toevoegen met de zwangeren en wanneer ze (jullie) uitgerekend zijn.

@woeshi foto foto foto :smiley:

@Karel, wanneer ben je gestopt met de pil? Het is heel raar om mee te maken dat je lijf op eens anders gaat reageren dan je gewend bent. Je denkt op eens dat alles wel eens met de zwangerschap te maken zou kunnen hebben.

Ik heb met niet zo veel meegemaakt vandaag. Ik zat opgesloten in een cursuslokaal.

Hoe is het met de andere meiden???

@ Jans; 1 oktober mijn laatste pil gehad, paar dagen daarna ontrekkingsbloeding. Na een cyclus van 30 dagen ongesteld geworden en sinds 4 nov aan het klussen… Vond het heel bijzonder dat ik na zoveel jaar aan de pil weer ‘gewoon’ ongesteld werd. Ben op heel jonge leeftijd gestart met de pil ivm hele zware menstruatie en acne. Helaas is het laatste de afgelopen dagen weer volop aan het terugkomen: mijn gezicht zit onder de puistjes. Heel vervelend; lijk wel een puber! :twisted:

@Woeshi wat leuk dat je de echo foto wil gebruiken om het aan je familie te vertellen! In mijn dagdromen doe ik het ook zo… waarschijnlijk zou ik in de praktijk niet zo lang kunnen wachten! Laat je wel even weten hoe je familie reageert???

Leuk om zo van jullie succesverhalen mee te kunnen genieten!

@karel wel spannend hoor die eerste keer zwanger worden. Jammer dat je zo’n last van acne hebt.

Ik heb vandaag weer niet zo veel te vertellen… Nog een dag opgesloten gezeten in een cursuslokaal, maar nu voor een andere cursus…

Morgen weer gewoon werken. Ik werk alleen op ma, di, wo. Dus dan zit mijn werkweek er al weer op :lol: Wat kan mijn werkgever dat toch weer heerlijk plannen die cursussen… Waarom moet alles toch weer aan het einde van het jaar :roll: Maar ach ik heb ze wel gehad nu…

Hoi allemaal!

ben echt aan het aftellen, nog 9 dagen en dan moet ik ongesteld worden, en dan gaan we voor het echie… spannned!! ben vandaag alvast begonnen met foliumzuur. dus zo komt het steeds dichterbij.

ik heb gekeken als ik nu netjes de 26e ongesteld word, dan is mijn volgende NOD 25 december!! dus ik wil graag een positieve test van de kerstman onder de boom, ipv de sint in mijn schoen. maar ik ga zeker op mijn verlanglijstje schrijven voor jullie.

@debbert ziet er goed uit het lijstje, hopelijk snel aangevuld met veel zwanger.

@miek gelukkig zijn de stuiterballen een beetje rustig geworden, al moet ik wel zeggen dat ik netjes een kalender heb opgehangen waarop de de dagen kunnen afstrepen tot 5 december en ik heb de afspraak met ze gemaakt dat ze op woensdag en op zaterdag schoen mogen zetten.

gisteren weer naar de stad geweest, voor zoonlief ben ik klaar, nu voor mijn kleine meid nog…pff altijd weer een heel gedoe. maak altijd van te voren een lijstje en loop zo de rekken af, want als ik in de winkel dat allemaal nog moet verzinnen…pff

@karel wat vervelend dat je al die klachten weer krijgt, hopelijk snel zwanger dan gaan ze ws weer over.

@jans, de cursussen weer voorbij, wel fijn dat het geen heel mooi weer is als je opgesloten zit binnen… wat voor cursussen waren het of laat je jezelf daar liever niet over uit ivm privacy.

ik ga hier genieten van mijn vrije dagje met mijn meisje, groep 1 is op woensdag altijd heel de dag vrij.

greetz

@trotsemamavan2 de kerstman is toch ook een oplossing ipv de sinterklaas :slight_smile: Het is goed dat je het over foliumzuur hebt. Ik ben ze weer vergeten vandaag. Toch zo nog maar even doen.

De cursus van maandag was verplicht en met een examen. Had met veiligheid in de bouw te maken. De cursus van dinsdag was een verdiepingscursus voor het schrijven van contracten in de bouw. Op die cursus zat ik echt te wachten, was echt super nuttig.

Mijn dochter kan op het moment af en toe een heerlijke driftbui hebben. SM vond dat ik me aanstelde. Ze denkt vaak dat ze het beter weet :roll: Vandaag had dochtertje lief bedacht dat ze ook maar eens bij oma een driftbui moest hebben :dance: Kon het ff niet laten om toch een beetje te lachen :oops:

@jans, dan vallen de cursussen in ieder geval mee als ze interessant waren, dat scheelt.

ja soms die SM, nu moet ik zeggen dat ik daar geen last van heb, want die zien we nooit. en mijn moeder zien ze heel vaak, die past altijd op als ik moet werken, wat erg fijn is. daar zijn ze kind aan huis, dus gedragen ze zich daar precies zoals thuis. dus die discussies heb ik in ieder geval niet. verder bemoeit ze zich nooit met opvoeding of dat soort dingen, ze geeft ook alleen haar mening als ik er om vraag. erg fijn! wat al die goedbedoelde adviezen van mensen of meningen die kunnen soms behoorlijk :twisted: zijn.