He tMv2 wat jammer nou! grote :hug: van mij!
tnx karel… deze keer heb ik wel ff een traantje moeten laten toen ik het bloed aan het wc papier zag! maar ja wat kan je nog meer… gewoon doorgaan en hopen op een hele vruchtbare volgende ronde.
ik kan me goed voorstellen dat je teleurgesteld bent! Kon je maar van te voren weten wanneer het ‘raak’ is he?! Dan is het wachten en de onzekerheid een stuk minder!
:hug: tmv2. Tuurlijk moet je een traan laten. Het zou wat zijn als je niet teleurgesteld bent…
Gun je zelf een dip moment, elke maand even verwerken dat het nog niet gelukt is.
Hé meiden… het is weer rustig hier, zeg!
Ik heb goed nieuws: gisteren moest ik weer naar het ziekenhuis om mijn bloeddruk te laten controleren en die was flink gezakt. Pillen doen dus goed hun werk!
Heb voor as zaterdag een afspraak gemaakt voor een geslachtsbepaling… ik ben zoooooo nieuwsgierig! Ik hoop echt dat ze het kunnen zien :lol:
Weet sinds ruim een week zeker dat ik de beeb soms voel. Maar voel het alleen als hij / zij aan mijn linkerkant trappelt of stompt.
Jullie nog plannen voor het weekend?? Ik heb een uitrust en klusjes weekend gepland (beetje tegenstrijdige combinatie…). We hebben het de afgelopen weekenden steeds zo druk gehad met visite ontvangen en op visite gaan; ben er nu even klaar mee!
hey karel,
wat fijn dat je bloeddruk nu goed is!! dus doorgaan met de medicatie?? blijf je wel onder controle van de gyn?
en spannend!!! zaterdag weten jullie of je papa en mama van een zoon wordt of van een dochter!!! en al de schopjes!!! ik kan nu gewoon niet wachten totdat ik dat weer kan voelen…heerlijk!! (al oet ik zeggen dat ik op het einde er wel eens anders over dacht…haha)
ik moet de komende 4 weekenden werken, daarna ben ik er vier vrij gelukkig!!! want baal als een stekker… ik heb zaterdag nachtdienst… maar zondag ga ik lekker bij een vriendin relaxen en maandag dan weer een late dienst… dus verder doe ik niet zoveel… morgenmiddag komt een vriendin met der kleine en savonds een vriendin met der kleine en der mannetje… zaterdag ga ik nieuwe gordijnen bestellen voor de slaapkamer.
ongi hier bijna helemaal over, dus we kunnen weer aan het werk…haha
@jans, volgens mij ben je alweer bijna in je vruchtbare dagen, want hoewel we gelijk opliepen, ben ik met mijn paar dagen te laat wel een achterblijver.
hoe is het met de andere meiden, hoe gaat het met de zwangere en de nog niet zwangere of ondertussen wel zwangere??
liefs
@tMv2: poehee 4 weekenden werken… :shock:
He meiden,
Hier is het ook best druk. Dus daarom weinig op KOK geschreven.
Daarnaast zit ik een beetje in de knoop met mezelf. Ik was deze maand uitgerekend van de miskraam in september. Ik heb gisteren een heerlijke dip dag genomen. Vandaag gaat het wel weer.
@ leuke dingen doen dit weekend mijn schoonmoeder is jarig en we gaan uit eten. Het is leuk als Lotte zich gedraagd, maar als ze weer erg dwars is ben ik benieuwd.
@ tmv2, mijn cyclus is korter, en deze ronde was het maar 26 dagen. Ik heb je gewoon in gehaald… We zijn hier idd flink aan de klus :inlove:
@ karel, Goed dat de medicatie zo goed werk. Volblijven houden dus. Heerlijk he om je kleintje te voelen. Lotte was ook heel bewegelijk. Ik vond het wel een geruststelling dat ze altijd ff liet weten dat ze er nog was. Zeker op het einde als je de kindsbewegingen in de gaten moet houden. Nu had ik daar dus geen problemen mee met Lotte.
Ik ga vandaag van het zonnetje genieten…
@ Jans, ik kan me voorstellen dat dit een emotionele tijd voor je is! :hug:
@ Jans, een dikke :hug: voor jouw! logisch dat dit een extra moeilijke periode is… lucht je hart!
@karel heel veel plezier morgen, laat je weten hoe het is gegaan met de echo!
liefs
@ohhh karel ik ben zo benieuwd naar je echo…
@tmv2, er is niet zo veel te luchten. Ik draai steeds in de zelfde cirkeltjes. Ik wil zo graag, maar probeer het wel los te laten. Dan wordt je op bepaalde moment weer even geconfronteerd. Dan heb ik weer ff een dagje nodig om dat mezelf weer een schop onder de kont te geven :mrgreen:
Gelukkig heb ik een meisje dat me met 2 benen op de grond zet :inlove:
Jullie zijn wel ontzettend lief, dank je voor de knuffels
@ Jans… ik ook… heb er vannacht van gedroomd; hij kon niet zeggen wat het geslacht is en we moesten er maar rekening mee houden dat dit gedurende het eerste levensjaar ook nog regelmatig zou veranderen :?
Verder stonden zijn/haar schouders scheef (??) en had hij/zij geen hart (???) maar de echoscopist had geen tijd om daar verder op in te gaan want we hadden alleen een geslachtsbepaling gevraagd…
Sjonge jonge jonge… Daar kun je toch een mooie dromen analyse op loslaten of niet?? 8)
Die is niet zo moeilijk…
Gewoon de gebruikelijke onzekerheid van een nieuwe moeder to be…
Hier staat iedereen voor als ze voor het eerst zwanger zijn. Maak je niet te druk. Zoals je overkomt lijkt je mee een verstandige vrouw. Het lijkt me er eerder op dat je alles te goed wilt doen, dan dat je het niet goed genoeg doet.
Ik heb de zelfde kwaal gehad. Of heb ik net nog steeds :oops:
Ik heb toen heel veel gehad aan het boek: Exit supermama, Hoe wordt ik een goed genoeg moeder. Als je er aan toe bent moet je het eens lezen. Er stonden wel heel veel open deuren in, maar toch is het wel eens goed om te lezen en je te realiseren wat je aan het doen bent en voor wie.
Ik ben daarna (langzaam) een stuk relaxeder naar mezelf geworden taz van het moederschap.
Als ik nu de opmerking krijg hoe kan ze nu een blauw haarelastiek je bij haar roze jurk hebben. Denk ik ohhh de wereld vergaat… :roll: En ik zeg dan dat vind ik niet zo belangrijk.
Ook kon ik wakker liggen omdat Lotte niets had om aan te trekken. En dan riep ik mezelf een stop toe. Nee ze heeft wel iets om aan te trekken, maar dat vind je minder leuk… Niet zeuren dus niet alles kan even leuk zijn. En dan kon ik weer rustig slapen.
Niet alles hoeft perfect te zijn. En wees gerust dat lukt met kinderen zeker niet…
Jeetje wat een filosofisch geleuter. Ik hoop dat je echo gewoon leuk was… En wat wordt het???
Het is een MEISJE!!! :inlove:
We hadden het absoluut niet verwacht maar ik was binnen een minuut al helemaal aan het idee gewend :lol:
Jans, wat je schrijft is wel erg herkenbaar. Grappig dat zo’n karaktertrek blijkbaar zelfs op een forum nog duidelijk zichtbaar is. Ik denk nogal snel dat ik niet goed genoeg ben of het niet goed genoeg doe en dat anderen het altijd beter doen. Als ik het realistisch bekijk valt dat negen van de tien keer wel mee, maar ja realiteit en gevoel komen vaak niet overeen. Het boek ga ik zeker tegen die tijd eens lezen!
hey meiden,
alles goed hier!!
Karel!!! een meisje geweldig!!! al geshopt of wacht je nog even. haha… inderdaad wel wat echter nu hé… maar jullie zijn al snel uit de naam!!
en over die onzekerheden, ik denk dat dat blijft … haha ik heb ze nu nog steeds als er iets is met de kids of ik moet een beslissing maken… over school bijvoorbeeld of noem het maar op!! ik denk dat het niet normaal is als je nooit ergens onzeker over bent of het gelijk allemaal maar kan enzo…
hier strakjes een nachtje werken, vanmiddag even naar de stad geweest, dochterlief was alleen om te schieten om het netjes te zeggen :wall: dus die heb ik om half 6 al op bed gelegd…
zoonlief heeft een nieuwe film uitgekozen van disney dinosaurs dus die zijn we nu aan het kijken… het was 1 + 1 gratis en ik wilde graag die nieuwe rapunzel… nu zijn ze beide happy.
Gaaf een meisje :inlove:
Moet weg maar ik was zo benieuwd… schrijf later meer…
@tMv2: we wisten eigenlijk al vrij snel welke namen we wilden, dus nu was het alleen nog even afwachten of het de jongens of de meisjes naam zou gaan worden!
Wat betreft het shoppen; ik heb al wel het eea aan ‘neutrale’ pakjes inmiddels en mocht gisteren van mijn moeder een echt meisjes setje uitkiezen. Jurkje, maillotje en vestje; lavendel blauw met wit. Zooooo schattig!
Leuk trouwens die Disneyfilms… Lijkt me heerlijk om straks ook saampjes met de kleine hummel te kijken. Vind sowieso die films erg leuk!!
Hebben jullie nog lekker van de zon kunnen genieten dames? Ik heb gister mijn todo-lijst aan de kant geschoven de hele middag in de zon gelegen; heerlijk! Ben ook lekker verkleurd. Alleen mijn gezicht blijft wat achter want dat heb ik ingesmeerd met factor 50 & ik had een pet op… (beetje bang door de verhalen over een zwangerschapsmasker…)
@karel, heel verstandig om voorzichtig te zijn met de zon. Je ziet pas dat je er last van hebt als het te laat is… Na de zwangerschap ook nog voorzichtig zijn. Een kennis van me kreeg een masker nadat ze bevallen was. Ze dacht dat het nu geen problemen meer zou opleveren, maar blijkbaar waren de hormonen nog niet helemaal uit haar lijf…
Hier zijn de klusdagen weer over. Vanmorgen was mijn temperatuur gestegen. De eisprong is dus geweest.
Mag ik weer plaats nemen op het wachtbankje. Ik moet toch de conclusie trekken dat mijn eisprong iets later is dan ik had gedacht. Toch wel handig om te tempen.
Hier verder niet veel bijzonders te melden. Lotte was de laatste tijd er rustig en lief, maar vanmorgen begonnen de driftbuitjes toch wel weer te komen… Gelijk heel streng en strikt geworden. Hoop dat ik ze voor ben gebleven.
We hebben sinds een paar weken een babyfoon met camera. Vond het altijd een beetje onzin, maar omdat de buurtjes 's avonds nog wel eens oppassen leek het me voor hun wel practisch.
Moet zeggen dat het voor ons ook wel handig is. Kunnen we tenminste zien wat ze allemaal uitspookt. Af en toe even vertellen dat ze moet gaan slapen. Vind het toch wel een aanrader.
Heb een druk weekend voor de boeg.
Morgen nog ffies werken.
Vrijdag naar de kapper. Laat de kapper weer eens zijn gang gaan. Dan maakt ie er altijd wat leuks van en dan wordt het weer eens heel anders. Zelf kan ik dat niet zo goed verzinnen. Hij weet wel dat hij niet met al te moeilijke modellen aan moet komen waar bij ik veel moet föhnen, want dat doe ik toch niet.
's Avonds met mijn buuf naar de bioscoop. Gooise vrouwen…
Zaterdag uit eten, met vrienden.
Als ik geen tijd heb voor kok dit weekend. Fijn weekend allemaal
wat is het rustig hier!!
hoe is het met iedereen???
hier zijn de klusdagen weer aangebroken, dus volop aan de klus :inlove:
@ jans, hoe gaat het op het wachtbankje???
@karel, hoe gaat het met je buikje??
@de rest…en en en ???
ik kom dit weekend nog wel terug, ga ff naar de bouwmarkt en vanmiddag op visite bij vrienden, morgen weer werken.
tot snel weer
@tmv2, heel veel klus plexier.
Hier snap ik mijn lijf ff niet zo goed. Ik heb volgende week mijn NOD, maar ik ben nu al 4 misselijk. Het is zo’n echte zwangerschapsmisselijkheid. Het komt op als je maag leger raakt en wordt helemaal vervelend met geurtjes. Bij Lotte en Emma* begon dat met 6/7 wk pas…? Of is het toch wat anders…?
Ik probeer niet te hard te hopen, maar ja we weten allemaal hoe moeilijk dat is…
Verder heb ik een heerlijk weekend gehad. Het is nog niet eens afgelopen. Ik heb nog een relaxte zondag. Ik hoop jullie snel positief nieuws te kunnen brengen. :inlove: