Marcella, wat een leuk berichtje. Wat ze nu al niet kunnen tegenwoordig…
Ici, congrats met je goede echo! Heerlijk meid!!
Ici, wat fijn dat je een goede echo hebt gehad!!
Cn :hug: Hoop dat je man een leuke baan in de buurt kan vinden, want zeker met het oog op de toekomst is het fijn om te weten dat hij in ieder geval in de buurt is!
Voor jou ook een :hug: Marcella, balen dat je weer ongesteld ben geworden. Wat bedoelde je precies met de vraag; wat je bij de dokter kan verwachten? voor jou zelf? of voor je hub? en ga je dan naar je huisarts of de gyn? De huisarts doet meestal niet zoveel, ten minste die van mij niet, die stuurt je vaak door naar de gyn. misschien dat hij wel begint over temp. lijstjes of iets dergelijks.
Bedankt dat jullie allemaal zo lief zijn en positieve berichten plaatsen!
Iuno, maakt toch helemaal niks uit!! kan gebeuren, vind het fijn om zo’n berichtje te lezen.
Voorlopig blijven we positief en wachten tot de volgende uitslag.
En nog even wat antwoorden op jullie vragen; Ja uit de uitslag kwam echt dat 0% goed was, wel matig en iets van 30% slecht (wat ook hoger is dan mag) als het de volgende keer weer slecht is moet mijn hub naar de uroloog en daar wordt dan een hormoon screening gedaan, en nog meer onderzoeken, mocht daar nou niets uitkomen, of dat er niks aangedaan kan worden, dan gaan ze zijn zaad opwerken om te kijken of het wel geschikt is voor iui, maar daar zijn we nog niet en daar denken wij nog helemaal niet aan! (al wilde ik al wel van de gyn maandag weten hoe het verloop zou zijn als het niet goed is, dan kan je je er vast op voorbereiden en is het goed valt alles mee!! vandaar dat ik dit verhaal al vast kon vertellen)
Nou het is weer een heel ego verhaal, bedaankt dat jullie zo mee leven, doet me echt goed!!!
:-*
Ici, super, een goede echo… heerlijk! Gefeliciteerd!
Diaan, mijn man had bij één van de zaadtesten 84% niet bewegende zaadcellen en toch zijn we spontaan zwanger geraakt! Inderdaad niet direct panieken dus… het is ff een flinke tegenslag, dat was het voor ons ook… de kans dat het langer duurt is toch aanzienlijk aanwezig… maar gelukkig zijn er zeker ook kansen! De vervolgstappen klinken in ieder geval goed, ik hoop met jullie mee op de volgende keer een betere testuitslag! Succes!! Voor wanneer staat de 2e test gepland? :-*
@ Ici
Geweldig meid! :dance:
@ Selena
Haha, nou, ik vind het toch nog steeds het allerleukste om het geslacht pas bij de geboorte te zien, hoor!
Bij beide jongens wist ik overigens al vanaf het begin dat jongens zouden worden. Heb toen ‘ter bevestiging’ rond de 18-20 weken ook steeds gedroomd dat ik een jongetje zou krijgen. Bij de oudste had ik toen zelfs gedroomd dat hij vééél te vroeg geboren zou worden (achteraf bleek hij idd te vroeg, maar gelukkig niet zòòò vroeg als in mijn droom ;)) en bij de jongste droomde ik een specifieke datum - hij is uiteindelijk precies 1 week later geboren.
En deze keer heb ik inmiddels weer een sterk voorgevoel wat het gaat worden, maar wacht nog op de ‘verhelderende droom’, haha!
@ diaan
Met ‘slecht’ zaad zijn de kansen spontaan zwanger te raken natuurlijk wel minder dan met ‘goed’ zaad, maar gelukkig is bijna al het zaad uiteindelijk ‘overbodig’, want zoals je bij Tierrr en die vriendin van me ook ziet: uiteindelijk is er toch maar 1 enkele zaadcel nodig, die ‘goed genoeg’ is om de eicel te bevruchten!
We blijven gewoon keihard duimen dat die éne goede/betere zaadcel van je mannetje dat eitje van jou binnenkort gaat vinden! :-
@ CN
:hug: :hug: :hug: , speciaal voor jou… :-
Mocht ik ooit zwanger worden weet ik nu al dat ik mijn nieuwsgierigheid gewoon niet kan bedwingen. Ik zou het echt niet vol kunnen houden om 9 maanden lang niet te weten wat de kleine in je buik is. Bovendien is het wel makkelijk voor kleertjes etc. Nee, ik ga het dan wel weten bij de 20 weken echo.
bedankt dames! De 2 test wilde ik het liefst voor de vakantie, maar mijn man ziet dat niet zitten, is bang dat hij er heel de tijd over gaat piekeren, en dat respecteer ik, dus we doen het na onze vakantie, 2e week september.
Ook ik zou het niet vol kunnen houden, 9 maanden en dan niet weten wat het wordt…nee, wij zouden het wel willen weten, we willen het dan wel voor ons houden. eerst maar eens zwanger worden, hahaha!!
fijn weekend veder!!
Hi meiden,
Ik heb een super weekend gehad. Had een high tea voor 12 vriendinnetjes georganiseerd, helaas was niet iedereen er maar wat hebben we het leuk gehad en is het goed ontvangen. Veel werk maar het was erg leuk. Gisteren lekker niks gedaan!
Vandaag gaat hub naar de uroloog en naar de feriliteitsarts. Ben benieuwd wat eruit gaat komen.
@diaan, het is voor mij. Wat als er bij hub niks aan de hand is dan gaan we toch kijken of er bij mij iets fout zit. Als eerste ga ik dan naar de ha denk ik (tenzij ik bij het militair ziekenhuis (manlief gaat daar ook heen vandaag) terecht kan). Die verwijst mij waarschijnlijk gewoon door naar iemand. En wat kan ik dan aan onderzoeken verwachten? Wij vrouwen hoeven namelijk geen ‘zaad’ in te leveren want dat hebben wij niet.
Geniet eerst maar lekker van je vakantie! Wie weet wat er dan kan gebeuren
@ici, fijn dat je een goede echo hebt gehad.
@cn, wij vrouwen slaan ons er wel doorheen! Het is niet altijd makkelijk maar zijn daarom extra blij als hij weer thuis is. Ik heb altijd gezegd, ik weet wat missen is want veel vrouwen weten niet wat dat is. Die roepen al snel als hun man een dag weg is dat ze hem missen.
Ik vind het overigens heerlijk als hij weer een week weg is. Kan ik allemaal lekkere dingen eten die hij niet lust. Mijn tv programma’s kijken. Uitgebreid op de bank liggen :).
Ik weet ook niet of ik van te voren het geslacht wil weten. Voor mij hoeft het niet. Hub zou het wel graag willen weten.
Voor iedereen die ik vergeten ben, ook aan jullie denk ik!
Liefs
Marcella, wat fijn dat je weekend zo geslaagd was!
Hier ook een heerlijk weekend gehad. Lekker saampies vrij, mooi weer, niet teveel uitspoken… heerlijk!
Als alles straks met je man goed blijkt te zijn, zou ik als ik jou was eerst gewoon eens een afspraak bij de huisarts maken. Alleen heb je grote kans dat die zegt: je bent nog geen jaar bezig, je cyclus is netjes, je hebt geen rare pijnklachten, dus wacht nog maar even af. Ook zijn er een boel huisartsen die eerst willen dat je een maand of 2 a 3 gaat temperaturen. Dat is immers de meest betrouwbare manier om te kijken of je een eisprong hebt. Als ik jou was zou ik daar dus ook gewoon lekker mee beginnen vóór ik aan de bel trok bij de huisarts. Als je dat dan gedaan hebt, zit je ook al ongeveer op een jaar proberen en heb je sowieso meer kans dat de huisarts wat voor je wilt doen.
Het eerste wat ze dan vervolgens doen is bij de eerste afspraak bij de gyn waarschijnlijk een inwendige echo maken. Hierop kunnen ze enkele eventuele afwijkingen zien en ze kunnen direct zien waar je ongeveer ergens in je cyclus staat, of er al eitjes op springen staan enz.
Vaak willen ze eerst kijken of je een eisprong hebt. Meestal doen ze dit aan de hand van 2 keer bloedprikken. Dan kunnen ze ook direct zien of je hormoonhuishouding in orde is. Een enkele keer doen ze follikelmetingen… dan moet je gedurende een cyclus rond je vruchtbare periode dus steeds een inwendige echo om te kijken of er follikels groeien. Verder nemen ze vaak nog een kweekje af om te kijken of je geen chlamidia hebt. Als alles bij jullie allebei nou goed lijkt en er toch nog geen zwangerschap is, dan is een HSG een volgende stap: een rontgenfoto waarsbij de contractvloeistof in je baarmoeder spuiten om te kijken of je eileiders wel doorgankelijk zijn.
Mocht alles goed blijken bij jullie beiden, dan moeten jullie waarschijnlijk nog een paar maandjes zelf doorproberen en komen jullie daarna in aanmerking voor IUI.
Als alles straks onverhoopt nÃet helemaal goed blijkt te zijn bij je man, dan worden er waarschijnlijk bij jou ook direct onderzoeken gedaan, zodat ze straks niet met vanalles bezig zijn en later blijkt dat er bij jou óók een probleem zit.
Zo, een heel verhaal. En misschien dat het lang niet overal zo gaat, maar zo ging het iig bij ons. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
O trouwens, wij hebben over een week eindelijk de 20 weken echo en we willen het geslacht dus nÃet weten! Natuurlijk ben ik wel nieuwsgierig naar wat er precies in mijn buik zit, maar eigenlijk ben ik daar in de aanloop naar die 20 weken echo ook helemaal niet mee bezig… het enige waar ik mee bezig ben is hopen dat alles gewoon goed is, het geslacht zal me dan een zorg zijn…
Verder lijkt die verrassing bij de geboorte me gewoon zo leuk!
Mochten we het nou per ongeluk te zien krijgen, dan is het ook geen probleem natuurlijk, maar dan houden we het lekker helemaal voor onszelf!
Hey meiden,
Ik heb net alweer meer info gekregen over vanochtend.
Hij heeft zijn zaad ingeleverd en moet volgende week maandag nog een keer komen om zijn zaad in te leveren. Verder krijgt hij dan een hormoononderzoek en zullen ze een echo van zijn ballen maken.
Dan maakt hij ook gelijk een afspraak om de uitslag te bespreken en daar zal ik dan ook bij aanwezig zal moeten zijn zodat er eventueel gelijk een afspraak voor mij gemaakt kan worden.
Het CMH (Centraal Militair Hospital) zit naast het UMC in Utrecht en daar werken zij mee samen. Dus mochten er bij mij onderzoeken nodig zijn weet ik ook waar ik terecht kom.
Hoef dus waarschijnlijk niet naar een HA of een gyn toe.
Wel zal ik vast beginnen met tempen. Het zal niet een hele cyclus zijn maar dan hebben we in ieder geval iets mochten ze er naar vragen. Ben benieuwd!
Marcella, fijn dat het zo’n geslaagd weekend was!
Ik ben net voordat ik zwanger raakte ook naar de eerste afspraak geweest van een fertiliteitspoli. Voor mij hield het eerst bloedprikken in (2e, 3e of 4e dag van je cyclus ivm hormonen) en voor chlamydia e.d. Verder vroeg ze om minimaal 2 maanden temperatuurcurves (ik had alles netjes bijgehouden d.m.v. ovulatietesten omdat ik die toch moest gebruiken, maar die waren niet goed genoeg, het moesten perse temperatuurlijsten zijn… :wall: ).Tijdens een vervolgafspraak zou de uitslag van het bloed besproken worden en dan ook een echo.
Ik heb de eerste afspraak bij de gyn een chlamydia-test gehad. Op de 3e dag van mijn daaropvolgende cyclus bloed laten prikken en vorige maand de echo. Temperaturen vond mijn gyn zelf eigenlijk maar onzin, maar ben er gisteren toch maar weer mee begonnen (laatste paar weken gestopt vanwege de primolut en het vertekende beeld dat het dan geeft).
Zit nu op dag 10 van mijn cyclus en ben echt benieuwd naar deze cyclus. Heb de 3-maanden primolut kuur nu afgerond (26 juni weer netjes ongesteld geworden) en vanaf nu kunnen we er weer voor het eggie voor gaan. Gelijk op dag 1 weer met monnikspeper begonnen (vraag me niet hoe, maar heb een heel positief gevoel bij dat middel om de een of andere reden, wat ik bij Efamol etc. niet had) en gisteren online weer ovulatietests besteld (anderen dan die van Testjezelf, ben daar niet bepaald tevreden over) en ga daar morgen mee beginnen. Nu dus afwachten wat mijn eigen cyclus zonder primolut, maar met monnikspeper gaat doen. Zit trouwens ook op een ander forum, en daar kan je mensen laten pendelen voor je. Bij mij was er uitgekomen dat ik augustus volgende maand zwanger word van een jongen.
Zou het ? Overigens krijg ik nu i.p.v. 4 augustus, 27 juli al de definitieve uitslagen omtrent PCOS, dubbele baarmoeder en mijn hormoon/bloedbeeld. Maar zal ongeacht de uitslag zeker de komende 6-12 maanden niet geholpen worden met Clomid helaas. Houd nu maar de hoop op het spontaan zwanger worden, zal denk ik toch niet de eerste zijn die met PCOS spontaan zwanger word zonder verdere hulp van de MMM.
Wat een activiteit weer het weekend hier!
Wij hebben het heerlijk rustig aan gedaan, genoten van het lekkere zomerweer, bbq georganiseerd, heerlijk!
Ook goed nieuws omtrent m’n liefie zijn werk, na onze zomervakantie is hij alle avonden thuis!! Is nog even op proef, maar lijkt allemaal goed, dus hoop dat het blijvend is!!
Verder voel ik me goed, vermoeid, maar dat ben ik sowieso wel voor de zomervakantie.
Marcella, spannend hoor, die onderzoeken!
:hug: :hug: :hug:
Wat is het hier stil…
Hier even een update vanuit mijn kant.
Love was vorige week bij de arts geweest en had daar sperma achtergelaten, nu blijkt dat dit niet nodig was. het gesprek wat hij toen had was een intake gesprek bleek afgelopen maandag.
Toen hij daar was werd hem verteld dat de arts van de week ervoor de documenten verkeerd gelezen had en dat hij de dag erna terug mocht komen om nogmaals zijn sperma in te leveren als hij tenminste 3 dagen geen zaadlozing had gehad. Gelukkig voor hem was dat zo dus gisteren is hij weer terug geweest. Tevens heeft hij bloed laten afnemen om het hormoononderzoek te starten. Hij gaf aan dat hij bijna van zijn stokje ging :S
Volgende week dinsdag moet hij weer, en dus weer 3 dagen geen activiteiten voor hem. Ook heeft hij gelijk een afspraak bij de uroloog gemaakt voor 24 augustus, dan wordt er een echo van zijn ballen gemaakt en krijgen we de uitslag van het onderzoek. Ook ik moet daarbij aanwezig zijn dus nu gaat het wel heel erg spannend zijn.
Hoe is het bij jullie allemaal? Genieten jullie nog een beetje van het mooie weer. Hier wel hoor, al zit ik alweer op kantoor te genieten van de airco en al het werk wat er ligt.
Fijne dag allemaal en hopelijk tot snel!
Hey Marcella, fijn dat alles in werking wordt gezet. En 24 augustus is ook best wel snel, de uitslag. Ik ben benieuwd.
Hier gaat alles wel goed. Heb een paar heerlijke dagen op de camping achter de rug, en nu weer thuis. Ben vanaf dag 1 van mijn cyclus weer aan de monnikspeper, maar helaas nu op dag 19 nog altijd geen teken van een naderende eisprong. Ben bang dat het dus weer een lange cyclus wordt en ik gewoon nooit een eisprong zal krijgen. Blegh… Ben sinds afgelopen maandag uit een soort wanhoop gestopt met roken omdat ik gelezen heb dat dat de kwaliteit van je ei kan beinvloeden, maar dat valt niet mee.
Marcella, wat spannend!
Selena, ik hoop dat 27 juli je wat duidelijkheid brengt!
Ik duim voor beide!!
Hier afgelopen zaterdag (2 weken na curettage) weer wat bloedverlies gehad, nu nog steeds. VK vertelde me dat ik op zijn vroegst 2 weken na curettage een eisprong kon hebben, dus vraag me af wat dit dan is. Een menstruatie kan dan niet zou je zeggen… Iemand een idee?
Dank je CN
Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn. Lijkt het qua hoeveelheid wel op een ongi of niet ?
Overigens is de 1e baby ‘van dit topic’ geboren. Jet is (te vroeg, en d.m.v. een keizersnee) bevallen van zoon Nout Fabian. Hij weegt 1410 gram en maakt het goed. (gelezen bij de sept. 2010 mama’s)
@ Marcella
Allemaal hardstikke niet-leuk, maar één voordeel heeft al dat onderzoek bij je vent wel: als je straks dan zwanger bent, moet hij iig héél véél begrip voor je op kunnen brengen (bloedafnames, echo’s, ‘gefriemel’ aan je lijf, etc.).
@ CN
'k Zou het ook niet weten… Kan het niet nog een ‘nabloeding’ zijn ofzo? Of anders een ‘rara’ eisprong, met wat bloedverlies, dit keer? :think:
:hug:
@ Selena
Een heel goed KOK-dinnetje van me is bij de sept.-mama’s en vertelde idd dat de 1e sept.-baby al geboren is, wist niet dat het om Jet ging en dat zij ook hier schrijft/heeft geschreven (zij schreef geloof ik al niet meer (actief) toen ik er hier bijviel)…
Gelukkig dat Nout het zo goed lijkt te doen!
Hier gaat het momenteel helaas iets minder. Heb op zich niets te klagen hoor, maar blijk extreem gevoelig voor infecties en nu dus (weer?) een mega-infectie te hebben. zowel schimmel als bacterieel :silenced:
Ws heb ik regelmatig infecties en zeker tijdens een zs - al merk ik er eigenlijk nooit iets van. Gyn. acht het zelfs niet uitgesloten dat onze 1e dà à rdoor te vroeg is geboren en bij de 2e m’n bmm al met een week of 34/35 helemaal was verstreken…
Heb nu dus een lekkere AB-kuur meegekregen en de opdracht me iig de komende weken (tot de ‘levensvatbaarheidsgrens’) zoveel mogelijk gedeisd te houden, gewoon om geen enkel risico te lopen…
Zit nu dus met temp. van steeds rond de 30°C lekker met 2 hyperactieve kids in ons appartementje. 8)
Kwam hub er vanavond ook nog mee dat hij zaterdag ook moet werken, fijn… :liar:
Hoop dat de spelletjes die ik via internet besteld heb begin volgende week komen, zodat de kids zich - hopelijk - wat meer gedeisd zullen houden (uitstapjes naar het speeltuintje, zwembad, e.d. zitten er dus iig doordeweeks voorlopig niet meer in :().
Maar ach, zoals ik al schreef, verder eigenlijk niets te klagen en we zullen het vast allemaal wel overleven.
't Is alleen ff flink balen op dit moment…
mensjes,
Ik heb een nieuw deel aangemaakt!
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=4567506#4567506
En zal vragen of ze dit deel willen sluiten.
Liefs