oktober & november 2010 stoppers

@Miek: wat een schatjes!

@Jans: sterkte !!!

En meiden…

Ik heb vanochtend getest en ik ben

:inlove: zwanger :inlove:

Gefeliciteerd Woeshi :smiley:

En Debbert jij ook gefeliciteerd met je zwangerschap! :smiley:

Jans: Sterkte morgen

Hopelijk ben ik ook zo snel zwanger :mrgreen:

Gefeliciteerd woeshi!! Geweldig!! Geniet er van!! Wanneer ben je ongeveer uitgerekend?

Belinnetje leuk dat je meeschrijft! Als je vragen hebt stel ze gewoon, hoef je je niet voor te schamen of zo hoor!!

Jans, sterkte morgen ik zal voor je duimen! :

Ik weet t ons kleintje moet ook eerst groeiien, maar die onzekerheid :shifty:

Kwaaltjes, hmm moe, soms misselijk en mijn borsten doen aan het einde van de dag goed zeer maar ja. In ieder geval een teken dat het HCG zijn werk doet :smiley:

Miek wat een schatjes!!

:shock: Woeshi ook al zo snel!!!

Gefeliciteerd wat super!

Volgens mij had je dat idee al een beetje of niet?

Spannend hoor!!!

Foto van de test? :mrgreen:

Jane sterkte morgen!!

Debbert wanneer had je ook al weer echo? December?

Hmmmm, hier ook wel erg moe :shifty:

We zijn niet helemaal veilig geweest, dus je weet nooit :mrgreen: :angel:

Hallo,

Ik ben al een weekje aan het meelezen op het forum, kon zelf nog niets schrijven omdat ik mijn account niet geactiveerd kreeg, maar dat is nu gelukt!

Ik zou hier graag mee schrijven aangezien wij vorige week ’ begonnen zijn met klussen ’ (kijk, ik heb al iets van de terminologie geleerd hier :slight_smile: )

Ik zal even kort wat over mezelf vertellen: 29 jaar, kom uit Nijmegen, afgelopen zomer getrouwd, gelukkig en… onwijs klepperende eierstokken! Overal zie ik zwangere vrouwen, baby’s en schattige kleertjes… Mijn man ziet in iedere sinterklaasfolder wel een ridderpak of racebaan die hij het liefst alvast wil kopen voor zijn aanstaande zoon… (hoe dat moet als het een meisje wordt weet ik ook niet haha)…

We zijn er klaar voor dus!

Het liefst zou ik het van de daken schreeuwen, maar ja het is niet iets waar je met anderen veel over kunt praten he? Daarom ben ik zo blij met dit forum en wil ik graag gezellig meekletsen. Oh ja EN heel veel van jullie leren!

groetjes Karel

Ik heb eigenlijk ook al meteen een vraag, sorry …

Heb sinds gisteren wat zeurderige buikpijn, moet vaak plassen en vanmorgen brandde het plassen ook een beetje; ik denk dus dat ik een blaasonsteking krijg. Heb ik vroeger heel veel last van gehad, maar gelukkig al een paar jaar niet meer. Helaas lijkt het nu weer raak!

Op zich niet zo ramp, maar hoe zit het dan met de antibiotica die ik wellicht krijg icm zwanger worden? Volgende week is mijn eisprong dus we waren van plan om vanaf dit weekend even goed ons best te doen! :lol: Kan dit wel als ik antibiotica zou krijgen?

Voorlopig wacht ik het heel even af en probeer ik zo veel mogelijk water te drinken. Ik hoop dat het dan vanzelf weer over gaat.

Meiden ik wil jullie even heel veel succes wensen, zie dat er zelfs al zwangeren zijn! :thumbup:

Liefs van een oktober 2006 stopper :-*

Welkom Karel, succes met klussen en hoop dat het snel raak mag zijn.

Het antwoord op je vraag. Als je zwanger bent ben je gevoeliger voor een blaasontsteking. Er zijn antibiotica die gewoon met de zwangerschap kunnen. Bij de dokter aangeven dat je zwanger probeerd te worden en dat je dat ook misschien al zou kunnen zijn dan kiest ze een antibiotica die kan in combinatie met zwangerschap.

Miek op de foto zie je helemaal niet dat Leon zo stevig is. Wat zijn ze schattig.

Mijn nichtje was ook heeeeel erg stevig en is helemaal verzot op eten, koek en snoep. Ze vind echt alles lekker. Mijn broer en sz letten wel op wat ze binnen krijgt op een dag, maar gaan er wel ontspannen mee om. Het heeft wel effect. Ze zal wel nooit een slank dennetje worden maar het hele dikke is en nu wel af.

Woesi gefeliciteerd!!! :inlove: :dance: :inlove:

Debbert succes met de hormoontjes :mrgreen:

Zo nu mijn eigen goede nieuws. Alles was goed :mrgreen:, geen resten of vleesboom te zien. De voorkant van mijn baarmoeder was wel een beetje onregelmatig, maar dat kan… Nu is ook duidelijk waar om er een ander beeld te zien was bij mijn lege baarmoeder.

We hebben dus groen licht :mrgreen: Eerst volgende week ongi worden en dat weer… :pray: :mrgreen:

`Welkom Karelm leuk dat je mee komt schrijven. Ik zou het inderdaad even melden bij de dokter. Volgens mij heb ik tijdens mijn zwangerschap ook eens een kuurtje gekregen en kan volgens mij geen kwaad :thumbup:

Succes met zwanger worden! Zoals je ziet hebben we al twee zwangeren dus het is een vruchtbare tijd :mrgreen:

Jans, wat fijn dat alles goed was :thumbup:

Volgende maand er weer flink tegen aan! :mrgreen:

Hier geen nieuws… Net thuis van werk straks twee kinderen naar bed brengen. Misschien tot later :-*

Karel leuk dat je meeschrijft en wat goed dat je al wat termen kent :mrgreen:

Maar ik zou het ook bij de HA aangeven. Succes en hopelijk is het snel raak.

Jans wat fijn dat de uitslag goed was en dat jullie groen licht hebben gekregen.

Miek ik heb 1december de echo… Morgen over 2 weken :smiley: hoezo aftellen :wink:

Hier morgen lekker een mamadag.

Hoi Allemaal!

Bedankt voor dit warme welkom! :smiley:

Mijn blaasontstekingklachten lijken al weer minder te worden; vaag… maar dan hoef ik in ieder geval niet aan de ab, dat scheelt!

@ Jans, wat fijn dat de uitslag goed was zeg! Dat moet een opluchting voor je zijn!

@ Woeshi en Debbert; proficiat!

Ik heb nog wel even een vraagje voor degene onder ons die al beebjes hebben; wanneer vertelden jullie aan familie, vrienden en op je werk dat je zwanger was??? Ja, ik weet het, ik loop enorm op de zaken vooruit, maar ja, dat zijn zo van die dingen waar je dan over nadenkt he?! :oops:

@Karel Op mijn werk moet ik het heel snel vertellen. Ik werk met gevaarlijke stoffen (afvalwater valt daar onder ivm infectiegevaar). Je hebt pas recht op bescherming als je het verteld hebt. Mijn leidinggevende weet het soms eerder dan mijn ouders maar houd het wel goed voor zich.

Bij Lotte heb ik het mijn ouders bijna gelijk na het testen verteld. Bij Emma* hebben we gewacht tot de kerst dagen (ong. 7 of 8 wk). Bij de laatste miskraam hadden we het nog niemand verteld, omdat mijn ouders in het buitenland zaten en we wilde het mijn ouders en schoonouders wel ongeveer gelijk vertellen. Toen het misging vond ik het vervelend dat ik ze moest vertellen dat ik zwanger was…

Ik zal het weer snel vertellen als het weer zo ver is.

Wanneer je het verteld is iets heel persoonlijks. Ik verwerk door er over te praten, dus is het wel handig als de belangrijkste mensen op de hoogte zijn. Als je daar geen behoefte aan hebt kan ik heel goed begrijpen dat je het voor je houd, anders krijg je van die vervelende vragen.

@Debbert fijn dat je echo zo lekker snel al is :inlove:

Ik heb nog ff een dagje ziekgemeld. Heb nog erg krampen van het onderzoek van gisteren en ik merk nu pas wat een spanning ik allemaal had (nu het er uit komt). Ik ga zo nog ff een dutje doen. En daarna de spanning er uit sporten met mijn Buuf. We sporten samen. We zijn elkaars stok achter de deur… :mrgreen:

Ik ben wel blij hoor met het goede nieuws van gisteren. Kan voor de verandering niet wachten tot ik ongi wordt :oops:

Hoi allemaal,

graag zou ik ook met jullie meeschrijven. wij gaan er vanaf 26 november voor, dan zou ik weer ongesteld moeten worden.

ik zou het erg leuk vinden om met jullie deze spannnende tijd te delen.

ik heb al een beetje bijgelezen en zag dat ik er al twee kon feliciteren, dus bij deze whoesi en debbert gefeliciteerd met het wondertje in jullie buik.

wij hopen snel zwanger te zijn van ons derde wondertje, ik heb al een zoon van 6 en een dochtertje van 4. al ruim een jaar hebben we het over een eventuele derde met alle voors en tegens en beren die al voorbij zijn gekomen. maar we willen zo graag nog een kindje dat we er toch voor gaan. en wederom vind ik het spannend… ik denk zelfs dat ik dit de spannendste keer vind.

groetjes

nog een keertje,

Jens wat goed dat je jezelf ziek hebt gemeld, ik las dat je een heftige tijd hebt gehad en dat je ook nog een vervelend onderzoek daardoor hebt moeten ondergaan!! denk aan jezelf en neem de tijd om goed op te knappen…

hopelijk kun je snel gaan genieten van een wondertje in je buik.

greetz

Karel, ik heb het meteen verteld aan mijn familie. Mijn vriendenclub wist het rond de negen weken na de eerste echo. Ik heb er nooit echt een geheim van gemaakt. Zal het de derde keer ook meteen vertellen…

Jans, ik heb je verhaal over jullie dochtrtje Emma gelezen… :hug: Wat hebben jullie veel meegemaakt zeg! Ik hoop dat je snel weer zwanger bent en na negen maanden een prachtig kindje in je handen hebt!

Welkom trotsemama! Ook voor nummer 3! Leuk hoor!

Hier geen nieuws… Wachten op mijn NOD en het dan toch maar wagen? :mrgreen:

Wij hebben het bij alle drie de keren meteen aan ouders en zus verteld. Toen het fout ging was het erg fijn dat er mensen waren die wisten wat er aan de hand was.

Zelf vond ik dat erg fijn, op mijn werk vertel ik het pas na de 12 wekenecho.

Jans’ hoe voel je je?

Trotse mama welkom!! Hopelijk is het snel raak!

Miek weet je t zeker :wink: niet geschoten is altijd mis :mrgreen: gewoon doen!

Gelukkig bijna weekend :dance: gaan jullie zaterdag ook sinterklaas kijken?

hoi allemaal,

bij mijn eerste hebben we het aan mijn beste vriendin en mijn moeder vertelt toen we het wisten met 9 weken, de rest wist het pas heel laat, ik moest er zelf ook aan wennen… bij mijn jongste hebben we het meer gelijk vertelt, maar op het werk en mensen die me minder naast staan pas na 12 weken.

het is inderdaad wel fijn dat als het misgaat dat er mensen zijn die er voor je zijn.

hier gaan we zaterdag sinterklaas kijken want ik heb al twee hele hyper actieve vol spanning zittende kinderen hier thuis. er gaat geen sinterklaas journaal voorbij… en ik moet bekennen dat ze allebei gisteren zelf al hun schoen maar alvast hebben gezet. zijn bang dat sinterklaas hier voorbij gaat denk ik. altijd wel leuk, maar ik ben blij als het allemaal weer voorbij is.

greetz

@trotse mama welkom en dat het maar snel mag lukken…

@Debbert, Het gaat weer goed hoor. De krampen zijn over en ik heb de spanning er gisteren lekker uitgesport.

Wij gaan morgen misschien kijken als we er aan toe komen. Ik moet morgen eerst langs mijn oma en opa (Lottes ouwe oma en opa). Mijn moeder is gisteren weer naar mijn vader vertrokken (zit in Australië voor werk) en mijn tante is een weekendje weg. Dus dan ga ik even langs om met oma naar de bakker te gaan. Ik denk dat tv kijken er dan niet van komt.

Zondag komt hij hier binnen dus dan gaan we zo ie zo kijken. Ik ben tot nog toe ieder jaar nog geweest. Ik heb zelfs een foto van lotte in de armen van zwarte piet toen ze een maand oud was. Een kennis loopt mee in de optocht en die wilde graag op de foto :mrgreen:

@miek kun je het toch niet laten :mrgreen: Als je een maal de beslissing hebt genomen lijkt het me moeilijk om het weer terug te draaien…

Het is idd een heftig verhaal Miek. Gelukkig hebben we er goed mee om leren gaan (met hulp). Een volgende zwangerschap zal voor ons nooit meer zonder zorg zijn, maar toch willen we graag nog een echt broertje of zusje voor Lotte.

Ik zal zo even een kopie plaatsen van het verhaal van mijn dochtertje Emma* dan weet iedereen waar het overgaat. Het lijkt ander zo op fluisteren in gezelschap…

Verder kun je aan mijn tikker zien dat ik al weer ongi bent geworden :o De volgende cyclus is dus weer van start :mrgreen: Wie weet. :mrgreen:

Gekopierd uit het 30+ topic vandaan… (een klein beetje aangevuld voor de duidelijkheid)

Emma* is idd ons vlinderkindje. We hebben in maart een hele moeilijke beslissing moeten nemen. Ons kleine meisje was niet meer levensvatbaar. Ik ben dan ook na 17 weken zwangerschap ingeleid. Later, na onderzoek, bleek ons meisje het Noonan syndroom te hebben. Opzich niet zo’n heel heftig syndroom, maar bij ons meisje uitte het zich heel heftig en ze had geen kans op leven meer.

Ik vind het inmiddels wel prettig dat ze ontdekt hebben wat Emma* had, maar nu weten we ook wat de herhalingskans is en dat heeft als gevolg dat een volgende zwangerschap dus altijd heel spannend zal blijven.

Sinds juni zijn we weer begonnen om te kijken of het zwanger weer gaat lukken. Ik bleek na 2 maanden al zwanger, maar we hadden weer pech. Op de echo bleek het een vruchtzakje zonder embryo (wordt ook wel een ‘windei’ genoemd). Na een miskraam ben ik dus weer net ongesteld geworden.

De rest kennen jullie…

Als jullie vragen hebben stel ze gerust. Ik sta er heel open in.

Jeetje Jans, ben er stil van…