Daan is 8 week te vroeg geboren BIj de 20 week echo kwam alleen naar boven dat er een vermoedende navelbreuk was daarvoor werd ik doorgestuurd naar de gynaecoloog die vond alleen dat hij wat aan de kleine kant was maar kon verder geen oorzaak vinden. Vaak echo gehad, doorbloeding navelstreng en de placenta. Alles was goed. Met 31 weken begon bij de gyn de twijfel of er niks aan de hand was dan alleen de groei omdat het verhaal niet klopte. Genoeg vruchtwater, goede doorbloeding, maar wel groeiachterstand, hij twijfelde toen pas aan een trisomie afwijking. Bij de geboorte leek ook alles goed in 1e instantie (dat zei de kinderarts) alleen waren zijn longetjes nog niet rijp genoeg) Pas in het umcg werd ons verteld wat er allemaal mankeerde aan Daan :**:
Ow jee toch Karin, en dan ben je natuurlijk dolblij bij de geboorte er is niets mis met ons kindje, en dan krijg je in het umcg te horen dat er wel degelijk iets mis is.
Wat houdt een trisomie afwijking eigenlijk in, heb daar nog nooit van gehoord namelijk ? :oops:
Sorry voor mijn vragen, als ik te ver ga of je hebt geen zin om er over te praten moet je dat gewoon zeggen he :hug: :-*
Geeft niks hoor, ik vind het helemaal niet erg om er over te praten
Trisomie afwijking houdt dat er in het chromosomen patroon 1 teveel is. Bij Daan was het chromsoom nummer 18. Daar had hij dus in elke cel 3 van , normaal is het 2.
Syndroom van down is trisomie 21 dus in elke cel 3 chromosomen van 21.
In het meeste geval is het geen erfelijke afwijking
Karin, wat een verhaal… :hug: Zou ik ook op je site mogen kijken?
Hier al twee dagen ontzettend emotioneel… Ik kan echt om alles helemaal volschieten. Ik denk een combinatie van gestopt-zijn-met-medicatie en geen-spiraal-meer-hebben Mijn man had al even het idee dat ik al zwanger was…
Ben soms zo bang dat het de verkeerde kant op zal gaan, dat ik nog langer zonder medicatie helemaal ga instorten… Momenteel moeilijk om mezelf moed in te praten :?
Sorry dames :oops: ik moet gewoon even het vertrouwen weer hervinden. Dat ALLES goed gaat komen :shifty:
Gelukkig heb ik alle eventuele ‘hulptroepen’ al ingelicht en weten mijn ouders, schoonouders etc. dat ik gestopt ben met de medicatie en dat het soms ups en downs kan hebben (m.n. in het begin en zo is me verteld na een -hopelijke- bevalling).
Volgende week naar de gynaecoloog
Ici: Met welke medicijnen ben je gestopt dan? Of had je dat wel verteld.
Pfff ben best zenuwactig nu. F komt over een uur thuis en dan op naar de gyn. Ik hoop zo dat we snel weer mogen beginnen.
Kom vanmiddig wel weer even reageren.
Sorry meiden, voor mijn depri post van gisterenavond. Zat er blijkbaar een beetje doorheen. Had ook de hele dag verhuisdozen ingepakt etc. :roll:
Maar goed, een goede nacht slaap heeft wonderen gedaan Ik voel me weer veel beter. Ik moet gewoon blijven geloven in mijzelf, dat het zeker niet verkeerd hoeft te gaan zonder medicatie! Het is gewoon zo’n stressende periode :oops:
@ Krabje: succes bij de gynaecoloog! (Ik ben gestopt met ADHD-medicatie)
Ici ik pb je even , met welke medicatie ben je gestopt?
Krabje, spannend ik denk aan jullie
@Karin1981 wrote:
Geeft niks hoor, ik vind het helemaal niet erg om er over te praten
Trisomie afwijking houdt dat er in het chromosomen patroon 1 teveel is. Bij Daan was het chromsoom nummer 18. Daar had hij dus in elke cel 3 van , normaal is het 2.
Snapte er nog steeds niet veel van na je berichtje :oops:
Maar heb even op internet gekeken.
Maar wel ontzettend fijn dat in de meeste gevallen het niet erferlijk is, lees je indd ook terug op internet.
Keek je op tegen de zwangerschap en bevalling van Ivan ?
ici: :hug:
Krabje spannend hoor, hoop dat jullie weer snel mogen beginnen.
@romata wrote:
@Karin1981 wrote:Geeft niks hoor, ik vind het helemaal niet erg om er over te praten
Maar wel ontzettend fijn dat in de meeste gevallen het niet erferlijk is, lees je indd ook terug op internet.
eeeh vanaf dag 1 zooooo bang. Elke week echo
Bevalling viel me wel mee dat was ritsje open en weer dicht :mrgreen: :mrgreen: Heb vlokkentest gehad om een chromosoom afwijking uit te sluiten.
@Karin1981 wrote:
@romata wrote:@Karin1981 wrote:Geeft niks hoor, ik vind het helemaal niet erg om er over te praten
eeeh vanaf dag 1 zooooo bang. Elke week echo
Bevalling viel me wel mee dat was ritsje open en weer dicht :mrgreen: :mrgreen: Heb vlokkentest gehad om een chromosoom afwijking uit te sluiten.
Oh dat kan ik me voorstellen :hug:
Haha ritsje open en weer dicht :lol:, staat je bevallingsverhaal hier ergens ?
En voor de dames die ook voor het 2de kindje of meer gaan, jullie bevallingverhaal ben ik ook benieuwd naar :).
Vind het dan wel knap ondanks de angst die je had bij de zwangerschap van Ivan dat jullie voor een 3de kindje durven te gaan :thumbup: .
Denk je dat je net zoveel angst hebt bij een volgende zwangerschap ?
Hoi!!!
HEb nu even tijd. Pffff ben erg druk geweest vandaag!
Verslag gyn:
We kwamen binnen bij de gyn en ze begon al gelijk tegen Tycho: Hallo dwarsligger, wat ben je al groot geworden!! ;D ;D ;D
Daarna gingen we zitten. Ze had de brief al doorgelezen, dus ze begon gelijk al: Jullie willen dus graag een 2e kindje…
Wij: Ja! Ze vroeg hoe mijn cyclus nu was (tussen de 30 en 32 dagen) ze vond dat wat lang…Is voor mij normaal. Ook vroegze of ik de laatste tijd zwaarder was geworden, Nee dus!
Maar nu tot de conclusie van het verhaal:
Ik moet op dag 2, 3 of 4 van de nieuwe cyclus bloed laten prikken. F. moet zijn sperma laten onderzoeken. Als dat alles goed is gaan we van start!!! Gyn gaat er vanuit dat we gewoon mogen beginnen.
Wel afgesproken om pas in december te beginnen ivm de uitslagen bij de longarts.
De 1e IUI ronde begin ik weer met 50 mg clomid. Om te kijken hoe dat nu aanslaat, daarna bij een eventuele 2e poging 100 mg clomid ( Tycho is ook verwekt met 100 mg clomid)
Dus we gaan de MMM weer in!!! En weer op naar een septemberbeebje :inlove:
Goed nieuws Krabje :dance: :hug:
Ow en jeetje je bevalling best heftig hoor, maar je hebt het echt mooi opgeschreven. Zie je op tegen een volgende bevalling ?
hallo dames,
ik heb even snel alles doorgelezen, jeetje weer veel gebeurd in 1 weekje. Molly nog gefeliciteerd met je plusje!!
Ik ben net terug van een weekje vakantie in sauerland. Heerlijk weer gehad. Lekker uitgerust en nu kunnen we er weer flink tegenaan.
De sollicitatie is helemaal op niets uitgelopen. Ik werk 3 dagen en hun wilde dat ik de 24 uur over 4 dagen ging werken. Dat ga ik dus echt NIET doen. Ik vind het prima zo. Alleen weet ik voor 100% zeker dat het werk wat ik nu doe volgend jaar een keertje stopt. Ze willen de afdeling namelijk gaan verhuizen naar Rotterdam en dat is mij een beetje te ver weg.
Iedereen heel veel succes met klussen of met testen! Wij gaan er weer voor!
gr. Suus
Fijn dat jullie genoten hebben van jullie vakantie.
Jammer dat de sollicitatie niets is geworden.
Aan de ene kant wel. maar aan de ander kant ook niet.
Er staan een paar afspraken in mijn dossier voor een 2e bevalling. Daardoor durf ik het toch weer aan. Na de bevalling was ik er zo van slag van, dat ik echt serieus heb gezged dit nooit weer te willen doen.
Maar ik wil toch graag een gewone vaginale bevalling meemaken, maar de kans is groot dat het een geplande ks wordt.
Met 36 weken krijg ik een groeiecho. Is het kindje zwaarder dan 8 pond dan wordt het een geplande ks. (Tycho was al 4160 gram bij de geboorte, dus vandaar dat de kans groot is dat een 2e ook zo zwaar wordt en dus een ks moet.)
Als ik gewoon ga bevallen en ik een uur na volledige onsluiting nog geen persweeën heb dan wordt het ook een ks…
Ik hoop echt op een gewone bevalling. Maar eerst maar “even” zwanger worden…
Na de bevalling heb ik ook weken overtuigd gezegd dat er hier nooit geen 2de komt, omdat ik gewoon niet meer wil bevallen :mrgreen:
Indd 4160 gram is een flinke :), die zou ik er niet graag uit willen persen :oops: haha. Maar wel fijn dat een vaginale wel gewoon nog kan, dat is natuurlijk wel het mooiste.
Zo dan vind ik nog dat ze best lang willen wachten een uur op persweeen, voor mijn gevoel lijkt het persen zonder persdrang echt onmogelijk ook.
Maar indd eerst zwanger worden
Hoop dat we allemaal heel snel een mooie test kunnen showen.
Dat vooral Romata, Op naar een positieve test!
En nu ga ik naar bed…was een emodag en veel gedaan, dus ben kapot.
Slaap lekker Krabje :-*