oktober & november 2010 stoppers

Jans, zo zei mijn man het ook ongeveer: als er iets is dan wil ik het zo snel mogelijk weten zodat we zo goed mogelijk begeleid worden en we ons zo goed mogelijk kunnen voorbereiden op wat er komen gaat (voor zo ver dat dat kan…).

Drie maanden ouderschapsverlof klinkt goed; even goed de tijd voor jezelf!

@ Karel, ik wil idd de 3 maanden even echt voor mezelf gebruiken.

Ben gisteren naar een homeopaat geweest. Ze is een acupuncturiste en homeopaat. Mijn menstruatie zijn nog steeds zo ontzettend heftig. Hierdoor had ik het gevoel dan mijn lijf gewoon niet meer inballans was (ik had ook nog wel een paar andere aanwijzingen, hoor).

Een homeopaat kijkt niet alleen naar de klacht van de menstruatie, maar ook naar alles. Je moet dus je hele geschiedenis op tafel leggen.

Na een gesprek van zeker een uur.

Haar conclusie. Ze zoekt het toch in een neurologische hoek. Ik heb in het verleden een aangezichtsverlamming gehad en een stevig burn-out.

Toen ze dat zei leek het wel of alle puzzelstukje op hun plek vielen. Bepaalde dingen kon ik op eens plaatsen…

Ik krijg bepaalde granules die me zullen ondersteunen bij het verder herstel. Maar ook met dit in mijn achterhoofd ga ik nu dus zeker mijn 3 maanden ouderschapsverlof opnemen en dit wordt dus echt tijd voor mezelf… :mrgreen:

Ik vergeet nog het andere nieuwtje te noemen.

Ik was ongeveer 2 weken geleden bij de huisarts geweest om eens te vragen wat mijn mogelijkheden waren tav verder hulp bij zwanger worden. Mijn situatie is dus niet zo’n gebruikelijke dus zij kon me niet adviseren. Ze wilde me gelijk doorsturen naar de Gyn. Ze heeft me aangemeld voor een aviesgesprek bij het pre-conceptie spreekuur.

Ik kreeg gisteren de brief binnen van het ziekenhuis. Ik mag 24 maart op gesprek komen. Er werd niet expliet genoemd dat Hubbie mee moest, dus het zal wel alleen een soort voorlichtingsgesprek worden. Maar het is wel een eerste stap.

hey meiden,

het is weer lang geleden… hier druk bezig geweest met zoonlief en vakantie!!

morgen begint het normale leven weer! dan mogen de kids weer naar school en mag de oudste weer zover het lukt alles doen. zit alleen nog te twijfelen met zwemles!

hoe is het verder met iedereen… vinden jullie het niet heerlijk dat het weer warmer wordt buiten en het langer licht blijft… ik merk gelijk dat ik meer zin heb in dingen.

@jans, jullie zijn ook weer aanbeland in de klusweken. wat fijn dat je al zo snel terecht kan in het ziekenhuis, altijd fijn als ze je verhaal al kennen en dat er een begin is mocht je de beslissing nemen de mmm in te gaan. hoewel ik nu toch echt voor je ga duimen voor een mooi sinterklaascadeau, wordt tijd!

straks in de zomer lekker genieten van je verlof en bijkomen van alle gebeurtenissen. ik zou ook wel ouderschapsverlof willen nemen en mag ook wel, maar ik zou de centen nu niet kunnen missen, bij ons is dat volledig onbetaald, alleen behoud van je contract. hopelijk helpt de homeopaat met het zwanger worden en je verder herstel.

@loveiita hoe is het nu?? al klachten?? zou helemaal geweldig zijn als je over vier dagen een positieve test in handen hebt, ik ga duimen.

@karel, je zit alweer in je tweede trimester!! WAUW, dat gaat snel, voor ons dan!! wat fijn dat je nekplooimeting goed was, weer een extra geruststelling. ik heb stiekem gespiekt in het showforum en zag daar een hele mooie beeb!! geniet ervan!! (ben kei jaloers!!haha :lol: )

lekker nog op vakantie voor de beeb komt, zou ik lekker doen, want straks met een kindje is het allemaal anders. dus pak die tijd nog lekker samen.

hier verder niet veel te melden, de klustijd komt er weer aan. verder kreeg ik het idee in mijn hoofd dat ik een nieuwe slaapkamer wil, dus daar zijn we nu mee bezig, dan hebben wij allemaal hier in huis een nieuwe slaapkamer en dan hopen dat we met de volgende kunnen beginnen. :pray:

nou meiden, tot horens!!!

liefs

@tMv2; een nieuwe slaapkamer!! Dat is een leuk project! Ook fijn voor als je straks zwanger bent :wink: Wat ben je precies van plan? Nieuwe spullen? Ander kleurtje? ???

Ik ben ook echt zó blij dat het voorjaar begint te worden. Was er echt aan toe; langere dagen, lekkere temperatuur, fluitende vogels… Heerlijk!

Moet wel echt in de tuin aan de slag, die ziet er niet uit zo na de winter :oops:

Tja aan de ene kant gaat de zwangerschap snel ja, tweede trimester klinkt al heel anders dan eerste trimester… Aan de andere kant vind ik het nog steeds wat onwerkelijk! Buik groeit wel, maar het lijkt net alsof ik gewoon te veel gesnoept heb… Kan me nog steeds niet echt voorstellen dat er over een half jaar een baby komt! Gelukkig heb ike en paar mooie echo’s als ‘bewijs’… Daar kan ik wel naar blijven kijken! :inlove:

Ik ben trouwens doorverwezen naar de gynacoloog. Bloeddruk was bij de controle van de verloskundige weer te hoog. Over twee weken heb ik mijn eerste afspraak bij de gyn. Weet niet zo goed wat ik moet verwachten…

Jippiejeeeeee, mijn leidinggevende is accoord gegaan met mijn verlof aanvraag :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik heb het naar hem gebracht als ik neem nu 3 maanden om eens echt goed bij te tanken van mijn roerig jaar. Dat vond hij een verstandig idee… :dance: :dance: :dance:

Nu morgen even langs de gemeente voor een uittreksel en de donderdag de aanvraag inleveren. Dan ga ik plannen maken voor mijn 3 maanden verlof :inlove: :inlove:

@karel, heerlijk he het mooie weer… Ikkan daar ook zo van genieten. Doe je wel handschoenen aan in de tuin ivm tocsoplasmose (oid)

Onder extra toezichtstaan van de Gyn is dan maar beter. Misschien mag je bij hun dan een 20 weken echo laten maken. Die zijn in het ziekenhuis echt haarscherp…

Ga je straks ook nog een 3D echo laten maken? Ik heb dat van Lotte laten doen toen ze ongeveer 28 weken was. Was echt heel gaaf om te zien. Was ook leuk om te zien wat ze uitspoken in je buik. Lotte lag te sabbelen aan de navelstreng. Babies schijnen gewoon te spelen met de navelstreng.

@tmv2, wat voor ideetjes heb je voor je kamer. Ik ben benieuwd.

@Liita, Voel je nog meer van die vage vermoedes… “moederinstinkt” is belangrijk hoor, dat mag je niet onderschatten.

Jans wat heerlijk dat je verlof doorgaat!!! :dance: :dance: :dance:

Het lijkt me wel moeilijk om dan ook echt tijd voor jezelf te nemen en niet te verzanden in de lijst met klusjes die nog gedaan moeten worden of andere ‘moetjes’…

Wat betreft de tuin (een van mijn ‘moetjes’); ik heb van die hele charmante tuinhandschoenen, dus dat komt goed! Ik hoop echt dat we zondag een eind komen; heb echt weer behoefte aan een gezellige tuin ipv aan zo’n troosteloze bende.

De glazenwasser is hier net aan de ramen begonnen, heerlijk! Ik heb de mazzel dat ik op onze bovenste twee verdiepingen zelf de buitenkant niet kan zemen dus tja, dan ’ moet ’ je wel een glazenwasser hebben die het doet :smiley:

Wat betreft de echo’s; ik zit nog een beetje te twijfelen! Wilde eigenlijk met 18 weken een pretecho icl geslachtsbepaling doen. Maar ik denk dat 3D dan nog niet zo mooi is. Nu ik echter naar de gynacoloog moet, verwacht ik eigenlijk dat ik wel eerder dan bij 20 weken een echo krijg, en misschien kan hij / zij dan ook het geslacht wel zeggen?!?!

Als dat zo is, dan wil ik verderop in de zwangerschap een 3D echo…

Ik wacht even mijn eerste afspraak bij de gynacoloog af voordat ik een beslissing neem!

@ karel, een 3D echo is idd veel mooier als je die later doet. Een baby zo vroeg in de zs ziet er niet echt mooi uit.

Ik ben heel slecht in moetjes. Dusvdat probleem zal bij mij niet echt ontstaan. Ik moet eerder een goed plan/planning maken, zodat ik na mijn 3 maanden niet het gevoel heb dat ik niets gedaan heb. Dat er wel iets gebeurd is met mijn plannen.

Mijn leidinggevende heeft zijn handtekening gezet onder mijn aanvraag. Nu is het alleen nog een administratieve afhandeling.

Ik heb het ZH gesproken ivm de medicatie. Omdat ik het heel kort moet gebruiken kan het geen kwart. Ik heb wel gelijk gevraagd wat de symptomen zijn waar ik op moet letten. Als ik problemen had moest ik idd wel gelijk bellen. Mijn uitstrijkje die de gyn gemaakt had was goed, geen afwijkende cellen.

Ik heb vandaag een heerlijke dag gehad. Mijn beste vriendin was met haar baby op bezoek. We waren rond de zelfde tijd uitgerekend afgelopen zomer. Ik heb dus gewoon een heerlijke knuffel dag gehad. En mijn dochter Lotte was zo lief voor haar :inlove:

@Jans; heerlijk een handtekening onder je verlofaanvraag en een knuffeldag achter de rug; klinkt goed.

Lijkt me een ontspannen idee om te weten dat je binnenkort lekker tijd voor jezelf hebt. Wie weet komt die ontspanning het ‘zwanger worden’ proces ook wel ten goede!

Onze tuin, is nog niet klaar maar al wel een heel stuk opgeknapt! We konden gisteren lekker in de zon op ons terras zitten :inlove:

Nu weer aan het werk :frowning:

Hoi Iedereen ik ben november 2010 gestopt. Weet nog niet mijn cyclus laatste keer 14 dagen. Nu voor laatste keer ongi op 6 maart is dus nog er verschillend. Heb ook geen idee wanneer mijn eisprong is.

Succes iedereen

trouwens eerste kindje

Welkom roos gezellig dat je mee komt kletsen. Wat spannend je eerste kindje. Ben je lang aan de pil geweest? Kan je cyclus daar door vanslag zijn? Nog een paar maandjes aankijken of er meer regelmaat in komt.

@Karel, heerlijk dat je in de tuin kan zitten en wie weet kom de rust mij ten goede.

@liita, en wat was de uitslag??? :dance: of :evil:

@tmv2, hoe is het met de slaapkamer plannen?

Ik zit weer aan het einde van mijn cyclus en ben weer op zoek naar alle signalen of ik wel of niet zwanger ben 8)

Ik heb weer allemaal puisten, dat zou NIET betekenen.

Ben heel er moe, dat zou WEL betekenen.

Ik zat gisteren in de auto op eens te duimen, hmmm dat doe ik alleen als ik zwanger ben… :think: Wie weet…

Ik ben begonnen om mijn cyclus eens goed in kaart te brengen met mijn temperatuur en mijn afschijding. Heb een Amerikaanse website (fertilityfriend punt com) gevonden die heel duidelijk is en waar je de gegevens ook kan in vullen. Het programma kijkt dan ook gelijk of je een eisprong hebt. Ik vond het wel handig.

Ik ga morgen heerlijk van het mooie weer genieten :mrgreen:

hey dames,

hoe is het met iedereen… ik lees wel mee, maar heb veel gewerkt, dus las het alleen via de phone, maar vind dat niet prettig om te reageren.

dus ik laat even weten dat ik er nog ben ik ga proberen vanavond overal op te reageren.

liefs

Hoi allemaal,

Even een tijdje niet geweest. Allemaal kwaaltjes. Ontstoken ogen, toen was dat over werden mijn verstandskiezen getrokken en dat ging ook nog eens ontsteken… Dus even niet veel zin gehad. Werd ik ook nog eens gewoon ongesteld en dan terwijl ik zo zeker wist dat ik zwanger was :smiley:

Vertrouw dus niet meer op mijn gevoel. Voortaan eerst harde feiten voodat ik stiekem op een wolkje ga zitten :wall:

Ook weinig nieuws hier. Gaat niet zo heel snel met de zwangeren :? Ik denk dat we toch echt wat beter moeten gaan klussen.

@Tmv2 Fijn dat je er nog bent :smiley:

@Jans, spannnend! Duim voor je mee hoor. Ik heb je ‘verhaal’ gelezen… (ergens hier op het forum) en ik gun het je heel erg. Kan me voorstellen dat het niet makkeijk is. Zelfs niet als je zwanger bent… Ooh ik praat je niet echt moed in zo hé? Wil alleen even laten weten dat ik het je echt gun! Gebruik je ook ovu testen?

@Roos. Hoi Roos. Gezellig dat je mee komt kletsen. Hou oud ben je als ik vragen mag? hopenlijk wordt je cyclus snel iets regelmatiger… of komt je ongi helemaal niet weer :lol:

@Karel Dat lijkt me echt super mooi een 3D echo:)

Nou fijne avond allemaal nog!

hey dames,

ff kijken hoever ik terug kan lezen zo, want ben nu al kwijt wat ik allemaal heb gelezen.

@liita… Balen joh! dat je ongi bent geworden, je lichaam kan je zo goed voor de gek houden… grrrrrr en verstandskiezen eruit… brr, ik vond dat echt een hel en ik heb ook infecties daarna gehad. verschrikkelijk vond ik dat. daar kun je inderdaad goed beroerd van zijn.

op naar de volgende ronde, hopelijk in april een positieve test in handen!

@jans, voor jouw weer de spannendste dagen!! ik duim me gek hier, zo het zo geweldig vinden als je 2011 eens goed af zou kunnen sluiten met jullie wondertje in jullie armen.

inderdaad wel handig zo’n kaart, ik heb zo’n app op mijn telefoon, daar kan ik ook alles op invullen, mijn probleem is alleen dat ik het wel eens een dag vergeet.

en een handtekening onder je verlof aanvraag…JAHOEEEE!!! geweldig, lekker genieten van het mooie weer, en je meisje en hopelijk ook het wondertje in je buik!! dit wordt vast een prachtzomer.

we zijn nog steeds bezig in de slaapkamer, de oude is verkocht en nieuwe (2de hands bedombouw en dressoir gekocht). plafon is gestuct en bed en kast in de grond. is van dat grenen ga ik wit verven. wil zo’n romantische landelijke slaapkamer. wit met grijs en paars. ben benieuwd. elke kamer hier is volgens mij anders, maar ik vind een strakke slaapkamer niet mooi voor een slaapkamer, al hoewel mijn zoon een strakke heeft. hiervoor hadden we bamboe, maar daar was ik zo op uitgekeken, ben benieuwd of het wat wordt. moeten alleen nog nieuwe gordijnen bestellen verder heb ik al veel nieuwe accesoires gekocht… zo leuk!! hihi

fijn dat je uistrijkje goed was, dat is altijd weer een opluchting, ik kreeg van de week zo’n tijdschrift binnen dat ik binnenkort de oproep krijg voor eerste uitstrijkje… ik dacht toen… pfff druk me maar weer met mijn neus op de feiten… ik weet ook wel dat ik binnenkort 30 word, maar ze hadden nog wel een paar maanden kunnen wachten met versturen. hahaha

@roos… WELKOM!!! spannend voor de eerste!! cyclus 14 dagen??? dat is wel erg kort. hopelijk is hij deze keer wat langer of ben je gewoon zwanger!

@karel, hoe is het met jouw, ik zag alweer 15 weken, pfff voor mijn gevoel gaat dat zo snel, voor je het weet zit je alweer op de helft. voel je jezelf goed? heb je de beeb al gevoeld?? zou nog wel vroeg zijn voor een eerste maar kan wel. al bezig met uitzet?? en begint je buikje al te groeien?? ben zo benieuwd…

wanneer moest je ook alweer naar de gyn voor het eerst… ik begrijp dat je dus wel graag wilt weten wat het wordt. spannend!! ik heb bij beide kids een 3d echo laten maken, zo mooi. zeker bij mijn dochtertje kun je echt het gezichtje er al uit halen. die lijkt echt op het kindje van de echo. bij mijn zoontje had ik dat minder, maar die heb ik ook iets eerder laten maken.

hoe is het verder met alle andere meiden, we zijn er wel een paar verloren in de afgelopen maanden volgens mij. hopelijk snel weer een zwangere! want inderdaad echt hard loopt het hier niet, maar we zijn ook maar met een paar dat scheelt.

liefs…

ik ga nu ff poetsen, dan kan ik straks lekker in de tuin zitten met mijn boekje… kijk er nu al naar uit… ik hou echt van de lente…heeeeeeeerlijk!!!

@tmv2, ik heb ook een app op mijn telefoon maar op deze site geeft het programma ook aan of je nu daad werkelijk een eisprong hebt gehad. Verder hebben ze een soort “lessen” waar bij je nog eens de biologie les overdoet :wink:, maar dan gericht op zwanger worden. Ik vind het wel fijn om mijn lijf nog beter te leren kennen.

De klussen in je kamer klinken goed. Het is fijn om je gedachten even op andere dingen te kunnen zetten.

Ik heb gisteren ook heerlijk in de zon gezeten :mrgreen:

@Liita, Ons leven is idd erg heftig geweest afgelopen jaar, maar ik denk dat we er aardig goed mee om gaan. Een volgende zwangerschap zal best spannend zijn, maar ik sta er wel positief in. De volgende baby heeft recht op een positief ingestelde moeder en daarom wil ik me ook pas zorgen maken als daar daadwerkelijk aanleiding voor is. Door bijvoorbeeld een slechte echo. Ik hoop dat ik deze instelling vast kan houden, maar ik doe wel heel hard mijn best.

Verder mogen ze in het ziekenhuis ook pas onderzoeken, die schadelijk kunnen zijn voor de zwangerschap, doen als daar op echo’s aanleiding voor is. Ik heb namelijk door mijn zwangerschap van Emma* gelijk recht op een punctie, maar ik wil een goede zwangerschap niet in gevaar brengen.

Ben gisteren bij de gyn geweest voor het pre-conceptie spreekuur. Wat ik verwachte kwam er al uit. Ze kunnen (nog) niks voor mij betekenen. De kansen van IVF oid zijn namelijk niet hoger dan de kans waar op ik tot op heden zwanger ben geworden.

Ze vond het juist wel heel positief dat mijn cyclus zo regelmatig is en dat ik dan goed kan mikken :mrgreen:

We heeft ze me aangegeven dat mijn zwangerschap van Emma* zeker niet onder een miskraam valt. Ze noemen het een aangeboren afwijking waar bij de het kindje niet levensvatbaar meer was en waarbij wij de keus hebben gemaakt om de zwangerschap te beëindigen.

Ik moet vandaag of morgen weer ongi worden, maar er is nog niets te zien of te voelen. Ik ben dus steeds aan het onderbroek loeren. Soms komen er al roze-mist-flarden binnen drijven, maar die probeer ik dan snel weer weg te drukken.

Zul je net zien. Heb ik na 15 maanden van mijn leidinggevende weer een klus op een waterzuivering gekregen, moet ik hem gaan vertellen dat hij weer een ander moet gaan zoeken :oops: Als je zwanger bent mag je geen werk doen met afvalwater :mrgreen:

Ik ga de komende dagen nog een beetje heen en weer schommelen…

@jans, :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

dat zou een hele mooie bak zijn…haha

ik duim verder in ieder geval.

Ik ben ongi :hand:

Geef mijn portie maar ff aan fikkie… :cry:

:hug: :hug: :hug:

Ow Jans… :hug: :hug: :hug: :hug:

Ik ben er weer. ff lekker van een wijntje aan het genieten.

We gaan weer op voor de volgende ronde.

Heb gisteren ook te horen geregen dat mijn schoonzus weer zwanger is van nummer 4 :inlove: Zij hebben hun portie ook al voor hun kiezen gehad. Diverse miskramen tussen 1 en 2 en tussen 2 en 3. Het 2e kind was een tweeling, waarvan 1 het tijdens de zwangerschap niet gered heeft. Ik gun het ze van harte. Niet dat ik het iemand mis gun hoor…