Oktober 2007 stoppers, wie komt me gezelschap houden???

De stijk is weggewerkt, gelukkig.

Ik vind het altijd zo’n rotklus.

Ben je klaar, ligt er een paar adgen later alweer wat op je te wachten.

bedankt!! Nee, ik ben nog niet begonnen, omdat ik zo’n snelcursus wil gaan doen. Dan moet je eerst je theorie halen, voordat je eraan mag beginnen…

tja, die strijk… daar zit ik ook al een aantal dagen tegenaan te kijken… en de stapel groeit en groeit… :roll: Ik heb vandaag de was weggewerkt… Die lag me ook al aan te kijken :mrgreen:

Lekker hoor, zwemmen… Ik denk dat ik dat deze zwangerschap (als het er van mag komen) ga doen. Ik wilde met Colin ook al, maar op de een of andere manier is het er niet echt van gekomen :shifty:

ga nog even csi-en :shifty: (nog steeds verslaafd hihi)

liefs

daffie

owja, Anneke: ik heb je NOD gelijk op het lijstje bijgevoegd! (23 oktober???)

Ik had het er vanavond met mijn vriendin nog over.

Eigenlijk vinden we er beide niks aan om iedere week te gaan zwemmen, en toch doen we het iedere week.

Wat een bikkels he??? :mrgreen:

We blijven zwemmen, omdat we eigenlijk ook niks anders weten om te gaan doen.

Ik heb al wel bedacht dat het zwemmen een leuke manier is om mijn vriendin te vertellen dat ik zwanger ben (als het zover is natuurlijk)

Het lijkt me leuk om haar mee te nemen als ik een nieuw badpak ga kopen (voor een dikke buik dan).

Ben benieuwd of bij haar het kwartje dan valt.

zooo, dat is ook knap!! ik ben ooit eens met een vriendin op step-aerobics gegaan… nou, meer een paar introductie lessen, want daarna had ik geen zin, en de week daarna zij niet… :oops:

Zwemmen daarintegen lijkt me dan best wel leuk!! Maar ja, ik ga natuurlijk niet alleen :eh:

Dat heb je inderdaad leuk bedacht,zeg! Volgens mij is dat het origineelste dat ik tot nu toe heb gehoord!! :lol:

nou, ik wordt nu achter de pc vandaan geschopt door vriend, die ook even zn mail wil checken… :shifty: :mrgreen: :mrgreen:

truste!

liefs

daffie

Daar ben ik weer na een lange dag werken.

Wat is het hier rustig zeg.

Op zich wel lekker dat we met zo’n klein groepje zijn.

Nu kan je de verhalen van iedereen wel goed volgen.

De septemberstoppers zijn ook maar met een paar meiden.

Misschien is dit niet echt de tijd van het jaar om ervoor te gaan :think:

Hallo allemaal,

Ik had net een berichtje geplaats in ‘zwanger worden’ en toen zag ik dit forum. Misschien staat het hier wat logischer vandaar even gekopieerd:

Ik ben nieuw hier en zal eerst even wat over mijzelf vertellen: ik ben bijna 34 en mijn man en ik hebben eindelijk de knoop doorgehakt om toch te proberen een kindje te krijgen. We hebben 't lang voor ons uitgeschoven maar omdat ik we al wat ouder zijn en 't waarschijnlijk niet meteen raak is ben ik vorige week na een week nog de pil te hebben geslikt gestopt.

Een van de redenen dat we nu pas beginnen is dat ik veel angst heb voor zowel de zwangerschap maar vooral voor de bevalling. Ben daardoor zelfs nu al aan 't kijken in welk ziekenhuis ik eventueel pijnbestrijding kan krijgen, denk dat me dat al veel rust zal geven. Alhoewel ik het wel van de zotte vind dat dit in Nederland zo’n toer is.

Hoe dan ook: ben dus vorige week donderdag gestopt met de pil en heb sinds gisteren een lichte bloeding, ik zal wel aan het ontpillen zijn…

Het was misschien minder handig om niet de pilstrip af te maken maar ik voelde me ineens erg heldhaftig en dacht stoppen met die zooi!

Ben benieuwd of er meer vrouwen zijn die zich (deels) herkennen in mijn verhaal! Hoeft niet alleen m.b.t. dat angstige en de leeftijd hoor!

In prinipe maakt het niet uit wanneer je stopt met de pil, maar er wordt wel gezegd dat het beter is de strip op te maken ivm het berekenen van je cyclus.

Wacht je eerst een natuurlijke cyclus af, of gaan jullie direct voor een kleintje?

Oeps, vergeet ik je helemaal welkom te heten :oops:

Jippo, gezellig dat je met ons mee komt kletsen :mrgreen:

Hoi Jippo, welkom! Ik heb je gelijk toegevoegd aan het lijstje op pagina 14 (even F5 als je de laatste versie niet ziet!)

Volgens mij komt dat omdat je als je rond deze tijd stopt en het is gelijk raak, dan ben je midden in de zomer volzwanger! Maar ja, met die zomers van tegenwoordig maakt dat ook niet meer uit!! :lol:

Maar inderdaad, ik vind het ook wel prettig dat ik iedereen goed kan volgen (en dat ik het lijstje zo makkelijk kan bijhouden! :wink: )

@ Jippo: tja, ik herken het wel hoor… Ik ben in maart 06 gestopt met de pil ook een week voor het einde… en ben toen gelijk ongi geworden, in april ook nog een keer en in mei was ik zwanger!! En wat betreft je angst: ook ik heb angst voor de bevalling, maar heb al wat advies gevraagd en ik zie het nu zo: in mijn geval kan ik de ervaring uit mn vorige bevalling meenemen in deze geboorte en wat er in zit moet er ook uit… Ik heb graag een paar dagen pijn voor zo’n lief klein mensje wat daarna in de wieg ligt!! :inlove:

Wat ik je kan aanraden is alvast een afspraak maken met een verloskundige (vk). Die kan je alles vertellen over de bevalling en de pijnbestrijding! En heeft ook voor de rest nog nuttige informatie over zwanger worden!! :mrgreen:

Ik hoop dat je snel met je angst uit de voeten kunt en dat je dan ook snel een positieve test in je handen hebt!!

liefs

daffie

Ik zie ook wel op tegen een bevalling hoor.

Ben niet zo’n held als het om pijn gaat, dus dat zal wel even afzien worden.

Maar misschien valt het allemaal ook wel mee, ik weet het niet.

Mijn eerste zorg als ik zwanger ben is het bloedprikken.

Ook al werk ik in de zorg, ik hou absoluut niet van naalden.

Ik moet dit nog even kwijt:

Colin is ziek!!! :frowning: Het is echt dramatisch… Hij heeft gisterennacht de hele nacht gehuild. We zaten om 2.30 uur ‘gezellig’ met zn alle op ons bed, wakker te zijn (of iets wat daar op leek…) Heb m een paracetamol gegeven en na een half uurtje weer in bed gelegd… Vandaag was ook drama :frowning: Hij heeft de hele dag gebruld… Kon niet slapen vanwege zn dichte neus. Ik heb m wel 5 keer gesprayd en m nog 3 paracetamol gegeven… Hij heeft alles bij elkaar denk ik 2 uur geslapen, terwijl hij normaal toch nog wel 5 uur slaapt op een dag! :roll:

Nu ging hij om kwart over 7 (na een paracetamol want hij had echt koorts :sick: ) slapen en ik hoor m nu alweer zuchten enzo… :frowning: Ben zelf ook kapot en wil het liefst slapen, maar ja… Hij moet om 11 uur nog een flesje en ik ben bang dat hij tot die tijd niet meer slaapt! :?

Ik hoop echt :pray: dat hij vannacht wel een beetje kan slapen, want anders ben ik morgen niet aanspreekbaar, ben ik bang :oops:

liefs

daffie

tja, wat kan ik er van zeggen: Ik ben van Colin bevallen zonder pijnbestrijding en ik ben er nog steeds!! Ik vond het wel extra knap van mezelf dat ik het kon zonder pijnbestrijding, maar ik ga het er deze keer zeker over hebben… Weet nog niet of ik er ook gebruik van ga maken, maar ik wil het wel besproken hebben.

Ik moet zeggen, de pijn is niet eens het grootste waar ik tegenop zie. Ik heb van de bevalling een totaal ruptuur overgehouden en als dat nog een keer gebeurd, hou ik 100% problemen over… Daar ben ik heb bangst voor… En voor het bloedverlies… Maar ja, dat is (een vervelende) ervaring, en het is helemaal niet gezegd dat dat nu ook gebeurd!

liefs

daffie

Bij die kleintjes is het altijd erg zielig.

Ik hoop voor jullie dat hij vannacht beter slaapt, en morgen weer wat beter is.

Het valt niet mee een halve nacht op te zitten.

Dat breekt je na een paar dagen op.

Beterschap voor Colin :hug:

Iew, adt klinkt ook niet echt lekker.

Ik heb in een schoolboek foto’s staan van een vrouw die aan het bevallen is.

Het zijn foto’s van de onderkant.

Aj, als je dat ziet wil je spontaan geen kinderen meer.

Ik hoop het ook, want het is voor het natuurlijk het minst leuk!! Maar goed nieuws (denk ik) hij heeft zn speen zelf ingedaan ( :clap: ) en is weer gaan slapen!!! :smiley:

:think: euhm… tja… dat van die tot. rupt. klinkt wel heel pijnlijk, maar ik heb er helemaal niets van gemerkt!! De gyn ook niet, totdat duidelijk werd dat ik maar bleef bloeden!!! :shock: Toen hebben ze nog eens goed gekeken en toen bleek pas dat ik ‘uit mn knip ben gescheurd’ (excuse my language :oops: ) Daarna ging alles heel snel en ben ik op de ok onder narcose gehecht, dus ook daar heb ik niets van gevoeld!!

En ik heb later even zelf met een spiegeltje naar mn onderkantje gekeken… :think: :hand:

je bent helemaal bont en blauw aan de onderkant , een dag na de bevalling!!!

Zijn dat foto’s tijdens de bevalling? Dat je het hoofdje geboren ziet worden enzo??? ieuw!!

O dat is altijd sneu als de kleintjes ziek zijn…

Hoe gaat het nu met hem?

Dat bont en blauwe herken ik wel ja.

Dat dat zo op kan zwellen :shock:

Ik heb een redelijk goede bevalling gehad, en een knip.

Geen trauma’s aan overgehouden verder.

Alleen dat de verloskundige niet zag dat ik niet goed bezig was (perste met hoofd, ipv onderlichaam, zo’n 2 uur lang), en daardoor heeft Robin het heel benauwd gehad.

Nou, hij heeft weer koorts… Vanmorgen was het gezakt, maar toen ik daarnet nog maar even tempte, was het weer 39… :frowning: Dus hij ligt nu weer in bed met een paracetamol… En hij is boos :x , want ik heb Dirk (zn knuffel) in de was gedaan omdat hij erop had gespuugd!!! Maar hopelijk gaat ie zo weer slapen…

oei, ja… ik weet nog dat ik in het ziekenhuis niet op mn kont durfde te zitten, toen de zuster zei dat ik dat beter wel kon doen. Wat een opluchting toen ik het uiteindelijk wel deed! Dat was natuurlijk beter voor de zwelling (en de pijn!)

Das zeker netjes!! tja, trauma… Ik weet niet of je het zo kan noemen, maar ik ben wel geschrokken… meer achteraf, omdat ik er tijdens niet meer zo bij was, vanwege het bloedverlies! Ik hoorde van vriend dat ik echt op het randje van een spoed ks heb gezeten… Ze waren de ok toen al aan het boeken!! :shock:

heb je 2 uur geperst??? Das echt heel lang… Bij mij ging het na 5 kwartier eindelijk goed (nou ja, toen hebben ze de vacuum erop gezet) en toen waren ze dus al bezig met de ks!

liefs

daffie

WHAAAAAAA, als ik jullie verhalen zo lees weet ik niet of ik wel wil bevallen hoor :shock:

Ik ga zo lekker eten.

Heb ik wel verdiend na een dag school.

Ik weet niet meer wie het schreef maar ik denk dat ik inderdaad maar eens een afspraak ga maken met een verloskundige. Is dat eigenlijk gebruikelijk, -ik bedoel ik ben nog niet eens zwanger- om dan al een afspraak te maken?

Ik heb wat rondgesnuffeld op internet en zag dat het Rijnland ziekenhuis in Leiderdorp een z.g. Remifentanilpomp gebruikt. Aangezien Leiderdorp niet zo ver weg is voor ons zou dat misschien een optie zijn. Als je meer wilt lezen hierover: Link

Weet je, het gaat er niet om dat ik geen pijn wil voelen maar er meer om dat mocht het nodig zijn ik weet dat het kan en dat het niet is dat er geen anesthesioloog aanwezig is of dat ‘ze’ zeggen dat ik maar moet volhouden.

Ik ben bij de eerste bevalling van mijn zus geweest (die overigens alsnog eindigde in een spoed ks) en daarvan ben ik erg geschrokken, alhoewel ze wel iets van pijnstilling kreeg heeft ze erg lang erg veel pijn gehad, ze kon 't op een gegeven moment ook niet meer opvangen. Achteraf gezien was het beter geweest voor mij om er niet bij te zijn geweest want 't heeft mij erg angstig gemaakt en ook wantrouwend naar de artsen etc.

Pffff wat een verhaal he?