hey meiden,
hoe is het allemaal met jullie?
hier nog steeds ongi, dus nog niet aan ronde 2 bezig, merk dat ik het nu ook net iets beter van me af kan zetten en er niet constant mee bezig ben. maar ja… wacht maar als de vruchtbare tijd eraan komt…haha.
@bellinnetje, goed dat je de huisarts hebt gebeld, volgens mij heeft zo’n test van de huisarts geen andere uitslag dan de thuistest, zou inderdaad vragen voor bloed prikken, want jeetje 41 dagen is wel heel lang.
zou onderhand toch ook wel meer duidelijkheid willen.
wat betreft de nachtdiensten, vanaf 3 maanden zwangerschap hoef je in principe geen nachtdiensten meer te draaien, de verloskundige is er ook niet heel erg blij mee als je dat wel blijft doen. in ieder geval de vorige keer niet. bij mijn eerste heb ik tot 5 maanden ofzo nachten gedaan, merkte wel dat ze vermoeiender waren en zieker van werd. maar onze roosters worden vooruit gemaakt, heb ze nu tot maart, en ik vond het vervelend toen te zeggen dat ze me eraf moesten halen. vandaar!
@karel
@jans dan moet dat jouw maand zijn, als er al zo’n groot wonder is geboren in oktober. ik zou oktober ook wel een leuke maand vinden, (liefst zo snel mogelijk natuurlijk) maar dan gaan we van oud naar jong precies elke maand 1 verjaardag. juni mijn mannetje, juli ik, aug mijn oudste, sept mijn jongste, dan zou okt… hihi, ach ja dromen zijn er om uit te laten komen toch?!
ik ga ff sporten, douchen en weer werken.
liefs
Vanuit bed, vanaf mijn telefoon, mijn half slapende man naast me… moest net nr de wc dus toch een test gedaan én… hij staat er! een streep!! heel licht nog, maar hij staat er écht! Ik zal straks de foto plaatsen! dit voelt zó bijzonder, bizar, geweldig!
Ik dacht ff snel kijken voor ik naar huis ga en naar bed. Maar ik zie geweldig groot nieuws!!! Karel super super super gefeliciteerd!!! Ben echt zo blij voor jullie!!!
Dat wordt een september wondertje, kei leuk is dat, die heb ik namelijk ook een hihi
whaaaa jaaaaaaaa… Kon uiteraard niet meer slapen dus ben maar opgestaan… ik blijf maar naar de test kijken!
Gisteren had ik ineens het gevoel van ’ ik MOET morgen testen’. Heb dus mijn man gebeld of hij nog snel een test kon kopen aangezien ik nooit voor sluitingstijd bij de winkel had kunnen zijn. Vanmorgen dus getest en samen met Hub in bed de 5 minuten liggen afwachten. Ik terug naar de badkamer om te kijken; nou ik geloof dat ik alle buren heb wakker gegild!
Ik voel me euforisch, alsof ik heel de wereld aan kan!
Mijn grootste uitdaging zal zijn om dat gevoel vast te houden en niet continue te doemdenken / me zorgen te maken / te piekeren (dat is nogal de aard van het beestje zeg maar)
Weten jullie ook hoe ik nu moet rekenen? Moet ik vanaf de eerste dag van mijn laatste ongi rekenen? Of vanaf de dag dat ik vermoedelijk mijn eisprong had? (uitgaande van mijn laaste cyclus zou dat kerstavond zijn geweest; een kerstengeltje!!! :inlove: )
Ik heb een foto van de test gemaakt maar het is niet zo heel goed te zien op de foto. Ik plaats hem toch maar en ik hoop dat jullie ons streepje kunnen zien!!!
Euh poging 2 om de foto te plaatsen
Ships, je ziet hem zo toch een stuk minder goed dan ’ live ’
Zo nu zal ik stoppen met spammen hoor… :oops: :oops:
Belinnetje, heel veel succes bij de dokter vandaag!
tMv@, bedankt voor je lieve berichtje!
@Karel: Ik zie toch echt duidelijk een streep hoor! Gefeliciteerd!
:mrgreen:
Even snel een update: Ik ben net bij de dokter geweest, maar ik heb geen gesprek gehad. Ik mocht alleen mijn potje ochtendurine afgeven en dat was het dan Blijkbaar omdat ik geen afspraak had. Ik moest alleen voor 11 uur daar zjin om mijn ochtendurine af te geven.
De assistente had nog niet met de dokter overlegd, dus dat zou ze nog doen. Ik moet vanmiddag na 14u terug bellen voor de uitslag. (Maar die is toch negatief, want ik heb gisteren nog getest met ochtendurine, en die was ook negatief).
Ben benieuwd wat ik straks te horen krijg als ik bel. Ik heb zo het vermoeden dat ze me gewoon wil laten wachten tot ik ongi word.
Ze sprak er over dat het normaal is dat mijn cyclus door de war is. En dat snap ik ook wel, maar 42 dagen overtijd, dat betekent dat ik al 70 dagen niet meer ongi ben geweest. :shock: Dat is toch wel wat meer als alleen mijn cyclus door de war? :roll:
Nu weet ik eigenlijk dus nog niks.
He Belinnetje, balen dat je niet direct ook een dokter kon spreken. Ik zou even afwachten wat ze straks aan de telefoon zeggen en er anders toch op staan dat je een afspraak krijgt hoor! Die onzekerheid, dat is ook niets! :hug:
Hallo allen,
zojuist nieuw onderwerp gemaakt, ipv reactie geven… ik moet nog even inkomen hoe het werkt.
ik lees al een tijdje mee en zal nu is een berichtje plaatsen. Mijn naam is Lisa, ben 27 jaar jong en in november gestopt met de pil. Dus het is allemaal wel spannend en we hopen op ons 1e kindje. alles is dus nog nieuw voor ons.
Groetjes
@ Karel ik dacht ga nog eens snel op mijn telefoon kijken of dE foto er al oP stond, was wakker en was zo nieuwsgierig. Nou ik kan je zeggen, zelfs op mijn telefoon zie ik een dikke vette streep hoor, echt kei zwanger!!! Jihaaaaa! Zo gaaf!! ( ik hoop nu natuurlijk wel opkook een snelle positieve test, hihi)
@ Lisa welkom bij ons clubje, gezellig dat je mee komt schrijven, hopelijk met snel goed nieuws. Wanneer is je nod?
Spannend allemaal hè zeker bij de eerste. Maar kan je zeggen hier voor de derde en nog Steeds kei spannend hihi…
Ik ga proberen nog ff tukkie te doen, maar zal wel wat draaien worden en dan eruit.
Liefs
@ Karel je moet gewoon rekenen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie, dan zou ik zeggen 4 weken en 2 dagen zwanger ofzo!!! Want was dag 30 toch of zat je al verder. Dat staat wel mooi of niet dan! Mocht je
Minder ver zijn stellen ze je bij met de echo maar dat komt niet aan op paar dagen.
Ik zou zeggen waar blijft die mooie ticker!!!
@ Lisa; welkom!!! Leuk dat je hier mee komt schrijven. We hebben een gezellig cluppie hier!
@tMv2; gelukkig zie jij de streep ook Enne… jij krijgt die streep ook hoor! Heb je al aan ronde 2 kunnen beginnen of ben je nog steeds ongi?
Ik loop al de hele ochtend met mijn ziel onder mn arm… Zou het het liefst van de daken schreeuwen…ik heb ook nog niets zinnigs gedaan; ben alleen maar op het forum aan het rondstruinen en naar mijn test aan het kijken :mrgreen: Gelukkig ben ik op woensdag altijd vrij, als ik nu aan het werk zou zijn, dan zou het waarschijnlijk niet zo’n productieve dag zijn!
@tMv2; dat zou betekenen 4 weken en 1 dag! Ticker… ja zat even te twijfelen (wat nou als…) maar je hebt ook gelijk; ik ga er voor! Ik ga een ticker maken!
Whaaaaaa Karel! Geweldig! Zie echt wel een duidelijke streep! Gefeliciteerd! Wat zal jij je gewedig voelen vandaag!
Lisa Welkom! Leuk dat je mee komt schrijven!
Bellinnetje wat een vervelende situatie! Ik hoop dat ze er iets aan kunnen en willen doen :hug:
tm2 nog een beetje kunnen slapen?
Hier straks op kraambezoek :inlove:
En ik zit te wachten en te wachten en te wachten… :mrgreen:
Karel, fantastisch :inlove: :inlove: :inlove: In 3 rondes da’s dus eigenlijk best heel snel. Ik zou de tikker ook gewoon instellen en als bij de echo straks de datum wordt aangepast (doen ze heel vaak) dan pas je je tikker ook aan. Het is ook het makkelijkste om nu nog te zeggen half september ben ik uitgerekend. Pas als de datum officieel is vast gesteld dan naar de familie datums te noemen.
Miek nog 3 dagen
Lisa welkom. De eerste is heel spannend maar de 2e ook…
tmv2 slaap ze…
Belinnetje je mag bijna bellen… Ben benieuwd wat ze zeggen. Niet gelijk ja en amen zeggen als het antwoord je niet bevalt. Stel dat je wel zwanger bent… Zou je misschien al op 10 weken (70 / 7 = 10) kunnen zitten. Ik snap niet dat ze daar bij de dokter zo makkelijk over denken.
Hey meiden,
Even snel een kort berichtje, heb niet veel tijd moet gaan inkopen.
De test bij de dokter was negatief, ik heb gevraagd voor een afspraak om even met de dokter zelf te kunnen overleggen. Die afspraak staat voor vrijdag ochtend.
Ik reageer straks wat uitgebreider
@ Belinnetje, wat vervelend! Goed dat je vrijdag een afspraak hebt met de dokter. Misschien kan hij je doorverwijzen naar de gynacoloog? Natuurlijk kan het zo zijn dat je hormoonhuishouding gewoon wat in de war is, wellicht kan een gyn. wat testjes doen en dit bevestigen; dan kun je met een gerust hart verder wachten totdat je ongesteld wordt.
@Jans, goeie tip van de datums! Ik hou straks naar mijn fam. toe inderdaad nog even een slag om de arm totdat we een echo hebben gehad. Ik wil sowieso nog even proberen te wachten met het vertellen… Trouwens; het zijn geen 3 rondes maar zelfs maar 2!!! (bizar!) De eerste ronde nadat ik gestopt ben met de pil heb ik wel onder mijn ticker staan, maar toen gebruikten we nog condooms. 4 november hebben we voor het eerst geklust zonder en vandaag is het 5 januari… wie had dat ooit gedacht!
Ik zweef nog steeds een beetje afwezig over de wereld. Heb net boodschappen gedaan maar ben de helft vergeten. Heb trouwens nog steeds het zeurderige gevoel in mijn onderbuik, net alsof ik ongesteld moet worden.
Ow meiden ik hoop zoooo dat het bij jullie ook allemaal snel raak is
Karel, Dat rare gevoel van ongi worden kan. Dat is het uitrekken van je banden door het groeien van je baarmoeder. De een heeft er last van de ander niet.
Heb je je al aangemeld bij de 9maanden mama’s? :inlove:
Ik heb een rustig dagje gehad. Heb dus niet zo veel te vertellen…
hoi dames,
@karel, de september 9 maanden mama’s is al een erg gezellig clubje, omdat ik toen een week overtijd was, heb ik daar ook gekeken. hihi.
ik vind de ticker echt helemaal mooi!!! lekker gaan genieten,
snap dat het vandaag allemaal beetje onwerkelijk voelt, er zit een klein wondertje in je buik! heel normaal dat je jezelf dan zo voelt. lekker op internet is toch leuk, als je maar geen horror verhalen gaat lezen. dat zeurderig gevoel in mijn onderbuik had ik bij mijn tweede ook, schijnt inderdaad te maken te hebben met de groei van je baarmoeder.
ik ben nog steeds ongesteld, dus kunnen nog niet officieel voor ronde 2, ik ben altijd best lang ongi.
@miek, spannend hopelijk ben je de volgende
@bellinnetje, vervelend dat je nu nog geen zekerheid hebt, dat de test negatief zou zijn had je zelf denk ik al wel verwacht omdat je zelf ook negatief testte, hopelijk vrijdag mee duidelijkheid.
verder heb ik niet zoveel te vertellen, heb niet zo goed geslapen, maar ben weer uit de nacht, dus kan vanavond weer lekker mijn bedje in.
nog paar dagen en dan is hier de vakantie gelukkig weer voorbij, is alles weer bij normaal. die kerstvakantie duurt altijd het langst, ze kunnen bijna niet naar buiten door het slechte weer en zijn vaak moe van die feestdagen.
jeetje zit net het nieuws te kijken over de chemische brand bij moerdijk. hopelijk geen mensen die daar in de buurt wonen en dus binnen zitten opgesloten.
liefs