Even weer mijn best doen om dit topic hoog te houden.
Gisteravond had ik ineens weer wat last van gevoelige (.) (.)
Nu is dat heel normaal voordat ik ongi wordt, maar ik vind het nu zo vroeg in de cyclus.
Als ik uitga van mijn laatste cyclus zou ik pas 11 september ongi moeten worden.
Omdat ik eind vorige week al slijmpies had verwacht ik mijn nod ook eerder, maar dan nog vind ik het raar dat mijn (.) (.) nu al gevoeliger worden. :think:
Bij 28 dagen moet ik 6 september ongi worden.
Vaag allemaal.
Hoi,
6 september gaat al opschieten!
Ik heb zelf nooit gevoelige (.) (. ) voor mijn nod, dus ik weet neit of het apart is al zo vroeg in de cyclus.
Je kent je eigen lichaam het beste :mrgreen:
Bij Jorrit wist ik dat ik zwanger was wegens een innestelings bloeding ruim een week voor mijn nod. Ik moest toen alleen afwachten of het goed ingenesteld was :mrgreen:
Spannend!
Groetjes Chico.
Leuk! Zijn we ineens met een echt clubje!
Herken het wel heel erg, dat verstand versus gevoel…!
Als we ons gevoel volgden dan gingen we er nu al voor.
Raar eigenlijk, want nog niet zolang geleden moest ik nog helemaal niet aan kinderen denken! Vind het ook nu soms nog wel een eng idee. Zo’n verantwoordelijkheid! Vinden jullie dat ook??
Lotte,
Ben jij stiekem aan het valsspelen?
Ik? Valsspelen?
Ik zou niet durven. :mrgreen:
Deze maand hebben we ons voor het eerst echt heel braaf gedragen.
Netjes iedere keer een rubber gebruikt.
Sinds gisteren weet ik hoe de planning van de opleiding die ik ga volgen eruit ziet, dus ik weet nu ook waarom we nog even wachten met klussen voor een beeb.
En ik moet zeggen, dat maakt het wel een stuk makkelijker om steeds een rubber te gebruiken.
De vorige cycli had ik het niet erg gevonden om te smokkelen.
Heb zelf ook wel eens de neiging om te smokkelen…wachten is niet makkelijk.
Hoe was dat voor jou? Jij wilde er in principe vorig jaar al voor gaan of niet?
Klopt inderdaad.
Ik ben in oktober vorig jaar gestopt met de pil met het idee eerst een paar maandjes te ontpillen, en dan na de carnaval voor het eggie te gaan.
Zo kon ik tijdens het carnaval nog gezellig mee drinken, zonder steeds “vervelende” vragen te krijgen.
Maar toen het eenmaal februari was gaf mijn vriend aan te twijfelen of hij er echt wel klaar voor was.
In goed overleg hebben we besloten nog te wachten tot augustus.
Ik zou ddan ook klaar zijn met de opleiding die ik vorig jaar gevolgd heb.
Maar in juni veranderde dat ineens.
De opleiding is afgerond, maar ik kreeg de kans er nog een jaartje aan vast te plakken om het diploma te halen in plaats van de maar een deel ervan dat ik na 1 jaar opleiding had.
Ik/wij vond dat ik die kans eigenlijk niet moest laten lopen.
Waarschijnlijk heb ik als ik eenmaal kinderen heb geen zin meer om nog te gaan leren.
Dus we hebben toen ene verstandsbeslissing genomen en besloten HET toch nog even iets uit te stellen.
Het is niet altijd makkelijk om HET “veilig” te doen hoor.
Soms denk ik echt kom maar op, als het dan zo moet zijn dan is het zo.
Maar toch ben ik iedere maand weer blij als ik ongi word.
Ook de komende maanden zullen we niet bewust gaan klussen.
Mocht het meteen raak zijn zou dat natuurlijk heel fijn zijn, maar voor de opleiding zou het beter zijn als ik pas eind dit jaar, begin 2008 zwanger zou zijn.
Zo Lotte, dat je dat geduld zo op kan brengen, knap hoor.
Ik zei vroeger ook altijd, geen kinderen hoor dat is niets voor mij :mrgreen:
Maar ik vind het zo super leuk!
Die verantwoordelijkheid heb je gewoon, dat gaat echt allemaal vanzelf.
Ik was daar ook niet bang voor ofzo.
Groetjes Chico.
Ik moet eerlijk bekennen dat het me deze ronde niet zwaar valt om veilig te klussen, maar dat is ook weleens anders geweest.
Heb zelfs al een keer met “vuur” gespeeld :oops:
Vriendje was dronken, en ik dacht, ach laat maar, kan wel een keertje zonder rubber.
Het was trouwens niet in de vruchtbare periode, en heeft dus ook geen gevolgen gehad.
Ja is wel makkelijker nu je concrete info hebt over je opleiding. Kun je nu lekker aftellen!
Nu het bijna september is krijg ik toch wel weer de kriebels.
Mijn september-nod is in zicht.
Daarna nog 1 nod, en dan kunnen de rubbers de kast in.
Ondanks dat echt heel graag kinderen wil, vind ik het ook wel een beetje eng.
Hoelang duurt het voordat ik zwanger ben, hoe is het om zwanger te zijn, gaat alles goed of moet ik eerder stoppen met werken en misschien ook met school, is mijn "gaatje"wel groot genoeg :oops: hoe is het om een kindje te hebben?
Allemaal vragen die me soms bezig houden.
Herken je hier wat in?
Hoi,hoi,
Op alle vragen kan ik je geen antwoord geven, behalve over je gaatje, haha, maak je daar maar niet druk om hoor, je baby komt er echt wel uit :oops: :mrgreen:
Nog 1 maandje en dan is het zover! het schiet al op
Groetjes Chico.
We willen wachten tot na mijn ongi van oktober.
Het is dus even heel spannend hoe lang mijn cyclus deze en volgende maand is.
Hoe langer de cyclus, des te langer wachten we.
Ojee, als ik dan maar geen november-stopper wordt
Nee hoor, dat zal niet snel gebeuren, of mijn cyclus moet ineens wel heel erg van slag zijn. :mrgreen:
Hoi, mijn oorspronkelijke cyclus duurt 5 weken, ben benieuwd of hij toch wel snel op gang komt nu.
Hopen dat je niet een al te lange cyclus hebt, want dat lijkt me wel erg vervelend.
Groetjes Chico.
Hey Lotte,
Heel herkenbaar voor mij, al die dingen die je je afvraagt…
Helaas ben ik een echte piekeraar :? denk dus overal over na. Tegelijkertijd heb ik gelukkig altijd wel het gevoel dat het allemaal wel goed komt.
Lekker spannend allemaal. Kan niet wachten todat het zo rond december is!!
Lijkt me zooo speciaal om zwanger te zijn en dan een kindje te krijgen! Echt helemaal top!
Ga me de komende weken maar storten op mijn werk! Beetje afleiding zoeken…
Wat zijn we toch eens telletje mutsen he?
Maken we ons zorgen over iets waarvan we niet eens weten wat het inhoudt.
En inderdaad, ik heb het ook, achteraf valt het vaak erg mee.
Hier ondertussen steeds pijnlijk wordende (.)(.)
De vorige ronde waren mijn (.)(.) 3 dagen voor mijn nod zo verschrikkelijk pijnlijk dat echt iedere aanraking megaveel pijn deed.
Morgen heb ik een introductie dag op school.
Dan gaat het schooljaar dus echt beginnen.
:dance: Heb er zin in.
Leuk! Wens je veel plezier & succes morgen! :thumbup:
Hoi,
Een bevalling gaat zowiezo anders dan je denkt.
Ik was ingesteld op het overtijd gaan ( want de eerste is meestal te laat ), dat ik midden in de nacht zou bevallen ( de meeste worden s’nachts geboren ), dat ik in het ziekenhuis zou bevallen en dat het wel lang zou duren want het zou een cm ontsluiting per uur zijn.
Nou ik zal kort zijn, Jorrit is op de uitgerekende datum, op maandagmiddag geboren. Om 11.00 had ik 3 cm ontsluiting en om 13.23 is hij thuis geboren :eh: :mrgreen:
Het persen ging ook mega snel, normaal 50 minuten ofzo, maar ik mocht om 13.05 persen en hij was er dus 18 minuten later :shock:
De cursus samen bevallen had ik ook niks aan want in 2 uur had ik 6cm ontsluiting, mijn man was nog bij de langzame buikpomp ademhaling terwijl ik al persdrang had.
Ik zou zeker niks roepen en mopperen zei ik altijd, maar ik leek wel een duivel :mrgreen: .
Ik riep nooit meer, maar bijna 8 maanden later durf ik toch weer :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ,haha.
Dus meiden, ik zou me er echt geen zorgen over maken, en het nemen zoals het komt. Achteraf heb je zo’n droppie in je handen dat je het dubbel en dwars waard vond hoor!
Lotte veel plezier morgen!
Ik ben een weekje weg naar center parcs!
Groetjes Chico.
Chico, Waarschijnlijk ben je al weg, maar ik wil je toch nog een fijne week center parcs wensen.
Hier zit de eerste “schooldag” erop.
We hebben het lesrooster gekregen, en wat uitleg over hoe het er allemaal aan toe gaat op school.
Na de rondleiding mochten we alweer naar huis.
Woensdag om half 9 begint de eerste les.
Spannend!!!
Leuk Lotte, hoeveel dagen in de week heb je les dan? Hoeveel blijf je er nog bij werken dan?