oktober & november 2010 stoppers

Jeetje wat een geweldig nieuws, Karel!! En de streep is duidelijk hoor!! Probeer te genieten, ik weet hoe je je voelt ik maakte me ook ongerust.

Miek :pray:

Lisa leuk dat je mee kletst! Als je vragen hebt gewoon stellen hoor!!

Tmv2 lekker dat je er vanavond er op tijd in kunt!

Jans vervelend zeg dat je nog geen duidelijkheid hebt… Hopelijk weet je vrijdag meer.

Mijn wekelijkse vrije dag zit er helaas weer op, morgen weer werken…voor de rest krijg ik gelukkig weer wat meer energie :smiley:

Dames,

Heb net ook het eea gelezen over de brand in Moerdijk (zat een beetje in mijn eigen wereldje vandaag), maar er woont toch niemand van jullie daar in de buurt he? Pff lijkt me eng!

Ik heb me aangemeld voor de September mama’s maar ik hoop toch dat jullie het ok vinden dat ik hier ook gewoon blijf schrijven; vind het hier veel te gezellig!!!

hey dames,

alles goed met iedereen, ik ben weer lekker vrij, ik ga zometeen met een paar collega’s met kids naar zo’n speelparadijs voor de kids, kunnen ze der energie kwijt, terwijl wij lekker kunnen bijkletsen.

@karel, begin je het al een beetje te beseffen dat er een wondertje in je buik groeit. zal nog wel ff duren, lekker met je hoofd in de wolken.

zou natuurlijk erg gezellig zijn als je lekker hier mee blijft kletsen. ik wil alles horen over julile eerste wonder!!

we wonen niet heel ver weg van moerdijk, maar de wind staat goed, dus gaat de rook de andere kant op. gelukkig!!!

@debbert. gelukkig weer wat meer energie, je kan je in het begin zo moe voelen. eigenlijk zou je de eerste 12 weken ook verlof moeten hebben, je bent vaak harstikke moe en als je pech hebt ook nog flink misselijk en dan is het ook de belangrijkste tijd voor de ontwikkeling van je baby… haha zou wel lekker zijn!!

ik heb bij mijn beide zwangerschappen niet echt het idee gehad dat ik meer energie kreeg, want ik heb er echt op gewacht toen… haha

iedereen nog een fijne dag!!

liefs

Hey allemaal :smiley:

@Lisa: Welkom hier, gezellig dat je komt mee kletsen :smiley:

@Karel: Ik hoop inderdaad dat de dokter vrijdag iets kan doen. Al geven ze me hormonen om een menstruatie op te wekken, dan doe ik dat. (Eigenlijk heb ik het niet zo op hormonen, maar dit is ook niet leuk).

Ik hoop alleen dat de dokter me meteen kan helpen, en dat ik niet eerst word doorverwezen naar een gyn. Want dan is er misschien wel een wachtlijst en zit ik nog weken te tobben.

Hoe voel je je vandaag? Onwerkelijk nog allemaal denk ik he? :smiley:

Zo gaaf dat je zwanger bent! :mrgreen:

@tmv2: Ik woon gelukkig niet in de buurt van Moerdijk, wat een toestand was het daar gisteren zeg :shock:

Dat die test negatief zou zijn had ik inderdaad wel verwacht. Ze moeten ook gewoon een bloedtest doen. Dat ga ik ook vrijdag vragen. Maar waarschijnlijk doet de dokter dat niet zelf, of wel?

@Debbert: Fijn dat je wat meer energie krijgt, die kan je nu wel gebruiken he? :smiley:

Ik ben een beetje zenuwachtig voor de dokter morgen. Gelukkig krijg ik een vrouwelijke dokter, dat scheelt.

Nu heb ik wel een vraagje, weet iemand misschien wat de mogelijkheden zijn als ik vrijdag bij de dokter ben? Kan het dat ze me hormonen mee geven om mijn menstrutatie op te wekken? En zijn die hormonen veilig? Ik hoor soms wel eens van het middeltje Clomid, zou ik dat gaan krijgen? En moeten ze dan niet eerst een eventuele zwangerschap uitsluiten, bijv. met een bloedtest?

De assistente had het namelijk over iets opwekken, ik denk mijn menstruatie. :think:

Even op mijn telefoon. Zit op mijn werk maar kan me absoluut niet concentreren, haha. Vanmorgen werd ik wakker met enorme hoofdpijn en ook in mijn onderbuik is nog steeds vanalles gaande. Moet eerlijk zeggen dat ik het wel ok vind dat ik dit voel (er van uitgaande dat het normale kwaaltjes zijn) dan heb ik tenminste een soort bewijs dat het ÉCHT zo is… ben vanmorgen nog een digitale test gedaan waarop binnen een minuut ‘zwanger’ verscheen… :inlove:

Lekker dat je vandaag vrij bent tmv2!

@ belinnetje ik snap wel dat je nerveus bent, maar je hoeft natuurlijk niets te doen wat niet goed voelt! Helaas heb ik geen antwoord op je vragen. Misschien kun je je vragen stellen bij de dames op het forum stellen die al meer met artsen te maken hebben gehad? Bij ‘als zwanger worden langer duurt’ is veel geschreven over clomid enz. Succes!

Vandaag bij de dokter geweest, en ik had net zo goed thuis kunnen blijven :twisted:

Ze gaan er niks aan doen, ik krijg ook geen verwijskaart voor de gyn en ik moet maar gewoon afwachten :evil:

Als ik in December 2011 nog geen vooruitgang heb, dan mag ik terug komen. :silenced:

Ik vroeg nog of ze niet iets hebben om mijn menstruatie op te wekken, maar dat weigerde ze. Het moest maar op de natuurlijke manier gebeuren. Nu kan ik dus gaan wachten tot december 2011, en als er dan niks gebeurt, dan mag ik pas naar een gyneacoloog.

Dat ik een beetje dikker ben geworden kon volgens de dokter wel komen omdat ik niet ongesteld word, dat ik wat vocht vasthoud ofzo.

Ik baal hier van he! :evil:

Heb haar ook maar meteen even naar die nieuwe moedervlek op mijn borst laten kijken, en dat was oke, waarschijnlijk hormonale veranderingen door het stoppen met de pil, dat kan een nieuwe moedervlek veroorzaken. Niks om me zorgen om te maken gelukkig.

Sorry hoor voor mijn gezeur, ik wil gewoon ongesteld worden of zwanger zijn :evil: Niet deze onzekerheid van zou het nou wel of niet? Ik maak mezelf gek :silenced:

Oja, en een bloedtest was ook niet nodig zei de dokter, want de concentratie hcg in bloed is net zo goed aan te tonen in urine. Dus dan moet ik gewoon over een tijdje nog eens testen.

Ben gewoon geen steek verder gekomen. :wall:

@Belinnetje, wat een ***ters zijn het toch huisartsen. Ik kan ook niet echt door 1 deur met mijn huisarts. Als het kan probeer ik haar te omzeilen. Ik ben ook wel eens op zoek geweest naar andere mogelijkheden voor info over zwanger worden en kwam toen op de site van “care for woman” uit. Ik heb er uit eindelijk nooit gebruik van gemaakt, maar misschien is het een optie voor jou…

@Karel, ik vind het zo heerlijk dat je zwanger bent. :inlove: Ik was van de week ook wel stiekem een beetje jaloer. Ik had echt het gevoel dat het bij mij ook gelukt was, maar toen werd ik dus ongi… En nu blijk ik onwijs ongi te zijn. Ik denk dus dat het wel gelukt was, maar dat de innesteling niet helemaal goed gegaan is en dat ik daarom zo heftig ongesteld ben.

Inmiddels kan ik weer heerlijk met je mee genieten :mrgreen:

@tmv2, nachtdiensten voorbij… heerlijk dat je daarna even een vrije dag hebt. NOg leuke dingen gedaan?

Hier ff bij een vriendin langs geweest. De baby is nu 4 maanden, omwijze darm problemen en geeft heel veel voeding terug. Ze loopt bij de kinderarts en zat er inmiddels een beetje door heen. Ze had het ff nodig om andere gezichten te zien. Toevallig had de kleine ook nog een goede dag, dus was het ook echt nog gezellig ook :smiley:

@belinnetje wat een naar verhaal. ik zal toch proberen een verwijskaart te krijgen. vriendin van me had hetzelfde probleem als jij omschrijft Van huisarts kreeg ze pilletjes om mentruatie op te wekken, dat kwam heel heftig, toen kwam er weer niks, toen weer gyn, toen moeten wachten (wel erg lang, paar maaanden… wil je niet laten schrikken) en nu sinds een poosje heeft ze nomale menstruatie.

heeel veel sterkte. Ik zal niet tot eind van t jaar wachten als ik jou was, onregelmatige menstruatie is niet fijn

mijn 1e nod zal over ongeveer 10 dagen moeten zijn, best spannend, het is de 2e ronde, (leuk hoor al die termen :slight_smile: )we wachten af

verder wil ik me en probeer ik vooral niet te veel na te denken over hoe het zal gaan en of het lukt, bent bang dat dat juist tegenwerkt. ik weet dat ik een piekeraar kan zijn

ander vraagje, hoe gaan jullie met omgeving omdat je graag een kindje wilt en er mee bezig bent? 2 goede vriendinnen hebben dit niet verteld tot het moment dat het niet goed ging bij hun. Vind het zelf erg moeilijk, stel dat het bij ons wel snel goed gaat, en het dan wil vertellen tegen hun, lijkt de klap harder aan te komen, omdat hun zoveel moeite moeten doen…(ik weet ik moet niet denken voor een ander, maar dit onderwerp is gewoon heel gevoelig)

@karel, gefeliciteerd!! ik kan me voortstellen dat je op een wolk zit momenteel

allemaal een goed weekend verder!!

@ Belinnetje, wat kl*te zeg!!! Ik meen me te herinneren dat je in het begin schreef dat je cyclus vroeger ook heel onregelmatig was; dat lijkt me dan toch voor een huisarts reden genoeg dat hij je nu met je kinderwens doorstuurt naar het ziekenhuis om wat zaken uit te sluiten??! Zou je bij een andere huisarts een second opinion of toch een verwijzing kunnen krijgen? Balen hoor meid, echt rot! :hug: Wel fijn dat er niets geks met je moedervlek aan de hand is. Ik wist overigens niet dat je van hormoonschommelingen moedervlekken kon krijgen.

@ Jans (& de rest natuurlijk ook), ik realiseerde me vandaag eigenlijk pas dat het voor jullie wel eens helemaal niet zo leuk kan zijn dat ik hier op het forum zo aan het stuiteren ben! :oops: Sorry daarvoor! Ik hoop echt oprecht dat jullie allemaal heel snel zwanger zijn en we gezellig samen kunnen zwangeren! Ik :thumbup: :thumbdown: en :pray: me rot!

@ Lisa, als je NOD over 10 dagen is, dan heb je je ei dus al gehad! Hebben jullie goed geklust?? (om er nog eens een term tegenaan te gooien…). En wat betreft het piekeren; ik ben ook echt een onwijze piekeraar en doemdenker dus ik denk niet dat het echt ’ tegenwerkt’ hoor. Ik denk wel dat het voor jezelf een stuk relaxter is als je er niet te veel mee bezig bent, dat wel… :slight_smile:

Wat betreft je vriendinnen; lastig. Aan de ene kant neig ik naar ‘pas wat zeggen als je zwanger bent’, wellicht hebben zij in de tussentijd ook wel een positieve test in handen. Aan de andere kant, zoals je zelf ook schrijft ’ niet denken voor een ander’ . Als je het eerlijk vertelt dan kunnen zij ook eerlijk een reactie geven. Lastig…

Hier gaat alles goed. Ik had echt nooit verwacht dat ik me binnen een paar dagen zo op en top zwanger zou kunnen voelen. Nog een grappige ’ bijwerking’ ; al mijn pukkels verdwijnen als sneeuw voor de zon!

Nog leuke plannen voor het weekend dames? Wij hebben helemaal NIETS gepland staan, dat komt niet vaak voor dus ik denk dat ik lekker veel ga lezen en luieren (en forummen uiteraard).

@Karel, Tuurlijk mag je lekker stuiteren. Het is heerlijk dat je zo snel zwanger bent. Ik kan nu weer helemaal met je meegenieten.

@lisa, piekeren hoort erbij. En als er een kleine is zal je ook nog steeds denken doe ik het wel goed… of kan het beter zus of zo. Dus wen er maar aan :smiley:

Hier niets bijzonders te melden. De ongi wordt wat minder dus ga maar weer eens bekijken wat ongeveer mijn vruchtbare periode is…

hey meiden,

hoe is het allemaal met iedereen. hier morgen weer de vakantie van de kids voorbij! het normale leven begint weer.

@bellinnetje wat vervelend dat de dokter helemaal niet tegemoet wil komen. maar mi hoef je echt geen jaar te wachten op je menstruatie. volgens mij als je 3 maanden niet ongesteld ben mag je al naar de gyn. ik zou in ieder geval niet zo lang wachten.

wel een hele vreemde gezegde van de huisarts hoor. pff echt vervelend voor je.

ik zou een second opinion vragen bij een andere huisarts.

hopelijk word je anders snel ongesteld…

@lisa. spannend alweer nog een weekje en dan weet je meer!!

ik heb volgens mij begin van dit forum dezelfde vraag gesteld. ik heb 2 hele goede vriendinnen die al lang bezig zijn met een kindje. allebei deze zomer een miskraam gehad. maar daar is het bij gebleven. aan de hand van de antwoorden die ik toen kreeg heb ik besloten om het nog niet te vertellen. Het is inderdaad zo dat het voor hun dan waarschijnlijk wel slikken zou zijn, maar echte vrienden hoe pijnlijk het ook voor hun is, zullen je het wel gunnen en toch blij voor je kunnen zijn. maar ik had ook als ik nu vertel dat ik gestopt ben met de pil en een paar weken later kom ik aan dat ik zwanger ben, ze volgens mij de klap veel groter vinden omdat het dan zo snel zou zijn. wel heb ik gezegd tegen mijn mannetje dat wanneer hun er naar vragen ik wel eerlijk antwoord zal geven, terwijl ik tegen andere zeg dat we gewoon harstikke aan de pil zijn en geen kinderen meer willen… haha… ze moesten eens weten.

@karel… toen ik het las dat je zwanger was… dacht ik Yes er is er weer eentje zwanger… daarna dacht ik ook…aaaah dat wil ik ook. maar dat neemt voor mij in ieder geval niet weg dat ik alles wil horen over je zwnagerschap en superblij ben voor jullie!!! dus kom maar op met alle verhalen, kwaaltjes enzo…

wij gaan met zijn alle volgen, we weten alleen nog niet hoe lang dat duurt :angel: hopelijk heel snel!!!

wat fijn dat je acne over is… dan wordt het vast een jongen…haha… ff bakerpraatjes erin gooien…

en goed dat je jezelf helemaal op en top zwanger voelt. er gebeurd nu dan ook heel veel in je lichaam… het belangrijkste gebeurd de eerste weken, dan worden alle orgaantjes aan gelegd. dus logisch dat je jezelf helemaal op en top zwanger voelt… lekker van blijven genieten!!

@jans… succes weer met de volgende ronde… we gingen voor een oktober baby hé!! :stuck_out_tongue: :pray: :pray:

liefs

Jeetje wat is er toch weer veel gekletst :slight_smile:

Bedankt voor jullie reacties!

Het zou superleuk zijn als we allemaal dit jaar zwanger zijn :dance:

Ha ladies, hoe gaat het?

Jans en tMv2 bedankt voor jullie lieve woorden! Wordt het een jongen als je pukkels verdwijnen ja? Super! :stuck_out_tongue:

Ik lig op bed met de griep en heb nu veel te veel tijd om mezelf helemaal gek te maken… als het maar wel goed gaat… wat er allemaal door mijn hoofd gaat: waarom ben ik niet meer misselijk, is het wel normaal dat ik s’avonds buikpijn heb… is de griep niet heel schadelijk… mijn buik doet pijn als ik hoest; wat nou als ik ‘het’ los hoest… de andere september mama’s zijn ook heel onzeker. Dat help niet echt ookal begrijp ik het dus wel.

11-02 hebben we een afspraak voor een echo… leuk en tegelijkertijd heel eng. Heb gisteren het formulier voor moeders voor moeders ingevuld. Ben benieuwd hoe dat nu verder gaat…

Liefs van karel de onzekere!

hey meiden,

kids zijn weer naar school geweest en ik heb al weer lekker kunnen ruimen en poetsen… heerlijk zonder de kids om je heen, gaat een stuk sneller… haha

@karel, de onzekerheid is heel normaal, volgens mij heeft elke zwangere dat. zeker de eerste 12 weken, maar dan verzint bijna elke zwangere wel iets nieuws om onzeker over te zijn. en als de kids eenmaal erzijn doet weet moedershart wel weer iets anders om onzeker of bang over te zijn.

wat ik eigenlijk wil zeggen, voordat je denkt, nou die is bemoedigend… probeer ervan te genieten dat er een wondertje in je buik groeit, maak jezelf niet gek met wat je wel en niet voelt. of wat je op internet leest, wat een ander wel heeft en jij niet. iedere zwangerschap is anders, voelt anders.

je kind eruit hoesten, dan zou je de eerste zijn! maar logisch dat je dat denkt. dat je niet misselijk bent, misschien is je lichaam al wat gewend aan die hormonen.

de eerste tijd blijft spannend en garanties kan niemand je geven. je zult nog ff moeten wachten… maar voor je het weet ben je er… kruip lekker onder de wol, droom lekker over jullie wondertje en wordt snel beter zodat je nog beter kan genieten.

11-2 de echo, spannend… voor het eerst jullie beeb zien!!

moeders voor moeders is een heel goed iets vind ik, ik heb het dan ook braaf 2 keer gedaan. maar mijn god wat stinken die bussen naar reinigingsmiddel… pfff ik werd er altijd erg misselijk van!! manlief deed het meestal overschenken…haha hij balen…

als het goed is nemen ze nu snel contact met je op en komen ze langs, doen ze nog een keer een test. (las bij de sept mama’s dat je die al aardig wat hebt versleten) en dan maken ze een afspraak moet hoe ophalen enzo… ik zette ze buiten met een tas erover heen zodat niet iedereen zag dat ik mee deed en zodat niet gelijk heel de buurt wist dat ik zwanger was.

zo ik heb de pauze van de kids weer nuttig besteed…haha ga ze zo weer naar school brengen en dan ga ik ff langs een vriendin en beeb, beeb ligt in het ziekenhuis aan de gewichtjes ivm heupdysplasie en daarna gelijk door naar mijn werk.

dus iedereen alvast fijne dag en rustige avond…

groetjes

@tMv2, wat een lieve bemoedigende woorden!

Ik blijf vandaag ook nog maar in mijn bedje / op de bank: hoest mn longen uit mijn lijf.

Heeft er nog iemand van jullie last van het hoge water? Wij wonen vlakbij de dijk en het water schijnt behoorlijk hoog te staan. Als ik weer wat fitter ben ga ik zeker even kijken…

@Karel: Balen dat je zo ziek bent, beterschap :slight_smile:

Even snel een kort berichtje van mij, heb niet echt bij gelezen :oops:

Ik kreeg vandaag buikpijn en ik ben zojuist ongi geworden. Eindelijk!!! :smiley:

Ben blij dat er beweging in zit.

Nu moet ik alleen kijken hoelang mijn cyclus geduurd heeft.

Is dat het aantal dagen overtijd +28 dagen? Ben niet zo’n rekenwonder :oops:

@belinnetje… even snel, wat fijn dat je eindelijk ongesteld bent geworden, dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent. hopelijk volgende ronde een positieve test.

ip zou je cyclus nu inderdaad 28 + de dagen overtijd zijn, maar dit was je eerste menstruatie na pilstop toch?? die duren vaker langer dan daarna. dus hopelijk volgende keer een iets kortere cyclus!

@karel. lekker je rust nemen, je hebt nu energie voor twee nodig. lekker aan jezelf denken.

hier geen last van hoog water, zag het wel in de krant. maar heb niet heel veel water in de buurt. hopelijk nog geen ondergelopen kelders enzo.

groetjes

@Karel, Ziek zijn is op zich niet erg voor de beeb. Alleen koorts is niet handig. Hoge temperaturen kunnen problemen geven. Dus als je koortsig bent kun je gerust een paracetamolletje nemen. Paracetamol mag je gewoon slikken tijdens je zwangerschap en borstvoeding. Wel even kijken op de verpakking hoe veel je mag hebben.

@Belinnetje, fijn dat de ongi eindelijk is door gekomen. Ik zou niet zo zwaar tillen aan je cyclus nu. Weet je nog hoe lang je cyclus ongeveer was voor je aan de pil begon? Een cyclus van 78 dagen is ook zo wat… Je kan ook 35 of 40 dagen invullen en dan even aan kijken wat er de volgende ronde gebeurt.

@TMV2, Heerlijk ff zonder de kinderen… MvM deed ik wel aan mee toen ik zwanger was van Lotte toen woonde ik in de buurt van Haarlem en werden de bussen gewoon opgehaald. HIer waar ik nu woon worden ze niet opgehaald en moet ik ze zelf wegbrengen. Ik moet er speciaal een half uur voor gaan rijden. En dat zie ik niet zitten. Dus bij Emma* heb ik niet meer meegedaan.

Hier is het weer een zieke boeg. Lotte is al weer ziek met koorts, misschien moet ik toch maar eens contact zoeken met de dokter… Loop zelf ook weer heerlijk te snotteren.