oktober & november 2010 stoppers

@karel, hier nog niks, maar ja ws woensdag. ik heb alleen al bijna een week zo’n last van mijn borsten. maar ik durf niet te hopen. heb toevallig vanmiddag getest en die was negatief, maar is ook nog vroeg. we zullen zien.

morgen moet mijn zoontje geopereerd worden aan zijn balletjes, dus dan heb ik geen tijd om erover na te denken, weer een dag voorbij en daarna heb ik thuis ook mijn werk met hem.

bij de andere 2 testte ik ook pas later positief, dus ik hoop. maar ja, je lichaam houd je zo makkelijk voor de gek.

hoe is het verder met jouw zwangerschap. gaat wel hard nu al bijna in het tweede trimester… pff dat zijn de geniet weken. (beetje jaloers hihi)

en alle andere dames, nog nieuws of eerste schopjes, echo’s of al bezig met kinderkamers? ben zo benieuwd.

liefs

@tMv2… veel sterkte vandaag! Ik hoop dat het allemaal voorspoedig verloopt.

@Jans, ben je de teleurstelling al weer wat te boven? Sinterklaasbeeb is natuurlijk wel heel leuk :inlove:

Hier gaat alles wel goed. Nog een paar dagen en dan zitten we op 12 weken! Qua kwaaltjes valt het reuze mee; ben helemaal niet meer misselijk. Wel de laatste tijd wat meer last van mijn banden. Je begint inmiddels een beetje een buikje te zien en de meeste mensen weten het nu ook, dus dat is hartstikke leuk!

Waar ik wel echt mee zit is dat ik zo afschuwelijk MOE ben… Het is super druk op mijn werk en het kost me echt moeite om de dagen vol te maken. Tegen de tijd dat ik thuis ben en gekookt / gegeten heb, ben ik total loss. Ik heb het weekend ook echt nodig om bij te slapen. Vraag me af of dit nog wel normaal is.

Mijn leven bestaat nu zo ongeveer alleen maar uit slapen en werken. Ik bedoel dit niet om te klagen; heb het graag voor ons beebje over, maar ik maak me gewoon echt zorgen over de combi drukke baan & zwanger zijn. Hoe ga ik dit volhouden??

Ben vannacht ongi geworden, ik dacht ik kom dat toch even vertellen.

Op naar de volgende ronde weer.

Eerste ronde een cyclus gehad van 76 dagen, nu een cyclus van 48 dagen.

@Jans: Gecondoleerd :cry: Je oma zal het wel moeilijk hebben nu :cry:

Heel veel sterkte in ieder geval. :hug:

@tmv2: Sterkte vandaag, hopelijk verloopt de operatie van je zoontje zonder problemen :pray: Alvast veel beterschap gewenst voor hem.

@Karel: Ik weet niet of dat kwaad kan, drukke baan en zwanger zijn. Misschien kan je wat rustiger aan gaan doen op je werk? Of ziet je baas dat niet zitten? Ik zou gewoon op je gevoel af gaan, als het niet goed voelt gewoon eens met je baas erover praten. Misschien wat minder uren gaan werken? :hug:

Heey allemaal!

@Jans Balen zeg!

@tmv2 Hoe is het met je zoontje gegaan? Hoe oud is hij eigenlijk? Ze opereren altijd voor de 2e verjaardag toch? Mijn zoontje moet daar ook aan geopereerd worden waarschijnlijk. Hij is nu bijna 8 maanden, als hij 12 maanden is moeten we naar het ziekenhuis daarvoor. Het is niet de leukste afleiding, maar misschien wel lekker om even niet met testen bezig te zijn, maar met je zoontje! Hoop dat alles goed gaat… en een positieve test natuurlijk :smiley:

@Karel. Tja ik was bij de 1e in het begin ook heel erg moe. Dus volgens mij is het normaal, maar als het te erg wordt, moet je misschien een beetje minder gaan werken. Maar is je werk alleen heel druk of heb je ook stress… Want stress is natuurlijk niet goed… Tja iedereen zegt wel steeds je moet er van genieten, maar soms is dat best een beetje lastig, zeker als je wel super misselijk en moe bent. En toch is het zo mooi :smiley: Bijzonder hé hahah

@Belinnetje. Jeetje wat een lange cuclussen. Is daar niks aan te doen? :think: Wel erg vervelend lijkt me dat. Maar als je het positief bekijkt was deze cyclus al weer een stuk korter dan de vorige. Hopen dat de komende nog korter is… of een positieve test… nog beter natuurlijk

@ Belinnetje… jammer dat je ongesteld bent geworden, maar op zich wel fijn dat je cyclus al een stuk korter is dan de vorige, toch?

@loveisintheair… ik heb inmiddels ook bij de septembermama’s al een hoop reacties van meiden die ook zo moe zijn, dus het zal er wel gewoon bij horen. Stress heb ik wel op mijn werk ja. Ik probeer me zo min mogelijk druk te maken, maar ik ben van nature nogal een stresskip haha.

@tMv2… hoe is de operatie verlopen? Hoe is het nu met de jongeman? (en met jou natuurlijk) Enne… nog niet ongesteld hoop ik?!?

hey meiden,

hoe is het hier allemaal! weer veel reacties, maar helaas geen nieuwe wondertjes zag ik!! balen!!! nou hier dus ook niet… dus de volgende ronde en hard hopen op een sinterklaas kindje. klinkt echt erg verwend, maar had niet gedacht dat we tot deze ronde zouden komen, dus moet ff omschakelen. het is niet mijn bedoeling om iemand voor zijn hoofd te stoten hoor!! is alleen maar erg naief van mij geweest.

zoonlief ligt nu op de bank lekker film te kijken, we waren gisteren pas om half tien terug van het ziekenhuis, ik wilde niet dat hij daar bleef slapen. dus toen hij had geplast heb ik hem meegenomen. hij was nog filnk misselijk van de narcose en had nog niks gegeten en gedronken en zijn ruggeprik was ook nog niet uitgewerkt dus hij kon nog niet lopen. mams had alleen niet zo goed nagedacht en hem gewoon op de bank gelegd, toen ik daarna zijn pyama aan wilde doen was meneertje helemaal nat… hmm logisch natuurlijk zijn blaas was ook nog verdoofd dus hij voelde niet dat hij moest plassen en had geplast…haha

hij heeft vanacht lekker geslapen en nog extra pijnstilling gehad, gewoon zetpillen. nu kan hij al wel zelf staan, lopen gaat nog beetje lastig, hij heeft gegeten en gedronken en hij heeft weer praat. hoewel hij nog niet kan zitten… maar logisch het ziet er daaronder niet uit.

pfff… waarom heb ik altijd zo’n buikpijn als ik ongi ben… net of ik het leuk vind om er constant aan herinnert te worden dat ik ongi ben… :wall:

nou einde ego!!

@karel, dat moe zijn is inderdaad wel vaak voorkomend, ze zeggen dat je na de 16-20 weken weer wat meer energie krijgt… nou ik wacht er nog steeds op. haha maar het wordt echt beter hoor!! denk wel aan jezelf, als het niet gaat, dan moet je jezelf echt ziek melden. hoevaak in een mensen leven ben je zwanger!! denk aan jezelf hoor.

@belinnetje balen zeg, dat je ongi bent geworden, maar wel fijn dat je cyclus bijna de helft korter is, hopen dat hij volgende maand nog korter is.

@loveisintheair, mijn zoontje is 6,5 en inderdaad eigenlijk veel te oud. de huisarts wilde me niet doorsturen, het zou vanzelf goed komen zeiden ze… omdat ze toen hij baby was wel ingedaald zijn geweest. nou klopt dat gedeeltelijk, zijn balletjes zaten in zijn zakje, maar niet via de goede weg, want zijn indalingskanaaltjes en scrotum waren niet goed ontwikkeld. dus heb denk ik 6 artsen gehad die me een zeur vonden en uiteindelijk de 7de heeft gebeld met de uroloog na aandringen en toen moest ik binnen 2 dagen komen en dat is nu een maandje geleden. met als gevolg dat hij misschien nu blijvende schade heeft. grrrrrrrrr… maar je hebt dus gelijk betreft leeftijd!!

wanneer is jouw NOD?

@jans we gaan weer samen voor de volgende ronde, maar ik zou het toch wel erg leuk vinden als we beide dit jaar nog ons wondertje in de armen morgen sluiten… (telt ook voor de rest trouwens)

liefs

jeetje wat is er veel geschreven.

@TMV2, fijn dat de operatie goed is gegaan. Maar wat kunnen artsen toch eigenwijs reageren. Ik heb inmiddels wel geleerd om erg assertief te zijn en mijn gedachten gewoon uit te spreken. Wel op een nette manier hoor maar ik spreek ze wel uit.

@Karel, je mag (eigenlijk moet :inlove: ) hier ook je belevingen van de zwangerschap beschrijven hoor… We willen meegenieten… Bij gebrek aan beter…

@Liita, December hier wie kum… :mrgreen:

He meiden,

Ik ben inmiddels alleen wat langer dan de meeste meiden bezig met zwanger worden. Ik heb al een redelijke voorgeschiedenis. Ik heb me na de miskraam in september aangesloten bij dit topic, omdat ik dacht dat het voor mij het zelfde zou voelen als jullie omdat ook ik weer op nieuw moest beginnen. Maar in werkelijkheid merk ik dat het voor mij toch niet helemaal zo inelkaar zit. Wel vind ik het heerlijk om hier gewoon lekker luchtig te kunnen posten.

Ik heb een aantal dingen bewust niet in dit topic gepost. Ik wilde zeker de meiden die net beginnen met zwanger worden niet de stuipen op het lijfjagen met alle problemen die ik op dit moment onder vind of al ondervonden heb. Mijn meer zwaarmoedige berichten post ik meestal in het topic over zwanger worden na een miskraam, daar vind ik dat meer op zijn plaats.

Toch wil ik nu wel wat vermelden.

Morgen ga ik weer naar het Vu omdat ik toch weer het idee heb dat mijn cyclus niet helemaal loopt zo als het zou moeten zijn.

Ik ben nog steeds iedere keer heel heftig ongi, terwijl de miskraam 6 maanden geleden in september was. Eigenlijk is de ongi sinds Emma* (vorig jaar) al niet meer normaal geweest.

Ben het zo zat en zou zo graag weer zwanger willen worden…

Sorry voor de Ego…

hoi Jans,

ik had je verhaal op het forum al gelezen, vandaar dat ik in mijn vorige berichtje ook het zo heb gezet. het klinkt misschien heel stom, maar ik kan me heel goed een voorstelling maken wat er door je heen gaat als je weer zoiets leest en hoe het is om teleurstelling na teleurstelling te moeten verwerken.

ik zeg niet dat ik weet wat je doormaakt. maar ik mijn moeder heeft na mij nooit geen anticonceptie meer gebruikt. helaas is het niet gelukt om een broertje of zusje voor mij te krijgen. toen ik 15 was is ze de mmm ingegaan om helemaal alleen de laatste hoop op nog een kindje via ivf. na 3 jaar meerdere behandelingen en miskramen verder helaas geen succes. ik was teon op een leeftijd dat ik alles goed heb meegekregen, ik ging ook soms met mijn moeder mee omdat ze verder alleen was. toen ik onverwacht zwanger raakte van mijn oudste was dit voor haar het grootste geschenk, toen de tweede ook vlot ging. zei mijn moeder dat dat het geschenk was. dat wat er bij haar is fout gegaan, bij mij goed was gemaakt.

ik wil nu echt niet zeggen dat het daarom zo moet gaan, maar ik wil alleen maar zeggen dat ik heel goed begrijp hoe K*T de situatie is waarin je nu zit, en dat ik heel goed snap dat je misschien wel op nieuw ben gaan tellen, maar dat het zeker niet opnieuw beginnen voelt!!!

als we hier met elkaar praten is het natuurlijk voor ieder hoeveel je van jezelf verteld, maar houd je zeker niet in om ons te ontzien. het is wat speelt bij jouw en dat vind ik eigenlijk nog belangrijker dan te weten wanneer je NOD is… hoewel ik natuurlijk dan extra hard duim.

vervelend dat je gevoel er niet goed bij is bij je cyclussen, laat jezelf dan ook niet wegsturen, want je gevoel zegt natuurlijk vaak het juiste. ik wens je in ieder geval heel veel succes morgen in het vu en ik hoop dat ze je kunnen helpen.

het is verder aan jouw of je hier luchtig blijft posten of je meer met ons wilt delen.

misschien heb ik het niet helemaal geschreven zoals ik wilde, maar ik hoop dat het toch overkomt.

voor jouw een extra :hug: :hug:

liefs

@TMV2, HEt komt zeker goed over… Ik zit met tranen achter het scherm…

Bedankt voor je lieve woorden…

@tMv2 Fijn dat het goed gaat met zoonlief!

@Jans Moet eerlijk zeggen dat ik het me niet zo gerealiseerd heb dat je al langer bezig bent, maar ik ben wel blij dat je het nu onder de aandacht brengt… Ook al kennen we elkaar niet ’ live ', neemt niet weg dat je toch met elkaar meeleeft, meedenkt en meevoelt. Als je wat meer weet over iemands achtergrond, ervaringen kun je dingen beter plaatsen en ook reacties geven met betekenis (ipv alleen maar te checken of er nog geklust is bijvoorbeeld)…

Wat mij betreft post je hier alles wat je meemaakt zodat wij je kunnen steunen, maar dit moet je natuurlijk zelf weten! zolang jij je er maar goed bij voelt!

Een grote knuffel van mij en laat je alsjeblieft morgen wel even horen hoe het in het VU is gegaan??

Hé meiden. Ben weer thuis. Ze hebben gelukkig geen enge dingen gevonden. Wat ook gelijk weer het probleem geeft dat ze niet weten war het is. Zo door blijven lopen vond ze geen goed idee, krijg je namelijk bloedarmoede van. De oplossing met hormonen viel ook af ivm de kinder wens. Heb nu een soort bloedstollingsmiddel gekregen, Cyklokapron. Móet ik bij mijn volgende menstruatie gebruiken. Over 3 maanden moet ik terug…

Oja ze heeft ook nog een uitstrijkje gemaakt. Krijg ik over 2 weken de uitslag van.

Nog even over het andere berichtje. Het was geen klacht dat ik vond dat ik me ei niet bij jullie kwijt kon, maar meer een uit leg waarom ik in dit topic niet alles geplaatst heb.

Ik vond jullie reacties super lief.

hey meiden,

hier weer een lekker dagje gehad met mijn kiddies, mijn jongste is op woensdag altijd vrij en mijn oudste ligt nog in de lappenmand… heerlijk. was bijna vergeten hoe dat was. heel de dag lekker je kiddies thuis en niet constant op de klok kijken…

@jans, wel fijn dat er geen enge dingen uit komen, maar dat je niet weet wat het wel is is misschien nog wel net zo vervelend. je hebt wel flinke pillen meegekregen zeg! wij geven die mensen ook wel eens wanneer er een kans is op een longbloeding. hopelijk helpen ze jouw, maar beter is als je ze volgende maand helemaal niet nodig hebt.

en dat uitstrijkje, waarvoor is dat gemaakt??

en met jouw berichtje heb ik helemaal niet opgevat dat je bij ons je ei niet kwijt kunt. maar ik vind het wel dapper dat je het wilt delen. je moet doen waar je jezelf goed bij voelt, als het voor jouw beter voelt om bij de ene topic je zwaardere gevoelens weglegt en bij je andere de gezelligheid zodat het preetiger is dan moet je dat zeker doen. vind je het prettig om het bij beide te doen, ook zeker doen.

morgen mag ik weer een dagje werken en dan weer een dagje vrij, gelukkig gaat het met zoonlief wel goed en past oma op dan laat ik hem met een gerust gevoel achter.

liefs

Ik zat net de bijsluiter van de medicatie te lezen…

Moet voorzichtig zijn als er in je directe familie (broers/zussen of ouders) trombose voorkomt. Hmmm mijn moeder heeft een keer door medicatie trombose gehad… Morgen toch nog maar even weer bellen…

@ Jans, ja daar zou ik dan voor de zekerheid toch maar even achteraan bellen! Fijn dat ze geen enge dingen hebben gevonden. Stel dat er uit het uitstrijkje verder ook niets komt, wat gaan ze dan doen? Moet je dan ‘gewoon’ gaan afwachten of ???

@karel, De arts wilde het eerst met deze medicatie proberen. Over 3 maanden heb ik mijn volgende afspraak weer staan. Zij gaf wel aan dat ze hoopt dat ik dan zwanger ben. Da’s namelijk ook een oplossing voor ongeveer 9 maanden :smiley:

Tja en wat ze dan verder wil doen geen idee, dat zien we dan wel weer, omdat ik zwanger wil worden zijn er niet al te veel mogelijkheden.

Ik heb inmiddels wel gemerkt dat ze in het ziekenhuis ook een heleboel nog niet weten. Vaak weten ze een aantal mogelijke oorzaken, dat zijn ook de veel voorkomende, maar als je daar niet onder valt, dan weten de artsen het niet zo goed meer. Ze hebben dan nog wel een aantal ‘truukjes’ die ze kunnen proberen en als je daar goed op reageert, dan is het opgelost, maar het kan ook zijn dat ze gewoon geen oplossing hebben. Je hebt dan gewoon eigenlijk dikke vette pech.

Jans, ik vind die 9 maanden oplossing eigenlijk wel de beste :lol: Daarna een paar maanden borstvoeding en dan kunnen ze daarna wel weer eens opnieuw naar je cyclus kijken :wink:

Heb je nog achter die medicatie aangebeld? Mag je het gewoon nemen?

Wij hebben vanmorgen de nekplooimeting gehad. Uitslag was goed! Beeb lijkt nu al op zijn (haar) vader want de echoscopiste heeft hem (haar)wakker geport en dat vond hij (zij)duidelijk niet leuk! :lol:

Heerlijk dat de zon weer schijnt he?? Nu moet de temperatuur nog wat omhoog en dan kan de voorjaarspret beginnen! Hebben jullie al plannen voor de zomervakantie?

Wij willen eind mei / begin juni nog op vakantie. Zitten nu te denken aan een fly en drive door Spanje. Ik verheug me er nu al op! Vorig jaar zijn we op honeymoon naar afrika geweest maar ik wil nu niet zo ver en zo duur weg en lekker met zijn tweetjes door Spanje touren lijkt me heerlijk!

Jeetje wat waren we weer naar onder gezakt…

@Karel, ben ook heerlijk aan het genieten van de zon. Lotte begint het fietsen al een beetje door te krijgen, dus we moeten geregeld ffies een rondje fietsen. :smiley:

Ik ben er nog niet aan toegekomen om het ziekenhuis te bellen, dus ik heb nog geen extra info.

Ik ga van de zomer waarschijnlijk 3 maanden ouderschapsverlof op nemen. Bij ons wordt de 1e helft voor 60% doorbetaald. In combinatie met het belastingvoordeel wat er nu nog is (met de huidige regering weet je niet voor hoe lang nog) hoef ik niet heel erg veel in te leveren. En kan ik wel even wat tijd voor mezelf nemen en Lotte kan gewoon naar het KFC blijven gaan. Ik doe Lotte er echt geen plezier mee als ze niet meer met haar vriendjes mag spelen. Ik wil de zomermaanden, juni, juli en augustus, doen. Bij ons is het werk dan ook niet zo druk. Mijn leidinggevende stond er niet slecht tegenover. Ik wacht alleen nog op de officiële berekening van onze pz-afdeling.

Hoi allemaal,

Weer een hoop geschreven.

Jans, wat een verhaal. Je hoeft het volgens mij niet vervelend te vinden op dat hier te posten. Misschien is het wel goed voor iedereen om er af en toe bij stil te staan dat het allemaal niet zo vanzelf sprekend is. Hoop in ieder geval dat je bij de volgende afspraak over drie maanden gewoon kan zeggen dat je zwanger bent! Zal voor je duimen.

Wat goed dat jullie 60% ouderschapsverlof doorbetaald krijgen. Wel fijn! Ik heb voor 8 uur ouderschapsverlof in de week (van 40 naar 32 uur) maar ik krijg niks doorbetaald. Wel belastingvoordeel.

Karel fijn dat de nekplooimeting goed is. Waarom hebben ze die eigenlijk gedaan? Dat doen ze niet altijd toch?

Tmv2 is de oudste weer helemaal opgeknapt?

Hier heb ik een beetje het idee dat ik zwanger ben… Gewoon een gevoe. Maar ik moet nog een week wachten dus volgens mij kan ik dat helemaal niet voelen:D

We wachten rustig af

Loveisintheair; spannend! Ik zal voor je duimen!!! :thumbup: :thumbdown:

De nekplooimeting doen ze standaard wanneer je 36 of ouder bent, anders is het vrijwillig. Van mij hoefde de meting niet perse (we zouden de zwangerschap toch niet afbreken als zou blijken dat het een kindje met het syndroom van down zou zijn) maar mijn man wilde het wel graag en aangezien het ook zijn kind is :wink:

Nu we de uitslag hebben is het toch wel een lekker idee dat die zo goed was. En het was leuk om een extra echo te krijgen :inlove:

@nekplooi, De meting wordt gedaan in het kader van het downsyndroom, maar het geeft ook indicaties voor hele andere afwijkingen, die vele malen heftiger zijn dan het syndroom van Down.

Emma* had een gigantische nekplooi afwijking, maar geen syndroom van down, terwijl ik een kans berekening had van 1:5 voor down syndroom.

Later na de bevalling is vastgesteld dat ze het Noonan syndroom had. Ik ben wel blij dat ik dus bij 10 weken al wist dat er misschien problemen waren en onder goede begeleiding heb gestaan. Anders was het nieuws me met 12 weken overvallen en had ik dus nog eens 2 weken later in de medische molen gestapt…

Ik schrijf morgen ff meer, maar ik moest hier ffies op reageren.